Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Dilemma!

Hier kun je terecht voor al je vragen over de partydrug MDMA. Alles over xtc-pillen hoort hier ook.

Re: Dilemma!

Berichtdoor Koekwaus » wo jul 18, 2012 9:19 pm

Laatste opmerking ga ik even negeren.

On topic: Eerst 6/7x ging ie lekker zat steeds een maand ofzo tussen, laatste keren zat er wat minder tussen. Verder vind ik en ik denk dat de meeste dat hier ook wel vinden de dosis aan de hoge kant. Tip: Probeer het een keer met 300mg of minder te doen door goed te timen en partjes te nemen. Wil je een combi? Wmb pep, rita of coke en dan wel eerst snuiven en pas einde van de dag aan de pillen. Hou het dan beschaafd dus alleen het wakker-blijven-effect. Geen 4fa doen.

@Dodongo, a.s. zaterdag zit er weer een week of 7 tussen dus ik denk dat je het gewoon prima gaat voelen. Wil je er nog meer zeker van zijn kan je nog even een paar dagen pre-loaden met L-tryptofaan van de reformwinkel/smartshop. Die kan je ook mooi gebruiken na je feestje om je kater te verminderen. Met witte speakers eerste batch @200mg heb ik zelf ook wel eens gewoon een kwartje erin gegooid ieder uur na mn eerste halfje, ging ik best lekker op, je hoeft niet altijd helemaal van de kaart natuurlijk. Wil je actief zijn raad ik je sowieso aan niet hele grote hoeveelheden mdma te nemen, vaak word je er sloom van 'lood in je poten' als je zo'n zware klapper neemt. Maar ik heb het dan meer over de hoeveelheid dan over de frequentie. Eerste paar keren zat er steeds een maand tussen trek daar je lering uit, dat werkt voor je. De gezondheidsdiscussie en het 'junkie' verhaal laat ik even voor wat het is.
Did: Alcohol, wiet, hasj, boter, olie, lachgas, pammetjes, slaapmiddelen, ritalin, cocaine, pep, dexamfetamine, 4-ma, 4-fa, 6-apb, 3-mmc, 2c-i, lsd, paddo's, mdma kristallen, xtc.

Todo: 5-apb, mxe, 4-mmc, cactus, dmt, keta, ghb, poppers en aantal kruiden/planten.
Avatar gebruiker
Koekwaus
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 393
Geregistreerd: za jun 23, 2012 12:23 pm

Re: Dilemma!

Berichtdoor Davinci » wo jul 18, 2012 11:18 pm

Koekwaus schreef:Laatste opmerking ga ik even negeren.

:wave:
Koekwaus schreef: a.s. zaterdag - pre-loaden met L-tryptofaan van de reformwinkel/smartshop


:shock: Wat een onzin...

Koekwaus schreef:De gezondheidsdiscussie en het 'junkie' verhaal laat ik even voor wat het is.

Ik zou het alleen laten als je een crappy high wil en de kwaliteit van je nuchtere leven naar beneden wil helpen.
Mijn excuses, maar de kwaliteit van de high die je advies oplevert, is verschrikkelijk.
Ik beleef meer plezier, minder neurotoxiciteit en een beter+langer effect zonder je advies :#:
You have to know the material you're writing about before you alter it.
Avatar gebruiker
Davinci
Omnia fert aetas
Donateur
Offline
 
Posts: 1504
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 1:47 pm
Woonplaats: Permanent ++

Re: Dilemma!

Berichtdoor Koekwaus » do jul 19, 2012 12:14 am

Als je quote, quote dan de hele zin maak er geen woordenbrei van. Hij heeft er 7 weken tussen zitten dat is genoeg om de mdma gewoon weer te voelen 'zoals de eerste keer' in ieder geval is 7 weken dat voor mij. Waarschijnlijk hier op het forum meer mensen die dat kunnen beamen. Pre-loaden is geen onzin, na je gebruik weer l-tryptofaan nemen wordt ook overal aangeraden, dus vertel me maar hoe het wel zit.

Dan het waardeoordeel over de 'high' die het zou opleveren 'crappy', ja allemaal lekker subjectief. Onmogelijke discussie. Ook van jouw kant hoe wil je twee hypothetische 'highs' met elkaar vergelijken? Maar jouw enige bijdrage hier is zeggen dat het niet goed voor je is. En dat weten we allemaal, het is niets nieuws. Maar naar dat antwoord was Dodongo niet op zoek. Je hebt een beetje een plaat voor je kop. Je bent zo spaarzaam op je verbaal cognitieve geheugen maar je vergeet wel steeds wat de vraag is. Vervolgens beweer je dat je veel betere oplossingen hebt maar je draagt ze niet aan. Ga nou gewoon eens een keer op de vraag in in plaats van doktertje spelen.

Edit: typo
Did: Alcohol, wiet, hasj, boter, olie, lachgas, pammetjes, slaapmiddelen, ritalin, cocaine, pep, dexamfetamine, 4-ma, 4-fa, 6-apb, 3-mmc, 2c-i, lsd, paddo's, mdma kristallen, xtc.

Todo: 5-apb, mxe, 4-mmc, cactus, dmt, keta, ghb, poppers en aantal kruiden/planten.
Avatar gebruiker
Koekwaus
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 393
Geregistreerd: za jun 23, 2012 12:23 pm

Re: Dilemma!

Berichtdoor NiandraLades » do jul 19, 2012 12:25 pm

Op zich niks mis met doktersadviezen :P maar dan is het wel erg wenselijk dat de uitspraken op betrouwbare bronnen berust zijn. En ik heb helaas nog nooit van iemand hier een (wetenschappelijke) bron gehad waarin staat dat herdoseren super schadelijk is, je je hoofd verkracht als je er niet langer dan een maand tussenhoudt, etc. Maar goed, deze discussie komt me bekend voor.:grin:
Don't you want sunshine
Instead of photolights?
Avatar gebruiker
NiandraLades
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 266
Geregistreerd: do feb 16, 2012 3:47 pm

Re: Dilemma!

Berichtdoor Davinci » do jul 19, 2012 12:42 pm

Preloaden is inderdaad geen onzin, helaas is het wel onzin als je een paar dagen op voorhand gaat preloaden met l-tryptofaan. Ook l-tryptofaan na mdma is vrij nutteloos; het enzym om van l-tryptofaan naar 5-htp te gaan werkt niet goed de eerste 30 dagen na mdma. Ik ben wel voorstander om een tryptofaanrijk dieet te volgen de maand voor mdma gebruik.
Het aantal weken om tussen mdma te laten is altijd al een discutabel onderwerp geweest. De driemaandenregel is er echt niet voor niets. Zeven weken is op lange termijn niet voldoende. Ook om een eerste keer effect te hebben volstaat het niet. Mijn eerste keer heb ik nooit meer gehad, dit wil niet zeggen dat ik erna geen betere ervaringen had. Ik blijf er bij dat je advies weinig steek houdt. Meth en mdma zijn nog beter... Ik snap niet hoe je iemand pep en mdma kan aanraden met herdoseren. Dit zijn beide een van de grootste factoren die neurotoxiciteit bepalen. De neurotoxiciteit gaat vooral je prefrontale cortex als doelwit kiezen, je meest belangrijke/complexe emotionele en cognitieve centra. De densiteit van axonen is zelfs bij eenmalig gebruik op lange termijn negatief beinvloed in de PFC. Alle research over mdma wijst maar in één richting: pas op!!! Je hebt al wat permanente veranderingen in je serotonine systeem aangebracht als ik lees over je gebruik. Je merkt er misschien niets van, maar ik wil niet met zo'n neuronen aan de mdma gaan. No offense intended :love:
You have to know the material you're writing about before you alter it.
Avatar gebruiker
Davinci
Omnia fert aetas
Donateur
Offline
 
Posts: 1504
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 1:47 pm
Woonplaats: Permanent ++

Re: Dilemma!

Berichtdoor Davinci » do jul 19, 2012 12:44 pm

Wie bronnen wil, zal ze krijgen :p
You have to know the material you're writing about before you alter it.
Avatar gebruiker
Davinci
Omnia fert aetas
Donateur
Offline
 
Posts: 1504
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 1:47 pm
Woonplaats: Permanent ++

Re: Dilemma!

Berichtdoor NiandraLades » do jul 19, 2012 1:03 pm

Graag? Als het je te veel werk is alles nu na te zoeken, kun je ook gewoon wat titels geven dan zoek ik ze ff op. Heb alleen maar bronnen gevonden die beweren dat subtiele tot matige schade na misbruik mogelijk is, maar dat het nog niet zeker is, en dat schade ook deels tot grotendeels omkeerbaar kan zijn.

(Gouzoulis-Mayfrank, E., & Daumann, J. (2005). Neurotoxicity of methylenedioxyamphetamines (MDMA; ecstasy) in humans: how strong is the evidence for persistent brain damage? Addiction, 101, 348–361.
Reneman, L., Booij, J., de Bruin, K., Reitsma, J.B., de Wolff, F. A., Gunning, W. B., ... & van den Brink, W. (2001). Effects of dose, sex, and long-term abstention from use on toxic effects of MDMA (ecstasy) on brain serotonin neurons. Lancet, 358, 1864–1869.)
Don't you want sunshine
Instead of photolights?
Avatar gebruiker
NiandraLades
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 266
Geregistreerd: do feb 16, 2012 3:47 pm

Re: Dilemma!

Berichtdoor Koekwaus » do jul 19, 2012 1:49 pm

Ik zeg open een ander topic en noem dat wetenschappelijke discussie. Ik ga het zeker lezen maar hou me er buiten. Ik heb het er over dat iedere keer gewone topics worden gekaapt om doktertje/wetenschappertje te spelen. De vraagsteller had duidelijk andere antwoorden in gedachte met zijn vragen. De effecten van combinaties is sowieso een beetje gespeculeer want onderzoeken gaan over xtc of over een andere drug. Je kunt hooguit speculeren dat ze de eigenschappen van de ander versterken. Niet dat ik dat geen logische gedachte vind maar just saying.

