kofixteprate schreef:hoe erg is het dat het s'avonds afkoelt tot een graad of 18? Dan zal ik een verwarming misschien moeten regelen o.i.d.
Niet erg, anders zouden ze ook nergens in het wild kunnen groeien volgens mij. Verwarming regelen in de zomer voor paddo's is dus totaal overbodig.
Ook duurt het meestal een tijdje voor de eerste pins (=kleine paddo's) van een growbox te voorschijn komen, dus als je nog niks ziet groeien na een klein weekje is dat zeker niet verwonderlijk. Ik heb eigenlijk geen idee op welk moment de kwekers zo'n growbox in de koeling zetten om de groei te stagneren, als dit gebeurt na volledige kolonisatie van het substraat, dan valt er niet echt veel 'nieuwe groei' te bemerken van het mycelium (die witte schimmeldraden).
kofixteprate schreef:Bovendien had ik nog de vraag of dit niet te veel condens is
Dat viel me ook al op, tamelijk veel condens! Ik zou eerst proberen om die 'deuk' in de zak vanboven wat uit elkaar te proberen trekken, en zien of het dan wat beter wordt. Extra water toegevoegd aan de zak of..?
kofixteprate schreef:mdat ik zo weinig mogelijk kans op besmetting wil lopen heb ik aluminiumfolie om de buitenkant heen gedaan
Hoe gaat die aluminiumfolie zorgen voor minder kans op besmetting? Normaal is het de bedoeling om folie rond de plastic box zélf te plakken, omdat er anders tussen je substraat en de plastic box ook paddo's kunnen groeien (er kan licht op schijnen). Dus volgens mij heeft die aluminium folie weinig nut! Toch leuk geprobeerd.
The future's uncertain and the end is always near.