Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Piracetam topic

Hier kun je terecht met al je vragen die betrekking hebben op je gezondheid: supplementen, voeding en sport. Topics over noötropica horen hier ook thuis.

Re: Piracetam topic

Berichtdoor Davinci » za jun 23, 2012 12:21 pm

In theorie maakt het je wel wat gevoeligter, maar het is niet zo drastisch dat je de dosis moet halveren. Praktisch gezien ga ik subjectief harder op dezelfde dosis.
Gman007 schreef:Als ik mijn gedachten de vrije loop laat gaan zeg ik ja. piracetam is een derivaat van GABA, wat een neurotransmitter is. GABA is een precursor van GHB. Door piracetam te slikken maximaliseer je je eigen "GHB-productie". GHB en wiet versterken elkaar ook als ik ze samen gebruik.

Daarom denk ik dat je vriend gelijk heeft. :stoned: Maar nogmaals, ik laat mn (mogelijk foutieve) gedachten de vrije loop. 8-)

Nooit ongefundeerd gaan speculeren, of ik eindig met een drankprobleem :shock: :grin:
You have to know the material you're writing about before you alter it.
Avatar gebruiker
Davinci
Omnia fert aetas
Donateur
Offline
 
Posts: 1504
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 1:47 pm
Woonplaats: Permanent ++

Re: Piracetam topic

Berichtdoor DamnFine69 » za jun 23, 2012 4:30 pm

Gman007 schreef:Ik denk dat in de praktijk het wel mee zal vallen, maar dat in theorie je wel gevoelliger wordt voor GHB consumptie als je piracetam slikt.


Ik heb ghb weinig verschil gemerkt in intensiteit.
Gisteren verdeeld over de dag 6 gram piracetam op ( 3 * 2 gram )
's avonds een halve gram coke gekocht en daar merkte ik wel
duidelijk verschil mee. Ik heb 6 uur gedaan over een halve gram.
Ik had minder nodig, het gevoel bleef langer en er was geen crash.

Hashja - Mijn tel maatje :love:
Seth - "telt alsof hij op pep zit?"
Petrovic - "Niemand is sneller als hem."
Avatar gebruiker
DamnFine69
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 810
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 6:58 pm
Woonplaats: >9000

Re: Piracetam topic

Berichtdoor FRESH » za jun 23, 2012 4:45 pm

In veel "studies" komt wel naar voren dat als je met piracetam begint, je een startdosis/ "aanvalsdosis" zou moeten nemen. En dan ook echt veel, twee dagen lang. Dan moet je denken aan zo'n 7 gram per dag voor de 1e twee dagen.
Het is niet wetenschappelijk bewezen dat dit ook zo werkt, maar het lijkt erop dat de stof niet bij iedereen direct wordt opgenomen als je met een lage dosis begint.
FRESH
Offline
 

Re: Piracetam topic

Berichtdoor Bonke » ma jun 25, 2012 8:33 pm

Ik gebruik nu een 2 weken ongeveer pira, zo'n 2x1.6gram per dag en ging me zaterdag een partij hard op 3x een half pilletje terwijl ik normaal er amper wat merk door de permanente tolerantie ( :#: )

Maar nu, kan het kwaad om 5-HTP en Piracetam tegelijk in te nemen / te combineren?

EDIT: met 3x een half pilletje bedoel ik dus XTC :lol:
Laatst bijgewerkt door Bonke op ma jun 25, 2012 8:40 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Bonke
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1162
Geregistreerd: wo jan 11, 2012 11:58 pm
Woonplaats: Ouagadougou

Re: Piracetam topic

Berichtdoor Stefaan » ma jun 25, 2012 8:37 pm

5HTP heeft met serotonine te maken en piracetam met GABA. Lijkt mij dat je ze gewoon door elkaar kunt gebruiken.

Al had ik 5HTP niet in je standaard dagelijks supplementen opgenomen, maar alleen na mdma.
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: Piracetam topic

Berichtdoor Bonke » ma jun 25, 2012 8:42 pm

Gman007 schreef:5HTP heeft met serotonine te maken en piracetam met GABA. Lijkt mij dat je ze gewoon door elkaar kunt gebruiken.

Al had ik 5HTP niet in je standaard dagelijks supplementen opgenomen, maar alleen na mdma.

Ik gebruik het ook maar matig. Krijg er wel een heel ontspannen gevoel van in mijn benen en heb het geprobeerd als natuurlijk slaapmiddel. Geloof ook niet dat het goed voor je is om 5-HTP permanent te gebruiken. Misschien toch maar eens op L-Tryptofaan over om de serotonine kater aan te pakken
Avatar gebruiker
Bonke
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1162
Geregistreerd: wo jan 11, 2012 11:58 pm
Woonplaats: Ouagadougou

Re: Piracetam topic

Berichtdoor Sjaak101 » ma jun 25, 2012 9:43 pm

gman, piracetam en gaba hebben overeenkomsten qua structuur, dit betekent niet dat het ook invloed heeft op gaba.
Ik vind jouw scheikunde soms erg kort door de bocht. lees je wat beter in voordat je zulke antwoorden geeft.
^niet persoonlijk opvatten he, maar dat snap je wel.

"GABA brain metabolism and GABA receptors are not affected by piracetam."

"Piracetam improves the function of the neurotransmitter acetylcholine via muscarinic cholinergic (ACh) receptors which are implicated in memory processes.[17] Furthermore, Piracetam may have an effect on NMDA glutamate receptors, which are involved with learning and memory processes. Piracetam is thought to increase cell membrane permeability.[17][18] Piracetam may exert its global effect on brain neurotransmission via modulation of ion channels"
Avatar gebruiker
Sjaak101
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 273
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:08 pm

Re: Piracetam topic

Berichtdoor Einstein » ma jun 25, 2012 9:45 pm

Inderdaad, piracetam heeft niet zoveel met GABA te maken, behalve dat de structuur een klein beetje hetzelfde is :#:
Regelmatig veel 5-HTP innemen is mogelijk een slecht idee, maar ik denk dat de invloed van piracetam daarop niet zo heel groot zal zijn. Als je sowieso niet vaak 5-HTP wegtikt zal het wel goed gaan.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Piracetam topic

Berichtdoor Stefaan » di jun 26, 2012 9:53 am

Het staat dan een beetje misleidend op mijn pot piracetam beschreven ;)

Maar ik zie het ook meer als een discussieforum dan een monoloog ;) Ik laat mijn ideeën en visie ergens over los, en als die niet kloppen dan verbetert iemand mij vanzelf wel.
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: Piracetam topic

Berichtdoor Davinci » di jun 26, 2012 10:38 am

De echte werking van piracetam is ook nog niet volledig achterhaald...
You have to know the material you're writing about before you alter it.
Avatar gebruiker
Davinci
Omnia fert aetas
Donateur
Offline
 
Posts: 1504
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 1:47 pm
Woonplaats: Permanent ++

Re: Piracetam topic

Berichtdoor Stefaan » di jun 26, 2012 3:45 pm

Davinci schreef:De echte werking van piracetam is ook nog niet volledig achterhaald...


Maar wel dat het volledig non-toxisch is?
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: Piracetam topic

Berichtdoor Einstein » di jun 26, 2012 5:15 pm

Er zijn wel goed doordachte hypotheses over de werking van piracetam, het is niet zo dat de werking één groot vraagteken is. Wat betreft de toxiciteit: alles wijst erop dat het erg onschuldig spul is - er zijn nauwelijks bijwerkingen, zelfs als je een extreme dosis neemt heb je een goede kans het te overleven en het is zeer waarschijnlijk niet neurotoxisch.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Piracetam topic

Berichtdoor Davinci » wo jun 27, 2012 1:04 am

De dokter zei dat het niet neurotoxisch was en er zelfs geen LD50 is, geen idee of ik hem moet vertrouwen...
You have to know the material you're writing about before you alter it.
Avatar gebruiker
Davinci
Omnia fert aetas
Donateur
Offline
 
Posts: 1504
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 1:47 pm
Woonplaats: Permanent ++

Re: Piracetam topic

Berichtdoor Einstein » wo jun 27, 2012 1:10 am

Sigma-Aldrich geeft voor muizen een LD50 van 2000 mg/kg :snort: Weet niet of dat ook echt op onderzoek gebaseerd is. Hiermee mag je dus in ieder geval flink doorknallen wil je er acuut aan overlijden, wat niets zegt over eventuele andere risico's bij erg hoge doses :#:

EDIT: Lees net over een onderzoek door Tacconi en Wurtman waarin proefdieren maandenlang werden opgescheept met hoge doses piracetam, waarbij uiteindelijk geen giftige effecten werden waargenomen. Lijkt dat dit dus inderdaad extreem veilig spul is.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Piracetam topic

Berichtdoor Inhalicus » wo jun 27, 2012 7:32 pm

Lijkt me best interessant spul, misschien binnenkort bestellen.
Avatar gebruiker
Inhalicus
Guppekop
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 590
Geregistreerd: di feb 22, 2011 6:39 pm
Woonplaats: ZH

Re: Piracetam topic

Berichtdoor Tripkip » zo jul 01, 2012 1:01 am

Ik had gezegd dat ik mijn bevindingen met mdma icm piracetam hier ging meedelen.
Ik moet zeggen, wow! Ik heb hem al bij al goed gespaced!
Ik nam 3/4 (zal zo'n 130mg zijn) van een speaker en de come-up was traag, maar stevig. Ik piekte ongeveer na een klein uurtje, met intense vlagen, nadat ik 1u piekte, nam ik mijn andere kwartje (ongeveer 50-60mg waarschijnlijk) ook. Pas na 4u begon het effect wat af te nemen, maar nog steeds soms met momenten die in vlagen komen, en zo ging het nog 2u door. De space was compleet helder, en intens, ik kon nog met gemak sms'en enzo...
Lekker lief doen enzo en vriendjes maken :kleuter:
Ik heb mij zelfs op dubstep gegeven, en dat hoor ik normaal echt niet graag.
Nu zit ik thuis, en ik heb geen echte kater, alleen wat afterglow (vooral op de trein). Mijn hoofd doet nu wel een klein beetje pijn, maar dit is zopas begonnen, de kater zal wel voor morgen zijn.
En ik heb de binnenkant van mijn wangen kapot gebeten, maar dat gebeurd eigenlijk altijd, geen probleem.
Avatar gebruiker
Tripkip
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 359
Geregistreerd: wo apr 25, 2012 8:38 pm
Woonplaats: België

Re: Piracetam topic

Berichtdoor Zout » zo jul 01, 2012 9:29 am

Pff, ik heb een beetje het idee dat mijn allergie erger word als ik Piracetam gebruik. Ik kon het nu een week niet nemen omdat ik niks meer had, en sinds eergister neem ik het weer, en meteen gister had ik weer ontzettende last van hooikoorts, die week ervoor helemaal niet. Dus ik twijfel nu een beetje of ik het nog blijf nemen. Over 2 weken is Extrema en ik wou eigenlijk tot dan Piracetam gebruiken, want dan nam ik het tijdens mijn tentamens, en ik was ook wel benieuwd hoe het zou zijn om MDMA te gebruiken na Piracetam.

Vooral omdat ik niet zeker weet of het door de Piracetam komt, het kan net zo makkelijk de stress zijn waardoor het weer erger is, maar toch. Ik merk trouwens ook niet heel veel verschil met Piracetam, als het gaat om studeren dan.
Avatar gebruiker
Zout
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 117
Geregistreerd: do dec 08, 2011 5:50 pm

Re: Piracetam topic

Berichtdoor Davinci » zo jul 01, 2012 10:03 am

Piracetam die allergie versterkt, lijkt mij nogal nonsens...
Zeker dat het weer er niet meer invloed op heeft? :wave:
You have to know the material you're writing about before you alter it.
Avatar gebruiker
Davinci
Omnia fert aetas
Donateur
Offline
 
Posts: 1504
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 1:47 pm
Woonplaats: Permanent ++

Re: Piracetam topic

Berichtdoor Zout » zo jul 01, 2012 11:29 am

Davinci schreef:Piracetam die allergie versterkt, lijkt mij nogal nonsens...
Zeker dat het weer er niet meer invloed op heeft? :wave:

Dat zeg ik ook niet, maar dit zijn wel mijn bevindingen. Heb er nauwelijks/geen last van gehad en sinds ik dagelijks piracetam gebruikte had ik elke dag een paar uur last van allergie/hooikoorts/oid zo heftig heb ik nog nooit allergie gehad, rode vlekken in mijn gezicht etc. Toen ben ik een week gestopt, helemaal nergens last van gehad, 5 dagen lang. Nu toevallig neem ik het weer, en meteen begint het. Dan is het toch niet gek dat ik dat denk?
Avatar gebruiker
Zout
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 117
Geregistreerd: do dec 08, 2011 5:50 pm

Re: Piracetam topic

Berichtdoor Tripkip » zo jul 01, 2012 11:47 am

No dipke yet... 8-)
En heerlijk geslapen, normaal gezien kan ik maar zo'n kleine 4 uren slapen na mdma, nu gewoon een kleine 9 uren!
Avatar gebruiker
Tripkip
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 359
Geregistreerd: wo apr 25, 2012 8:38 pm
Woonplaats: België

Re: Piracetam topic

Berichtdoor Einstein » zo jul 01, 2012 1:58 pm

Hmm, zou best kunnen dat piracetam van invloed is op allergische reacties. Heb er niet eerder over gelezen en het lijkt me een erg exotische bijwerking, maar het kan wel.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Piracetam topic

Berichtdoor Zout » zo jul 01, 2012 6:58 pm

Einstein schreef:Hmm, zou best kunnen dat piracetam van invloed is op allergische reacties. Heb er niet eerder over gelezen en het lijkt me een erg exotische bijwerking, maar het kan wel.


Ik heb even een bijsluiter opgezocht omdat ik wel benieuwd was of daar iets in staat en daar vond ik wel het volgende:
Zeer zelden
Overgevoeligheidsreacties, zoals huiduitslag, galbulten of jeuk. Gebruik dit middel dan niet meer. Een ernstige overgevoeligheid is te merken aan benauwdheid of een opgezwollen gezicht. Ga dan onmiddellijk naar een arts. In beide gevallen mag u dit middel in de toekomst niet meer gebruiken. Geef daarom aan de apotheek door dat u overgevoelig bent voor piracetam. Het apotheekteam kan er dan op letten dat u dit middel of soortgelijke middelen niet opnieuw krijgt.

Het is bij mij niet zo ernstig, maar ik heb wel dagelijks dat ik allemaal rode vlekken kreeg op mijn gezicht en veel jeuk daarop voor 15 minuutjes, en daarna weer nergens last van, maar wel een paar keer per dag dat het gebeurde. Dit heb ik hiervoor echt nooit gehad, daarom vond ik het zo opvallend.

Het kan net zo goed zijn dat het gewoon weer, tentamenstress, lage weerstand of iets wat ik heb gegeten is hoor, heb me ook nooit op allergieën laten testen. Ik stop er nu weer een paar dagen mee, kijken wat er gebeurd. En dan neem ik het daarna nog een week voor Extrema, zodat ik in ieder geval kan ervaren hoe de xtc experience word ;)
Avatar gebruiker
Zout
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 117
Geregistreerd: do dec 08, 2011 5:50 pm

Re: Piracetam topic

Berichtdoor Einstein » zo jul 01, 2012 9:06 pm

Het zal dan wel de piracetam zijn :P Maar wel handig om andere factoren uit te sluiten.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Piracetam topic

Berichtdoor Stefaan » zo jul 01, 2012 9:56 pm

Niet haten op Davinci's kindje.... daar kan ie niet tegen :stoned:
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: Piracetam topic

Berichtdoor Davinci » zo jul 01, 2012 10:21 pm

Gman007 schreef:Niet haten op Davinci's kindje.... daar kan ie niet tegen :stoned:


Je begint mij door en door te kennen :love: :hulde:
You have to know the material you're writing about before you alter it.
Avatar gebruiker
Davinci
Omnia fert aetas
Donateur
Offline
 
Posts: 1504
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 1:47 pm
Woonplaats: Permanent ++

Re: Piracetam topic

Berichtdoor Stefaan » zo jul 01, 2012 10:22 pm

Zometeen komt er een wetenschappenlijk essay over piracetam en zijn 0 bijwerkingen-wonder.
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: Piracetam topic

Berichtdoor Frog » ma jul 02, 2012 6:25 pm

Moet het allemaal nog zien, visolie was goed voor van alles en nog wat,( omega vetzuren hype) blijkt vies tegen te vallen.
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm

Re: Piracetam topic

Berichtdoor Einstein » ma jul 02, 2012 6:35 pm

Dat gezeik met van die dieetsupplementen is doorgaans wel een stuk zweveriger dan wanneer het gaat over stoffen die op het zenuwstelsel inwerken, dus wat dat betreft geef ik piracetam wel wat meer kans.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Piracetam topic

Berichtdoor Inhalicus » di jul 03, 2012 12:35 am

Hoe zit het met onderzoek op gezonde mensen? Wat ik zover kan vinden zijn alleen maar onderzoeken op mensen met alzheimer of een andere random ziekte/afwijking.

Edit:

Ik heb al een leuk lijste onderzoeken (korte samenvatting) gevonden: http://brainmeta.com/forum/index.php?showtopic=13934
Avatar gebruiker
Inhalicus
Guppekop
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 590
Geregistreerd: di feb 22, 2011 6:39 pm
Woonplaats: ZH

Re: Piracetam topic

Berichtdoor Stefaan » di jul 03, 2012 1:15 am

Zijn drugsgebruikers niet net alzheimer patientjes? :stoned:
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

VorigeVolgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Gezondheid

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner
cron