snuifduif schreef:Ik denk dat de meest doeltreffende manier is om 10 ml in een bakje van alu folie te gieten, dit te wegen en daarna het bakje een uurtje in een oven te zetten op 100 graden en dan nog eens te wegen.
Hee, dat wist ik niet. Ik las ergens een benaming voor dat uitkoken: refluxen. Maar kon nergens een uitleg vinden.snuifduif schreef:Je dampt de gbl er niet uit, gbl verdampt pas bij +- 200 graden Celsius
Met het uitkoken laat je niet gereageerde gbl alsnog reageren met NaOH.
SjitHeppens schreef:Hee, dat wist ik niet. Ik las ergens een benaming voor dat uitkoken: refluxen. Maar kon nergens een uitleg vinden.snuifduif schreef:Je dampt de gbl er niet uit, gbl verdampt pas bij +- 200 graden Celsius
Met het uitkoken laat je niet gereageerde gbl alsnog reageren met NaOH.
Weet je trouwens zeker dat er geen GBL verdampt bij 155 graden? Ik verlies ergens 25% van de te verwachten GHB. Tenminste, volgens mijn formule.
Madcat schreef:meestal word het al heet genoeg, als je het samenvoegt.
snuifduif schreef:10 ml in een schaaltje gieten en dit in een oven van ongeveer 120 graden zetten kan ook.
Dan hou je ghb kristallen over die je kunt wegen en dan weet je hoeveel er in 10 ml zit
s0s schreef:snuifduif schreef:10 ml in een schaaltje gieten en dit in een oven van ongeveer 120 graden zetten kan ook.
Dan hou je ghb kristallen over die je kunt wegen en dan weet je hoeveel er in 10 ml zit
Kun je die kristallen dan ook behouden en
ze bijvoorbeeld in capsules stoppen?
En? Hoe ging het? Resultaten? Belofte maakt schuld hesnuifduif schreef:Heb ik inderdaad gezegd [...] zal er dit weekend eens aan gaan
SjitHeppens schreef:Wat bedoel je met % m/m?
Pascal schreef:Op 150-155 is prima. En als jij je formule op mol/mol hebt afgestemd is dat niet slim. De meeste GBL op de markt is al deels gereageerd, dus je hoeft minder NaOH toe te voegen.
Maar 7 is dus perfect.
Pascal schreef:En als jij je formule op mol/mol hebt afgestemd is dat niet slim. De meeste GBL op de markt is al deels gereageerd, dus je hoeft minder NaOH toe te voegen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten