Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Fucked tramadol je serotonine?

Hier kun je al je vragen stellen over stoffen zoals heroïne en morfine.

Fucked tramadol je serotonine?

Berichtdoor Vissen23 » wo aug 17, 2016 9:46 pm

Beste Df'ers,

Ik heb mezelf gezworen nooit meer drugs te nemen die serotonine releasen, denk aan XTC, 4fmp, 6apb etc.

Nu las ik ergens iets dat tramadol ook wat met je serotonine doet. Maar ik weet bijvoorbeeld dat dit bij truffels ook het geval is, maar dat doet verder niks 'slechts' met je serotonine en zorgt er niet voor dat er neuronen af sterven en dat je serotonine lager wordt na gebruik. Dus vroeg ik mij af, kan ik dit middeltje nemen zonder dat mijn serotonine aangetast wordt of beter links laten liggen in mijn geval?

Tot slot heb ik ook de eventuele beschikking over codeïne. Wat is leuker recreatief om wat te chillen, codeïne of tramadol?

Bedankt allen!
Vissen23
Newbie
Offline
 
Posts: 23
Geregistreerd: wo aug 17, 2016 9:41 pm

Re: Fucked tramadol je serotonine?

Berichtdoor Selem » wo aug 17, 2016 10:04 pm

Tramadol is ook een serotonine releaser. Het grote verschil met psychedelica is dat de meeste psychedelica niet serotonine afgeven (releasen) maar een gedeeltelijke of volledige agonist (of antagonist) van de 5-HT... receptor(en) is. Onder de 5-HT... receptoren vallen allerlei serotonine sub receptor groepen. Door deze receptoren bijvoorbeeld te blokkeren (of juist niet) ontstaan de psychedelische effecten. Waarom agonisten of antagonisten op deze groepen psychedelische effecten veroorzaken, is nog altijd een schimmig gebied waar we niet helemaal zeker van zijn.

MDMA is bijvoorbeeld ook een releasing agent en tegelijkertijd blokkeert het de heropname van serotonine. Voor de rest vind ik Codeine minder leuk dan Tramadol, en Tramadol (net als Codeine) is zeker niet zo slecht voor je serotonine huishouding als MDMA. Er is nog wat voor Codeine te zeggen omdat het door het first pass metabolism voor 12% in Morfine wordt omgezet. Maar dan kan je, naar mijn mening, beter gewoon Morfine nemen, als je toch voor dat effect wil gaan.

Mocht je een vergelijking willen maken met hoe slecht Tramadol precies is voor je serotonine in vergelijking met MDMA, zou je naar de affiniteiten moeten gaan kijken. Maar die weet ik niet uit mijn hoofd en ben ook wat te lui (lees; het is te laat) om die op te gaan zoeken. Maar persoonlijk zou ik zeggen dat je prima Tramadol kunt nemen. De schade is in elk geval aanzienlijk minder, misschien zelfs wel verwaarloosbaar, maar daar kunnen andere leden vast hun licht op schijnen.

Als ik mijn neus even in je zaken mag steken, was is de rede dat je geen stoffen meer wilt nemen die met de serotonine huishouding te maken hebben?
Laatst bijgewerkt door Selem op wo aug 17, 2016 10:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Fool schreef:
Selem schreef:ik ben niet helemaal gek.

Wellis
Avatar gebruiker
Selem
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 853
Geregistreerd: ma maart 14, 2016 5:27 am
Woonplaats: Overal maar toch nergens

Re: Fucked tramadol je serotonine?

Berichtdoor Ivo » wo aug 17, 2016 10:09 pm

No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Fucked tramadol je serotonine?

Berichtdoor Vissen23 » wo aug 17, 2016 10:13 pm

Selem schreef:Tramadol is ook een serotonine releaser. Het grote verschil met psychedelica is dat de meeste psychedelica niet serotonine afgeven (releasen) maar een gedeeltelijke of volledige agonist (of antagonist) van de 5-HT... receptor(en) is. Onder de 5-HT... receptoren vallen allerlei serotonine sub receptor groepen. Door deze receptoren bijvoorbeeld te blokkeren (of juist niet) ontstaan de psychedelische effecten. Waarom agonisten of antagonisten op deze groepen psychedelische effecten veroorzaken, is nog altijd een schimmig gebied waar we niet helemaal zeker van zijn.

MDMA is bijvoorbeeld ook een releasing agent en tegelijkertijd blokkeert het de heropname van serotonine. Voor de rest vind ik Codeine minder leuk dan Tramadol, en Tramadol (net als Codeine) is zeker niet zo slecht voor je serotonine huishouding als MDMA. Er is nog wat voor Codeine te zeggen omdat het door het first pass metabolism voor 12% in Morfine wordt omgezet. Maar dan kan je, naar mijn mening, beter gewoon Morfine nemen, als je toch voor dat effect wil gaan.

Mocht je een vergelijking willen maken met hoe slecht Tramadol precies is voor je serotonine in vergelijking met MDMA, zou je naar de affiniteiten moeten gaan kijken. Maar die weet ik niet uit mijn hoofd en ben ook wat te lui (lees; het is te laat) om die op te gaan zoeken.

Als ik mijn neus even in je zaken mag steken, was is de rede dat je geen stoffen meer wilt nemen die met de serotonine huishouding te maken hebben?


Bedankt voor je uitgebreide post :)

Ah oke, tramadol is dus ook een releaser en geen agonist van de 5-HT receptor? Dan wordt het sowieso een no-go.

Ik heb het gevoel dat ik mijn serotonine receptoren redelijk wat schade aan heb gebracht door overmatig gebruik in het verleden. De beginfase die iedereen wel kent, waarin hij wat te veel gebruikt. Ben alleen nogal OCD met zulke dingen, dus als ik eenmaal iets met mezelf heb afgesproken dan wil ik dat ook volledig nakomen en gebruik is dan niet de moeite waard, aangezien ik er dan meer over aan het nadenken ben dan dat ik er van geniet.

Hoe zit het met codeine en serotonine?
Vissen23
Newbie
Offline
 
Posts: 23
Geregistreerd: wo aug 17, 2016 9:41 pm

Re: Fucked tramadol je serotonine?

Berichtdoor Amvitamientje » wo aug 17, 2016 10:19 pm

Tramadol is geen serotonine releaser maar een heropname remmer.

En codeïne werkt dacht ik niet op je serotonine.
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Avatar gebruiker
Amvitamientje
Moderator
Offline
 
Posts: 4150
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:32 am
Woonplaats: Kielce

Re: Fucked tramadol je serotonine?

Berichtdoor Selem » wo aug 17, 2016 11:22 pm

Whoeps je heb gelijk Amvitamientje. Het staat een beetje weird op psychonaut wiki. Bij de Pharmacology sectie staat dat het een releaser is. En bij de normale uitleg staat dat het de heropname blokkeert. Maar inderdaad, na nog wat sites afspeuren, blijkt dat het inderdaad de heropname van serotonine blokkeert en niet het afgeven daarvan stimuleert.

Codeine, werkt inderdaad (ook na drie keer dubbel checken) niet op het serogeen systeem.
Fool schreef:
Selem schreef:ik ben niet helemaal gek.

Wellis
Avatar gebruiker
Selem
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 853
Geregistreerd: ma maart 14, 2016 5:27 am
Woonplaats: Overal maar toch nergens

Re: Fucked tramadol je serotonine?

Berichtdoor Vissen23 » do aug 18, 2016 12:02 am

Ivo schreef:http://drugsforum.info/affinities.php :P


Hier snap ik eerlijk gezegd weinig van :para:
Vissen23
Newbie
Offline
 
Posts: 23
Geregistreerd: wo aug 17, 2016 9:41 pm

Re: Fucked tramadol je serotonine?

Berichtdoor Vissen23 » do aug 18, 2016 12:09 am

Selem schreef:Whoeps je heb gelijk Amvitamientje. Het staat een beetje weird op psychonaut wiki. Bij de Pharmacology sectie staat dat het een releaser is. En bij de normale uitleg staat dat het de heropname blokkeert. Maar inderdaad, na nog wat sites afspeuren, blijkt dat het inderdaad de heropname van serotonine blokkeert en niet het afgeven daarvan stimuleert.

Codeine, werkt inderdaad (ook na drie keer dubbel checken) niet op het serogeen systeem.


Dus tramadol fucked 0,0 met je serotonine als ik het goed heb? Zelfde als psychedelica en SSRI's lijkt me.

Stel je gaf tramadol als cijfer een 10, wat gaf je codeine dan? Wel een beetje de moeite waard?
Vissen23
Newbie
Offline
 
Posts: 23
Geregistreerd: wo aug 17, 2016 9:41 pm

Re: Fucked tramadol je serotonine?

Berichtdoor Maus » do aug 18, 2016 12:47 am

Het schijnt dat Tramadol en Venlafaxine (=Efexor, een anti-depressivum) erg op elkaar lijken qua werking.

Persoonlijk vind ik Tramadol en wiet wel een lekkere combi.

Wees trouwens voorzichtig met Tramadol; het spul kan een epileptisch insult triggeren. 100 Mg voor een eerste keer is een hele mooie dosering.

Enjoy 8-)
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Fucked tramadol je serotonine?

Berichtdoor Vissen23 » do aug 18, 2016 1:31 am

Maurits schreef:Het schijnt dat Tramadol en Venlafaxine (=Efexor, een anti-depressivum) erg op elkaar lijken qua werking.

Persoonlijk vind ik Tramadol en wiet wel een lekkere combi.

Wees trouwens voorzichtig met Tramadol; het spul kan een epileptisch insult triggeren. 100 Mg voor een eerste keer is een hele mooie dosering.

Enjoy 8-)


Haha shit, dat geeft me nou niet echt een lekker gevoel om het te gebruiken. Gebeurd niet zomaar neem ik aan?

Dacht zelf aan 150mg, maar 100mg is ook een optie idd.

Tot slot. Ik word zelf vaak vrij paranoia van wiet/hasj alleen icm bijvoorbeeld een benzo vind ik het heerlijk omdat die rare gedachten dan ook niet opkomen. Hoe zit dit met tramadol, zorgt dat er ook voor dat je het vervelende randje van wiet/hasj niet ervaart?
Vissen23
Newbie
Offline
 
Posts: 23
Geregistreerd: wo aug 17, 2016 9:41 pm

Re: Fucked tramadol je serotonine?

Berichtdoor Prototype » do aug 18, 2016 1:34 am

Nope, wordt altijd moeilijk para van wiet/hasj maar op opioïden nog nooit meegemaakt.
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: Fucked tramadol je serotonine?

Berichtdoor Selem » do aug 18, 2016 2:02 am

Zelf word ik nooit para van wiet/hasj, maar ben dan ook wel een dagelijkse roker. Maar als ik het algemene effect van opiaten eens bekijk, neemt dit zeker wel de randjes af van een aantal dingen. Zo waarschijnlijk ook van wiet/hasj.

Bedacht mij net dat ik een report heb geschreven over 175mg Tramadol, misschien leuk om door te lezen? Deze dosering is echter wel genomen omdat ik vaker opiaten gebruik.

tripreports-downers/tramadol-de-hypnotiserende-roes-t12930.html
Fool schreef:
Selem schreef:ik ben niet helemaal gek.

Wellis
Avatar gebruiker
Selem
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 853
Geregistreerd: ma maart 14, 2016 5:27 am
Woonplaats: Overal maar toch nergens

Re: Fucked tramadol je serotonine?

Berichtdoor Vissen23 » do aug 18, 2016 3:22 am

Prototype schreef:Nope, wordt altijd moeilijk para van wiet/hasj maar op opioïden nog nooit meegemaakt.

Ah kijk, dat is top.

Ik heb ook altijd bizarre vreetkicks met wiet/hasj. Nou las ik dat tramadol honger onderdrukt. Hoe zou het honger gevoel zijn met de combinatie tramadol en wiet/hasj?
Vissen23
Newbie
Offline
 
Posts: 23
Geregistreerd: wo aug 17, 2016 9:41 pm

Re: Fucked tramadol je serotonine?

Berichtdoor Vissen23 » do aug 18, 2016 3:25 am

Selem schreef:Zelf word ik nooit para van wiet/hasj, maar ben dan ook wel een dagelijkse roker. Maar als ik het algemene effect van opiaten eens bekijk, neemt dit zeker wel de randjes af van een aantal dingen. Zo waarschijnlijk ook van wiet/hasj.

Bedacht mij net dat ik een report heb geschreven over 175mg Tramadol, misschien leuk om door te lezen? Deze dosering is echter wel genomen omdat ik vaker opiaten gebruik.

tripreports-downers/tramadol-de-hypnotiserende-roes-t12930.html

Leuk om te lezen!

Wat zou jij mij aanraden voor een 1e keer, als je wel gelijk in 1x lekker er in wilt zitten. 100mg of 150mg?

Tot slot, had je deze post van me nog gelezen:

Dus tramadol fucked 0,0 met je serotonine als ik het goed heb? Zelfde als psychedelica en SSRI's lijkt me.

Edit; kwam dit ook nog tegen:
Sterker nog, Psilocine (en psylocybine) remmen de opname van serotonine helemaal niet, dit zou namelijk wel tot een (kleine) depletie van serotonine leiden. Het effect van truffels is enkel gebaseerd op het 'nadoen'(agonisme) van serotonine en zal niet van invloed zijn op je MDMA-pauze.

Zou betekenen dat tramadol toch wat serotonine slurpt.
Vissen23
Newbie
Offline
 
Posts: 23
Geregistreerd: wo aug 17, 2016 9:41 pm

Re: Fucked tramadol je serotonine?

Berichtdoor Prototype » do aug 18, 2016 3:53 pm

Misschien hooguit een kleine down-regulatie, maar lijkt me verwaarloosbaar.
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: Fucked tramadol je serotonine?

Berichtdoor Vissen23 » do aug 18, 2016 4:21 pm

Prototype schreef:Misschien hooguit een kleine down-regulatie, maar lijkt me verwaarloosbaar.

Oke!
Vissen23
Newbie
Offline
 
Posts: 23
Geregistreerd: wo aug 17, 2016 9:41 pm

Re: Fucked tramadol je serotonine?

Berichtdoor Amvitamientje » do aug 18, 2016 6:00 pm

Nee, tramadol slurpt geen serotonine. Het zorgt er voor dat er meer serotonine in de synapsen komt, doorde remming van de heropname van serotonine
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Avatar gebruiker
Amvitamientje
Moderator
Offline
 
Posts: 4150
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:32 am
Woonplaats: Kielce

Re: Fucked tramadol je serotonine?

Berichtdoor Selem » do aug 18, 2016 7:02 pm

Amvitamientje schreef:Nee, tramadol slurpt geen serotonine. Het zorgt er voor dat er meer serotonine in de synapsen komt, doorde remming van de heropname van serotonine


Dit inderdaad. :ugeek: .

Voor de rest is 100mg wel prima voor een eerste opiaten ervaring =) .
Fool schreef:
Selem schreef:ik ben niet helemaal gek.

Wellis
Avatar gebruiker
Selem
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 853
Geregistreerd: ma maart 14, 2016 5:27 am
Woonplaats: Overal maar toch nergens

Re: Fucked tramadol je serotonine?

Berichtdoor Vissen23 » vr aug 19, 2016 2:17 pm

Selem schreef:
Amvitamientje schreef:Nee, tramadol slurpt geen serotonine. Het zorgt er voor dat er meer serotonine in de synapsen komt, doorde remming van de heropname van serotonine


Dit inderdaad. :ugeek: .

Voor de rest is 100mg wel prima voor een eerste opiaten ervaring =) .


Bijdoseren nog een optie? Bv 100mg als start en dan pak hem beet 3-4 uur later nog 50mg.
Vissen23
Newbie
Offline
 
Posts: 23
Geregistreerd: wo aug 17, 2016 9:41 pm

Re: Fucked tramadol je serotonine?

Berichtdoor Vissen23 » vr aug 19, 2016 2:18 pm

Nog 2 vragen.

Tramadol-wiet-lachgas, safe combo toch?

Tramadol combineren met wiet, overheerst dan het 'geen honger hebben' van de tramadol of juist andersom?
Vissen23
Newbie
Offline
 
Posts: 23
Geregistreerd: wo aug 17, 2016 9:41 pm

Re: Fucked tramadol je serotonine?

Berichtdoor Prototype » vr aug 19, 2016 2:32 pm

Voor zover ik weet gewoon safe.

Op de 2e vraag kan ik je geen antwoord geven, nooit gecombineerd met wiet.
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: Fucked tramadol je serotonine?

Berichtdoor Selem » vr aug 19, 2016 3:48 pm

Welke gevoel hier zal overheersen is moeilijk te voorspellen, denk ik. Ligt aan de dosering van wiet tegenover opiaat en aan hoeveel honger je al hebt :-P .

Bij nemen kan natuurlijk, maar als je dit te laat doet dan piekt het handeltje niet echt lekker samen. Te vroeg en de effecten kunnen misschien overweldigend worden. Hoewel dit met maximaal 150mg wel mee zal vallen.
Fool schreef:
Selem schreef:ik ben niet helemaal gek.

Wellis
Avatar gebruiker
Selem
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 853
Geregistreerd: ma maart 14, 2016 5:27 am
Woonplaats: Overal maar toch nergens

Re: Fucked tramadol je serotonine?

Berichtdoor Vissen23 » vr aug 19, 2016 5:11 pm

Selem schreef:Welke gevoel hier zal overheersen is moeilijk te voorspellen, denk ik. Ligt aan de dosering van wiet tegenover opiaat en aan hoeveel honger je al hebt :-P .

Bij nemen kan natuurlijk, maar als je dit te laat doet dan piekt het handeltje niet echt lekker samen. Te vroeg en de effecten kunnen misschien overweldigend worden. Hoewel dit met maximaal 150mg wel mee zal vallen.


Om 20;00 beginnen met 100 mg en er om 23;00 nog 50mg bij doen. Zoiets zie ik voor me. Zal wel ok zijn toch?
Vissen23
Newbie
Offline
 
Posts: 23
Geregistreerd: wo aug 17, 2016 9:41 pm

Re: Fucked tramadol je serotonine?

Berichtdoor Exceptional » vr aug 19, 2016 5:13 pm

Vissen23 schreef:Om 20;00 beginnen met 100 mg en er om 23;00 nog 50mg bij doen. Zoiets zie ik voor me. Zal wel ok zijn toch?

Ik houd mezelf altijd (ok, meestal) aan een maximum van 150 mg per 24 uur. Dus dat moet wel prima zijn.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Fucked tramadol je serotonine?

Berichtdoor Selem » vr aug 19, 2016 5:34 pm

Insight heeft gesproken.
Fool schreef:
Selem schreef:ik ben niet helemaal gek.

Wellis
Avatar gebruiker
Selem
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 853
Geregistreerd: ma maart 14, 2016 5:27 am
Woonplaats: Overal maar toch nergens

Re: Fucked tramadol je serotonine?

Berichtdoor Vissen23 » vr aug 19, 2016 5:52 pm

Bedankt gasten!
Vissen23
Newbie
Offline
 
Posts: 23
Geregistreerd: wo aug 17, 2016 9:41 pm

Re: Fucked tramadol je serotonine?

Berichtdoor Poseidon » vr aug 19, 2016 8:51 pm

Op 350 mg per nacht is het beter nodden dudes. :-P
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Fucked tramadol je serotonine?

Berichtdoor Amvitamientje » vr aug 19, 2016 8:55 pm

Beetje te veel, vooral voor de eerste keer.
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Avatar gebruiker
Amvitamientje
Moderator
Offline
 
Posts: 4150
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:32 am
Woonplaats: Kielce

Re: Fucked tramadol je serotonine?

Berichtdoor Poseidon » vr aug 19, 2016 9:39 pm

Waarschijnlijk wel ja. excuus. Was niet om stoer te doen maar vond het boven 250 mg pas fun worden. Wel al zwaar en langdurig hooked geweest aan oxy zal daar wel mee samen gehangen hebben.
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Fucked tramadol je serotonine?

Berichtdoor Prototype » za aug 20, 2016 1:41 am

Poseidon schreef:Waarschijnlijk wel ja. excuus. Was niet om stoer te doen maar vond het boven 250 mg pas fun worden. Wel al zwaar en langdurig hooked geweest aan oxy zal daar wel mee samen gehangen hebben.

Meh, ik begon met licht werkende opiaten en vond er te weinig aan.
Onderschatte daarom de zwaar werkende opiaten ook enorm. :#:
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Volgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Opiaten en Opioïden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner