Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Concentratie GHB? Meten is weten

Voor alles over GHB, in België ook wel "vloeibare xtc" genoemd.

Concentratie GHB? Meten is weten

Berichtdoor SjitHeppens » ma apr 04, 2011 3:17 am

"Ik neem altijd 5 ml GHB". Wat zegt dat? Helemaal niks. GHB moet per (milli)gram.

Zuivere GHB is een vaste stof. GHB in vloeibare vorm is -op kamertemperatuur- een oplossing van die stof in water. Als je wilt weten hoeveel gram GHB per milliliter vloeistof je hebt, moet je de vloeistof indampen, wegen en dan weer oplossen in water. Of je moet ergens een testmonster inleveren en dan minstens twee weken wachten op de uitslag. Wie doet dat? Bijna niemand...

Zou het niet mooi zijn als je met een spuitje en een keukenweegschaal kon bepalen, hoeveel gram GHB er maximaal in jouw vloeistof zit? Volgens mij kan dat.

Op het "oude" drugsforum heb ik daarvoor de aanzet gegeven. Maar de respons was minimaal en niet altijd even nuttig. Daarom besloot ik om die discussie hier nieuw leven in te blazen.

Met de test- en meetgegevens van Telpeva kwam ik tot de volgende formule:

De aanwezige NaGHB in g/ml = (de vloeistof in g/ml - 1) * 2,073

edit 2012/01/28: De aanwezige NaGHB in g/ml = (de vloeistof in g/ml - 1) * 2,267
(lees verderop hoe deze nieuwe formule-coëfficient tot stand kwam)

edit 2012/09/14: De aanwezige NaGHB in g/ml = (de vloeistof in g/ml - 1) * 2,335
(later dat jaar gaf Snuifduif me gegevens die tot deze nieuwe coëfficient hebben geleid)

Ik bepaal de concentratie GHB tegenwoordig super simpel:

  • Ik heb 3 identieke flesjes (elk ca 50 ml inhoud, materiaal PE-HD)
  • Flesje 1 vul ik af met mijn GHB, flesje 2 met water en flesje 3 blijft leeg.
  • Ik weeg de drie flesjes (in gram)
  • (flesje 1 - flesje 3) / (flesje 2 - flesje 3) = "de vloeistof in g/ml" in de formule
einde edit 2012/09/14

Deze formule en de gevonden coëfficient 2,073 houdt geen rekening met verontreinigingen. Ongereageerde GBL in de vloeistof zal het effect versterken, toegevoegd citroenzuur voor de pH zal het effect milder maken. De formule is op zijn best een indicatie.

  • weeg je vloeistof (gram)
  • bepaal het volume ervan (milliliter)
  • deel die twee door elkaar
  • trek daar 1 van af
  • vermenigvuldig het resultaat met 2,073
  • eindresultaat = ergens tussen 0,0 en 0,7

Heb je je GHB laten testen (of zelf ingedampt, gewogen en weer opgelost) en heb je nog genoeg vloeistof over om te wegen en het volume te bepalen, post die gegevens dan. Hoe meer test- en meetgegevens ik van jullie krijg, des te veiliger kan ik deze formule maken.
Laatst bijgewerkt door SjitHeppens op vr sep 14, 2012 3:04 am, in totaal 15 keer bewerkt.
SjitHeppens
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 77
Geregistreerd: za apr 02, 2011 12:04 am

Re: Concentratie GHB? Meten is weten

Berichtdoor trippykees » ma apr 04, 2011 8:20 pm

ik kom uit op 0,4152g/ml
trippykees
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 30
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 7:10 pm

Re: Concentratie GHB? Meten is weten

Berichtdoor Elfquest » di apr 05, 2011 1:00 am

Ik vraag me af of je dat zo kan doen.. je krijgt namelijk nooit ghb-poeder, omdat ghb vloeistof aantrekt en altijd een beetje plakkerig/nat is. GHB indampen kan daarom nooit voor 100% omdat er altijd een deel vloeistof achterblijft.
Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.
Avatar gebruiker
Elfquest
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 658
Geregistreerd: di feb 22, 2011 6:21 pm

Re: Concentratie GHB? Meten is weten

Berichtdoor SjitHeppens » di apr 05, 2011 3:06 am

Hm, 99,99% is goed genoeg. Toch? :grin:

Serieus, je moet ook niet te veel waarde hechten aan alles wat met die formule achter de komma komt te staan. Als je met eenvoudige middelen de GHB concentratie kunt benaderen met een afwijking tot zeg +/- 10%, wordt het gebruik al stukken veiliger dan het nu is.
SjitHeppens
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 77
Geregistreerd: za apr 02, 2011 12:04 am

Re: Concentratie GHB? Meten is weten

Berichtdoor Elfquest » di apr 05, 2011 7:30 pm

Hey Sjitheppens ben je ook maar hiernaartoe verhuisd. Vroeg me al af hoe het ging met je. :mrgreen:

Maar wat als de hoeveelheid vloeistof nou een stuk meer is dan 0,01 procent? Ik kreeg mijn GHB nooit droger dan een nat papje en dat leek me toch wel meer vloeistof bevatten dan verwaarloosbaar zou zijn..
Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.
Avatar gebruiker
Elfquest
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 658
Geregistreerd: di feb 22, 2011 6:21 pm

Re: Concentratie GHB? Meten is weten

Berichtdoor SjitHeppens » di apr 05, 2011 11:02 pm

Op meerdere sites lees ik dat mensen hun GHB toch echt indampen. Eerst tot gesmolten pure NaGHB, die ze dun uitschenken op bijv. de bodem van een pyrex ovenschaal, waar de NaGHB afkoelt en stolt. Dat wordt losgestoken met bijv. een plamuurmes. Van de schilfers wordt dan in een hakmolen ("food processor") poeder gemaakt, dat zo weer makkelijk op te lossen is in water.
SjitHeppens
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 77
Geregistreerd: za apr 02, 2011 12:04 am

Re: Concentratie GHB? Meten is weten

Berichtdoor Elfquest » wo apr 06, 2011 2:43 pm

Klopt.. maar indampen doen mensen als ik het goed begrepen heb vooral om dan de NaGHB in grammen af te kunnen meten, ipv in milliliters. Of het ook betekent dat de G dan meteen helemaal zuiver is, weet ik niet.. Als er nog NAOH bijzit, kan dat ook weer poeder worden namelijk..
Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.
Avatar gebruiker
Elfquest
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 658
Geregistreerd: di feb 22, 2011 6:21 pm

Re: Concentratie GHB? Meten is weten

Berichtdoor SjitHeppens » wo apr 06, 2011 6:28 pm

Na indampen ben je in elk geval de ongereageerde GBL kwijt. Maar inderdaad, andere verontreinigingen niet. Als ik mijn formule probeer te verbeteren met enkel gegevens van onzuivere NaGHB mengsels, dan zal de daarmee gevonden coëfficient -nu nog 2,073, maar moet waarschijnlijk een hogere waarde krijgen- nooit correct worden voor zuivere GHB.

Aan de andere kant, als de formule nu al 95% correct zou zijn, dan zou je er in de praktijk toch aardig mee uit de voeten kunnen om je te behoeden voor een overdosis.
SjitHeppens
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 77
Geregistreerd: za apr 02, 2011 12:04 am

Re: Concentratie GHB? Meten is weten

Berichtdoor Pilletje » za apr 16, 2011 11:37 am

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met het uitdampen, moet je het dan echt uitkoken?
Ik heb nl. toevallig al eens een keer een druppeltje gemorst op m'n bureau, daarna was ik een week bij m'n moeder en toen ik terugkwam lag het druppeltje er nog steeds. Denk dus niet dat je zomaar kan uitdampen, of ben ik compleet mis?

Momenteel geen G in huis en ben voorlopig niet echt van plan te kopen dus kan geen resultaten geven helaas.
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: Concentratie GHB? Meten is weten

Berichtdoor SjitHeppens » za apr 16, 2011 12:56 pm

Toasts schreef:Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met het uitdampen, moet je het dan echt uitkoken?
Zelf nog nooit gedaan, maar wel veel over gelezen: Je kookt het mengsel van water en NaGHB net zo lang tot het rond de 155 graden is en er alleen nog af en toe dikke luchtbellen uit opstijgen. Dan is al het water verdampt. Laat je het afkoelen, dan stolt het en wordt dus een vaste stof.
... toen ik terugkwam lag het druppeltje er nog steeds. Denk dus niet dat je zomaar kan uitdampen, of ben ik compleet mis?
NaGHB trekt heel sterk water uit de lucht aan. Als je het als vaste stof niet luchtdicht opbergt, dan wordt het weer nat. Daarom is jouw druppel GHB nooit opgedroogd.
SjitHeppens
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 77
Geregistreerd: za apr 02, 2011 12:04 am

Re: Concentratie GHB? Meten is weten

Berichtdoor Pilletje » ma apr 18, 2011 7:13 pm

Oké, duidelijk. :)
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: Concentratie GHB? Meten is weten

Berichtdoor Hashja » di mei 17, 2011 11:44 am

...of je maakt het gewoon zelf. 8-)
Avatar gebruiker
Hashja
houdt van jou!
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 647
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:19 pm
Woonplaats: Space

Re: Concentratie GHB? Meten is weten

Berichtdoor FRESH » ma aug 08, 2011 11:29 am

De mijne zit op 580mg, best aardig! :-)
FRESH
Offline
 

Re: Concentratie GHB? Meten is weten

Berichtdoor Elfquest » ma aug 08, 2011 11:31 pm

SjitHeppens schreef:Na indampen ben je in elk geval de ongereageerde GBL kwijt. Maar inderdaad, andere verontreinigingen niet. Als ik mijn formule probeer te verbeteren met enkel gegevens van onzuivere NaGHB mengsels, dan zal de daarmee gevonden coëfficient -nu nog 2,073, maar moet waarschijnlijk een hogere waarde krijgen- nooit correct worden voor zuivere GHB.


Ik vraag me af of dit waar is. NaGHB is nooit helemaal droog omdat het vocht aantrekt en er blijft dus altijd een beetje vloeistof inzitten. Dit kan dus ook ongereageerde GBL zijn.
Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.
Avatar gebruiker
Elfquest
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 658
Geregistreerd: di feb 22, 2011 6:21 pm

Re: Concentratie GHB? Meten is weten

Berichtdoor SjitHeppens » ma aug 08, 2011 11:38 pm

Rond de 160 graden verdampt GBL. GHB verdampt niet. Die is dan gesmolten en stolt bij afkoeling.
Laatst bijgewerkt door SjitHeppens op di aug 09, 2011 1:44 am, in totaal 1 keer bewerkt.
SjitHeppens
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 77
Geregistreerd: za apr 02, 2011 12:04 am

Re: Concentratie GHB? Meten is weten

Berichtdoor Tisjeboy » ma aug 08, 2011 11:40 pm

Hashja schreef:...of je maakt het gewoon zelf. 8-)
Avatar gebruiker
Tisjeboy
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 734
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:38 pm

Re: Concentratie GHB? Meten is weten

Berichtdoor snuifduif » di aug 09, 2011 12:56 am

Tisjeboy schreef:
Hashja schreef:...of je maakt het gewoon zelf. 8-)
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Concentratie GHB? Meten is weten

Berichtdoor snuifduif » di aug 09, 2011 1:13 am

SjitHeppens schreef:[*]eindresultaat = ergens tussen 0,0 en 0,7[/list]


Volgens mij kan er maar een halve gram per ml opgelost, daarna krijg je zo'n witte stroperige brij.

Ik kan proberen op school (laboratorium school) proberen wat metingen uit te voeren met mijn eigen ghb zoals maximale oplosbaarheid, dichtheid tov concentratie.

Bij nader inzien dat gaat me op zn minst een halve liter ghb kosten om een beetje een waardige analyze uit te voeren.
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Concentratie GHB? Meten is weten

Berichtdoor SjitHeppens » di aug 09, 2011 1:37 am

Een halve liter? Tja, misschien wel. Maar het is geen destructieve test toch? Ik bedoel, na het testen en meten heb je nog altijd de GHB :)
Kun je op jouw school zomaar aan de gang met dat soort experimenten? Hopelijk geen reden tot schorsing of zo :grin:
SjitHeppens
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 77
Geregistreerd: za apr 02, 2011 12:04 am

Re: Concentratie GHB? Meten is weten

Berichtdoor snuifduif » di aug 09, 2011 1:47 am

Mijn ghb heeft volgens de berekening een concentratie van 0.33 gram per ml.
Dosering volgens erowid
Light .5 - 1.5 g
Common 1 - 2.5 g
Strong 2 - 4.0 g
Can Induce Heavy Sleep 3 - 5 g
Overdose 5 - 10 g
Poisoning (Risk of Death) 10 + g

Dit betekend dat ik ongeveer 9 ml moet nemen voordat ik niet meer wakker kan blijven en uit ervaring weet ik dat ik van 7.5 ml moeite heb om wakker te blijven.
Deze formule kan dus aardig kloppen :mrgreen:
Hoe ben je trouwens aan die formule gekomen?
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Concentratie GHB? Meten is weten

Berichtdoor SjitHeppens » di aug 09, 2011 2:09 am

Zelf bedacht :)
Ik ging ervan uit dat er een lineair verband moest zijn tussen de dichtheid van het NaGHB-H2O mengsel (g/ml) en de GHB concentratie (ook in g/ml) ervan. Water zonder GHB weegt ongeveer 1 g/ml. Dus 1 punt op de rechte lijn van de grafiek had ik al. Als ik een accuraat 2e punt op die rechte lijn heb, kan ik de coefficiënt die nu voorlopig is vastgesteld op 2,073 nóg nauwkeuriger bepalen. Maar eerlijk gezegd denk ik dat ik er met die 2,073 al redelijk dichtbij zit.
SjitHeppens
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 77
Geregistreerd: za apr 02, 2011 12:04 am

Re: Concentratie GHB? Meten is weten

Berichtdoor snuifduif » di aug 09, 2011 2:11 am

Zodra school weer begint zal ik wat ghb drogen in een stoof en dan meten hoeveel 5 ml water met 2,4,6,8 en 10 gram ghb weegt.
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Concentratie GHB? Meten is weten

Berichtdoor SjitHeppens » di aug 09, 2011 2:26 am

Alvast bedankt, ik ben erg benieuwd. Misschien is het al genoeg om één behoorlijk geconcentreerd (maar niet oververzadigd!) mengsel te maken, te meten en te wegen, in te dampen en dat resultaat opnieuw te wegen. Maar met het resultaat van meerdere verschillende brouwsels, verschillende concentraties dus, kunnen we bovendien ook bepalen of mijn aanname klopt dat het een lineaire grafiek is.
SjitHeppens
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 77
Geregistreerd: za apr 02, 2011 12:04 am

Re: Concentratie GHB? Meten is weten

Berichtdoor Tisjeboy » wo aug 10, 2011 12:08 am

Ik probeer altijd met nieuwe ghb 2 ml., en dan opbouwen tot ik er wat van voel. Dan weet ik ook me start dosis.
Avatar gebruiker
Tisjeboy
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 734
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:38 pm

Re: Concentratie GHB? Meten is weten

Berichtdoor snuifduif » wo aug 10, 2011 1:46 am

Dat is niet belangrijk, wij willen de concentratie weten en niet een persoonlijke start dosis.
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Concentratie GHB? Meten is weten

Berichtdoor Tisjeboy » wo aug 10, 2011 9:46 am

Oké, als je de verhoudingen van de bestanddelen van je ghb weet kun je dat toch ook berekenen?
Avatar gebruiker
Tisjeboy
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 734
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:38 pm

Re: Concentratie GHB? Meten is weten

Berichtdoor SjitHeppens » do aug 11, 2011 12:32 am

Bij het verhitten en/of het instellen van de pH kan er sprake zijn van verdampte dan wel ongereageerde GBL. Wanneer je evt. ongereageerde GBL expres verdampt, weet je daarna niet zeker hoe sterk de GHB is. En als je je GHB niet zelf maakt maar van iemand koopt of krijgt, wil je ook snel en eenvoudig kunnen bepalen hoe sterk die is.
SjitHeppens
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 77
Geregistreerd: za apr 02, 2011 12:04 am

Re: Concentratie GHB? Meten is weten

Berichtdoor Tisjeboy » do aug 11, 2011 12:42 am

Klinkt logisch. Heb het eigenlijk nooit laten testen, weet wel dat bij een 'koude' methode en de juiste verhoudingen het lijkt alsof alles uit gereageerd is, ik bepaal aan de hand van de smaak (te zeperig of te zuur) en het effect of het goed of niet is. Maar da's natuurlijk helemaal niet concreet en 'nattevingerwerk.' Tot zover heeft het prima gewerkt.
Avatar gebruiker
Tisjeboy
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 734
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:38 pm

Re: Concentratie GHB? Meten is weten

Berichtdoor SjitHeppens » do aug 11, 2011 12:55 am

Toen ik vorig jaar mijn eerste mengsels had gefabriekt, heb ik ze weggebracht om te laten testen. Duurde me allemaal veel te lang, het resultaat was allesbehalve bruikbaar (niets over verontreinigingen) en na de 2e keer (zogenaamd te basisch dus hadden ze geen concentratiemeting gedaan) werd ik verder geweerd op verdenking van dealerschap :(
SjitHeppens
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 77
Geregistreerd: za apr 02, 2011 12:04 am

Re: Concentratie GHB? Meten is weten

Berichtdoor Tisjeboy » do aug 11, 2011 1:13 am

Da's naar man, ik test het zelf, en mensen in me vriendenkring testen het daarna ook. Maar geen resultaten op papier dus.
Avatar gebruiker
Tisjeboy
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 734
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:38 pm

Volgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar GHB

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner