LuchtiNgtoetje schreef:Het klinkt misschien gek maar is de dosis dan niet gewoon verkeerd?
Vroeg ik me ook al af.
Maarja, je zou er toch van uitgaan dat dokters een beetje weten wat ze voorschrijven he
LuchtiNgtoetje schreef:Het klinkt misschien gek maar is de dosis dan niet gewoon verkeerd?
KapiteinPinda schreef:ritalin is een bitch
Beeeb schreef:KapiteinPinda schreef:ritalin is een bitch
Verklaar u nader ajb.
Ik ben er erg blij mij moet ik zeggen.
Virtual schreef:Woow dit herken ik echt. Op mijn 15 jaar zijn mijn ouders op het idee gekomen dat ik wel eens adhd kon hebben. Zoals elke ouder tegenwoordig adhd is hip fzo.
Maar ik heb het dus echt. Ik heb rilatine genomen toen ik naar school ging. Maar omdat ik er minder sociaal van werd en het mijn eetlust wegnam wou ik het niet nemen.
Ik merk idd dat ik heel gevoelig ben voor verslavingen. Ik rook, Ik gebruikte elke dag weed om lekker te slapen of drink beetje alcohol Sinds die weedpas moet nog zien hoe ik nu weed moet scoren. Ik gebruik elk weekend cocaine en drink veel. Als ik mijn vader zijn slaappillen vind neem ik ervan meestal meer dan 1 en ga dan net niet slapen omdat ik wil genieten van de roes.
Ik ben nu weer aan het werk na een revalidatie en opleiding tot vrachtwagenchaffeur. Ik gebruik nu al 6 jaar weed en 1 jaar coke. En de coke loopt uit de hand. Nu ik een vaste job heb wil ik echt van de coke af lukt goed maar soms neem ik wel eens wat als ik de dag erna moet gaan werken endat is echt niet goed!
Zou het nuttig zijn weer rilatine te gaan nemen? Ik heb ook wel gewoon van de ADHD hinder tijdens men werk dus het zou handig zijn als ik die negatieve effecten ook ineens kan aanpakken.
Kan rilatine mijn verslavingen verhelpen? Of zorgen dat ik er beter mee omga? Dan ga ik toch mijn dokter eens terug aanspreken zodat ie me terug kan doorverwijzen naar mijn oude psych. En als ik achter rilatine vraag voor men adhd moet ik er dan bij vertellen van mijn drugs? Of ga ik dan net geen rilatine krijgen?
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
LuchtiNgtoetje schreef:ik ben ook HEEL snel gestopt met die rommel. Ik kan niet leven zonder de pieken en de dalen. Dat is gewoon wie ik ben, ik leef intens.
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Dopey schreef:Originele post door Robdebob
Ik heb een stukje geschreven over mijn bevindingen over AD/HD in verband met verslaving. Hier staat de pdf-versie
Lau schreef:Ik heb een sterke vorm van ADD met licht autisme, lichte vorm van Gilles de la Tourette en Dyslexie.
Lau schreef:@ markbeez
Je kan het altijd proberen en daarna beslissen of het wat voor je is.
s0s schreef:- TV of radio staat altijd aan
s0s schreef:Nog steeds aan het wachten op een afspraak om een diagnose te laten stellen,
al weet ik zelf al vrij zeker dat ik het heb.
- Emotionele wisselingen
- Chaotisch / Vergeetachtig
- Trekt zich graag terug- Kan ergens volledig in opgaan
- Grote passie bij interesse
- Een groot voorstellingsvermogen
- Gevoelig / Emotioneel / Betrokken- Assertief maar onzeker over zich zelf
- Heeft Humor / intelligent
- Blijft op de achtergrond
- Laat alles wachten tot het laatste moment
- Altijd ver vooruit aan het denken- Staren / kijkt voor zich uit / lijkt afwezig
- Probleem oplossend
- TV of radio staat altijd aan
- Concentratieproblemen / snel afgeleid
- Heeft moeite met het opbrengen van motivatie
- Te veel gedachten / filosofisch- Perfectionistisch in contrast met chaos
- Zit vaak te dagdromen / komt regelmatig laat
- Slecht in staat aanwijzingen op te volgen- Dwaalt in gedachten af bij luisteren
- Gaat opruim klusjes uit de weg
- Heeft inzicht, beter in de praktijk dan theorie
- Kan zich goed in anderen verplaatsen
- Kan logica waarderen
Pascal schreef:s0s schreef:- TV of radio staat altijd aan
Is dit een symptoom? Dat slaat echt nergens op.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten