Vinnie schreef:Geef je in ieder geval toe dat t bij alcohol niet uitmaakt?
Dat het effect van een shot Bacardi hetzelfde is als die van een shot wodka?
T effect van grols het zelfde als van heinikken?
King_Cola schreef:Ook hier gaat iemand weer volledig de mist in! Elke wijnkenner zal je zeggen dat iedere goede wijn een ander soort roes tot stand brengt.
Ik stel echt voor dat vooraleer je iets post, je ook effectief kennis van zaken hebt, en niet zomaar een eigen, ondoordachte, zelfs naakt onlogische, zonder enige argumentatie mogelijk (integendeel, enkel argumenten contra zijn hier logisch voor te deduceren) post, want dat is namelijk deel van het probleem: mensen zeggen zomaar wat, zonder ook maar iets af te weten van het onderwerp ter zake.
Niet enkel is dit ergerlijk, tevens is misinformatie als deze schadelijk.
ps: een fijnproever hoef je niet te zijn, of dit nu over Coke of wijn gaat, in te zien dat je dat niet bent mag wel op z'n minst...
Uit een telefoontje naar het Trimbos Instituut en Jellinek kwam snel hetzelfde antwoord: het effect is psychologisch. Alcohol is alcohol, dus heeft alles met associatie te maken.
hahahaha wat ben jij een over het paard getilde tering sukkel zeg :lol
Vinnie schreef:en hier zoals jij dat niet kan doen de bron : https://motherboard.vice.com/nl/article ... rten-drank
nou alsjeblief, voor coke geld dit precies te zelfde.
Vinnie schreef:
Ooit aan gedacht dat t misschien aan je hersen ligt?
King_Cola schreef:bla bal bal (dure woorden) bla bal bla bal (weinig inhoud) bla bla
PiraatPanda schreef:bla bla blader de fucking bla
King_Cola schreef:- Peru (sterk karakter: heel smooth, erg low qua energy boos, relaxed, meest euforisch lichamelijk en geestelijk, komt iets trager op en werkt iets langer door en werkt iets trager uit).
- Colombia (sterk karakter: minder smooth maar nog steeds subtiel, meer plotse inslag qua werking, iets minder lang qua duratie dan Peru, werkt iets sneller uit, meer prominent aanwezige energy boost, minder euforisch dan Peru doch nog steeds euforisch maar meer geestelijk, iets ruwer in de uitwerking).
- Bolivia (neutraler karakter: Bolivia bevindt zich een beetje tussen Peru en Colombia in en heeft daardoor wat minder uitgesproken eigenschappen, er valt dan ook minder over te zeggen...).
- Ecuador: (sterk karakter: bevat zeer weinig tot geen euforie en heeft een zeer sterk speedy effect, komt vrij snel opzetten, werkt lang door en is helemaal niet smooth of subtiel, zeker in de uitwerking niet).
PiraatPanda schreef:Vinnie schreef:en hier zoals jij dat niet kan doen de bron : https://motherboard.vice.com/nl/article ... rten-drank
nou alsjeblief, voor coke geld dit precies te zelfde.
Dat associaties, verwachtingen, placebo-effect etc een rol spelen is algemeen bekend. Die effecten zijn vrij groot bij bijna elk middel/medicijn. Dat sluit helemaal niet uit dat er nog andere verschillen/effecten kunnen zijn. Als je zomaar alle effect toeschrijft aan placebo, dan zouden we alle medicatie-studies direct kunnen afschaffen en alleen nog gekleurde smarties als drugs/medicatie tot ons nemen.
PiraatPanda schreef:Theoretisch zijn er iig verschillende vormen van cocaine mogelijk. Het cocaine molecuul heeft namelijk 4 stereocenters;
PiraatPanda schreef:al noemde ik in een eerdere post ook al dat de snelheid waarmee de alcohol in je bloed terecht komt een vrij grote invloed heeft op het effect dat je ervaart. Dat zijn ze vergeten te noemen in dat artikel van je)
PiraatPanda schreef:De verschillen tussen de coke uit het ene zakje en het andere zakje zijn een stuk minder groot (geldt voor de meeste mensen iig). Al zie je bijvoorbeeld wel vaak dat mensen cocaine bij voorbaat al beter vinden als het er vlokkerig uitziet en de tong verdooft. Dat is absoluut een verwachtings-effect waar dealers ook gebruik van maken (door hun coke op een bepaalde manier te persen of er lidocaine aan toe te voegen etc) Maar een meer speedy of euforisch effect verwacht je toch helemaal niet, en voordat je t een keer zelf hebt gebruikt associeer je het ook nog nergens mee.
PiraatPanda schreef: je kunt ook gewoon zeggen dat t te ingewikkeld voor je is hoor
karlito schreef:hallo ik ben hier volledig nieuw,
mag ik hier zo maar zeggen wat ik als ontbijt neem?
Vinnie schreef:Ja oke maar het is toch onzin dat uit de coke Columbia een andere versie coke is al die uit Bolivia ?
en is sws niet bijna alle coke die hier gebruikt wordt in nederland(Europa) dezelfde versie?
PiraatPanda schreef:Vinnie schreef:Ja oke maar het is toch onzin dat uit de coke Columbia een andere versie coke is al die uit Bolivia ?
en is sws niet bijna alle coke die hier gebruikt wordt in nederland(Europa) dezelfde versie?
Het lijkt mij ook onwaarschijnlijk dat de coke uit Colombia volledig uit andere isomeren/versies bestaat dan die uit Bolivia. Denk eerder dat het dan zal gaan om een paar procent verschil ofzo
Vinnie schreef:En die paar procent maakt niet het verschil tussen een kalme of juist een opgefokte high, je loopt alleen maar om de hete aardappel heen te draaien
PiraatPanda schreef:Vinnie schreef:En die paar procent maakt niet het verschil tussen een kalme of juist een opgefokte high, je loopt alleen maar om de hete aardappel heen te draaien
Natuurlijk kan een paar procent verschil maken. Als je daaraan twijfelt krijg je van mij een paar lekkere lijntjes sos met 5% atropine
PiraatPanda schreef:
Theoretisch zijn er iig verschillende vormen van cocaine mogelijk. Het cocaine molecuul heeft namelijk 4 stereocenters;
Vinnie schreef:Dat er 4 verschillende versies mogelijk zijn bekend dat sos er ook 4 varianten in effect mogelijk zijn?
karlito schreef:hallo ik ben hier volledig nieuw,
mag ik hier zo maar zeggen wat ik als ontbijt neem?
PiraatPanda schreef:Elk stereocenter kan weer op 4 verschillende manieren gedraaid zijn, dus 16 in totaal. Maar de meeste daarvan zijn niet werkzaam dus kom je toch weer op 4 pseudococaine is er bijvoorbeeld één van.
King_Cola schreef:- Peru (sterk karakter: heel smooth, erg low qua energy boos, relaxed, meest euforisch lichamelijk en geestelijk, komt iets trager op en werkt iets langer door en werkt iets trager uit).
- Colombia (sterk karakter: minder smooth maar nog steeds subtiel, meer plotse inslag qua werking, iets minder lang qua duratie dan Peru, werkt iets sneller uit, meer prominent aanwezige energy boost, minder euforisch dan Peru doch nog steeds euforisch maar meer geestelijk, iets ruwer in de uitwerking).
- Bolivia (neutraler karakter: Bolivia bevindt zich een beetje tussen Peru en Colombia in en heeft daardoor wat minder uitgesproken eigenschappen, er valt dan ook minder over te zeggen...).
- Ecuador: (sterk karakter: bevat zeer weinig tot geen euforie en heeft een zeer sterk speedy effect, komt vrij snel opzetten, werkt lang door en is helemaal niet smooth of subtiel, zeker in de uitwerking niet).
Keer terug naar Andere Tripreports
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten