Ik ben een tijdje niet hier geweest, dus zal even updaten, laatste post staat op pag 7 ofzo, is al een tijd geleden.
Ik slik momenteel:
Paroxetine Sandoz 20 mg
Cymbalta 60 mg
Rivotril 2 mg
Suboxone 8 mg
Heb sinds vorige keer dus mn suboxone verder afgebouwd en cymbalta bovenop de paroxetine
voorgeschreven gekregen.
Is dit wel een veilige of nuttige combinatie, een SNRI met een SSRI?
Mijn huisarts vertelde dat het samengaat, dat Cymbalta eerder noradrenerg werkt.
Ik bedoelde veilig wat betreft serotoninesyndroom en nuttig omdat Cymbalta naast een SNRI natuurlijk intrinsiek ook een SSRI is.
Durf echter de paroxetine niet af te bouwen tot 0, ook niet naar 10 mg gaan ( dat heeft volgens mij geen nut 10 mg).
Durf het niet omdat ik schrik heb dat ik me dan angstiger ga voelen en mss ook down.
Denk er wel soms aan om ipv die paroxetine een tweede cymbalta te nemen in de plaats ( zelfmedicatie)
Maar vind 120 mg wel een hoge dosis, dus hoop dat ik dan niet te gespannen ga worden.
De rivotril helpt me goed, heb een angststoornis.
Nam ervoor Xanax Retard 2 x 2 mg en bij angstopstoten ook directwerkende Xanax 1 mg.
Ging ook regelmatig naar de huisarts van mijn vriendin ( woonde toen bij haar), nu nog maar we zijn intussen verhuisd.
Die huisarts van mn vriendin schreef gewoon de benzo voor die je vroeg en hoeveel je er vroeg.
Nam toen ook nog veel andere benzo's erbij: bromazepam, lorazepam, diazepam etc.
Momenteel wonen we in een andere stad;
ik ga nog altijd naar mijn huisarts, maar ook elke maand ( soms om de 3 weken) naar een huisarts in onze stad.
Die weet niet dat ik een drugverleden heb, enkel een angststoornis-en autismestoornis.
Kreeg eerst Bromazepam 6 mg, 3 x per dag en Flunitrazepam 1 mg , per dag
Momenteel krijg ik Bromazepam 12 mg, bedoeling is eentje per dag en Zopiclon om te slapen.
Ik ga ook naar een ander CAD-centrum.
Mijn vorige verslavingsarts was heel goed vond ik, maar hij heeft me niet naar de andere arts verwezen. Is de psychologe geweest
Die dokter bouwde wel af, maar zeker niet elke visite. En hij heeft ook opgebouwd toen ik zuchtig was.
Hij was het ook die me Lioresal (baclofen) en Gabapentine en Atarax voorschreef.
Alle 3 tegen mijn angsten en de baclofen ook toen ik mn rivotril ( nam eerst 4 mg) probeerde wat
af te bouwen en tegen teveel alcohol.
De verslavingsarts waar ik nu ga schrijft me die medicatie niet meer voor.
De eerste keer dat ik ging nam ik 12 mg suboxone.
Dat was in oktober.
Ondertussen heeft hij , met mijn instemming weliswaar, mijn dosis verlaagd tot 8 mg.
Maar ik was niet vragende partij.
Gelukkig heb ik bij de sprong van 12 naar 10 en van 10 naar 8 niets ondervonden qua
ontwenningsklachten.
Ik vind het goed en ben blij en trots dat het goed daat op 8 mg.
Maar voor mij is dat wel het minimum om momenteel te nemen, als vervangmiddel.
Dus ben benieuwd of die dokter nu elke maand/twee maanden omlaag gaat.
Ik wil dat wel, maar dan op de voorwaarde dat het ipv met stapjes van 2 mg gebeurt,
het per 0.2 mg gebeurt, dit is mogelijk mbv Temgesic ( bevat zelfde werkzame stof)
Verder neem ik niks van medicatie, dit lijkt me al genoeg hehe
En de bromazepam houdt mn moeder in bewaring, zodat ik geen strip per dag neem ofzo.
Krijg een strip elke week.
Neem het nu enkel als ik naar iets of iemand toe moet wat extra stress kan geven.
De zopiclone neem ik wel elke dag, maar die wil ik gaan afbouwen.
Advies is altijd welkom!