Dat wat Davinci zegt over eerst een maand wachten en dan pas l-trypto vind ik bullshit. Juist de eerste dagen na gebruik heb je dat brakke gevoel waar je vanaf wil. Herstel gaat aanzienlijk sneller als je daarbij veel vitaminen en l-trypto neemt. Dat is ook meestal het doel van die capsules, als je een gewone gezonde voeding hebt en geen xtc gebruikt heb je in de regel die capsules ook niet nodig. Een maand na gebruik heb je cp al genoeg stoffen in je lijf om zelf aan te sterken. Het wordt in de smartshops e.d. dan ook verkocht als 'after e' e.d.

Verder ga je iemand meth aanraden met veel meer verslavingspotentieeel dan speed en iets dat hem ook zeker veel langer gaat wakker houden? Nee sorry van die rommel blijf ik af, maar je gaat mij niet vertellen dat een paar dagen niet slapen en een zwaar verslavende drug probaat zijn bij het herstellen van xtc? Over coke en ritalin heb je heen gelezen want daar ben je niet op in gegaan.

Herdoseren heb je een gelijk maar als je een hele avond staat te feesten ga je dat toch wel doen. Aangezien Dodongo iedere keer vrij veel pakt en stelt dat hij er niet bewegelijk van wordt ga ik al snel aan kleinere en geleidelijkere doseringen denken om te voorkomen dat je van die loodpoten krijgt en stil gaat staan of aan de kant gaat zitten. Een probleem dat hij zelf ook omschrijft.
Did: Alcohol, wiet, hasj, boter, olie, lachgas, pammetjes, slaapmiddelen, ritalin, cocaine, pep, dexamfetamine, 4-ma, 4-fa, 6-apb, 3-mmc, 2c-i, lsd, paddo's, mdma kristallen, xtc.

Todo: 5-apb, mxe, 4-mmc, cactus, dmt, keta, ghb, poppers en aantal kruiden/planten.
Avatar gebruiker
Koekwaus
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 393
Geregistreerd: za jun 23, 2012 12:23 pm

Re: Dilemma!

Berichtdoor Stefaan » do jul 19, 2012 2:27 pm

Davinci zit nu in het buitenland, weet niet hoe snel hij reageert. Ik ben het in grote mate met hem eens. Ik vind dat je verantwoordelijk bezig moet zijn t.o.v. je eigen lichaam als je drugs gebruikt. Herdoseren of kort na elkaar gebruiken hebben wel degelijk een sterker neurotoxisch effect. Vind je dit geen probleem en ga je bewust akkoord met het risico dat je loopt vind ik het allemaal prima. Maar ik heb het idee dat veel mensen de schade onderschatten.. Dat je nu gevoelsmatig snel herstelt na gebruik betekent niet dat je daadwerkelijk 100% bent hersteld. Je zou ook bv eens de invloed van mdma op je hippocampus kunnen googelen, wat o.a. met je geheugen te maken heeft. Of dit effect blijvend is of niet zal altijd een dubieus issue blijven, maar of je het risico wil lopen dat het (grotendeels) blijvend is, het lijkt mij niet. Ik heb helaas ook mdma in het begin misbruikt en merkte de negatieve effecten duidelijk. Nu al lange tijd geen mdma meer gebruikt en voel me een stuk beter.
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: Dilemma!

Berichtdoor NiandraLades » do jul 19, 2012 2:55 pm

Het lijkt er gewoon op dat er grote individuele verschillen zijn in reacties op MDMA. Het is daarom moeilijk om één overkoepelende conclusie te trekken mbt frequentie, schade, herdoseren, combinaties en herstel. Dan maar beter iets te veilig, eens, maar zeg er dan bij dat dit een mening is in plaats van te doen alsof alles zwart/wit vaststaat en men zeker schade oploopt en idioot bezig is etc. Heb ik ook al eens eerder gezegd, maar nu ff gericht aan Davinci dan. ;)

De schade wordt idd vaak onderschat, maar soms ook overschat. Individueel voorbeeldje: mijn vriend heeft 20 jaar geleden een paar jaar extreem gebruikt. Daarnaast hebben wij het afgelopen half jaar gemiddeld 2 tot 3 keer in de maand MDMA gebruikt, en niet te zuinig ook, en dat is voor hem heel degelijk gebruik dus dat zegt wel wat. Volgens jullie theorieen zou hij nu toch tenminste behoorlijke merkbare schade opgelopen hebben als het gaat om hogere orde functies en serotonine receptoren. Hij heeft er echter helemaal niks merkbaars aan overgehouden en behoort bij de 6.4% van de mensen met de hoogste scores op IQ-tests. Zelf heb ik overigens ook nergens last van. Hoe valt dit dan te verklaren? En degenen die zeggen dat je de schade later dan wel zult merken... wanneer zal dat dan gaan komen?

Anyway, ik heb mijn punt al vaker gemaakt, en hou er nu dan ook mee op. Ik wacht wel rustig tot Davinci terug is van vakantie, want ben oprecht benieuwd naar de informatie die hij heeft (kan evt in een nieuw topic om Koekwaus te ontzien ;) :child:).
Don't you want sunshine
Instead of photolights?
Avatar gebruiker
NiandraLades
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 266
Geregistreerd: do feb 16, 2012 3:47 pm

Re: Dilemma!

Berichtdoor dodongo » do jul 19, 2012 3:08 pm

@Davinci: Bedankt voor je input in dit topic, maar dit is gewoon voor mij het 'drugs are bad mmkay' idee. Je zegt wel dat ik het niet moet doen, maar wat voor alternatief kan jij mij uiteindelijk aanraden? Crystal meth is sowieso niet echt bepaald een geschikt alternatief, in mijn kringen heb ik nog nooit gehoord van iemand die het ooit heeft gebruikt of eraan zou kunnen komen.

Ik wil gewoon weten wat voor mij de beste prijs(gezondheid)/kwaliteits(mooie ervaring) verhouding is voor Dominator.

Mijn MDMA verleden is niet erg gezond, maar het kan veel erger als ik die verhalen soms hoor.

Voor nu hou ik het denk ik op zo'n 150-200mg pep in de ochtend, en s'avonds rond een uur of 6/7 150mg MDMA.

Misschien 100mg bijpakken als ik daar zin in heb.
dodongo
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 26
Geregistreerd: za jun 23, 2012 2:01 am

Dilemma!

Berichtdoor Davinci » do jul 19, 2012 3:08 pm

Niandralades, ik zal je vanavond pm'en met bronnen.
De term 'schade' is nogal subjectief en heeft een negatieve connotatie :p
'Blijvende veranderingen' vind ik aangenamer klinken :D

Dat van die meth en mdma was redelijk cynisch bedoeld. :#

Het is een kwestie van een evenwicht tussen risico's/nadelen en plezier vinden.
Gman kan het niet beter verwoorden. Uiteindelijk zal je lichaam toch zijn tol eisen.



Sent from my iPad using Tapatalk HD
You have to know the material you're writing about before you alter it.
Avatar gebruiker
Davinci
Omnia fert aetas
Donateur
Offline
 
Posts: 1504
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 1:47 pm
Woonplaats: Permanent ++

Re: Dilemma!

Berichtdoor NiandraLades » do jul 19, 2012 3:20 pm

Is goed, nu allemaal weer vriendjes dan? :P ;)

@dodongo: veel plezier, laat je nog weten hoe het was en hoe het na afloop met je gezondheid was? ;)
Don't you want sunshine
Instead of photolights?
Avatar gebruiker
NiandraLades
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 266
Geregistreerd: do feb 16, 2012 3:47 pm

Re: Dilemma!

Berichtdoor dodongo » do jul 19, 2012 3:30 pm

Als ik thuiskom drink en eet ik altijd wat, merk dat dat de kater erg goed doet.

Wat kan ik het beste eten & drinken na thuiskomst?
Ik krijg bijna alles wel weggewerkt, maar het liefste haal ik altijd een bak kwark of iets dergelijks.

En hoe zit het met wiet, een do of een don't?
dodongo
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 26
Geregistreerd: za jun 23, 2012 2:01 am

Re: Dilemma!

Berichtdoor Koekwaus » do jul 19, 2012 5:21 pm

Wiet gaat prima om lekker van te slapen na je avondje. Qua eten 's morgens dwing ik mezelf altijd gewoon tot eten fruit is prima en niet vervelend om te eten ook, lekker zoet en weinig kauwen. Brood is eigenlijk niet goed te doen, daarom haal ik altijd cruesli en daar eet ik dan een paar handjes van zonder melk. Ben wel de enige in mn omgeving die dat lekker vind na pillen dus weet niet of je wat aan die tip hebt. Fruit, dingen zoals aardbeitjes, bananen en kiwi's is sowieso goed. Sesamzaadjes zijn ook goed, ik haal vaak van die sesamkoekjes bij de Turk/toko. Je kan dat fruit natuurlijk ook door je kwark heen gooien zit je helemaal prima. Verder raad ik je echt aan de ochtend van die l-tryptofaan capsules te nemen (1tje) en dan ergens tegen de avond nog 1tje. Verminderd de kater aanzienlijk (in ieder geval die van mdma). Je haalt ze gewoon bij de reformwinkel, 60 stuks voor 18,50 ofzo. Maar neem ze pas in de ochtend en niet gelijk bij thuiskomen.
Did: Alcohol, wiet, hasj, boter, olie, lachgas, pammetjes, slaapmiddelen, ritalin, cocaine, pep, dexamfetamine, 4-ma, 4-fa, 6-apb, 3-mmc, 2c-i, lsd, paddo's, mdma kristallen, xtc.

Todo: 5-apb, mxe, 4-mmc, cactus, dmt, keta, ghb, poppers en aantal kruiden/planten.
Avatar gebruiker
Koekwaus
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 393
Geregistreerd: za jun 23, 2012 12:23 pm

Re: Dilemma!

Berichtdoor Davinci » do jul 19, 2012 6:27 pm

Wiet en mdma combineren is ook weer niet zo gezond als het lijkt :kleuter:
Ik heb het al eens uitgetypt waarom:
Spoiler! :
Dit is wel een fatsoenlijk onderzoek over mdma/cannabis:
http://www.sfu.ca/~mfs2/SUMMER%202010/HSCI%20214/MDMA/572.pdf
Een interessant stukje hieruit:
"In neurocognitive terms, cannabis and Ecstasy/MDMA have detrimental effects on different, although sometimes overlapping, aspects of memory and cognition. Those who take both drugs can therefore display neurocognitive deficits in several areas. In neuropsychiatric terms, each drug is again linked with various problems, especially in those who have taken them regularly. However, their acute effects are opposite in terms of oxidative stress. In laboratory animals, MDMA increases oxidative stress, whereas cannabinoids decrease it. This leads to the prediction that, in humans, cannabis may be providing some degree of protection against the neurotoxic effects of MDMA."


Het belangrijkste woordje die onmiddellijk mijn aandacht greep was 'acute'.
Dit is een wetenschappelijk term voor een eenmalige hoge blootstelling aan een drug.
Een grote dosis mdma zorgt voor een verhoging in oxidatieve stress, voor een stuk door het afbreken van cellulair membraan en het omzetten van mitochondria naar een reactieve molecule. Cannabis, ook in zeer grote hoeveelheid, kan dit gaan tegenwerken door zijn anti-oxiderende kracht.
Misschien ook het vermelden waard dat een zeer grote dosis vitamine c ook substantiele bescherming biedt - zelfs volledige bescherming bij een massieve intraveneuze dosis.
Je merkt wel het verband tussen 'accute' en cannabis...

In tegenstelling tot de relatie 'accute'/cannabis zou het toch wel een soort van (weliswaar niet zo grote) bescherming kunnen bieden tijdens MDMA. Of dat nu de moeite of niet is, valt moeilijk te bepalen. De mogelijkheid bestaat wel.

Langetermijn effecten van cannabis gebruik zijn sterk gelinkt aan psychologische problemen, vooral bij MDMA gebruikers.
The first cross-sectional study (Gouzoulis-Meyfrank et al., 2000; Daumann et al., 2001) examined the cognitive functions and psychopathology scores of 28 cannabis users, 28 combined Ecstasy/cannabis users and 28 non-user controls. The second prospective study (Gouzoulis-Meyfrank et al., 2003; Daumann et al., 2004) compared 30 heavy and 30 moderate club-drug and Ecstasy users with a parallel group of non-user control, over an 18-month period. The combined data from both studies indicted that it was cannabis, rather than Ecstasy, that played the major role in the psychopathological manifestations. In contract, the neurocognitive symptoms, and particularly the memory impairments, were most closely related to the extent of previous Ecstasy/MDMA usage.

Ik ben een aantal studies tegen gekomen die volledig akkoord gaan met hetgeen hierboven.

Na wat research kan ik niet sterk genoeg benadrukken - LANGE TERMIJN GEBRUIK VAN CANNABIS KAN HET RISICO OP PSYCHOSEN OF EMOTIONELE PROBLEMEN BIJ MDMA GEBRUIKERS HEEL VEEL VERGROTEN.

"In several studies, unexpectedly better psychobiological profiles have been found in Ecstasy users who take cannabis compared to those who do not. In a study of 278 Ecstasy users, Milani et al. (2002) found that monthly or weekly cannabis use was associated with significantly lower rates of anger and hostility compared to non-cannabis users (in addition to daily cannabis users being significantly more impaired on several psychopathology scales). Rodgers et al. (2003) found significantly greater procedural errors in Ecstasy/MDMA users compared to non-users (see above); however, amongst this group of Ecstasy users, the use of cannabis was significantly associated with less errors. In another study of 234 Ecstasy/MDMA users, Parrott et al. (2002) found that the use of cannabis was associated with significantly lower rates of depression, and fewer ‘total negative symptoms’. Currently, the hypothesis that cannabinoids may provide some relief against the neurotoxic effects of MDMA, must be considered as only very tentative (Parrott et al., in preparation)."

Het probleem met wetenschapellijke research is het feit dat echt veel moeite vraagt om tegenstrijdigheden uit verschillende artikels te begrijpen.
Ik zou 20 studies kunnen posten om mijn waarschuwing te ondersteunen. Maar zelfs dan kan je er een paar vinden die mijn verdict als 'vaag' beschouwen.
En dan kan je rustig door smoken.
En maar verder MDMA gebruiken.


Het bewijs dat MDMA neurotoxisch is, is echt overwelmend.
En cannabis is STERK gerelateerd aan schizofrenie.
Check het easy-to-read paper maar.

MDMA heeft vooral de prefrontale cortex als doel. Onze belangrijkste cognitieve en emotionele neurologische paden wonen er. Daar liggen onze dunste en vezel achtige serotonine axonen.
Ze zijn ook de eerste die sneuvelen aan neurotoxiciteit en de laatste om te herstellen.

Cannabis veroorzaak permanente veranderingen in de grootte en vorm van onze prefrontale cortex, bij chronische gebruikers.
Dit kan verklaren waarom het zo vaak gebruikt wordt bij mensen met schizofrenie ondanks het feit dat het hun symptomen versterkt.
Zou het eigenlijk wel een verrassing zijn dat de combinatie van deze twee fenomenen in de PFC mogelijk potentiele schade levert?

Cannabis is blijkbaar niet langer een willekeurige factor in MDMA research.
Het zit stevig verweven in de psychologische en emotionele ondergang van vele gebruikers.
Alle verhalen en anekdotes die ik sinds november vorig jaar over mdma misbruik en hun problemen/gevolgen ben tegengekomen hadden ook met cannabis te maken...
Toeval is niet meer aan de orde...


Wiet is een don't :p

Bij het thuiskomen zou ik groene thee drinken en een reeks vitaminen/voedingsupplementen/anti-oxidanten nemen.
Fruit is ook een aanrader, probeer verder normaal te eten de day after en ga sporten.
Piracetam, vitamine C, alfa lipon zuur, magnesium, 5-htp (ten vroegste 8u na laatste inname), vitamine B, zwarte chocolade, vitamine E etc. zijn de basis waar je veel nut aan hebt. De mitochondria (energiestations van je cellen) zitten ook op 21% ATP (energie) van het oorspronkelijke niveau. Supplementen die ATP helpen, misstaan zeker niet. (Dynergum/Dynergo is een vb.)
You have to know the material you're writing about before you alter it.
Avatar gebruiker
Davinci
Omnia fert aetas
Donateur
Offline
 
Posts: 1504
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 1:47 pm
Woonplaats: Permanent ++

Re: Dilemma!

Berichtdoor Azy » do jul 19, 2012 6:48 pm

Ik kan misschien fout lezen, maar die 3 Engelse stukjes uit die studies die je post zeggen toch helemaal niets negatief over cannabis roken tijdens dat je mdma gebruikt?

Ik kan er best inkomen dat als je vaak MDMA gebruikt, dit negatief is voor je hersenen, die bewijzen zijn er inderdaad. En als je vaak cannabis gebruikt dit ook niet positief is, natuurlijk zullen zware gebruikers dan van beiden last ondervinden, het is logisch dat de twee opgeteld wel een exponentieel probleem zouden kunnen vormen. Maar bij verantwoord MDMA gebruik (lage dosis en frequentie) kan ik er niets uithalen dat je niet kan blowen tijdens onder invloed van de MDMA.

Natuurlijk lijkt het me zeer logisch dat continue blowen samen met een te hoge frequentie aan mdma extra schadelijk is. Maar zou je mij kunnen aantonen dat het bij verantwoordelijk MDMA gebruik schadelijk is om terwijl te blowen? Ik doel dan ook specifiek op het combineren.
Avatar gebruiker
Azy
Donateur
Offline
 
Posts: 1950
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 6:56 pm

Re: Dilemma!

Berichtdoor Dreuge » do jul 19, 2012 6:51 pm

als je zo zuinig op jezelf ben als Davinci, kan je beter helemaal geen drugs gebruiken
~*Hardcore Is A Way Of Life And If You Are Against It Than FUCK YOU!!*~

~*Take Me The Way I Am And Than We Could Be Friends*~


~~~~~FREE GONZO~~~~~
Avatar gebruiker
Dreuge
Einsteins koffiebitch
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4615
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:22 pm

Re: Dilemma!

Berichtdoor Azy » do jul 19, 2012 6:55 pm

Dreuge schreef:als je zo zuinig op jezelf ben als Davinci, kan je beter helemaal geen drugs gebruiken


Niets mis met verantwoordelijk gebruik. Ik vind mensen pas enorme kneuzen als ze maar slikken en combineren zonder er ooit over hebben nagedacht.

Of met de instelling 'het voelt goed aan dus kan niet slecht zijn'. Als je de feiten weet kan je tenminste bewust de keuze maken hoe ver je wilt gaan. Maar geen zorgen hoor dreuge, jou vind ik altijd cool 8-) :kleuter:
Avatar gebruiker
Azy
Donateur
Offline
 
Posts: 1950
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 6:56 pm

Re: Dilemma!

Berichtdoor Afca_Remy » do jul 19, 2012 7:02 pm

Het probleem is dat als je veel neemt in een te korte tijd dat je meer nodig hebt om "hetzelfde" gevoel te krijgen, en je verwachtings patroon gaat omhoog, en zoals hierboven al meer beschreven moet je je hoofd gewoon helemaal leeg maken en nergens aan denken en gewoon gaan genieten. Ga je nadenken en op jezelf letten dan kom je nooit lekker in je space of maar heel even en van te korte duur. Dit is tenminste mijn eigen ervaring!

En wat betreft de tijd tussen het nemen van X.. tja.. ik heb zelf ook wel eens in een maand flink de bloemetjes buiten gezet.. (lees 3 weekenden achter elkaar, waarvan 1 weekend zowel vrijdag zaterdag en zondag gespaced) Gezond is het niet en ik probeer voor mezelf er minimaal een maand tussen te houden!
Liever te dik in de kist, dan een feestje gemist :D :cheers:
Avatar gebruiker
Afca_Remy
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 790
Geregistreerd: wo jul 11, 2012 6:52 pm
Woonplaats: Noord Holland

Re: Dilemma!

Berichtdoor Koekwaus » do jul 19, 2012 7:18 pm

Heb dat artikel even doorgelezen en valt me op dat het eigenlijk helemaal geen artikel is maar een literature summary, verder met betrekking tot wiet en mdma:

Spoiler! :
This leads to the prediction that cannabis may help to attenuate the neurotoxic effects of MDMA in recreational users. This
hypothesis was first suggested to us by Daniele Selmi, and may
help to explain some otherwise rather surprising empirical findings.
In several studies, unexpectedly better psychobiological profiles
have been found in Ecstasy users who take cannabis compared to
those who do not. In a study of 278 Ecstasy users, Milani et al.
(2002) found that monthly or weekly cannabis use was associated
with significantly lower rates of anger and hostility compared to
non-cannabis users (in addition to daily cannabis users being significantly more impaired on several psychopathology scales).
Rodgers et al. (2003) found significantly greater procedural errors
in Ecstasy/MDMA users compared to non-users (see above); however, amongst this group of Ecstasy users, the use of cannabis was
significantly associated with less errors. In another study of 234
Ecstasy/MDMA users, Parrott et al. (2002) found that the use of
cannabis was associated with significantly lower rates of depression,
and fewer ‘total negative symptoms’. Currently, the hypothesis that
cannabinoids may provide some relief against the neurotoxic
effects of MDMA, must be considered as only very tentative
(Parrott et al., in preparation).


Je beschrijft het zelf ook al acute eenmalige dosis zouden we mogen verwachten (zoals de labdieren dat uitwijzen) dat het de neurotoxiciteit van mdma (gedeeltelijk) tegen gaat. Dat wiet psychopathologische stoornissen/ziektebeelden kan oproepen weten de meeste mensen wel, maar het gaat hier om regelmatig gebruik met of zonder andere middelen. Niet 1x na mdma gebruik. De meeste mensen die blowen doen dit met regelmaat, het is dan moeilijk om te zeggen of Dodongo het wel of niet zou moeten doen. Gaan we af op dit artikel moet je eigenlijk na gaan of hij al heel regelmatig blowt, ja dan niet doen (omdat je al een verhoogt risico loopt op psychopathologische defekten), nee dan hebben we het alleen over die eenmalige 'acute' dosis.

Het artikel stelt verder wel dat de allerslechtste combi met mdma nicotine is. Zou je blowen na gebruik zou het dus aan te raden zijn om dat met een waterpijp of vaporizer te doen. De conclusie luidt dan ook dat de ene hypothese stelt dat wiet de neurobiologische effecten van mdma tegen gaat, de andere stelt dat tabak het effect versterkt.

Spoiler! :
The worst co-drug
for Ecstasy/MDMA users was nicotine, with cigarette smokers
showing significantly worse profiles on numerous dimensions.
Although nicotine dependency is itself psychologically damaging
(Parrott, 2003), the overwhelmingly negative profiles of those
Ecstasy/MDMA users who also smoked tobacco was still very surprising. However, cigarette smoke contains hundreds of chemicals
and is an important source of free radicals, and hence of oxidative
stress (Halliwell and Gutteridge, 1999); it should be noted that the
specific contribution of nicotine to oxidative stress is more mixed
(Newman et al., 2002).


If anything zou ik na het lezen van dit artikel juist wel wiet gaan gebruiken alleen niet in de vorm van een joint. Gewoon lekker puur die thc naar binnen met een vaporizer of waterpijp. Overigens gebruik ik mijn wiet sowieso altijd met een vaporizer.

Spoiler! :
Thus, while one working hypothesis is that
appropriately timed cannabinoids may help to attenuate the
adverse neurobiological effects of MDMA, another is that regular
tobacco smoke may be exacerbating the neurotoxic effects of
MDMA.
Did: Alcohol, wiet, hasj, boter, olie, lachgas, pammetjes, slaapmiddelen, ritalin, cocaine, pep, dexamfetamine, 4-ma, 4-fa, 6-apb, 3-mmc, 2c-i, lsd, paddo's, mdma kristallen, xtc.

Todo: 5-apb, mxe, 4-mmc, cactus, dmt, keta, ghb, poppers en aantal kruiden/planten.
Avatar gebruiker
Koekwaus
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 393
Geregistreerd: za jun 23, 2012 12:23 pm

Re: Dilemma!

Berichtdoor Stefaan » do jul 19, 2012 11:15 pm

Buiten al deze verhalen, hou in je achterhoofd dat er vrijwel altijd tegenstrijdige verhalen zijn, tegenstrijdige onderzoeken etc. Waren er pas niet een paar professoren 'busted' dat ze complete onderzoeksresultaten uit hun duim hadden gezogen (ging niet over drugs maar toch). Gebruik gewoon je koppie bij je gebruik en probeer het in jou ogen zo gezond mogelijk te houden. Dat koppie is de enige die je hebt en als 'ie dan uiteindelijk stuk is, blijft ie soms stuk.
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: Dilemma!

Berichtdoor Frog » do jul 19, 2012 11:58 pm

Drugs zijn meestal niet erg gezond, hoe minder hoe beter, die discussies kun je tot in het oneindige doorvoeren...
Je hebt mensen aan de ene kant die de positive resultaten altijd zullen gebruiken om hun eigen drugs gebruik goed te lullen, en je hebt aan de andere kant mensen die heel vaak zeggen dat het slecht is, zo vaak dat niemand ze dadelijk nog serieus neemt....
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm

Re: Dilemma!

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » vr jul 20, 2012 12:05 am

Frog schreef:Drugs zijn meestal niet erg gezond, hoe minder hoe beter, die discussies kun je tot in het oneindige doorvoeren...
Je hebt mensen aan de ene kant die de positive resultaten altijd zullen gebruiken om hun eigen drugs gebruik goed te lullen, en je hebt aan de andere kant mensen die heel vaak zeggen dat het slecht is, zo vaak dat niemand ze dadelijk nog serieus neemt....



Ik ben het weer met Frog eens 8-)
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: Dilemma!

Berichtdoor Dreuge » vr jul 20, 2012 12:42 am

~*Hardcore Is A Way Of Life And If You Are Against It Than FUCK YOU!!*~

~*Take Me The Way I Am And Than We Could Be Friends*~


~~~~~FREE GONZO~~~~~
Avatar gebruiker
Dreuge
Einsteins koffiebitch
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4615
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:22 pm

Re: Dilemma!

Berichtdoor dodongo » wo jul 25, 2012 12:54 am

Was een erg vet feest!

Heb uiteindelijk s'ochtends 2 kleine puntjes pep gepakt, voelde hier niet veel van maar kreeg wel duidelijk energie.

S'middags rond 4 weer een kleine punt gepakt op de wc omdat ik wat begon te gapen.

En rond 5 wilde ik een capsule 6-APB droppen van 100mg, ik denk ik gooi het vanuit die capsule recht mn mond in en spoel het weg met water zodat het sneller opneemt en wss wat geleidelijker opkomt dan een bommetje.

Ik gooide het in m'n mond, hoestte de helft uit over iemand heen als kettingreactie en heb de rest ingeslikt maar jezus wat smerig was dat zeg.. M'n mond kon het gewoon niet binnen houden.

Heb uiteindelijk alle spieren in m'n lichaam opgebruikt, ik voelde me echt een strijkplank aan het eind van de avond. Wel echt geslaagd dus.

Heb na dat beetje 6-APB ook niet echt urges gehad om bij te pakken, gewoon rustig de coming down aangegaan en tevreden naar huis gegaan.

Vond het wel beter voor mezelf om eens rustig te doen voor een keertje.
dodongo
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 26
Geregistreerd: za jun 23, 2012 2:01 am

Re: Dilemma!

Berichtdoor Koekwaus » wo jul 25, 2012 7:53 am

Nice man. Ja rechtstreeks in de mond had ik niet gedaan dan kan je het altijd nog beter oplossen in een flesje water en dan maar die gore bende opdrinken. Zal uiteindelijk niet zo gek veel uitmaken met hoe lang het duurt voor het gaat werken (met capsules). Tenzij je het onder je tong gaat houden met een klein beetje water. Mooi dat het zo goed bevallen is. Maar wat heeft je doen besluiten om geen mdma te nemen? Goed kunnen slapen?
Did: Alcohol, wiet, hasj, boter, olie, lachgas, pammetjes, slaapmiddelen, ritalin, cocaine, pep, dexamfetamine, 4-ma, 4-fa, 6-apb, 3-mmc, 2c-i, lsd, paddo's, mdma kristallen, xtc.

Todo: 5-apb, mxe, 4-mmc, cactus, dmt, keta, ghb, poppers en aantal kruiden/planten.
Avatar gebruiker
Koekwaus
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 393
Geregistreerd: za jun 23, 2012 12:23 pm

Re: Dilemma!

Berichtdoor dodongo » wo jul 25, 2012 11:40 am

Ik weet niet, ik kreeg gewoon de scherpe gedachte (denk van de speed) dat ik helemaal niets meer bij hoefde te pakken en dat ik me zo ook wel vermaakte, beter dan op HoH en MoH zelfs. Dus ik dacht hey dan pak ik niks meer en maak ik er gewoon zo een leuk feestje van.

En heb ook kunnen slapen ja, al was dat wel vrij rusteloos.
dodongo
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 26
Geregistreerd: za jun 23, 2012 2:01 am

Re: Dilemma!

Berichtdoor Koekwaus » wo jul 25, 2012 1:11 pm

Nou ja mooi zo man. In ieder geval mooi dat het zo bevallen is.
Did: Alcohol, wiet, hasj, boter, olie, lachgas, pammetjes, slaapmiddelen, ritalin, cocaine, pep, dexamfetamine, 4-ma, 4-fa, 6-apb, 3-mmc, 2c-i, lsd, paddo's, mdma kristallen, xtc.

Todo: 5-apb, mxe, 4-mmc, cactus, dmt, keta, ghb, poppers en aantal kruiden/planten.
Avatar gebruiker
Koekwaus
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 393
Geregistreerd: za jun 23, 2012 12:23 pm

Vorige

Keer terug naar XTC / MDMA

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner
cron