Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Growlog B+ Azarius

Heb je een cake gebakken of zelf een bong in elkaar geknutseld? Hier kun je al je creatieve creaties laten zien en je kennis delen.

Growlog B+ Azarius

Berichtdoor Vaste klant » vr apr 29, 2011 12:30 pm

:kleuter:

Hij is binnen!!!!
Super snelle service van azarius!

Direct gesoaked en neergezet.



Ik kan het nergens in de handleiding vinden maar die witte strook moet er gewoon op blijven zitten toch?
En is het erg als er een luchtbel boven aan de deksel zit? (kan je ook zien op de foto)

:love: ik heb er nu al zin in
Laatst bijgewerkt door Vaste klant op ma mei 02, 2011 1:01 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Vaste klant
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 83
Geregistreerd: za apr 09, 2011 10:34 pm

Re: Growlog B+ Azarius

Berichtdoor Peptalk » vr apr 29, 2011 12:54 pm

Service van Azarius is altijd super!

Die strip moet je er in laten ja, dat is het luchtfilter.
Na het soaken haal je natuurlijk het gehele deksel eraf (wel bewaren! voor de volgende flushes).
Het is niet zo erg dat daar een luchtbel zit.

Succes met je kweek!
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: Growlog B+ Azarius

Berichtdoor Vaste klant » vr apr 29, 2011 4:40 pm

Tering wat ben ik dom geweest .
om 12 uur smiddags gesoaked, en ik ga vanavond naar amsterdam en kom over een lange tijd pas terug.. hoe erg is het als ik ipv 12 uur laat soaken maar 8 uur doe? GVD GVD
Avatar gebruiker
Vaste klant
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 83
Geregistreerd: za apr 09, 2011 10:34 pm

Re: Growlog B+ Azarius

Berichtdoor PoisonDrink » vr apr 29, 2011 4:46 pm

Wat is "een lange tijd"? Je kan ook soaken voor 24 uur. Maar als het echt niet anders kan zal 8 uur ook best lukken veronderstel ik. Zolang het substraat voldoende water heeft kunnen opnemen..
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Growlog B+ Azarius

Berichtdoor Vaste klant » vr apr 29, 2011 4:51 pm

Ik ben op zijn vroegst zaterdag avond 8 uur pas weer terug. Dus dat is denk ik wel echt te lang.
En ik wil wel graag zeker weten dat 8 uur voldoende is, iemand die dit kan bevestigen? En hoe weet ik of het substraat voldoende water heeft opgenomen?
Avatar gebruiker
Vaste klant
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 83
Geregistreerd: za apr 09, 2011 10:34 pm

Re: Growlog B+ Azarius

Berichtdoor PoisonDrink » vr apr 29, 2011 5:02 pm

Vaste klant schreef:En ik wil wel graag zeker weten dat 8 uur voldoende is, iemand die dit kan bevestigen?


Daar heb ik jammer genoeg geen ervaring mee. Maar ik ga er van uit dat het wel goed zal komen normaal.. Hoewel de eerste flush het langst op zich laat wachten, dus best voldoende vochtig is. Maar of er zoveel meer water wordt opgenomen op 12 uur dan op 8 uur? Ik dénk van niet, maar pin me daar niet op vast.
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Growlog B+ Azarius

Berichtdoor Peptalk » za apr 30, 2011 12:33 am

Ik denk dat beide opties geen ramp zijn.
Hoewel ik niet weet hoe het zit met evt. verstikking van het mycelium wanneer het een (erg) lange tijd onder water staat?
Maar toch denk ik dat zaterdag avond niet te laat zou zijn, en 8 uur ook vroeg genoeg is.
Desnoods sproei je later in je eerste flush nog wat bij mocht dat dan nodig zijn.

Edit: Wel beetje laat bericht natuurlijk... Achtja.. :wave:
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: Growlog B+ Azarius

Berichtdoor SjaakT » za apr 30, 2011 2:11 am

Blame it on the weed I guess? :P
Avatar gebruiker
SjaakT
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1139
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 4:53 pm

Re: Growlog B+ Azarius

Berichtdoor Vaste klant » zo mei 01, 2011 2:03 pm



Rond de 40 uur na dat ik het water uit de bak heb laten lopen ziet het er zo uit.
Er is al een tijdje condens aan de binnenkant van de zak, is dit goed dat het al zo vroeg is?
En de condens lijkt ook al op een stuk te verdwijnen (rechts onderin de foto) is dit erg? Moet ik bij sproeien? Zo ja hoe sproei je bij, hoeveel etc?

Nog een punt:
Ik vind het erg lastig om de juiste temp. te krijgen in mijn kamer, het schommelt een beetje tussen de 20 en 22 graden. Hoe erg is dit dat het niet 23 tot 25 is?
Avatar gebruiker
Vaste klant
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 83
Geregistreerd: za apr 09, 2011 10:34 pm

Re: Growlog B+ Azarius

Berichtdoor PoisonDrink » zo mei 01, 2011 2:38 pm

Of er nu al veel condens is in de zak maak weinig uit. Er zijn nog geen paddo's aan het groeien en het substraat is nat genoeg. De hele zak moet niét vol met condens hangen, dan heb je een té hoge luchtvochtigheid veronderstel ik. Als er nog geen paddo's groeien moet je nog geen extra water vernevelen. En als er wél groeien moet het eigenlijk ook niet, tenzij je echt zo goed als geen condens ziet. Hier was iemand op het forum die om de paar dagen extra water vernevelde, met als gevolg het ontstaan van een schimmel (cobweb). Ook krijg je dan van die behaarde paddo's zoals ook op de foto's te zien is.

Vaste klant schreef:Ik vind het erg lastig om de juiste temp. te krijgen in mijn kamer, het schommelt een beetje tussen de 20 en 22 graden. Hoe erg is dit dat het niet 23 tot 25 is?


Het is niet erg, maar het kan zijn dat de paddo's wat trager zullen groeien. En er bestaat ook nog altijd zoiets als een thermomat, waar meerdere mensen op dit forum ervaring mee hebben. :)
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Growlog B+ Azarius

Berichtdoor Pending » zo mei 01, 2011 2:39 pm

Nog een punt:
Ik vind het erg lastig om de juiste temp. te krijgen in mijn kamer, het schommelt een beetje tussen de 20 en 22 graden. Hoe erg is dit dat het niet 23 tot 25 is?


Dat probleem heb ik ook, ik heb soort van broeikasje gemaakt om de warmte te reguleren. Maar ik denk dat het gewoon belangrijk is dat je temperatuur constant is, dus niet schommelingen in een dag tussen de 16 en 25 graden... Daar krijgen je schimmels het van op hun heupen ;)
" Start everyday as if it were on purpose "
Pending
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 82
Geregistreerd: vr apr 29, 2011 1:16 am

Re: Growlog B+ Azarius

Berichtdoor Vaste klant » zo mei 01, 2011 2:58 pm

Hier was iemand op het forum die om de paar dagen extra water vernevelde, met als gevolg het ontstaan van een schimmel (cobweb). Ook krijg je dan van die behaarde paddo's zoals ook op de foto's te zien is.




Er zit op mijn substraat ook al een beetje van dat witte web zoals te zien is, is dit erg? moet ik dit weg halen ofzo?
Avatar gebruiker
Vaste klant
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 83
Geregistreerd: za apr 09, 2011 10:34 pm

Re: Growlog B+ Azarius

Berichtdoor PoisonDrink » zo mei 01, 2011 3:48 pm

Nee dat is het mycelium, waar binnenkort je paddo's gaan uitgroeien. Eerst gaat de bovenste laag van het substraat nog koloniseren (dus wit kleuren) en dan zullen er na een tijdje paddo's uit groeien.
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Growlog B+ Azarius

Berichtdoor Vaste klant » ma mei 02, 2011 12:57 pm

AAAAAHHHHH Begint weer lekker (NOT).

Ik kom er net achter dat ik de box echt uber stom heb gepland, als ze ong klaar zijn om te oogsten ben ik namelijk op vakantie!
ik ga 9 mei weg en kom 16 mei terug. Ik heb de box op 29 april gesoaked. (2 weken later is dus midden in mijn vakantie)
nou komen hier een paar vragen bij kijken waar ik graag antwoord op wil:

-Kan ik de paddo's al oogsten als ze nog niet hun sporen hebben laten vallen (dus als ze nog 'open moeten klappen') en dus wel nog ervan kunnen trippen.
-als ik ze op 9 mei heb geoogst heb ik waarschijnlijk geen tijd om ze nog een keer te soaken en in de zak te doen voordat ik op vakantie ga, dus kan ik de doos dan (zonder dat ie daarna onbruikbaar wordt) in de koelkast zetten zonder te soaken, en dus als ik terug ben van vakantie pas weer beginnen met soaken etc?
-wat lijkt jullie verstandiger om te doen? voor of na me vakantie te oogsten?

Slechtere timing kan gewoon niet
Avatar gebruiker
Vaste klant
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 83
Geregistreerd: za apr 09, 2011 10:34 pm

Re: Growlog B+ Azarius

Berichtdoor PoisonDrink » ma mei 02, 2011 1:05 pm

Met een beetje geluk beginnen de paddo's pas te groeien na 2 weken, dan kun je oogsten na 3 weken. Bij mij duurde de eerste flush 3,5 weken voor ik kon oogsten. Maar ik zie hier mensen op het forum die na 6 dagen al iets zien groeien, dus dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Misschien moet je nu gewoon de growbox ergens koud zetten. Hoe kouder, hoe langer het duurt voor paddo's om te groeien. Ik heb geen idee of je ze nu nog in de koelkast kunt zetten. Misschien kan je die vraag eens opzoeken op shroomery.
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Growlog B+ Azarius

Berichtdoor Vaste klant » vr mei 06, 2011 5:57 pm

(helaas) zie ik al de eerste pins op komen. Heb er nu ong 5 geteld.
Ik ben echt bang dat ze midden in mijn vakantie een explosieve groei vertonen en al weer gaan rotten/dood gaan voor ik terug ben om ze te oogsten. Echt een klote gevoel dat ik ze niet in de gate kan houden tijdens me vakantie.

Beetje moeilijk om op de foto te krijgen maar hier 1 van de pins

Avatar gebruiker
Vaste klant
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 83
Geregistreerd: za apr 09, 2011 10:34 pm

Re: Growlog B+ Azarius

Berichtdoor SjaakT » vr mei 06, 2011 6:20 pm

Nice, veel succes en geluk met je kitje :D
Avatar gebruiker
SjaakT
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1139
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 4:53 pm

Re: Growlog B+ Azarius

Berichtdoor PoisonDrink » vr mei 06, 2011 7:03 pm

Jij hebt ook op het verkeerde tijdstip je growbox gekocht.. Kan er echt niemand anders op je paddo's letten? Want vóór 9 mei gaan ze niet volgroeid zijn, maar na 16 mei gaat de box er niet smakelijk uitzien denk ik.. Volgens mij gaat de oogst op 9 mei héél miniem zijn, waarschijnlijk paddo's van maximum enkele centimeters.. Heb je ze op een koele en donkere plaats bewaard? Hoe lager de temperatuur hoe trager de paddo's groeien.

Volgens mij worden de paddo's een soort van pulp als je ze in de vriezer zet. Ik heb ook géén idee of een koelkast wél een oplossing biedt.. Heb het even gevraagd aan een meer ervaren kweker. En hoewel hij ook geen ervaring heeft met een substraat tijdens de groei een tijd te bewaren, zegt hij dat je eventueel de paddo's op het laatste moment kunt oogsten, en dan de box bewaren in de koelkast (dus hoger dan 0°C). Eventueel kan je de vraag in het Engels posten op shroomery, daar zullen ze je misschien wat meer informatie kunnen geven. :)
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Growlog B+ Azarius

Berichtdoor Vaste klant » vr mei 06, 2011 8:14 pm

Ik kan heel misschien de box wel bij de buren afgeven. Zal wel een beetje een vreemde situatie opleveren maar ach, misschien moet het maar.
Ik heb het ook al op shroomery gezet paar dagen terug.
Hoe snel zullen de paddos veranderen in een dode troep met bacterien nadat ze klaar zijn om te oogsten? kan dat al binnen een dag zijn of duurt dat meestal wel een week?
Avatar gebruiker
Vaste klant
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 83
Geregistreerd: za apr 09, 2011 10:34 pm

Re: Growlog B+ Azarius

Berichtdoor PoisonDrink » vr mei 06, 2011 9:25 pm

Vaste klant schreef:Hoe snel zullen de paddos veranderen in een dode troep met bacterien nadat ze klaar zijn om te oogsten? kan dat al binnen een dag zijn of duurt dat meestal wel een week?


Daar heb ik eerlijk gezegd géén idee over, zo ver heb ik het nooit laten komen. Maar het zou me niet verbazen moest dit tamelijk snel gaan..
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Growlog B+ Azarius

Berichtdoor Deviance » za mei 07, 2011 1:56 am

Hmm, als je nu al de eerste pins ziet heb je inderdaad een grote kans dat ze tussen 9 en 16 mei geplukt moeten worden.. ik zou ze dus inderdaad als je kan even aan aan vriend ofzo geven die ze dan voor je kan plukken.
Het kan verkeren
Avatar gebruiker
Deviance
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 236
Geregistreerd: zo apr 03, 2011 8:37 pm

Re: Growlog B+ Azarius

Berichtdoor Vaste klant » za mei 07, 2011 3:18 pm





Zoals je op de fotos kan zien groeien er een paar aan de zijkant van de box!!
Volgende keer maar wel een aluminium folie op de zijkant doen.
Maar kan dit heel veel kwaad? Of hoe kan ik dit oplossen ofzo?
Avatar gebruiker
Vaste klant
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 83
Geregistreerd: za apr 09, 2011 10:34 pm

Re: Growlog B+ Azarius

Berichtdoor PoisonDrink » za mei 07, 2011 3:20 pm

Op dit moment kan je daar weinig aan doen vrees ik. Volgende keer aluminiumfolie rond de growbox kleven is een oplossing. Als de paddo's volgroeid zijn kan je ze met een steriele pincet of iets dergelijks plukken.
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Growlog B+ Azarius

Berichtdoor Vaste klant » za mei 07, 2011 3:23 pm

Ja maar ik ga de box bij de buren afleveren en wil het dus wel zo makkelijk mogelijk voor hun maken. Dus pincet steriel maken en voorzichtig plukken etc wordt misschien een beetje teveel.
Avatar gebruiker
Vaste klant
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 83
Geregistreerd: za apr 09, 2011 10:34 pm

Re: Growlog B+ Azarius

Berichtdoor PoisonDrink » za mei 07, 2011 7:42 pm

Je kan de blok substraat ook op je hand laten schuiven of op een steriel oppervlak, en dan de plastic box er vanaf schuiven. Maar dit geeft een verhoogd risico op contaminatie..
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Growlog B+ Azarius

Berichtdoor Vaste klant » zo mei 08, 2011 12:15 pm



Ik ga morgen weg, en heb nog geen 'oppas' gevonden!
Als ik de box vanaf nu in de garage zet waar het nog redelijk koel is, denken jullie dan dat het nog net goed gaat als ik volgende week maandag terug kom?
En wat als ik hem in de garage zet en ik kom terug, wat is dan 'worst case scenario' ?
Kan ik me box dan misschien weg gooien door schimmel ofzo? Of zal alleen mij flush verneukt zijn maar kan ik wel gewoon opnieuw beginnen.

en even voor als ik wel nog een oppas kan vinden, wanneer is de tijd om te oogsten? Als ze ALLEMAAL hun hoed open hebben? Of pluk je gewoon steeds de gene waarvan de hoed open is (dus niet allemaal tegelijk)
Avatar gebruiker
Vaste klant
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 83
Geregistreerd: za apr 09, 2011 10:34 pm

Re: Growlog B+ Azarius

Berichtdoor PoisonDrink » zo mei 08, 2011 3:16 pm

Misschien komt het wel gewoon goed, het kan gerust nog 7+ dagen duren eer ze volgroeid zijn. Maar ik zou ze voor alle zekerheid op een iets koudere plaats zetten. Ben je zeker dat de garage een koele plaats is?

Vaste klant schreef:En wat als ik hem in de garage zet en ik kom terug, wat is dan 'worst case scenario' ?


Daar heb ik dus écht geen idee van, ik laat het nooit zo ver komen. Dus daar kan ik je niet mee verder helpen..

Vaste klant schreef:en even voor als ik wel nog een oppas kan vinden, wanneer is de tijd om te oogsten? Als ze ALLEMAAL hun hoed open hebben? Of pluk je gewoon steeds de gene waarvan de hoed open is (dus niet allemaal tegelijk)


Als het vliesje van de grootste paddo's al enige tijd gebroken is. Niet alle vliesjes zullen gebroken zijn, maar dat maakt niet zoveel uit. Je kan ze gewoon plukken en de growbox kan die 'energie' gebruiken voor de volgende flushes.
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Growlog B+ Azarius

Berichtdoor Vaste klant » zo mei 08, 2011 4:26 pm

YESSS!!
Ik heb een oppas gevonden :D
Zal over een week wel weer vertellen hoe en wat. Bedankt voor alle hulp tot nu toe!
Avatar gebruiker
Vaste klant
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 83
Geregistreerd: za apr 09, 2011 10:34 pm

Re: Growlog B+ Azarius

Berichtdoor Deviance » zo mei 08, 2011 5:39 pm

Mooi zo.



Kan je als je terugkomt waarschijnlijk een tripreportje van mij verwachten (ik heb ook B+ paddos), weet je gelijk wat je een beetje ervan kan verwachten :D.
Het kan verkeren
Avatar gebruiker
Deviance
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 236
Geregistreerd: zo apr 03, 2011 8:37 pm

Re: Growlog B+ Azarius

Berichtdoor Vaste klant » zo mei 08, 2011 8:21 pm

Nice! :) ben benieuwd
Avatar gebruiker
Vaste klant
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 83
Geregistreerd: za apr 09, 2011 10:34 pm

Volgende

Keer terug naar De Kweek- en Crea-hoek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner
cron