door RicoRelDel » wo jun 21, 2017 12:51 pm
Ik wil ze ook graag eens gaan plukken, ik zoek eigenlijk iemand in Den Haag of omgeving die er ervaren in is, en zin en tijd heeft om een keertje samen op pad te gaan, ook eetbare paddestoelen zonder tripverschijnselen lijken me leuk om te leren (her)kennen en plukken.
ik vind het jammer dat we in NL bijna helemaal geen paddestoelen pluk cultuur hebben, maarja, misschien is dat maar beter ook, want het is hier nog al klein en drukbevolkt, dat zou vast niet bevorderlijk zijn voor het beetje natuur dat er nog is, als iedereen zou gaan wildplukken.
vroeger kocht ik ze altijd bij de smartshop in utrecht, kaalkopjes, en 1 keer kwam ik op een feestje een heel schattig goafreak opa&oma stelletje tegen uit frankrijk, die hadden hele potten vol zelf geplukte paddestoeltjes in hun campertje, haha, het hele weekend met hun getript en feestjes afgeweest, mooie herinnering, gastvrije mensen, paar jaar later nog eens tegen gekomen op BOOM, maar helaas contact verloren, anders had ik zeker gevraagd of ze me wilden leren plukken!
Dus als er iemand is met skills en zin, let me know, misschien kunnen we daarna een oogstfeestje houden met misschien wat meer geintresseerden, kampvuurtje, verse paddestoelensoepie erop brouwen, instrumentjes mee, of wat spulletjes om plaatjes te draaien, tijdens de jacht stuiten we ongetwijfeld op toplokaties om een knusse heksenkring te houden ;p
groetjes, Rico
Don't judge someone because they sin differently than you!