Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Hoogste dosis ooit?

Hier kun je terecht voor al je vragen over de partydrug MDMA. Alles over xtc-pillen hoort hier ook.

Re: Hoogste dosis ooit?

Berichtdoor Druks » di maart 17, 2015 5:39 pm

Vikingdancer schreef:MDMA is bij een heroïsche dosis niet (direct) dodelijk. Ik waag het ook te betwijfelen of er "ernstig" hersenletsel ontstaat.

Onderbouwing: http://download.springer.com/static/pdf ... b&ext=.pdf

Kijk, hier hebben we wat aan.

Als je 5 gram weg tikt op een avond dan vergroot je de kansen dat je er aan bezwijkt wel echt significant. Als je niet direct overlijd door de MDMA dan is het wel door uitdroging, oververhitting of een watervergiftiging.

Like many other psychotropic drugs,
MDMA is capable of producing bona fide neurotoxicity at
sufficient doses (e.g., >25 mg/kg), and damage is not
420
confined to 5-HT neurons. Many aspects of 5-HT function
appear to be normal in MDMA-pretreated rats despite significant
loss of brain 5-HT, perhaps illustrating the profound
adaptive capability of the CNS. On the other hand,
MDMA-induced 5-HT depletions are accompanied by
impairments in evoked 5-HT release and neuroendocrine
secretion that suggest tolerance development. The clinical
relevance of preclinical findings is often uncertain, but the
fact that MDMA can produce persistent increases in
anxiety-like behaviors without measurable 5-HT deficits
suggests that even moderate doses may pose risks..

5 Gram MDMA slikken is onnodig een (groot) risico nemen, vandaar dat ik dat dom vind om te doen.
Druks
huba buba
Moderator

Berichtdoor Vikingdancer » di maart 17, 2015 6:05 pm

Aebi schreef:Het probleem met MDMA (en alle andere RC's) is dat het gewoon onduidelijk is wat de precieze schade is op lange termijn. Echter kun je er beter van uit gaan dat iets te schadelijk is dan niet schadelijk, voor je jezelf de tering in snuift/bomt/slikt/spuit. Feit is wel dat het sowieso niet goed voor je is.

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1 ... 8A1.f03t04

Mee eens Aebi.
Done: XTC, SOS, Tabak, Alcohol, Paddo's, Salvia, Cannabis, Hasj.

To do: DMT, LSD en 2c-s.

Don't: XTC, Heroïne, Ketamine
Vikingdancer
Experimenterende Gebruiker

Berichtdoor Piotr » wo maart 18, 2015 1:35 pm

Dit is dan wel het "hoogste dosis" topic, maar ook een site voor "verstandig" gebruiken. :-P

Je ziet toch wel in dat zo'n dosissen ongelofelijk veel risico's met zich meebrengen? Van hersenschade tot lichamelijke kwalen tot, ja, de dood. Of je er echt direct aan overlijdt kun je natuurlijk niet voorspellen, maar ongetwijfeld dat je op steenworp afstand bent. Zó veel MDMA nemen is echt vragen om problemen. Zo ken ik iemand die is overleden aan twee pillen van 200mg, zonder andere rommel/medicijnen enz. Neem je nog tien maal zoveel, dan kun je mij niet wijsmaken dat dat niet levensgevaarlijk is.
L S D
Piotr
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Ivo » wo maart 18, 2015 2:07 pm

Vikingdancer schreef:
Deze guy :#:
99 van de 100 mensen overleven dat niet en de overige persoon ligt geheid schuimbekkend in het ziekenhuis met een garantie op permanente hersenschade. :#:

Beste moderator,

je zou toch enigszins een professionele houding kunnen verwachten van jou of in ieder geval één waar je je baseert op feiten als je harde uitspraken doet. Je hebt werkelijk geen flauw benul waar je het over hebt. Maar wie ben ik ten opzichte van jullie bijzonder intellectuelen.

Als je serieuze antwoorden wil, helpt hem om wat minder sarcastisch te zijn ;)

En na 5 gram *hoef* je inderdaad niet dood te gaan, maar dat neemt niet weg dat het achterlijk is door de onbekende risico's. Om dan de bekende risico's nog niet eens te noemen.
En dat staat los van onze intelligentie of ons zelfreflectievermogen :#:
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Ivo
Midnight Toker
Site Admin

Berichtdoor Vikingdancer » wo maart 18, 2015 2:19 pm

Van hersenschade tot lichamelijke kwalen tot, ja, de dood.

Hersenschade tijdelijk of permanent en waar kan ik dat nalezen?
Lichamelijke kwalen tijdelijk of permanent en waar kan ik dat nalezen?
De dood? Waar kan ik dat nalezen?

Of je er echt direct aan overlijdt kun je natuurlijk niet voorspellen, maar ongetwijfeld dat je op steenworp afstand bent.

Is dat zo? Waarop baseer je dat?

Zó veel MDMA nemen is echt vragen om problemen.

Ja? Waar staat dat ?

Zo ken ik iemand die is overleden aan twee pillen van 200mg, zonder andere rommel/medicijnen enz.

Dit staat haaks op grote meta-analyses. Onder andere in het onderzoek dat ik eerder hier heb geplaatst. Dus volledig op de hoogte van de feiten en omstandigheden?

Neem je nog tien maal zoveel, dan kun je mij niet wijsmaken dat dat niet levensgevaarlijk is.

Zo'n beetje jouw hele reactie is gebaseerd op aannames, en subjectieve ervaringen. Nietszeggende reactie wat mij betreft. Beweren dat MDMA bij een 400mg dodelijk is, is net zo slecht als beweren dat MDMA ongevaarlijk is.

Vikingdancer

Berichtdoor Ivo » wo maart 18, 2015 2:31 pm

Het gaat de rest er volgens mij niet om dat je met wat geluk 5g kunt overleven, het gaat er om dat het gatachterlijk en niet te verdedigen is. Je hebt 100% gelijk, maar het komt over alsof je het verdedigt. Na 5g is de kater zo groot dat je het nooit meer gaat willen doen volgens mij. En als het opgebouwd is tot 5g, zijn de totale hoeveelheden ook zo groot dat je het gerust dom kunt noemen.

En als je wilt weten welke kwalen (langdurig) misbruik met zich meebrengt: xtc-mdma/wat-kan-je-verwachten-na-langdurig-misbruiken-van-mdma-t7505.html
Het is geen onderzoek of wat dan ook, maar genoeg mensen die dezelfde symptomen noemen om aan te nemen dat dat door MDMA komt.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Ivo
Midnight Toker
Site Admin

Berichtdoor Piotr » wo maart 18, 2015 2:48 pm

Jij bent zo'n persoontje die zijn bronnen zo uitkiest dat ze enkel in jouw eigen voordeel werken. Daar valt moeilijk mee te praten.

De meeste relevante artikelen wijzen er namelijk wél op dat MDMA hersenschade veroorzaakt of kan veroorzaken in hoge doseringen en of frequent gebruik. Jij probeert de realiteit te omzeilen door selectief je bronnen te kiezen. Hoe jij antwoord zijn inderdaad op mijn post is heel zwak. Het zijn laffe tegenantwoorden omdat veel vragen die jij stelt inderdaad niet te bewijzen zijn. Net zoals jij niks kan bewijzen. Één artikel zegt namelijk niks, maar dat weet jij ook wel.
L S D
Piotr
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Prototype » wo maart 18, 2015 2:50 pm

Gooi anders 5g naar binnen als het toch veilig is?
Dan kunnen we jouw naam binnenkort in de krant nalezen. :#:
Durf jij je leven te riskeren op een of andere meta- analyse als je vaak genoeg xtc doden in de krant ziet staan bij 5-10 pillen van 200mg? ( laat staan 25 pillen van 200mg )
Nee ze zijn waarschijnlijk niet meteen doodgegaan aan de MDMA, maar wel aan de gevolgen van MDMA zoals oververhitting, uitdroging of juist watervergiftiging.
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Prototype
Harder dan de rest
Donateur

Berichtdoor Piotr » wo maart 18, 2015 2:56 pm

Vikingdancer schreef:
Zó veel MDMA nemen is echt vragen om problemen.

Ja? Waar staat dat ?

Hier? ^
Ben jij kjhankerdom ofwa?

Dit antwoord is echt minstens net zo nuttig als al jouw reacties bij elkaar. Je kan ook gewoon zeggen; hee jongens, ik vind kjhankerveel MDMA gewoon lekker en ik ga daar lekker mee door, ongeacht wat jullie vinden. Daar had ik meer respect voor gehad dan deze onzin.
L S D
Piotr
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Ivo » wo maart 18, 2015 2:57 pm

Prototype schreef:Nee ze zijn waarschijnlijk niet meteen doodgegaan aan de MDMA, maar wel aan de gevolgen van MDMA zoals oververhitting, uitdroging of juist watervergiftiging.

Wat uiteindelijk ook niks uitmaakt. Dood = dood, dan kan je veel of weinig meta-analyses en LD50's hebben.
Ivo
Midnight Toker
Site Admin

Berichtdoor Prototype » wo maart 18, 2015 3:00 pm

My point exactly. :P

Prototype
Harder dan de rest
Donateur

Berichtdoor Piotr » wo maart 18, 2015 3:11 pm

Het geen waar ik me het meest aan stoor is niet het feit dat je bewijs wil hebben voordat je iets geloofd, maar het feit dat je ervan uitgaat dat het allemaal wel meevalt omdat er nog geen onomstotelijk bewijs is dat het echt zo schadelijk is. Dat is toch wel de domste instelling die je kan hebben als drugsgebruiker.

Je gaat er meteen van uit dat het report dat zegt dat MDMA niet zo schadelijk is wel klopt. Het zou me niks verbazen als je echt specifiek op zoek bent gegaan naar die positieve reports. Het zou goed kunnen dat het inderdaad minder schadelijk is dan wij denken, maar laat het ons maar weten over een paar jaar. Jij bent ons proefkonijn! :love:
L S D
Piotr
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Vikingdancer » wo maart 18, 2015 3:15 pm

@Ivo: ik wil hoge doseringen niet verdedigen, maar ik wil wel nuance aanbrengen in de beweringen van Prototype en Piotr gevormd uit mijn standpunt: pretenderen dat MDMA dodelijk is of blijvend letsel veroorzaakt, is net zo verwerpelijk als beweren dat MDMA niet schadelijk is.

@Piotr: ik ben geen bron tegengekomen die jouw beweringen onderbouwen. Waarschijnlijk omdat ik 'kankerdom' ben.

@Prototype: het is naar mijn mening onverstandig om 5g naar binnen te gooien prototype! Excuus als dit zo is overgekomen.

Vikingdancer

Berichtdoor Prototype » wo maart 18, 2015 3:30 pm

Vertel dat maar tegen de mensen die overleden op een feest nadat ze "toevallig" MDMA namen, verder zijn er gevallen bekend van blijvende hersenschade bij extreem misbruik.
Heb nu even geen tijd om de bronnen er bij te zetten dus die hou je nog van me tegoed.

Prototype
Harder dan de rest
Donateur

Berichtdoor Druks » wo maart 18, 2015 3:32 pm

Druks
huba buba
Moderator

Berichtdoor Perry » wo maart 18, 2015 3:38 pm

Vikingdancer schreef:@Ivo: ik wil hoge doseringen niet verdedigen, maar ik wil wel nuance aanbrengen in de beweringen van Prototype en Piotr gevormd uit mijn standpunt: pretenderen dat MDMA dodelijk is of blijvend letsel veroorzaakt, is net zo verwerpelijk als beweren dat MDMA niet schadelijk is.

@Piotr: ik ben geen bron tegengekomen die jouw beweringen onderbouwen. Waarschijnlijk omdat ik 'kankerdom' ben.

@Prototype: het is naar mijn mening onverstandig om 5g naar binnen te gooien prototype! Excuus als dit zo is overgekomen.

MDMA kan gemakkelijk zorgen voor oververhitting, uitdroging, hartfalen etc. wanneer het niet verantwoord wordt gebruikt.

Geheugen, stemming, slaapmechanisme, eetlust en concentratie kunnen gemakkelijk worden aangetast bij misbruik. Wanneer er snel ingegrepen wordt zal dit vaak herstellen, maar als je langdurig misbruikt zal je hier last van blijven houden. Hoe weten wij dat? Omdat er enkelen ons voor zijn geweest en de fouten voor ons gemaakt hebben. Nu hoeven wij die niet te herhalen. Maar als jij t liever zelf ondervindt is dat natuurlijk geheel jouw keuze.
Bennaccio schreef:werkt een Fool als antidepressiva?

Hoe vind je zelf dat het gaat?
Perry
Intensive Care Bear
Donateur

Berichtdoor Piotr » wo maart 18, 2015 3:51 pm

Vikingdancer schreef:@Piotr: ik ben geen bron tegengekomen die jouw beweringen onderbouwen. Waarschijnlijk omdat ik 'kankerdom' ben.

Ben bang van wel, ja. Jammer.

Wat reports ook zeggen. Wij uiten hier onze meningen, waarin we lekker objectief mogen zijn en zeggen dat het gewoon fucking naïef is om zoveel MDMA te nemen en erop te vertrouwen dat het vast wel niet zo schadelijk/gevaarlijk zal zijn. Naast het feit dat je selectief je artikelen uitkiest, kies je ook zeer selectief de posts waar je wel of niet op reageert.

Ik geef het op.
L S D
Piotr
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Vikingdancer » wo maart 18, 2015 4:18 pm

@JongGeleerd: ik ben ook van mening dat langdurig misbruik KAN zorgen voor (cognitieve) problemen. Er bestaat veel onduidelijkheid over eventuele (permanente) schade, maar die onzekerheid is voor mij voldoende geen drugs meer te gebruiken.

Hier nog een recent onderzoek uit 2011. Voor de geïnteresseerden.

http://www.cuclasses.com/stat1001/proje ... cstasy.pdf

Vikingdancer

Berichtdoor Ivo » wo maart 18, 2015 4:26 pm

Vikingdancer schreef:Er bestaat veel onduidelijkheid over eventuele (permanente) schade, maar die onzekerheid is voor mij voldoende geen drugs meer te gebruiken.

Onvoldoende bedoel je dan? Of heb ik de rest van je posts compleet verkeerd gelezen? Ik snap het niet goed meer.
Ivo
Midnight Toker
Site Admin

Berichtdoor Vikingdancer » wo maart 18, 2015 4:31 pm

Ben bang van wel, ja. Jammer.

Sneu inderdaad.

Wat reports ook zeggen. Wij uiten hier onze meningen, waarin we lekker objectief mogen zijn en zeggen dat het gewoon fucking naïef is om zoveel MDMA te nemen en erop te vertrouwen dat het vast wel niet zo schadelijk/gevaarlijk zal zijn.

Een mening steunt niet op feiten en is daarom per definitie subjectief.

kies je ook zeer selectief de posts waar je wel of niet op reageert.

Dat is juist.

Ik geef het op.

:wave:
Laatst bijgewerkt door Vikingdancer op wo maart 18, 2015 4:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Vikingdancer

Berichtdoor Vikingdancer » wo maart 18, 2015 4:45 pm

Ivo schreef:
Vikingdancer schreef:Er bestaat veel onduidelijkheid over eventuele (permanente) schade, maar die onzekerheid is voor mij voldoende geen drugs meer te gebruiken.

Onvoldoende bedoel je dan? Of heb ik de rest van je posts compleet verkeerd gelezen? Ik snap het niet goed meer.

Ik drink af en toe is wat, maar meer gebruik ik niet meer. Vroeger wel redelijk wat geëxperimenteerd.

Nog onduidelijkheden?

Vikingdancer

Berichtdoor Vinnie » wo maart 18, 2015 8:28 pm

oke leuk viking maar wat is jou je punt? dat 5 gram mdma niet altijd dodelijk hoeft te zijn? of dat het geen kwaad kan?
Miss E schreef:Gaat liever als een dronken tokkie de boel op stelten zetten dan vogels spotten.
Vinnie
DF Addict

Berichtdoor Partypipo » wo maart 18, 2015 9:12 pm

Sommige mensen sterven ook niet aan in 1x een liter wodka atten. Dat wilt niet zeggen dat ze dat geluk altijd gaan hebben.

5 gram mdma nemen is spelen met je leven.

Er is ook wel eens een vliegtuig van 10 km hoogte naar beneden gestort waarbij 1 persoon het overleefd heeft. Maar uit alle andere vliegtuig crashes is wel gebleken dat dat toch wel echt een hele kleine kans is dat je een crash van 10 km hoogte gaat overleven. Dus ja, je KAN het overleven. Je KAN 5g mdma overleven. Die kans is wellicht ook nog wel groter dan een vliegtuig crash van 10 km hoogte overleven. Maar een kans van 1 in een miljard om iets te overleven of 1 op een miljoen is alsnog een kleine kans. Zelfs als de kans 1 op 2 is om die shit te overleven vind ik het risico nog veel en veel te groot.
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie

Berichtdoor Vikingdancer » wo maart 18, 2015 9:34 pm

voldie schreef:oke leuk viking maar wat is jou je punt? dat 5 gram mdma niet altijd dodelijk hoeft te zijn? of dat het geen kwaad kan?

Haha dat was eigenlijk mijn punt inderdaad, maar ik dwaal een beetje af en ik ben misschien te hypothetisch geweest, maar het kan wel kwaad naar mijn mening.

Vikingdancer

Berichtdoor Vikingdancer » wo maart 18, 2015 9:40 pm

Ratten bleken wel behoorlijk beschadigd na 25mg de kilo als ik het goed zeg uit mijn hoofd. Dus dat zou bij iemand van 80kg een dosis van 2gram zijn.

Vikingdancer

Berichtdoor Perry » wo maart 18, 2015 10:58 pm

Want mensen zijn ratten.
Bennaccio schreef:werkt een Fool als antidepressiva?

Hoe vind je zelf dat het gaat?
Perry
Intensive Care Bear
Donateur

Berichtdoor Druks » wo maart 18, 2015 11:05 pm

JongGeleerd schreef:Want mensen zijn ratten.

:#: :#: :#:
Druks
huba buba
Moderator

Berichtdoor Ivo » wo maart 18, 2015 11:17 pm

Druks schreef:

Hier heeft hij wel een punt :P De LD50 bij ratten hoeft helemaal niet hetzelfde te zijn als de LD50 bij mensen.
Ivo
Midnight Toker
Site Admin

Berichtdoor Druks » wo maart 18, 2015 11:21 pm

Ivo schreef:
Druks schreef:

Hier heeft hij wel een punt :P De LD50 bij ratten hoeft helemaal niet hetzelfde te zijn als de LD50 bij mensen.

Sure, maar dat betekent niet dat je opeens de LD50 compleet kan negeren.
Druks
huba buba
Moderator

Berichtdoor Vikingdancer » do maart 19, 2015 12:02 am

Ik had het hier niet over de LD50, maar over 'behoorlijke schade'. (Hoewel ik het wel met jullie eens ben Druks en Ivo)

Vikingdancer

VorigeVolgende

• Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar XTC / MDMA