Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Het grote benzo topic !

Voor (bijna) alle drugs die je bij de apotheek kunt kopen. Van benzo's tot ritalin. Topics over opiaten zoals codeïne horen in het opiatenforum.

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Piotr » ma mei 12, 2014 12:54 pm

Ik vind een à twee keer per week een benzo nemen heel onverstandig.
L S D
Avatar gebruiker
Piotr
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1889
Geregistreerd: vr okt 26, 2012 11:23 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor tonic1 » ma mei 12, 2014 1:07 pm

Piotr schreef:Ik vind een à twee keer per week een benzo nemen heel onverstandig.


waarom dan eigenlijk ? er zijn mensen die dit 5 keer per week gebruiken ivm met slaap problemen.
tonic1
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 99
Geregistreerd: wo sep 04, 2013 12:51 am

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Piotr » ma mei 12, 2014 1:15 pm

tonic1 schreef:
Piotr schreef:Ik vind een à twee keer per week een benzo nemen heel onverstandig.


waarom dan eigenlijk ? er zijn mensen die dit 5 keer per week gebruiken ivm met slaap problemen.


Groot verslavingspotentiaal. Mensen die dit 5 keer per week gebruiken ivm. slaapproblemen zijn meestal onder toezicht van een arts en houden dit (hopelijk) goed in de gaten. Ik vind het onverstandig als mensen dit zelfstandig 5 keer per week slikken.
L S D
Avatar gebruiker
Piotr
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1889
Geregistreerd: vr okt 26, 2012 11:23 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor tonic1 » ma mei 12, 2014 1:27 pm

Piotr schreef:
tonic1 schreef:
Piotr schreef:Ik vind een à twee keer per week een benzo nemen heel onverstandig.


waarom dan eigenlijk ? er zijn mensen die dit 5 keer per week gebruiken ivm met slaap problemen.


Groot verslavingspotentiaal. Mensen die dit 5 keer per week gebruiken ivm. slaapproblemen zijn meestal onder toezicht van een arts en houden dit (hopelijk) goed in de gaten. Ik vind het onverstandig als mensen dit zelfstandig 5 keer per week slikken.


ben ik helemaal met je eens , maar sommige mensen raken ook overal zomaar aan verslaafd , fluni pakken omdat je je klote voelt enzo bijv. Maar ik pak het alleen met het uitgaan dat is het verschil. Al zal het nog wel mogelijk zijn om verslaafd te raken. verder vind ik het topspul
tonic1
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 99
Geregistreerd: wo sep 04, 2013 12:51 am

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor ketalar1 » zo mei 18, 2014 9:46 pm

Ja, jullie ( tonic en piotr) slaan de spijker op de kop: benzodiazepines dienen eigenlijk bij bepaalde gebeurtenissen genomen te worden, dus zeker niet dagelijks, omwille van jullie argumenten ja.

Ik krijg ook geen benzo voorgeschreven voor dagelijks gebruik ( ben er zelf ook tegen, doch vele mensen, zeker ouderen uit 70's zitten vast aadn dagelijks gebruik van diazepam of andere benzo.
Wat ook wel wat schuld is van het (toenmalige) beleid.

Nu ben ik wel blij dat ik een verstandige dokter heb ( in die zin dat ik zo'n 6-tal benzo's meekrijg of krijg voorgeschreven per visite, visites zijn om de 3 maanden als,t niet langer is.
Dus occasioneel een benzo, bij paniekaanval of korte tijd bij slaapissues is toegestaan en verantwoord vind hij net als mij.
Vele artsen schrijven echter dozen( dus echt tientallen) van diezelfde benzodiazepines per visite, die vaak om de paar weken is voor. Dit werkt verslaving en ook gewenning toch in d hand?


Ik krijg vaak rectioles ( dus rectaal in te brengen vormen van Diazepam) Valium, 6 per keer,
of 6 Xanax 1 mg of 2 mg en drie uit het kabinet, Xanax Retard 2 mg .
Ook vaak uit kabinet, midazolam ( Dormicum) of een generiek: 5,15 soms 50 mg, intramusculair of als rectiole ofzo.
Ook wel regelmatig 10 ampulles temesta 4 mg/ml om te injecteren.
Of Valium 10 mg/2 ml of 5 Flacons Clorazepaat ( echt wel een superspecial benzo) van 20 of 50 mg voor injectie.
Soms ook klein aantal pilletjes , maar NOOIT meer dan 10-TAbs, geen hele doos of meerdere dozen, echt wel enkel voor bij behoefte.
ketalar1
Newbie
Offline
 
Posts: 22
Geregistreerd: di mei 13, 2014 4:23 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Perry » zo mei 18, 2014 9:49 pm

Dat doet mij direct aan dit radar stukje denken, wat Frog ooit linkte:
http://www.trosradar.nl/uitzending/arch ... pmiddelen/
Is best erg eigenlijk, hoe laks de farmacie is met dat soort dingen.
Maar deze laksheid geeft hun wel weer juist meer inkomsten :roll:
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Maus » zo mei 18, 2014 11:20 pm

ketalar1 schreef:Ja, jullie ( tonic en piotr) slaan de spijker op de kop: benzodiazepines dienen eigenlijk bij bepaalde gebeurtenissen genomen te worden, dus zeker niet dagelijks, omwille van jullie argumenten ja.

Ik krijg ook geen benzo voorgeschreven voor dagelijks gebruik ( ben er zelf ook tegen, doch vele mensen, zeker ouderen uit 70's zitten vast aadn dagelijks gebruik van diazepam of andere benzo.
Wat ook wel wat schuld is van het (toenmalige) beleid.

Nu ben ik wel blij dat ik een verstandige dokter heb ( in die zin dat ik zo'n 6-tal benzo's meekrijg of krijg voorgeschreven per visite, visites zijn om de 3 maanden als,t niet langer is.
Dus occasioneel een benzo, bij paniekaanval of korte tijd bij slaapissues is toegestaan en verantwoord vind hij net als mij.
Vele artsen schrijven echter dozen( dus echt tientallen) van diezelfde benzodiazepines per visite, die vaak om de paar weken is voor. Dit werkt verslaving en ook gewenning toch in d hand?


Ik krijg vaak rectioles ( dus rectaal in te brengen vormen van Diazepam) Valium, 6 per keer,
of 6 Xanax 1 mg of 2 mg en drie uit het kabinet, Xanax Retard 2 mg .
Ook vaak uit kabinet, midazolam ( Dormicum) of een generiek: 5,15 soms 50 mg, intramusculair of als rectiole ofzo.
Ook wel regelmatig 10 ampulles temesta 4 mg/ml om te injecteren.
Of Valium 10 mg/2 ml of 5 Flacons Clorazepaat ( echt wel een superspecial benzo) van 20 of 50 mg voor injectie.
Soms ook klein aantal pilletjes , maar NOOIT meer dan 10-TAbs, geen hele doos of meerdere dozen, echt wel enkel voor bij behoefte.

Heb je een angststoornis ofzo?

Zelf heb ik ook Diazepam rectioles, ze werken binnen 8 minuten bij mij. Chill spul :love:
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor ketalar1 » ma mei 19, 2014 9:31 pm

Pieter210 schreef:
ketalar1 schreef:Ja, jullie ( tonic en piotr) slaan de spijker op de kop: benzodiazepines dienen eigenlijk bij bepaalde gebeurtenissen genomen te worden, dus zeker niet dagelijks, omwille van jullie argumenten ja.

Ik krijg ook geen benzo voorgeschreven voor dagelijks gebruik ( ben er zelf ook tegen, doch vele mensen, zeker ouderen uit 70's zitten vast aadn dagelijks gebruik van diazepam of andere benzo.
Wat ook wel wat schuld is van het (toenmalige) beleid.

Nu ben ik wel blij dat ik een verstandige dokter heb ( in die zin dat ik zo'n 6-tal benzo's meekrijg of krijg voorgeschreven per visite, visites zijn om de 3 maanden als,t niet langer is.
Dus occasioneel een benzo, bij paniekaanval of korte tijd bij slaapissues is toegestaan en verantwoord vind hij net als mij.
Vele artsen schrijven echter dozen( dus echt tientallen) van diezelfde benzodiazepines per visite, die vaak om de paar weken is voor. Dit werkt verslaving en ook gewenning toch in d hand?


Ik krijg vaak rectioles ( dus rectaal in te brengen vormen van Diazepam) Valium, 6 per keer,
of 6 Xanax 1 mg of 2 mg en drie uit het kabinet, Xanax Retard 2 mg .
Ook vaak uit kabinet, midazolam ( Dormicum) of een generiek: 5,15 soms 50 mg, intramusculair of als rectiole ofzo.
Ook wel regelmatig 10 ampulles temesta 4 mg/ml om te injecteren.
Of Valium 10 mg/2 ml of 5 Flacons Clorazepaat ( echt wel een superspecial benzo) van 20 of 50 mg voor injectie.
Soms ook klein aantal pilletjes , maar NOOIT meer dan 10-TAbs, geen hele doos of meerdere dozen, echt wel enkel voor bij behoefte.

Heb je een angststoornis ofzo?

Zelf heb ik ook Diazepam rectioles, ze werken binnen 8 minuten bij mij. Chill spul :love:



Ja ik heb een angststoornis , meerbepaald een sociale angststoornis/fobie en paniekstoornis , uit zich in paniekaanvallen, soms hyperventilatie ( meestal neem k n zakje om koolstof-zuurstof balans terug stabiel te krijgen, maar helpt soms niet, daarom dan een rectiole ( die inderdaad snel en effectief werkt) of een inspuiting ( van mijn arts of van mijn moeder die zelf ook arts is of van mn broer, studeert medicijnen....kan het in 'normale' toestand zelf wel, maar op zo'n moment kan ik bijna niets meer ( gebruik ook vaak gewoon een zakje hoor, om zuurstof en koolstofgehalte op peil te krijgen......

Neem het meestal bij paniek of een algemen angstaanval ( tremor bij mij, paranoia, zweten, verhoogde hartslag, heel slechte/angstige gedachten natuurlijk),

daarom meestal tablet xanax ( alprazolam vind ik bij zo'n aanvallen het meest geschikt, maar zijn ook wel verslavend);

gebruik ze bij nuchter worden na flinke hoeveelheid sos ofzo bv., eerder icm een illegale drug, meestal om voornoemde reden ook, want opiaten ben ik niet zo voor en vind dat te link samen met n benzo ofzo.
Wel af en toe bij cannabis ( om te versterken), of om MDMA wat psychedelischer te maken af en toe....als ik onzeker ben of word ondr invloed van Ketamin bv.

Alleen vind ik er niet zo heel erg veel aan, ze helpen wel erg goed gewoon tegen een angstaanval of hyperventilatie die ik niet onder controle kryg

Waarom krijg jij rectioles, als je dat kwijt wil?
Ik neem niet veel of vaak benzodiazepines ( gelukkig ook een zeer goede arts heb ik, die nooit veel voorschrijft), doe jij wel eens aan benzo-binge? Of schrijft jouw arts makkelijk een voorraad voor????
8-)
ketalar1
Newbie
Offline
 
Posts: 22
Geregistreerd: di mei 13, 2014 4:23 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Frog » ma mei 19, 2014 10:46 pm

Bovenstaande herken ik ook en kan je vertellen benzo's zijn een quik fix en maken de problemen aleen maar erger, en houden de boel in stand!!
Ik hoop dat je angsten op den duur dragelijker worden, succes ^_^
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor ketalar1 » ma mei 19, 2014 11:21 pm

Frog schreef:Bovenstaande herken ik ook en kan je vertellen benzo's zijn een quik fix en maken de problemen aleen maar erger, en houden de boel in stand!!
Ik hoop dat je angsten op den duur dragelijker worden, succes ^_^


Bedankt!

Ben het zeker met je eens: benzo's zijn een kortetermijnoplossing en verhelpen de oorzaak van je probleem niet.
Helaas worden ze nog te veel voorgeschreven vind ik, want elke arts weet dit toch, maar ja de farmaceutische industrie draait ook om geld enzovoorts....
Vele mensen ( toch zeker de mensen die wel gevoelig zijn aan roesmiddelen) , want dat krijg je de eerste x-en wel, maar verdwijnt heel snel raken gewoon verslaafd en voor ze het goed beseffen zijn ze al een paar jaar dagelijks die shit aan t nemen: en de angst die dan terugkomt bij stoppen-afbouwen is rebound-angst, omdat je je medicijn niet neemt, maar om de reden dat je lichaam vraagt naar die benzo!


Echt effectieve/niet verslavende medicatie is er wel, maar
Momenteel is er een aerosol met een experimenteel middel
An experimental nasal drug, 3b-androsta-4,16-dien-3-ol (PH94B), works through pheromone pathways to calm symptoms of social anxiety, a new study shows.

"The treatment represents a novel medical treatment for social anxiety and a novel pathway for medications affecting the central nervous system," first author Michael Liebowitz, MD, a professor of clinical psychiatry at Columbia University in New York City, told Medscape Medical News.

Dr. Liebowitz and his colleagues reported the finding online April 4 in the American Journal of Psychiatry.

Many animals use pheromones to communicate sexual readiness, alarm, and other messages. Researchers have known of pheromone receptors at the base of the human nasal septum and speculated whether pheromones might affect human beings.

For example, some experiments have suggested that pheromones in women's perspiration can affect other women's menstrual cycles. But until now, no one has created a drug that can influence human behavior through this pathway, Dr. Liebowitz said.

In addition to its novel route of administration, PH94B is the first synthetic neuroactive steroid to have shown efficacy for social anxiety.

Social anxiety interferes with normal social interaction, such as giving speeches and attending parties.

Clinicians treat the disorder with cognitive-behavioral therapy and with drugs, including serotonin reuptake inhibitors, monoamine oxidase inhibitors, benzodiazepines, and beta blockers.

But these treatments are not completely effective for everyone who tries them, and they may cause adverse reactions. Some must be taken for many days to be effective.

On-Demand Relief?

PH94B looks promising because patients could use it just before a stressful social situation, said Dr. Liebowitz.

To test its benefits, the researchers randomly divided 91 women diagnosed with social anxiety into 2 groups.

They tested both groups by giving them an intranasal placebo. Fifteen minutes later, the women had to pick a topic for a 5-minute speech, take 2 minutes to prepare, then deliver the speech to an audience of strangers.

The women rated their anxiety at intervals throughout this process on the Subjective Units of Distress Scale, in which 0 = no anxiety, 30 = mild anxiety, 60 = moderate anxiety, and 90 = severe anxiety.

The anxiety scores of both groups rose from about 55 before the challenge to about 80 when they were delivering the speech.

Half an hour later, the women took another dose of their placebos. Then they participated in a mock party with role players, and once again rated their anxiety at intervals. Once again, the scores of the 2 groups rose more or less in tandem, though the women did not express as much anxiety this time.

At their next visit, one group took the placebo again, but the other group took PH94B. Each spray of the active drug contained 50 microliters of fluid and delivered 0.4 microliters of PH94B.

The women gave another speech, participated in another party, and once again rated their anxiety throughout. This time, the women taking the PH94B rated their anxiety lower than the placebo group did at all phases of the 2 social challenges.

Table. Speech Challenge Distress Scores



Resting Anticipation Performance
Placebo group 50.22 60.87 66.68
PH94B group 46.22 47.72 52.55


The same held true of the party simulation, though both groups had less anxiety at each stage, and there was less difference between the 2 groups.

Both groups had less anxiety overall during the second visit than during the first, but the decrease in anxiety was greater for the PH94B group. The difference in change between the 2 groups was 12.68 units for the performance phase of the speech challenge. This difference was statistically significant (P = .002).

The decrease in anxiety during the performance phase of the mock party was also significantly greater for the PH94B group than for the placebo group.

Physicians also evaluated the women on the Clinical Global Impressions Scale (CGI) between the 2 visits. Participants with CGI improvement scores of 1 (very much improved) or 2 (much improved) at the second visit were considered responders. In the PH94B group, 75.6% were considered responders, compared with 37.0% in the placebo group.

Both groups reported some mild adverse reactions, such as nasal soreness and headache, but the rate of these adverse reactions did not differ significantly between the 2 groups.

Dr. Liebowitz said he anticipated very little potential for abuse of the drug. "I don't think we're going to obliterate anxiety," he said. "I don't think people are going to take this and step in front of cars."

It will be easy to limit the amount that people can take because if they squirt too much into their noses, it will just dribble out, he said.

In the next study, participants will carry the drug around with them and try it in real-life events in which they anticipate social anxiety.

Worth Further Study

Commenting on the findings for Medscape Medical News, Carol Bernstein, MD, an associate professor of psychology at New York University in New York City and past president of the American Psychiatric Association, called the finding "intriguing."

"I think it's worth further study," she said. But she wondered how different the effects of PH94B are from drugs already prescribed for social anxiety. And she emphasized that the drug needed to be tested in a larger group of people during a longer period.

"If you use it over time, will its effects wear off?" she asked. "Are you going to be squirting this up your nose all the time?"

Neither Dr. Liebowitz nor Dr. Bernstein has disclosed any relevant financial relationships.

Am J Psychiatry. Published online April 4, 2014


Dit is wel een interessant artikel
ketalar1
Newbie
Offline
 
Posts: 22
Geregistreerd: di mei 13, 2014 4:23 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Maus » di mei 20, 2014 8:18 am

ketalar1 schreef:
Pieter210 schreef:
ketalar1 schreef:Ja, jullie ( tonic en piotr) slaan de spijker op de kop: benzodiazepines dienen eigenlijk bij bepaalde gebeurtenissen genomen te worden, dus zeker niet dagelijks, omwille van jullie argumenten ja.

Ik krijg ook geen benzo voorgeschreven voor dagelijks gebruik ( ben er zelf ook tegen, doch vele mensen, zeker ouderen uit 70's zitten vast aadn dagelijks gebruik van diazepam of andere benzo.
Wat ook wel wat schuld is van het (toenmalige) beleid.

Nu ben ik wel blij dat ik een verstandige dokter heb ( in die zin dat ik zo'n 6-tal benzo's meekrijg of krijg voorgeschreven per visite, visites zijn om de 3 maanden als,t niet langer is.
Dus occasioneel een benzo, bij paniekaanval of korte tijd bij slaapissues is toegestaan en verantwoord vind hij net als mij.
Vele artsen schrijven echter dozen( dus echt tientallen) van diezelfde benzodiazepines per visite, die vaak om de paar weken is voor. Dit werkt verslaving en ook gewenning toch in d hand?


Ik krijg vaak rectioles ( dus rectaal in te brengen vormen van Diazepam) Valium, 6 per keer,
of 6 Xanax 1 mg of 2 mg en drie uit het kabinet, Xanax Retard 2 mg .
Ook vaak uit kabinet, midazolam ( Dormicum) of een generiek: 5,15 soms 50 mg, intramusculair of als rectiole ofzo.
Ook wel regelmatig 10 ampulles temesta 4 mg/ml om te injecteren.
Of Valium 10 mg/2 ml of 5 Flacons Clorazepaat ( echt wel een superspecial benzo) van 20 of 50 mg voor injectie.
Soms ook klein aantal pilletjes , maar NOOIT meer dan 10-TAbs, geen hele doos of meerdere dozen, echt wel enkel voor bij behoefte.

Heb je een angststoornis ofzo?

Zelf heb ik ook Diazepam rectioles, ze werken binnen 8 minuten bij mij. Chill spul :love:



Ja ik heb een angststoornis , meerbepaald een sociale angststoornis/fobie en paniekstoornis , uit zich in paniekaanvallen, soms hyperventilatie ( meestal neem k n zakje om koolstof-zuurstof balans terug stabiel te krijgen, maar helpt soms niet, daarom dan een rectiole ( die inderdaad snel en effectief werkt) of een inspuiting ( van mijn arts of van mijn moeder die zelf ook arts is of van mn broer, studeert medicijnen....kan het in 'normale' toestand zelf wel, maar op zo'n moment kan ik bijna niets meer ( gebruik ook vaak gewoon een zakje hoor, om zuurstof en koolstofgehalte op peil te krijgen......

Neem het meestal bij paniek of een algemen angstaanval ( tremor bij mij, paranoia, zweten, verhoogde hartslag, heel slechte/angstige gedachten natuurlijk),

daarom meestal tablet xanax ( alprazolam vind ik bij zo'n aanvallen het meest geschikt, maar zijn ook wel verslavend);

gebruik ze bij nuchter worden na flinke hoeveelheid sos ofzo bv., eerder icm een illegale drug, meestal om voornoemde reden ook, want opiaten ben ik niet zo voor en vind dat te link samen met n benzo ofzo.
Wel af en toe bij cannabis ( om te versterken), of om MDMA wat psychedelischer te maken af en toe....als ik onzeker ben of word ondr invloed van Ketamin bv.

Alleen vind ik er niet zo heel erg veel aan, ze helpen wel erg goed gewoon tegen een angstaanval of hyperventilatie die ik niet onder controle kryg

Waarom krijg jij rectioles, als je dat kwijt wil?
Ik neem niet veel of vaak benzodiazepines ( gelukkig ook een zeer goede arts heb ik, die nooit veel voorschrijft), doe jij wel eens aan benzo-binge? Of schrijft jouw arts makkelijk een voorraad voor????
8-)


Hey Ketalar,

Niet mooi om te horen dat je zo'n last hebt van angsten.

Alle psychische aandoeningen zijn afschuwelijk, maar vind angst persoonlijk toch wel het ergste :#:

Heb zelf een aantal diagnoses gehad van de psychiatrie, waaronder PTSS (valt ook onder de angststoornissen zoals je waarschijnlijk wel weet). Onder andere door die PTSS heb ik ook af en toe last van paniekaanvallen. Die rectioles zijn daar bij mij zeer effectief tegen. Ik krijg ze dus voorgeschreven van de psychiater.

En zoals je zegt: Xanax werkt idd goed tegen angst.

Zelf zou ik eigenlijk het liefste de hele dag drugs gebruiken (coca, hero, benzo's en wiet), maar besef dat het zooooo slecht is voor m'n gezondheid. Daarom (en om niet verslaafd te raken) gebruik ik maar heel weinig. Af en toe wiet of hasj uit de vaporizer en een goed glas rum, whisky, wijn of champagne :love:

Leuk dat je benzo's met wiet combineert. Wat bedoel je met "versterken"? Bij te veel wiet word ik altijd vaag, Über-filosofisch en licht paranoia. Gebruik je de benzo's tegen de angstgevoelens die je krijgt bij het blowen?

Oxazepam zo'n 20 minuten na :snort: is ideaal imo. Gelukkig ben ik al bijna 2 jaar af van de coca :smokin: Ben veel te bang voor hart-problemen na coca-gebruik :#:

Je vroeg of ik wel eens aan benzo-binges doe. Eigenlijk nooit omdat benzo's ook helaas rete-verslavend zijn :roll:

Super vaag sex hebben, heeft wel wat vind ik. Bijv. 1,5 Mg Xanax, 300 Mg wiet, twee glazen rum, 10 Mg Dex en een paar mokken koffie :rock: :rock2:

Nog een vraagje van mijn kant: wat is clorazepaat? Heb daar nog nooit van gehoord. En wat is voor jou het voordeel van benzo's IM ipv rectioles? Vind IM altijd zo pijnlijk... :|
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor ketalar1 » di mei 20, 2014 1:45 pm

Ja ik heb een angststoornis , meerbepaald een sociale angststoornis/fobie en paniekstoornis , uit zich in paniekaanvallen, soms hyperventilatie ( meestal neem k n zakje om koolstof-zuurstof balans terug stabiel te krijgen, maar helpt soms niet, daarom dan een rectiole ( die inderdaad snel en effectief werkt) of een inspuiting ( van mijn arts of van mijn moeder die zelf ook arts is of van mn broer, studeert medicijnen....kan het in 'normale' toestand zelf wel, maar op zo'n moment kan ik bijna niets meer ( gebruik ook vaak gewoon een zakje hoor, om zuurstof en koolstofgehalte op peil te krijgen......

Neem het meestal bij paniek of een algemen angstaanval ( tremor bij mij, paranoia, zweten, verhoogde hartslag, heel slechte/angstige gedachten natuurlijk),

daarom meestal tablet xanax ( alprazolam vind ik bij zo'n aanvallen het meest geschikt, maar zijn ook wel verslavend);

gebruik ze bij nuchter worden na flinke hoeveelheid sos ofzo bv., eerder icm een illegale drug, meestal om voornoemde reden ook, want opiaten ben ik niet zo voor en vind dat te link samen met n benzo ofzo.
Wel af en toe bij cannabis ( om te versterken), of om MDMA wat psychedelischer te maken af en toe....als ik onzeker ben of word ondr invloed van Ketamin bv.

Alleen vind ik er niet zo heel erg veel aan, ze helpen wel erg goed gewoon tegen een angstaanval of hyperventilatie die ik niet onder controle kryg

Waarom krijg jij rectioles, als je dat kwijt wil?
Ik neem niet veel of vaak benzodiazepines ( gelukkig ook een zeer goede arts heb ik, die nooit veel voorschrijft), doe jij wel eens aan benzo-binge? Of schrijft jouw arts makkelijk een voorraad voor????
8-)[/quote]

Hey Ketalar,

Niet mooi om te horen dat je zo'n last hebt van angsten.

Alle psychische aandoeningen zijn afschuwelijk, maar vind angst persoonlijk toch wel het ergste :#:

Heb zelf een aantal diagnoses gehad van de psychiatrie, waaronder PTSS (valt ook onder de angststoornissen zoals je waarschijnlijk wel weet). Onder andere door die PTSS heb ik ook af en toe last van paniekaanvallen. Die rectioles zijn daar bij mij zeer effectief tegen. Ik krijg ze dus voorgeschreven van de psychiater.

En zoals je zegt: Xanax werkt idd goed tegen angst.

Zelf zou ik eigenlijk het liefste de hele dag drugs gebruiken (coca, hero, benzo's en wiet), maar besef dat het zooooo slecht is voor m'n gezondheid. Daarom (en om niet verslaafd te raken) gebruik ik maar heel weinig. Af en toe wiet of hasj uit de vaporizer en een goed glas rum, whisky, wijn of champagne :love:

Leuk dat je benzo's met wiet combineert. Wat bedoel je met "versterken"? Bij te veel wiet word ik altijd vaag, Über-filosofisch en licht paranoia. Gebruik je de benzo's tegen de angstgevoelens die je krijgt bij het blowen?

Oxazepam zo'n 20 minuten na :snort: is ideaal imo. Gelukkig ben ik al bijna 2 jaar af van de coca :smokin: Ben veel te bang voor hart-problemen na coca-gebruik :#:

Je vroeg of ik wel eens aan benzo-binges doe. Eigenlijk nooit omdat benzo's ook helaas rete-verslavend zijn :roll:

Super vaag sex hebben, heeft wel wat vind ik. Bijv. 1,5 Mg Xanax, 300 Mg wiet, twee glazen rum, 10 Mg Dex en een paar mokken koffie :rock: :rock2:

Nog een vraagje van mijn kant: wat is clorazepaat? Heb daar nog nooit van gehoord. En wat is voor jou het voordeel van benzo's IM ipv rectioles? Vind IM altijd zo pijnlijk... :|[/quote]


Thx Pieter, dat jij ( zijn nog vele, maar toch.....) angst of excessieve angst haast ononderbroken hebben en regelmatig dan nog extra angst- een aanval: hyperventilatie ofzo.

PTSS bedoel je post-traumatisch-stress-syndroom mee hé, als ik goed zit toch?
Vind dit ook wel een heel nare stoornis, klote voor jou.
Maar goed met (zelf)medelijden komen we ook niet vooruit natuurlijk, zo is het niet bedoeld hoor, van mijn kant uit niet en vanuit jouw kant idem dito, toch?!

Je mag me altijd een pm sturen, als je over de trigger, het trauma wat kwijt wil bv.
Weet wel dat meer dan de helft van al die soldaten ( zijn er niet weinig) die in Irak en Afghanistan 'gestreden hebben voor het vaderland' terugkomt met PTSS.
Ook nog veel oudere Amerikanen die in Vietnam dingen meemaakten ben ik van overtuigd en niet alleen soldaten uit de V.S. of überhaupt enkel militairen....

Volg je alternatieve behandeling(en) om het trauma ( gedeeltelijk) te helpen verwerken?
Geloof jij dat je het volledig kan verwerken of ermee moet 'leren' leven, met of zonder eventuele
hulpmiddelen ( benzo's zijn niet echt een middel om te verwerken, die rectioles zijn wel helpzaam ja bij een aanval, komt het vaak voor dat je er ééntje moet gebruiken?
En krijg je nog andere medicatie, pm anders maar.

Ik vind MDMA voor PTSS wel een wondermiddel, ok wondermiddel is wat overdreven, maar heb op mn laptop gelezen over een studie, waarbij de resultaten echt wel opzienbarend waren, in positieve zin.
Ook eventueel LSD bij dergelijke psychische stoornissen....als je het uit die hoek bekijkt ( de illegalisering van deze stoffen, verkeerd gebruik in verkeerde kringen, toch zeker volgens de overheid en dus niet als medicijn beschikbaar) staat deze tak van de geneeskunde/psychiatrie toch gewoon 30 jaar achter, dan hoever we nu staan???

Als je het anders bekijkt, kan je wel stellen dat MDMA dan zeker toch ook wel fysisch toxisch is en een slechte naam heeft gekregen in de overheid ( vaak onterecht wel, over ongevallen na od alcohol krijgt het middel niet zoveel aandacht en schuld.....iemand die sterft aan xtc , recent iemand na gebruik van een pil ( domino) , dan is het ineens de schuld van die levensgevaarlijk hooggedoseerde pillen.......
Of iemand die onder invloed van LSD zich te pletter springt of loopt of whatever,

Dikke nonsens, die mensen doen vaak niet eens research, het in werkelijkheid bv. ipv een zogezegde lethale dosis LSD ( is haast onmogelijk) gaan om 25_I_NBOME
en die jongen van 16....die is toch niet gestorven aan 1 Domino-pil, ok ze zijn hooggedoseerd, maar kan toch om een allergische reactie op MDMA gegaan zijn, of een vervuiling erin ( PMA), of dat ie 5 of 10 geslikt had, dan is het toch onverantwoord gedrag van de gebruiker of in andere voorbeelden toch zeker niet te wijten aan de MDMA op zich ( verre van)

Maar net hierdoor gaan grote farmareuzen natuurlijk wel niet het risico lopen om dit middel , of middelen op de markt te proberen krijgen en ontelbare trials voeren om te zwijgen van de hoeveelheid geld, wat veiliger is om aan andere moleculen te besteden.

Jammer toch wel ergens, hopelijk komt er toch terug meer medische interesse.
Want LSD is toch kort na ontdekking even en met succes op de markt geweest,
snap wel dat als dit als medicijn zou terugkeren dit net als MDMA in gecontroleerde
settings moet gebeuren onder supervisie van een neuroloog en psychiater , psycholoog.

Niet gewoon je huisarts ofzo die je even een recept maakt en dat je het kan ophalen gelijk in
de apotheek. Hoewel lijkt me wel chill, geen vervuilingen enzo, hogere zuiverheid en lagere prijs haha

Ketamine heeft toch veel potentieel als antidepressivum en bij bepaalde aandoeningen,
worden toch experimentele onderzoeken meegedaan
Xyrem oftewel GHB is ook op de markt en heel hulpzaam bij kataplexie.

^Verder wou ik zeggen dat het goed is dat je de gevaren van benzogebruik inziet en ja bij cannabis is het soms tegen paranoia, maar soms wordt ik extra suf/loom/ontspannen.
Alcohol verdraag ik echter helemaal niet bij cannabis

Clorazepaat is als Tranxene op de markt, mijn dokter zegt dat hij het gebruikt bij patienten die resistent zijn tegen andere ( sterke) benzodiazepines, dit is niet zo bij mij.
Ik voel het effect ook wel wat verschillend aan ivm Diazepam, Oxazepam, Lorazepam enzovoorts.
Bij sommige die het al eens namen hoorde ik ook dat het hun veel euforie gaf, sommige worden er totaal niets moe van.
Verder weet ik ook niet,het eindigt wel niet op -pam :)

Groetjes
ketalar1
Newbie
Offline
 
Posts: 22
Geregistreerd: di mei 13, 2014 4:23 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Maus » di mei 20, 2014 10:34 pm

Ja, idd een Post Traumatische Stress Stoornis.

Wat je vertelt over militairen heb ik ook gehoord. Het is afschuwelijk, helemaal doordat Balkenende en cs ons land zo in die zandbakoorlog in Afghanistan hebben gerommeld. Laten ze het lekker zelf uitzoeken daar :mad: :mad: :mad:

Interessant wat je schreef om MDMA therapeutisch in te zetten. Weet je ook welke doseringen toegepast werden?

Heb één keer XTC gedaan, 100 Mg. Maar merkte er niets van. Kwam ook waarschijnlijk door de coke die ik tegelijkertijd gebruikte... :oops:

En lsd, welke doseringen zou je aanraden om eventueel therapeutisch te gebruiken?
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Frog » wo mei 21, 2014 1:28 am

Sterkte Ketelaar en pieter :hulde: thnx voor de info
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Maus » wo mei 21, 2014 9:26 am

Frog schreef:Sterkte Ketelaar en pieter :hulde: thnx voor de info

Tkx!
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor tonic1 » zo mei 25, 2014 12:25 pm

wou nog even melden dat voor mij flunitrazepam de ideale uitgaans drug is , na vele male het gebruikt te hebben. en verslaving potentieel bij 1 keer gebruik zal ook wel meevallen , verder :hulde:
tonic1
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 99
Geregistreerd: wo sep 04, 2013 12:51 am

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Piotr » zo mei 25, 2014 12:27 pm

tonic1 schreef:en verslaving potentieel bij 1 keer gebruik zal ook wel meevallen


Heb je 't bij een keer gehouden dan...?
L S D
Avatar gebruiker
Piotr
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1889
Geregistreerd: vr okt 26, 2012 11:23 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Klimtox » zo mei 25, 2014 12:55 pm

Piotr schreef:
tonic1 schreef:en verslaving potentieel bij 1 keer gebruik zal ook wel meevallen


Heb je 't bij een keer gehouden dan...?

Is hij verslaafd dan....? Jij begint echt gewoon hinderlijk dom te worden ipv grappig dom. nog dommer dus.
<3
Avatar gebruiker
Klimtox
Klimbaus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3661
Geregistreerd: wo jul 31, 2013 3:41 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Prototype » zo mei 25, 2014 12:59 pm

Piotr schreef:
tonic1 schreef:en verslaving potentieel bij 1 keer gebruik zal ook wel meevallen


Heb je 't bij een keer gehouden dan...?

1x per week bedoelt hij, denk ik.
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Het grote benzo topic !

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » zo mei 25, 2014 1:12 pm

Jahoor Klimtox is weer aan de drugs en het eerste wat hij doet is anderen op de vingers tikken. 8-)
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Klimtox » zo mei 25, 2014 1:14 pm

Ja, dan mag het toch juist? Jij bent er zo een die anderen op de vingers tikt omdat je denkt dat je beter dan ze bent, omdat je geen drugs doet :s
<3
Avatar gebruiker
Klimtox
Klimbaus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3661
Geregistreerd: wo jul 31, 2013 3:41 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Piotr » zo mei 25, 2014 1:24 pm

Klimtox schreef:
Piotr schreef:
tonic1 schreef:en verslaving potentieel bij 1 keer gebruik zal ook wel meevallen


Heb je 't bij een keer gehouden dan...?

Is hij verslaafd dan....? Jij begint echt gewoon hinderlijk dom te worden ipv grappig dom. nog dommer dus.


Goeie instelling. Zeker voor jou. "Drugs zijn pas verslavend zodra je verslaafd bent."

Eerst dacht ik dat je gewoon een irritant ventje was, maar je IQ laat ook wel te wensen over...
L S D
Avatar gebruiker
Piotr
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1889
Geregistreerd: vr okt 26, 2012 11:23 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » zo mei 25, 2014 1:49 pm

Klimtox schreef:Ja, dan mag het toch juist? Jij bent er zo een die anderen op de vingers tikt omdat je denkt dat je beter dan ze bent, omdat je geen drugs doet :s


Dat argument gaat sinds 2 weken niet meer op he? 8-)
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Klimtox » zo mei 25, 2014 1:53 pm

Dus je bent hetzelfde als ik 8)
<3
Avatar gebruiker
Klimtox
Klimbaus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3661
Geregistreerd: wo jul 31, 2013 3:41 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » zo mei 25, 2014 2:04 pm

Misschien behalve die kaalheid, psychoses en knock out op de wc wel ja. 8-)
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Perry » zo mei 25, 2014 2:47 pm

Tomjour schreef:Misschien behalve die kaalheid, psychoses en knock out op de wc wel ja. 8-)


:hulde: :hulde: :hulde: :hulde: :hulde: :hulde:
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Ed Aldus » vr jun 06, 2014 4:16 am

Sinds een tijd is Alprazolam (1mg paarse upjohn pilletjes) mijn favoriet. Korte werking, leuke roes, fijn slapen.. Alleen de withdrawal effects zijn killing....

Flunitrazepam is een speciaal ding, die is wellicht echt t fijnst alleen onmogelijk te rkijgen (met vlagen duikt ie voor mij ineens op).

Diazepam vind ik de allerlekkerste qua effect alleen door het lange werken sloopt het m'n karakter..


Aaaaaargh 2 jaar geleden was ik nog zwaar anti-benzo.. Where did it go wrong? Alle pammmetjes zijn duivels
╔═════════════════ ೋღ☃ღೋ ════════════════╗
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ Repost this if ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
~ ~ ~ ~ you are a beautiful strong black woman ~ ~ ~
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ who don’t need no man ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
╚═════════════════ ೋღ☃ღೋ ════════════════╝
Avatar gebruiker
Ed Aldus
Ik ben gelukkig!
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 404
Geregistreerd: za feb 26, 2011 12:18 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Poseidon » vr jun 06, 2014 9:22 am

Ed Aldus schreef:Aaaaaargh 2 jaar geleden was ik nog zwaar anti-benzo.. Where did it go wrong? Alle pammmetjes zijn duivels


Door systematisch met zware uppers te stoeien Ed. :snort: Dat is op termijn te uitputtend zonder de warme rust en geborgenheid van Benzo's. Het verradelijke is dat jij ze waarschijnlijk evenals ik aanvankelijk als onschuldig matreaal beschouwd hebt. Echt een valstrik die shit.

Het is net als met seks hebben terwijl je high bent. Slapen op benzo's is zo veel lekkerder. :#:
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Verglorie » vr jun 06, 2014 9:36 am

So true :#:
Avatar gebruiker
Verglorie
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 171
Geregistreerd: wo feb 12, 2014 11:58 am

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Ed Aldus » vr jun 06, 2014 11:00 am

Poseidon schreef:Door systematisch met zware uppers te stoeien Ed. :snort: Dat is op termijn te uitputtend zonder de warme rust en geborgenheid van Benzo's.


Hier is idd geen speld tussen te krijgen. Zo voelt het inmiddels ook; geen pep binge zonder benzo's. Vroeger dacht ik daar wel anders over. Eigen schuld dikke bult!
╔═════════════════ ೋღ☃ღೋ ════════════════╗
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ Repost this if ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
~ ~ ~ ~ you are a beautiful strong black woman ~ ~ ~
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ who don’t need no man ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
╚═════════════════ ೋღ☃ღೋ ════════════════╝
Avatar gebruiker
Ed Aldus
Ik ben gelukkig!
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 404
Geregistreerd: za feb 26, 2011 12:18 pm

VorigeVolgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Farmaceutische Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner