King_Cola schreef:Iemand die ik ken liet onlangs zijn Coke testen (van iemand waar hij al enige tijd bij kocht, de gangbare dealer, gangbare prijs, met het typische voorkomen van 90% van de straat-Coke die ik rondom mij zie, riek, proef,... goed bevonden door hemzelf en ook anderen! - en dat betrof slechts 10% Coke, 20% Speed, glasvezel, Paracetamol, babypoeder en twee onbekende of niet nader geïdentificeerde stoffen...
King_Cola schreef:Iemand die ik ken liet onlangs zijn Coke testen (van iemand waar hij al enige tijd bij kocht, de gangbare dealer, gangbare prijs, met het typische voorkomen van 90% van de straat-Coke die ik rondom mij zie, riek, proef,... goed bevonden door hemzelf en ook anderen! - en dat betrof slechts 10% Coke, 20% Speed, glasvezel, Paracetamol, babypoeder en twee onbekende of niet nader geïdentificeerde stoffen...
Nou neen, dank je!
King_Cola schreef:De officiële definities van een harddrug of softdrug hebben helemaal niets te maken met hoe 'hard' of 'soft' de effecten en/of neveneffecten van een drug zijn, neen, de definities zijn dat een harddrug zowel geestelijk als lichamelijk verslavend is en dus ook lichamelijke afkickverschijnselen geeft, en dat een softdrug enkel geestelijk verslavend is en enkel geestelijke afkickverschijnselen geeft, zoals bij Coke, Freebase of Crack het geval is...
King_Cola schreef:Echter, ook wat Coke betreft, zit ik zelf ook nog met vele vragen, dus zou een dialoog fijner zijn dan een monoloog van mijn kant; echter wel met feiten uit betrouwbare, liefst wetenschappelijke bronnen,
King_Cola schreef:Echter, ook wat Coke betreft, zit ik zelf ook nog met vele vragen, dus zou een dialoog fijner zijn dan een monoloog van mijn kant;
officiële definitie
King_Cola schreef:, of doe de moeite eens een boek over drugs te lezen (mijn bronnen komen uit vak-magazines zowel via uplink naar de universiteitsbibliotheek of literatuur uit de universiteitsbibliotheek van de universiteit waaraan ik als onderzoeker aan twee instituten verbonden ben en mijn research strekt zich uit over mijn gehele leven als gebruiker).
snuifduif schreef:King_Cola schreef:, of doe de moeite eens een boek over drugs te lezen (mijn bronnen komen uit vak-magazines zowel via uplink naar de universiteitsbibliotheek of literatuur uit de universiteitsbibliotheek van de universiteit waaraan ik als onderzoeker aan twee instituten verbonden ben en mijn research strekt zich uit over mijn gehele leven als gebruiker).
Doe zelf eens moeite
Je zit hier alleen maar heel hard te roepen dat jouw standpunten alom aanwezig zijn online maar komt zelf met 0 bronnen.
verneukeratief schreef:Best knap dat ge jarenlang dagelijks dan wel wekelijks gebruik van coke en hero zo goed in de hand weet te houden Wellicht dat ge het geheim van de smid nog eens uit de doeken doet
Welkom btw
PiraatPanda schreef:
Wat ik verder trouwens nog een opmerkelijk internet-praatje over coke vind (niet iets wat jij gezegd hebt) is dat, volgens mensen die beweren verstand te hebben van scheikunde, alle cocaine chemisch gelijk is. en dat alle coke dus precies hetzelfde effect zou moeten hebben, tenzij het versneden is. Maar mijn ervaring is dat de ene 80% coke echt totaal anders kan zijn dan de andere 80%. De ene relaxed en euforisch, de andere juist meer speedy. Terwijl ik het nam in eenzelfde setting. Dus volgens mij maakt het wel degelijk uit in welke streek, op welke hoogte de plant groeit, hoe ze het bewerken tot coke etc.
Vinnie schreef:PiraatPanda schreef:
Wat ik verder trouwens nog een opmerkelijk internet-praatje over coke vind (niet iets wat jij gezegd hebt) is dat, volgens mensen die beweren verstand te hebben van scheikunde, alle cocaine chemisch gelijk is. en dat alle coke dus precies hetzelfde effect zou moeten hebben, tenzij het versneden is. Maar mijn ervaring is dat de ene 80% coke echt totaal anders kan zijn dan de andere 80%. De ene relaxed en euforisch, de andere juist meer speedy. Terwijl ik het nam in eenzelfde setting. Dus volgens mij maakt het wel degelijk uit in welke streek, op welke hoogte de plant groeit, hoe ze het bewerken tot coke etc.
En het maakt ook uit of die met liefde gemaakt is. Wil je een coke waar speedy/strijdbaar van wordt is het belangrijk elke avond columbiaanse strijdliederen te zingen voor de planten.
Wil je coke waarvan je relaxed en slaperig wordt dat is het essecieel dat de planten tussen de 1500-2020 meter hoog staan.
