Piotr schreef:Ik vind een à twee keer per week een benzo nemen heel onverstandig.
tonic1 schreef:Piotr schreef:Ik vind een à twee keer per week een benzo nemen heel onverstandig.
waarom dan eigenlijk ? er zijn mensen die dit 5 keer per week gebruiken ivm met slaap problemen.
Piotr schreef:tonic1 schreef:Piotr schreef:Ik vind een à twee keer per week een benzo nemen heel onverstandig.
waarom dan eigenlijk ? er zijn mensen die dit 5 keer per week gebruiken ivm met slaap problemen.
Groot verslavingspotentiaal. Mensen die dit 5 keer per week gebruiken ivm. slaapproblemen zijn meestal onder toezicht van een arts en houden dit (hopelijk) goed in de gaten. Ik vind het onverstandig als mensen dit zelfstandig 5 keer per week slikken.
ketalar1 schreef:Ja, jullie ( tonic en piotr) slaan de spijker op de kop: benzodiazepines dienen eigenlijk bij bepaalde gebeurtenissen genomen te worden, dus zeker niet dagelijks, omwille van jullie argumenten ja.
Ik krijg ook geen benzo voorgeschreven voor dagelijks gebruik ( ben er zelf ook tegen, doch vele mensen, zeker ouderen uit 70's zitten vast aadn dagelijks gebruik van diazepam of andere benzo.
Wat ook wel wat schuld is van het (toenmalige) beleid.
Nu ben ik wel blij dat ik een verstandige dokter heb ( in die zin dat ik zo'n 6-tal benzo's meekrijg of krijg voorgeschreven per visite, visites zijn om de 3 maanden als,t niet langer is.
Dus occasioneel een benzo, bij paniekaanval of korte tijd bij slaapissues is toegestaan en verantwoord vind hij net als mij.
Vele artsen schrijven echter dozen( dus echt tientallen) van diezelfde benzodiazepines per visite, die vaak om de paar weken is voor. Dit werkt verslaving en ook gewenning toch in d hand?
Ik krijg vaak rectioles ( dus rectaal in te brengen vormen van Diazepam) Valium, 6 per keer,
of 6 Xanax 1 mg of 2 mg en drie uit het kabinet, Xanax Retard 2 mg .
Ook vaak uit kabinet, midazolam ( Dormicum) of een generiek: 5,15 soms 50 mg, intramusculair of als rectiole ofzo.
Ook wel regelmatig 10 ampulles temesta 4 mg/ml om te injecteren.
Of Valium 10 mg/2 ml of 5 Flacons Clorazepaat ( echt wel een superspecial benzo) van 20 of 50 mg voor injectie.
Soms ook klein aantal pilletjes , maar NOOIT meer dan 10-TAbs, geen hele doos of meerdere dozen, echt wel enkel voor bij behoefte.
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede
Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten
Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Pieter210 schreef:ketalar1 schreef:Ja, jullie ( tonic en piotr) slaan de spijker op de kop: benzodiazepines dienen eigenlijk bij bepaalde gebeurtenissen genomen te worden, dus zeker niet dagelijks, omwille van jullie argumenten ja.
Ik krijg ook geen benzo voorgeschreven voor dagelijks gebruik ( ben er zelf ook tegen, doch vele mensen, zeker ouderen uit 70's zitten vast aadn dagelijks gebruik van diazepam of andere benzo.
Nu ben ik wel blij dat ik een verstandige dokter heb ( in die zin dat ik zo'n 6-tal benzo's meekrijg of krijg voorgeschreven per visite, visites zijn om de 3 maanden als,t niet langer is.
Dus occasioneel een benzo, bij paniekaanval of korte tijd bij slaapissues is toegestaan en verantwoord vind hij net als mij.
Vele artsen schrijven echter dozen( dus echt tientallen) van diezelfde benzodiazepines per visite, die vaak om de paar weken is voor. Dit werkt verslaving en ook gewenning toch in d hand?
Ik krijg vaak rectioles ( dus rectaal in te brengen vormen van Diazepam) Valium, 6 per keer,
Ook vaak uit kabinet, midazolam ( Dormicum) of een generiek: 5,15 soms 50 mg, intramusculair of als rectiole ofzo.
Of Valium 10 mg/2 ml of 5 Flacons Clorazepaat ( echt wel een superspecial benzo) van 20 of 50 mg voor injectie.
Soms ook klein aantal pilletjes , maar NOOIT meer dan 10-TAbs, geen hele doos of meerdere dozen, echt wel enkel voor bij behoefte.
Heb je een angststoornis ofzo?
Zelf heb ik ook Diazepam rectioles, ze werken binnen 8 minuten bij mij. Chill spul
Frog schreef:Bovenstaande herken ik ook en kan je vertellen benzo's zijn een quik fix en maken de problemen aleen maar erger, en houden de boel in stand!!
Ik hoop dat je angsten op den duur dragelijker worden, succes ^_^
ketalar1 schreef:Pieter210 schreef:ketalar1 schreef:Ja, jullie ( tonic en piotr) slaan de spijker op de kop: benzodiazepines dienen eigenlijk bij bepaalde gebeurtenissen genomen te worden, dus zeker niet dagelijks, omwille van jullie argumenten ja.
Heb je een angststoornis ofzo?
Zelf heb ik ook Diazepam rectioles, ze werken binnen 8 minuten bij mij. Chill spul
Ja ik heb een angststoornis , meerbepaald een sociale angststoornis/fobie en paniekstoornis , uit zich in paniekaanvallen, soms hyperventilatie ( meestal neem k n zakje om koolstof-zuurstof balans terug stabiel te krijgen, maar helpt soms niet, daarom dan een rectiole ( die inderdaad snel en effectief werkt) of een inspuiting ( van mijn arts of van mijn moeder die zelf ook arts is of van mn broer, studeert medicijnen....kan het in 'normale' toestand zelf wel, maar op zo'n moment kan ik bijna niets meer ( gebruik ook vaak gewoon een zakje hoor, om zuurstof en koolstofgehalte op peil te krijgen......
Neem het meestal bij paniek of een algemen angstaanval ( tremor bij mij, paranoia, zweten, verhoogde hartslag, heel slechte/angstige gedachten natuurlijk),
daarom meestal tablet xanax ( alprazolam vind ik bij zo'n aanvallen het meest geschikt, maar zijn ook wel verslavend);
gebruik ze bij nuchter worden na flinke hoeveelheid sos ofzo bv., eerder icm een illegale drug, meestal om voornoemde reden ook, want opiaten ben ik niet zo voor en vind dat te link samen met n benzo ofzo.
Wel af en toe bij cannabis ( om te versterken), of om MDMA wat psychedelischer te maken af en toe....als ik onzeker ben of word ondr invloed van Ketamin bv.
Alleen vind ik er niet zo heel erg veel aan, ze helpen wel erg goed gewoon tegen een angstaanval of hyperventilatie die ik niet onder controle kryg
Waarom krijg jij rectioles, als je dat kwijt wil?
Ik neem niet veel of vaak benzodiazepines ( gelukkig ook een zeer goede arts heb ik, die nooit veel voorschrijft), doe jij wel eens aan benzo-binge? Of schrijft jouw arts makkelijk een voorraad voor????
Albert Einstein schreef:
Albert Einstein schreef:
Frog schreef:Sterkte Ketelaar en pieter thnx voor de info
Albert Einstein schreef:
tonic1 schreef:en verslaving potentieel bij 1 keer gebruik zal ook wel meevallen
Piotr schreef:tonic1 schreef:en verslaving potentieel bij 1 keer gebruik zal ook wel meevallen
Heb je 't bij een keer gehouden dan...?
Piotr schreef:tonic1 schreef:en verslaving potentieel bij 1 keer gebruik zal ook wel meevallen
Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Klimtox schreef:Piotr schreef:tonic1 schreef:en verslaving potentieel bij 1 keer gebruik zal ook wel meevallen
Is hij verslaafd dan....? Jij begint echt gewoon hinderlijk dom te worden ipv grappig dom. nog dommer dus.
Klimtox schreef:Ja, dan mag het toch juist? Jij bent er zo een die anderen op de vingers tikt omdat je denkt dat je beter dan ze bent, omdat je geen drugs doet
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Tomjour schreef:Misschien behalve die kaalheid, psychoses en knock out op de wc wel ja.
Ed Aldus schreef:Aaaaaargh 2 jaar geleden was ik nog zwaar anti-benzo.. Where did it go wrong? Alle pammmetjes zijn duivels
Poseidon schreef:Door systematisch met zware uppers te stoeien Ed. Dat is op termijn te uitputtend zonder de warme rust en geborgenheid van Benzo's.
Keer terug naar Farmaceutische Drugs
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten