door progressive » ma sep 30, 2013 12:11 am
Ik heb geen HPPD. Ik neem onderstaande tripmiddelen die in mijn onderschrift staan. Afgezien van af en toe een biertje/wijntje en elke dag sterke medicijnen voor neurogene pijn neem ik geen drugs.
Toch wat opmerkingen:
Wel heb ik last van lezen vanaf een beeldscherm en ook vanaf papier. Dit is direct ontstaan na het starten met Carbamazepine voor neurogene pijn.
Verder heb ik al 10 jaar een drijver (floater) in mijn oogbol drijven. Ik las dat iemand in dit topic hier ook last van heeft. Als ik moe ben, dan zie ik een zwart vlekje in de lucht, op muren, beeldscherm en papier. Als ik fit ben, dan valt het me niet op. De drijver is geidentificeerd door een oogarts in het ziekenhuis; niets ernstigs, komt veel voor. Bij sommigen gaat het ook weer weg.
Het moeilijker kunnen lezen sinds de Carbamazepine vind ik wel vervelend. Ik moet voor mijn werk stapels rapporten en artikelen doorlezen en in rap tempo. Toen ik een jaar geleden startte met dat medicijn kon ik haast geen letter meer lezen, alles was out of focus rond de paar woorden die ik las. Na 3 weken ging het wel weer, maar het is altijd nog wel wat aanwezig. Ook het lezen vanaf een beeldscherm kost mij veel meer concentratievermogen dan voorheen. Maar goed, medicijnen hebben nu eenmaal bijwerkingen. Ik ben blij dat het medicijn er is.
edit: ik had deze nog in mijn favorites staan; interessant stuk:
http://www.newyorker.com/online/blogs/e ... rever.html
Here comes the future, into right now, into the past.
3x 2c-c, +50x 2c-d, +15x [2c-d & 4-ho-met], 1x 3-meo-pcp, 1x [3-meo-pcp & 4-ho-met], 1x 4-aco-dmt, 11x 4-ho-met, 6x [4-ho-met & 4-ho-mipt], 2x 4-ho-dipt, 4x 4-ho-mipt, 5x [4-ho-mipt & 2c-d], 1x [4-ho-mipt & 4-ho-dipt], 4x 5-meo-mipt, 1x [5-meo-mipt & 2c-c]