Ooit aan gedacht dat t misschien aan je hersen ligt? Als je dezelfde wiet rookt wordt je de ene keer ook anders stoned als de andere keer. en van de zelfde pillen kan je in de zelfde setting de ene keer aant het dansen zijn en de andere keer aant t wegspacen in de bank. Dat ligt meer aan het persoon als aan de drugs
Of aan het middel waar het mee versneden is?
Vinnie schreef:Ooit aan gedacht dat t misschien aan je hersen ligt?
King_Cola schreef:Doordat Coca planten, Erythroxylum Coca, in iedere regio, dus bv. Peru en Colombia, in andere grond en op andere altitude groeien, maakt een plant in zekere mate andere actieve alkaloïden aan en in andere verhoudingen tot elkaar, dit maakt dat, als je zuivere Coke hebt tenminste (wat meestal niet het geval is, zeker niet gangbaar zuiver genoeg om deze verschillen echt duidelijk op te merken), er effectief zeer merkbare verschillen zijn tussen Coke van verschillende afkomst. Zo ontploft Coke uit Colombia wat meer in één keer en werkt ook meer plots uit, heeft een redelijk intense energy boost en de euforie is sterk, maar vooral geestelijk en minder lichamelijk. Coke uit Peru komt wat langzamer opzetten en werkt wat langzamer uit, wat minder craving naar dat volgende lijntje geeft, is meer smooth en subtiel qua ervaring, heeft een heel chille, subtiele energy boost (perfect om thuis, alleen of niet, lekker chill in je sofa te gebruiken) en geeft de meest intense euforie en ook als enige soort zulk een intens full body orgasm
618157 schreef:Toch denk ik dat Panda wel degelijk gelijk kan hebben, bij wijn en eigenlijk alles is de grond de omgeving waarin iets groeit heel bepalend voor de smaak en het effeckt, nu weet ik niet in hoeve het bereidingsproces van coke dit tegen gaat, maar ik het best wel plausibel klinken.
PiraatPanda schreef:Vinnie schreef:Ooit aan gedacht dat t misschien aan je hersen ligt?
@Vinnie, ja daar heb ik zeker aan gedacht. Maar ik heb tijden verschillende samples tegelijkertijd in huis gehad, en zelfs op eenzelfde dag gaven verschillende soorten coke (die allen ongeveer even puur, zonder versnijdingsmiddelen waren getest) een verschillend effect. Ook als ik het aan anderen liet proberen zonder ze vooraf te beïnvloeden met mijn mening erover gaven zij dit verschil aan.
Vinnie schreef:618157 schreef:Toch denk ik dat Panda wel degelijk gelijk kan hebben, bij wijn en eigenlijk alles is de grond de omgeving waarin iets groeit heel bepalend voor de smaak en het effeckt, nu weet ik niet in hoeve het bereidingsproces van coke dit tegen gaat, maar ik het best wel plausibel klinken.
ja bij andere verschillende soorten vruchten (andere druiven soorten) krijg je een andere smaak.
maar je wordt niet anders dronken van een 12% witte wijn in vergelijking met een 12% rode wijn ofzo
als dit soort dingen gaat zeggen krijg je uiteindelijk verhalen als: Van heiniken moet je veel pissen, van Jupiler bier wordt je snel aangeschoten maar duurt het langer voordat je helemaal lam bent en van shultenbrau krijg je extra hoofdpijn de volgend dag.
dit soort verhalen bestaan er en zijn net zo broodje aap als dat je van de ene coke energiek wordt en van de andere coke relaxed.
dat je 2 verschillende ervaringen hebt met 2 (verschillende) soorten coke betekend niet dat je meteen allemaal eigenschappen aan aan de coke kan gaan verbinden terwijl er wel geen causaal verband is.
coke werkt altijd zo op je hersenen of die nou uit de columbiaanse bergen komt of uit de fucking sahara
Vinnie schreef:618157 schreef:Toch denk ik dat Panda wel degelijk gelijk kan hebben, bij wijn en eigenlijk alles is de grond de omgeving waarin iets groeit heel bepalend voor de smaak en het effeckt, nu weet ik niet in hoeve het bereidingsproces van coke dit tegen gaat, maar ik het best wel plausibel klinken.
ja bij andere verschillende soorten vruchten (andere druiven soorten) krijg je een andere smaak.
maar je wordt niet anders dronken van een 12% witte wijn in vergelijking met een 12% rode wijn ofzo
als dit soort dingen gaat zeggen krijg je uiteindelijk verhalen als: Van heiniken moet je veel pissen, van Jupiler bier wordt je snel aangeschoten maar duurt het langer voordat je helemaal lam bent en van shultenbrau krijg je extra hoofdpijn de volgend dag.
dit soort verhalen bestaan er en zijn net zo broodje aap als dat je van de ene coke energiek wordt en van de andere coke relaxed.
dat je 2 verschillende ervaringen hebt met 2 (verschillende) soorten coke betekend niet dat je meteen allemaal eigenschappen aan aan de coke kan gaan verbinden terwijl er wel geen causaal verband is.
coke werkt altijd zo op je hersenen of die nou uit de columbiaanse bergen komt of uit de fucking sahara
Keer terug naar Andere Tripreports
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten