MmmHmm schreef:ik heb het zelf 2 keer gemaakt, maar ben er nog niet over uit wat nou het beste recept is. als iemand er nog een heeft die goed resultaat oplevert en die nog een keer wil posten zou dat fijn zijn.
SjitHeppens schreef:... of het lege buisje gewogen zonder dop en het volle mét dop
MmmHmm schreef:Hallo iedereen,
ik zit op een laboratorium school, en zou jullie wel willen helpen met het verbeteren van de formule.
Heeft iemand een idee met welk apparaat kan ik het beste de concentratie en componenten kan bepalen, want onze HPLC is niet meer werkend... en het moet natuurlijk niet te veel opvallen want ik denk het dat ze het goed vinden als ik dat soort dingen ga onderzoeken.
ik heb het zelf 2 keer gemaakt, maar ben er nog niet over uit wat nou het beste recept is. als iemand er nog een heeft die goed resultaat oplevert en die nog een keer wil posten zou dat fijn zijn.
SjitHeppens schreef:Je zou "lakmoes"papier zelf kunnen maken: Rode kool raspen, koken in een beetje water, door een koffiefilter uitgieten op wit absorberend papier, laten drogen, stroken knippen.
Om te weten welke kleur een veilige pH aangeeft, kun je referentiestrookjes maken met verdunde azijn (bijv. pH=5) en met verdunde soda (bijv. pH=9). Zit de papierverkleuring van je GHB daar tussenin, dan zou die in theorie een veilige pH moeten hebben.
De formule werkt alleen met een niet-oververzadigde oplossing. Je gaf elders aan dat de geteste vloeistof vlokken GHB bevat, en dat wijst op oververzadiging.Squirrie schreef:Wanneer ik weer op hetzelfde uitkom (.779 ofzo had ik?!) dan klopt er toch iets niet met de formule..
snuifduif schreef:Dat was trouwens maar een grapje van de zware metalen
Als ik deze gegevens gebruik voor het ijken van mijn formule1 buisje met 5 ml GHB weegt 6.5 gram (GHB is zwaarder dan water: 1 ml= 1,3 gram GHB). Een buisje met 5 ml GHB bevat vaak ongeveer 52% GHB. Dat is ongeveer 3,4 gram zuivere GHB per buisje.
Je kunt de rest-GBL verwijderen door de vloeistof een tijdje te verhitten op 155 graden. Voor mij is het een goede indicatie als ik het "chemische luchtje" niet meer ruik.snuifduif schreef:gbl heeft een lagere molmassa dan ghb, aangezien er geen OH- groep en NA+ aan zit terwijl gbl een stukje sterker werkt dan ghb, dus als je ghb hebt met nog een niet te verwaarlozen deel gbl zal je snel een te lage concentratie bepalen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten