Fool schreef:Selem schreef:ik ben niet helemaal gek.
Wellis
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Selem schreef:Tramadol is ook een serotonine releaser. Het grote verschil met psychedelica is dat de meeste psychedelica niet serotonine afgeven (releasen) maar een gedeeltelijke of volledige agonist (of antagonist) van de 5-HT... receptor(en) is. Onder de 5-HT... receptoren vallen allerlei serotonine sub receptor groepen. Door deze receptoren bijvoorbeeld te blokkeren (of juist niet) ontstaan de psychedelische effecten. Waarom agonisten of antagonisten op deze groepen psychedelische effecten veroorzaken, is nog altijd een schimmig gebied waar we niet helemaal zeker van zijn.
MDMA is bijvoorbeeld ook een releasing agent en tegelijkertijd blokkeert het de heropname van serotonine. Voor de rest vind ik Codeine minder leuk dan Tramadol, en Tramadol (net als Codeine) is zeker niet zo slecht voor je serotonine huishouding als MDMA. Er is nog wat voor Codeine te zeggen omdat het door het first pass metabolism voor 12% in Morfine wordt omgezet. Maar dan kan je, naar mijn mening, beter gewoon Morfine nemen, als je toch voor dat effect wil gaan.
Mocht je een vergelijking willen maken met hoe slecht Tramadol precies is voor je serotonine in vergelijking met MDMA, zou je naar de affiniteiten moeten gaan kijken. Maar die weet ik niet uit mijn hoofd en ben ook wat te lui (lees; het is te laat) om die op te gaan zoeken.
Als ik mijn neus even in je zaken mag steken, was is de rede dat je geen stoffen meer wilt nemen die met de serotonine huishouding te maken hebben?
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Wellis
Ivo schreef:http://drugsforum.info/affinities.php
Selem schreef:Whoeps je heb gelijk Amvitamientje. Het staat een beetje weird op psychonaut wiki. Bij de Pharmacology sectie staat dat het een releaser is. En bij de normale uitleg staat dat het de heropname blokkeert. Maar inderdaad, na nog wat sites afspeuren, blijkt dat het inderdaad de heropname van serotonine blokkeert en niet het afgeven daarvan stimuleert.
Codeine, werkt inderdaad (ook na drie keer dubbel checken) niet op het serogeen systeem.
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede
Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten
Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Maurits schreef:Het schijnt dat Tramadol en Venlafaxine (=Efexor, een anti-depressivum) erg op elkaar lijken qua werking.
Persoonlijk vind ik Tramadol en wiet wel een lekkere combi.
Wees trouwens voorzichtig met Tramadol; het spul kan een epileptisch insult triggeren. 100 Mg voor een eerste keer is een hele mooie dosering.
Enjoy
Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Wellis
Prototype schreef:Nope, wordt altijd moeilijk para van wiet/hasj maar op opioïden nog nooit meegemaakt.
Selem schreef:Zelf word ik nooit para van wiet/hasj, maar ben dan ook wel een dagelijkse roker. Maar als ik het algemene effect van opiaten eens bekijk, neemt dit zeker wel de randjes af van een aantal dingen. Zo waarschijnlijk ook van wiet/hasj.
Bedacht mij net dat ik een report heb geschreven over 175mg Tramadol, misschien leuk om door te lezen? Deze dosering is echter wel genomen omdat ik vaker opiaten gebruik.
tripreports-downers/tramadol-de-hypnotiserende-roes-t12930.html
Prototype schreef:Misschien hooguit een kleine down-regulatie, maar lijkt me verwaarloosbaar.
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Amvitamientje schreef:Nee, tramadol slurpt geen serotonine. Het zorgt er voor dat er meer serotonine in de synapsen komt, doorde remming van de heropname van serotonine
Wellis
Selem schreef:Amvitamientje schreef:Nee, tramadol slurpt geen serotonine. Het zorgt er voor dat er meer serotonine in de synapsen komt, doorde remming van de heropname van serotonine
Dit inderdaad. .
Voor de rest is 100mg wel prima voor een eerste opiaten ervaring =) .
Wellis
Selem schreef:Welke gevoel hier zal overheersen is moeilijk te voorspellen, denk ik. Ligt aan de dosering van wiet tegenover opiaat en aan hoeveel honger je al hebt .
Bij nemen kan natuurlijk, maar als je dit te laat doet dan piekt het handeltje niet echt lekker samen. Te vroeg en de effecten kunnen misschien overweldigend worden. Hoewel dit met maximaal 150mg wel mee zal vallen.
Vissen23 schreef:Om 20;00 beginnen met 100 mg en er om 23;00 nog 50mg bij doen. Zoiets zie ik voor me. Zal wel ok zijn toch?
Wellis
Poseidon schreef:Waarschijnlijk wel ja. excuus. Was niet om stoer te doen maar vond het boven 250 mg pas fun worden. Wel al zwaar en langdurig hooked geweest aan oxy zal daar wel mee samen gehangen hebben.
Keer terug naar Opiaten en Opioïden
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten