Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Schadelijkheid xtc

Hier kun je terecht voor al je vragen over de partydrug MDMA. Alles over xtc-pillen hoort hier ook.

Schadelijkheid xtc

Berichtdoor feestbeest92 » za sep 06, 2014 5:50 pm

Ik vroeg mij af: wat is schadelijker?

- in 1 keer bijvoorbeeld 1 pil van 200mg naar binnen werken

óf

- een maand lang iedere week gebruiken, en dan iedere week maar een kwartje (+- 50mg) nemen?

Ik zou zelf denken dat het tweede minder schadelijk is, omdat je lichaam dan meer tijd heeft om de kleine stukjes xtc te verwerken. Of is dit onzin?
feestbeest92
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 72
Geregistreerd: wo aug 27, 2014 7:33 pm

Re: Schadelijkheid xtc

Berichtdoor Gonzo » za sep 06, 2014 6:07 pm

Druks schreef:Onzin lijkt me. 1 Week is niet genoeg voor je hersenen om herstellen.


Ben het met Druks eens, één week is niet genoeg om te herstellen..

200 mg eens per maand is ook te vaak trouwens...
I want you to understand that this man at the wheel is my attorney. He's not just some dingbat I found on the strip, man. He's a foreigner. I think he's probably Dutch. But that doesn't matter, though, does it? Are you prejudiced?



Avatar gebruiker
Gonzo
Adult Film Aficionado
Wijs Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 1681
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:08 pm
Woonplaats: Bij jou om de hoek...

Re: Schadelijkheid xtc

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » za sep 06, 2014 8:08 pm

Je weet zelf ook wel dat je dit niet vraagt om je neurobiologische wetenschappelijke kennis uit te breiden, maar dat je het wilt gebruiken als reden om vaker te gebruiken. 8-)

Hou jezelf niet voor de gek. Hou er gewoon een flinke pauze tussen. 8-) elke keer dat je gebruikt ontploft er een bom in je hoofd, maakt niet uit of je veel of weinig neemt. Het wordt gewoon, niet speciaal meer en je gaat door tot je schade en depressies hebt en dan is het te laat, 8-)
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: Schadelijkheid xtc

Berichtdoor supermario » za sep 06, 2014 8:31 pm

Het minst schadelijke (buiten nooit natuurlijk) is om 1x om de drie maanden 1,5mg/kg (voor de man 2 mg/kg) lichaamsgewicht naar binnen te smokkelen. Alles hierover is schadelijker.
Avatar gebruiker
supermario
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 247
Geregistreerd: vr mei 25, 2012 10:22 pm

Re: Schadelijkheid xtc

Berichtdoor snuifduif » zo sep 07, 2014 12:09 am

Om eerlijk te zijn lijkt me 4x 50mg minder slecht dan eens per maand 200mg. Zelfde als elke avond een biertje of elke zaterdag een halve fles vodka
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Schadelijkheid xtc

Berichtdoor Ivo » zo sep 07, 2014 8:21 am

snuifduif schreef:Om eerlijk te zijn lijkt me 4x 50mg minder slecht dan eens per maand 200mg. Zelfde als elke avond een biertje of elke zaterdag een halve fles vodka

Met dat verschil dat bier niks met je serotonine doet...
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Schadelijkheid xtc

Berichtdoor Verf » zo sep 07, 2014 4:34 pm

Waarom zou je dat doen, op 50mg heb ik toch echt alleen maar een net niet gevoel.
"Spijt is wat de koe schijt"
-Herman Brood
Avatar gebruiker
Verf
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 409
Geregistreerd: di maart 22, 2011 6:30 pm

Re: Schadelijkheid xtc

Berichtdoor Einstein » zo sep 07, 2014 4:39 pm

Het eerste doet 46 schade, het tweede doet 37 schade
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Schadelijkheid xtc

Berichtdoor snuifduif » zo sep 07, 2014 6:20 pm

Einstein schreef:Het eerste doet 46 schade, het tweede doet 37 schade

Oude grap :mad: :mad: :mad:

snuifduif schreef:Speed doet 24 schade.
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Schadelijkheid xtc

Berichtdoor Einstein » zo sep 07, 2014 8:00 pm

Deze grap raakt dan ook precies aan de kern van de vraag. Schadelijkheid is niet gemakkelijk in nummers uit te drukken en deze vraag is niet te beantwoorden.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Schadelijkheid xtc

Berichtdoor Italiano » zo sep 07, 2014 11:48 pm

snuifduif schreef:Om eerlijk te zijn lijkt me 4x 50mg minder slecht dan eens per maand 200mg

Ben ik niet met je eens. Je kunt je hersenen beter rust gunnen dan ze iedere week opnieuw te belasten. Maar de vergelijking levert niets op. Beide situaties dienen vermeden te worden.
Avatar gebruiker
Italiano
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1049
Geregistreerd: zo jan 08, 2012 1:29 pm

Re: Schadelijkheid xtc

Berichtdoor snuifduif » ma sep 08, 2014 12:38 am

Italiano schreef:
snuifduif schreef:Om eerlijk te zijn lijkt me 4x 50mg minder slecht dan eens per maand 200mg

Ben ik niet met je eens. Je kunt je hersenen beter rust gunnen dan ze iedere week opnieuw te belasten. Maar de vergelijking levert niets op. Beide situaties dienen vermeden te worden.


Wat is minder schadelijk, je hand 10 minuten in water van 50 graden of 1 minuut in water van 100 graden. Ik denk zelf dat 200mg in een keer meer stress levert aan je hersenen dan elke week 50 omdat 50 een vrij lage dosis is.
En juist omdat je het elke week doet is er relatief minder serotonine beschikbaar waardoor er minder in één keer vrij komt
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Schadelijkheid xtc

Berichtdoor frozentoast » ma sep 08, 2014 1:20 am

snuifduif schreef:
Italiano schreef:
snuifduif schreef:Om eerlijk te zijn lijkt me 4x 50mg minder slecht dan eens per maand 200mg

Ben ik niet met je eens. Je kunt je hersenen beter rust gunnen dan ze iedere week opnieuw te belasten. Maar de vergelijking levert niets op. Beide situaties dienen vermeden te worden.


Wat is minder schadelijk, je hand 10 minuten in water van 50 graden of 1 minuut in water van 100 graden. Ik denk zelf dat 200mg in een keer meer stress levert aan je hersenen dan elke week 50 omdat 50 een vrij lage dosis is.
En juist omdat je het elke week doet is er relatief minder serotonine beschikbaar waardoor er minder in één keer vrij komt

Je houdt helemaal geen rekening met (verschil in) tolerantie, oxidatie, hersteltijd, etc? Wat is dan het punt van al hypotheses :/
Avatar gebruiker
frozentoast
fa2 ouwe
Donateur
Offline
 
Posts: 2270
Geregistreerd: ma jul 16, 2012 11:45 pm
Woonplaats: zesde dimensie linksaf

Re: Schadelijkheid xtc

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » ma sep 08, 2014 1:40 am

Leuk altijd die MBO vs universiteit discussies. 8-)
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: Schadelijkheid xtc

Berichtdoor Chocoloco » ma sep 08, 2014 2:05 am

Einstein schreef:Het eerste doet 46 schade, het tweede doet 37 schade

:hulde:
Avatar gebruiker
Chocoloco
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 844
Geregistreerd: di maart 11, 2014 6:33 pm

Re: Schadelijkheid xtc

Berichtdoor snuifduif » ma sep 08, 2014 11:10 am

Tomjour schreef:Leuk altijd die MBO vs universiteit discussies. 8-)

Leuk altijd gedesillusioneerde mensen 8-)
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Schadelijkheid xtc

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » ma sep 08, 2014 3:23 pm

Ik wou het zelf niet zeggen maar als je verbanden legt die er niet zijn dan kan je er wel een beetje van spreken ja. Maar ik noem het gewoon mbo 8-)
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: Schadelijkheid xtc

Berichtdoor snuifduif » ma sep 08, 2014 3:52 pm

Tomjour schreef:Ik wou het zelf niet zeggen maar als je verbanden legt die er niet zijn dan kan je er wel een beetje van spreken ja. Maar ik noem het gewoon mbo 8-)

Ik had het over jou maar dat ontging je waarschijnlijk. mr grandeur 8-)

Het is een theorie ja, maar is die zo gek bedacht? Met alcohol is het namelijk exact hetzelfde, dat je beter elke dag een biertje kunt drinken dan elk weekend compleet los gaan. Zo lijkt me dat hetzelfde met mdma, aangezien er elke week minder serotonine vrijkomt dan elke maand 200mg.
Als jij nou met een goede andere theorie komt wil ik dat best geloven. Hoef je niet meteen zo aanvallend en ad hom te doen tomsnor 8-)
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Schadelijkheid xtc

Berichtdoor Perry » ma sep 08, 2014 3:53 pm

Serotonine receptoren en de hoeveelheid serotonine die aanwezig is in de hersenen maken deel uit van een veel kwetsbaarder milieu dan de GABA shizzle van alcohol.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Schadelijkheid xtc

Berichtdoor snuifduif » ma sep 08, 2014 3:56 pm

Dat weet ik ook wel. Mijn vraag is alleen wat is schadelijker, elke week een beetje mdma waardoor er niet zoveel vrijkomt, maar je algemene serotonine niveau wat lager is. Of 200mg elke maand waardoor er een bult vrijkomt.

Mij lijkt het logischer dat zo'n piek van 200mg schadelijker is dan 4x 50mg.
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Schadelijkheid xtc

Berichtdoor Ivo » ma sep 08, 2014 4:14 pm

Waarom deze symptomen niet gelijk de dag na gebruik optreden, is nog niet geheel duidelijk. Men vermoedt dat de receptor pas later reageert op het tekort aan serotonine. Doordat deze receptor oververmoeid is geraakt, duurt het even voordat het signaal van het serotoninetekort wordt door gegeven. Een andere aanname heeft betrekking op het feit dat MDMA ook het dopaminegehalte doet stijgen. Deze neurotransmitter speelt in op het beloningscentrum en zorgt voor een licht-euforisch gevoel. Dit kan ook na gebruik nog even aanhouden. Zodra het dopaminegehalte weer op het oude niveau is, voel je het misschien pas het gemis aan serotonine. Hierdoor krijg je mogelijk de volgende dag niet gelijk last van deze klachten.

https://partyflock.nl/topic/1125975:Hoe ... er#pgcntrl

Als je serotonine effectief pas een aantal dagen later terug aangevuld begint te worden, lijkt 1x per maand mij een stuk minder schadelijk. Wat is minst schadelijk? 3 dagen per week je sero-voorraad aanvullen en dan terug dieper duwen, of 28 dagen per maand aanvullen en terug op je (+-) origineel peil beginnen?



woo, paint skillz
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Schadelijkheid xtc

Berichtdoor Prototype » ma sep 08, 2014 4:34 pm

:hulde:
Ben het helemaal eens met Ivo.
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: Schadelijkheid xtc

Berichtdoor snuifduif » ma sep 08, 2014 4:35 pm

Ik dacht dat er een 3 maanden regel was? In ieder geval, wat jij nu beschrijft zie ik natuurlijk ook als mogelijkheid, maar mijn gedachtegang ging uit van het feit dat er gewenning op treed na een tijdje, en de manier hoe het lichaam zich aan past aan situaties. (zoals je door kleine beetjes gif in te nemen resistentie op kan bouwen (http://en.wikipedia.org/wiki/Mithridatism)

En als ik het goed heb (kan fout zitten hier) komt er naar mate je vaker gebruikt steeds minder serotonine vrij waardoor er een equilibrium ontstaat zoals op mijn paintskill the zien is. Mijn aanname is dan dat elke keer zo'n grote dip schadelijker is dan zo op een ondergrens zweven. Waarom? Omdat volgens mij het lage serotonine gehalte zelf niet zozeer stressvol is voor je hersenen, eerder het proces ervoor.

Dit is mijn theorie maar goed zoveel heb ik me ook niet ingelezen erover. Ik weet alleen dat je eigenlijk mdma zoveel mogelijk moet mijden :beer:

Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Schadelijkheid xtc

Berichtdoor Aebi » ma sep 08, 2014 5:04 pm

:hulde: voor Ivo's paintskillz
Avatar gebruiker
Aebi
Ivo's baas
DF Addict
Offline
 
Posts: 6425
Geregistreerd: wo dec 04, 2013 5:57 pm
Woonplaats: Boogie Wonderland

Re: Schadelijkheid xtc

Berichtdoor Rudolph » ma sep 08, 2014 5:05 pm

Wel grappig dat bij elke maand je serotoninepeil ineens instort en bij elke week een stuk gelijkmatiger duif :lol:
xoxo dikke lebber van je favoriete rendier :blowkiss:
Avatar gebruiker
Rudolph
Voorproefje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2800
Geregistreerd: do dec 12, 2013 9:42 pm
Woonplaats: Noordpöhl

Re: Schadelijkheid xtc

Berichtdoor snuifduif » ma sep 08, 2014 5:07 pm

Rudolph schreef:Wel grappig dat bij elke maand je serotoninepeil ineens instort en bij elke week een stuk gelijkmatiger duif :lol:

Het is toch ook maar een kwart van de hoeveelheid mdma?
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Schadelijkheid xtc

Berichtdoor Rudolph » ma sep 08, 2014 5:09 pm

snuifduif schreef:
Rudolph schreef:Wel grappig dat bij elke maand je serotoninepeil ineens instort en bij elke week een stuk gelijkmatiger duif :lol:

Het is toch ook maar een kwart van de hoeveelheid mdma?

Maar de lijn loopt een stuk minder steil. De verticale afstand klopt, maar horizontaal is er nog wel wat werk aan de winkel :lol:
xoxo dikke lebber van je favoriete rendier :blowkiss:
Avatar gebruiker
Rudolph
Voorproefje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2800
Geregistreerd: do dec 12, 2013 9:42 pm
Woonplaats: Noordpöhl

Re: Schadelijkheid xtc

Berichtdoor snuifduif » ma sep 08, 2014 5:10 pm

Rudolph schreef:
snuifduif schreef:
Rudolph schreef:Wel grappig dat bij elke maand je serotoninepeil ineens instort en bij elke week een stuk gelijkmatiger duif :lol:

Het is toch ook maar een kwart van de hoeveelheid mdma?

Maar de lijn loopt een stuk minder steil. De verticale afstand klopt, maar horizontaal is er nog wel wat werk aan de winkel :lol:

Ga je dáár kritiek op hebben :#:
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Schadelijkheid xtc

Berichtdoor Rudolph » ma sep 08, 2014 5:11 pm

Mijn grootste hobby is mierenneuken :kleuter:
xoxo dikke lebber van je favoriete rendier :blowkiss:
Avatar gebruiker
Rudolph
Voorproefje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2800
Geregistreerd: do dec 12, 2013 9:42 pm
Woonplaats: Noordpöhl

Re: Schadelijkheid xtc

Berichtdoor Aebi » ma sep 08, 2014 5:13 pm

Niet iedereen heeft de paint-kwaliteiten zoals Ivo die heeft.
Avatar gebruiker
Aebi
Ivo's baas
DF Addict
Offline
 
Posts: 6425
Geregistreerd: wo dec 04, 2013 5:57 pm
Woonplaats: Boogie Wonderland

Volgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar XTC / MDMA

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

Royal Queen Seeds banner