Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
JongGeleerd schreef:Je weet wat tl;dr betekent?
Het is zo'n gigantische lap tekst en dan ook nog zonder leestekens...
Hier kan ik niets mee, niemand kan dit lezen zonder mentaal volledig kapot te gaan...
De levenslust wordt uit je gezogen bij het lezen van die tekst.
By the way, waarom staat je vraag over een psychose door meth überhaupt onder iemand z'n trip report?
Ivo schreef:Hij heeft gelijk
JongGeleerd schreef:Je weet wat tl;dr betekent?
wieriboy106 schreef:JongGeleerd schreef:Je weet wat tl;dr betekent?
Nee ik weet niet wat tl;dr betekent en zal ik er speciaal voor jou een smiley bij zetten of ben je gewoon depressief en ga je mensen hun vragen beantwoorden met commentaar over de uitleg
dankje maar als ik na 2 maanden geen andere psychose heb gehad ook geen meth meer heb gedaan kan een psychose dan nog terug komen of nietPoseidon schreef:Wieriboy, je kan van 1x meth pakken al psychotisch raken door de de enorme hoeveeheid dopamine die dan 1 je brein loskomt.
Verder is het natuurlijk nogal onverstandig om een onbekende, gevonden substantie te gaan gebruiken alvorens het te laten testen.
Linke shit man.
dankje maar als ik na 2 maanden geen andere psychose heb gehad ook geen meth meer heb gedaan kan een psychose dan nog terug komen of nietPoseidon schreef:Wieriboy, je kan van 1x meth pakken al psychotisch raken door de de enorme hoeveeheid dopamine die dan 1 je brein loskomt.
Verder is het natuurlijk nogal onverstandig om een onbekende, gevonden substantie te gaan gebruiken alvorens het te laten testen.
Linke shit man.
wieriboy106 schreef: als ik na 2 maanden geen andere psychose heb gehad ook geen meth meer heb gedaan kan een psychose dan nog terug komen of niet
Poseidon schreef:@FranX Hoe kan je die laatste zin in je post nu voor je rekening nemen? Die jongen heeft iets gedaan wat niet slim is, voelt zich onzeker en dan ga jij hem voor gek uitmaken?
Poseidon schreef:En dan je betoog ook nog eens onderbouwen met DSM-IV, een op zijn zachts gezegd twijfelachtig handboek. Je weet zelf dat het beoordelen van al dan niet chronische mentale problemen dmv 'literatuur' waarin 'harde feiten' de standdaard vormen een heikele kwestie is. Dat het raadplegen van meerdere onderzoeken tot een meer weloverwogen oordeel kan leiden.
Poseidon schreef:Onderstaande link van NCIB toont aan dat 50% vd vrouwelijke deelnemers van dit research naar het mogelijk optreden van psychotische verschijnselen tijdens het gebruik van meth en coca para werd en 61% last kreeg van tactiele hallucinaties. Ook al ligt hier de nadruk op het verschil qua vatbaarheid tussen mannen en vrouwe voor deze negatieve kanten van genoemde uppers, de uiteindelijke hoeveelheid personen met psychotische symptonen ligt hoger dan hetgeen jij gepost hebt.
Waarmee ik niet wil beweren dat die onjuist zijn. Wellicht bevindt een betere inschatting vh juiste getal zich ergens in het midden.
Poseidon schreef:Dat het een nauwelijks ontgonnen onderzoeksterrein betreft in een moeilijk toegangelijk gebied (ons denkend organisme in levende staat), maakt het er niet makkelijker op er veel zinsvol over te zeggen.
Poseidon schreef:Op de site van de NIVA staat trouwens ook veel waardevolle info over research naar effecten en gevolgen van dope~gebruik.
wieriboy106 schreef:Dankje voor de reactie
Naphtha schreef:Wat is dat nou voor een narcistische uitspraak FranX. "Kun je je er in vinden"
Naphtha schreef:Het is juist anders om bijna de helft van de bevolking (als het niet meer is) is psychotisch maar niemand is gek.
Naphtha schreef: maar als een drugsgebruiker zegt dat ie psychotisch is is ie psychotisch. <<--Hoort stemmen, denkt illusies, voelt rare dingen.
FranX schreef:Naphtha schreef:Het is juist anders om bijna de helft van de bevolking (als het niet meer is) is psychotisch maar niemand is gek.
Over semantiek kunnen we lang en vooral zinloos discussiëren.
Ik had mijn woorden al genuanceerd.
Of bijna de helft van de bevolking psychotisch zou zijn is natuurlijk afhankelijk van de maatstaven die men gebruikt.
FranX schreef:Naphtha schreef: maar als een drugsgebruiker zegt dat ie psychotisch is is ie psychotisch. <<--Hoort stemmen, denkt illusies, voelt rare dingen.
Tuurlijk, net zoals 'wat de waarnemer waar neemt is waar'. Maar dat klopt alleen vanuit het standpunt van de waarnemer en zegt niets over de feitelijke situatie.
Naphtha schreef:Dude, de hele maatschappij is een waanidee enz.
Naphtha schreef:Het is wel leuk om stil te staan bij het idee dat we ons ooit genoeg hebben verveelt om dit te maken zoals het nu is, zodat we zegmaar iets te doen hadden. Nou.. whoop die f#cking doo.
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede
Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten
Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
FranX schreef:wieriboy106 schreef:Dankje voor de reactie
YW en nogmaals excuus voor mijn botte bejegening.
Het was allerminst persoonlijk bedoelt.
ik denk dat het gewoon een eenmalige acuute psychose was door de meth, omdat ik verder geen wanen/hallucinaties heb gehad zoals : ineens een schoolfeest hebben op mijn kamer en ruzie hebben met iemand omdat iemand mijn meth heeft gejat en zogenaamd 7 gram "lijnzaadpoeder" ervoor terug heeft gegeven in 15 verschillende sealtjes verstopt over mn hele kamer. (dit was namelijk wat ik me nog herrinner van de psychose). Ook herrinner ik me nu weer iets nu ik er weer aan terugdenk, namelijk dat ik toen ik in de psychose zat en dacht dat ik "lijnzaadpoeder" had gekregen heb ik nog wel meth bijgepakt omdat ik dacht dat het iets anders was, ook herrinner ik nog van voor de psychose dat ik bezig was om de meth in verschillende sealtjes te sorteren. Waarschijnlijk ben ik toen al lichter in psychose geraakt en heb ik weer meth gesnoven omdat ik misschien dacht dat ik dat wilde gaan doen en daardoor dieper in acuute psychose ben geraakt. Dus ik denk dat het komt omdat ik teveel heb gepakt. Dankje voor je reactie.FranX schreef:wieriboy106 schreef:
Maar... hoe is het nu met je en wat denk jij van mijn naar voren gegooide vooronderstelling?
Herken je daar iets in of wijs je het af?
Uiteindelijk ben jij diegene die het beste weet of voelt wat er speelt.
Ik heb daarentegen slechts onvolledige boekenwijsheid en behoor in dit geval tot de 'beste stuurlui aan wal'.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten