The_Upsetter schreef:Interessant receptje, hoelang moet de wiet in de melk blijven? Ik neem aan dat het in de vetten in de melk moet trekken?
Stap 5: Blijven roeren, paar minuutjes laten intrekken
Peptalk schreef:Ik laat het meestal zo'n 10 minuten staan.
Kan nooit langer wachten en werkt goed.
Gebruik altijd volle chocomelk, zonder boter. Soms wel met slagroom (laten smelten in de pan, zorgt voor veel room = vet)
NorthernLightBE schreef:The_Upsetter schreef:Interessant receptje, hoelang moet de wiet in de melk blijven? Ik neem aan dat het in de vetten in de melk moet trekken?Stap 5: Blijven roeren, paar minuutjes laten intrekken
Cyd schreef:En de geur, valt die mee? Moet het hier nogal stealth doen namelijk.
Cyd schreef:En de geur, valt die mee? Moet het hier nogal stealth doen namelijk.
You that never done nothin'
But build to destroy
You play with my world
Like it's your little toy
SjaakT schreef:Heb je het Au-bain-marie verwarmd? Dus niet het pannetje direct op het vuur, maar een kleinere pan bovenop een grotere pan, zodat de stoom van de onderste pan de bovenste pan verhit? Anders heb je wellicht de werkzame stof verbrand uit je wiet... http://nl.wikipedia.org/wiki/Au_bain-marie
SjaakT schreef:Het is in principe niet nodig, maar als je het op deze manier verwarmd, dan kan het eigenlijk niet mis gaan, en bij de manier die hierboven staat, dus in een pannetje en direct op het vuur, gaat het al gauw fout en wordt de melk te heet... Je moet veel meer opletten met deze manier dus.
Sjarel schreef:Ik had nauwelijks een geur met de afzuiger op hoogste standje. Aleen heb ik iets fout gedaan want had weinig effect. Heb dus dit gedaan: melk in melk pan + 0.8 gram wiet erbij, blijven roeren daarna nog 10 minuten op een laagpitjje, uitfilteren en gedronken. Wat deed ik fout
You that never done nothin'
But build to destroy
You play with my world
Like it's your little toy
Sjarel schreef:Heb volle melk gebruikt, dus geen boter. Ik denk dat ik tekort heb geroerd en het niet langgenoeg heeft gekook Volgende keer eens met geduld envia de au bain marie methode dan maar!
Stap 1: Je zet je pannetje melk op het vuur en laat het op laag vuur ( mag niet koken)
Keer terug naar De Kweek- en Crea-hoek
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten