Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Diagnoselijst Kweekset paddo's

Heb je een cake gebakken of zelf een bong in elkaar geknutseld? Hier kun je al je creatieve creaties laten zien en je kennis delen.

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor PoisonDrink » wo maart 30, 2011 11:56 pm

OT: Waarom wordt een serre (zoals op de foto, Peptalk :grin: ) zo warm vanbinnen dan? Ik dacht altijd omdat het de lucht vasthoudt zodat de warme lucht niet onder invloed is van de wind. Ook stijgt warme lucht naar boven dacht ik. Dus dat zou ook tegengehouden worden?

Maar een growbox zak heeft toch luchtgaten (met filtersysteem)?
The future's uncertain and the end is always near.
PoisonDrink
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Peptalk » do maart 31, 2011 12:02 am

Een serre heeft ook raampjes, maar daar blijft het ook gewoon warm binnen.
Dat luchtfilter zorgt misschien voor een klein beetje ventilatie, maar het word niet voor niets aangeraden om je zak elke dag even te openen en even te wapperen.
Bij mij zat het luchtfilter ook vaak tegen de andere kant ''aangeplakt''. Maar dit kan ook aan mijn techniek gelegen hebben..

En bij mijn kit was het gemiddeld zo'n 5 graden warmer dan de ''buiten''temperatuur.
Dit was overdag dan, dus kan door de warmte van het licht komen. Maar in dit geval is er ook een externe warmtebron, de boiler.

Ook schijnt het mycelium tijdens het fruitingsproces ook warmte te produceren.
Wat ook weer vastgehouden word dus.
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Peptalk
Wijs Gebruiker

Berichtdoor PoisonDrink » do maart 31, 2011 12:12 am

Peptalk schreef:En bij mijn kit was het gemiddeld zo'n 5 graden warmer dan de ''buiten''temperatuur.

Hmm dit heb ik nooit gemerkt. Nu ben ik wel benieuwd naar dat serre effect eigenlijk. Maar paddo's staan toch nooit echt in de zon, dus ik snap niet waar al die warmte vandaan komt.

Peptalk schreef:Ook schijnt het mycelium tijdens het fruitingsproces ook warmte te produceren.

Dan zou het al warmer dan 22°C moeten zijn? Geen idee eigenlijk.. Het water in de growbox zal ook voor verkoeling zorgen misschien.

Peptalk schreef:Maar in dit geval is er ook een externe warmtebron, de boiler.

Maar door die boiler is de buitenlucht ook gewoon 22°C. Waarom zou het dan binnen de zak hoger zijn? Het is niet dat lucht van 22°C andere lucht kan opwarmen omdat deze niet kan ontsnappen?

Wat een stonerdiscussie weer zeg. :lol:
PoisonDrink
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Peptalk » do maart 31, 2011 12:16 am

Hoe minder lucht, hoe sneller het warm is.
Wanneer je dus weinig lucht in 1 ruimte hebt (die zak, de ontsnapping van lucht door het filter is naar mijn idee echt te verwaarlozen) zal deze snel warm zijn en blijven.
Deze verwarming komt dus door de warmte geproduceerd door de groeiende organismen, en door de boiler.

Dat de lucht rondom maar 22 graden blijft komt omdat dat kamertje veel meer lucht bevat dan de zak.

Ik kan ongelijk hebben hoor, maar dit zijn mijn ervaringen en gedachtes gecombineerd tot iets ongelofelijks vaags.

Ik doe er nog 1, en ben dan naar dromenland.

See u tomorrow voor meer interessante (offtopic) discussies.
:stoned:

Peptalk
Wijs Gebruiker

Berichtdoor PoisonDrink » do maart 31, 2011 12:29 am

Maar als de kamer 'luchtdicht' is, en de boiler is continu laat ons zeggen 50°C (geen idee hoe warm zo'n ding wordt), dan is de warmteverspreiding in die kamer toch vast zou ik denken? Dus als je op 10 cm van de boiler staat is het bijvoorbeeld 50°C.. Op een meter afstand is het laat ons zeggen 22°C.

Als je dan die growbox op 1m afstand zet van de boiler, dan kan hij toch maar 22°C worden? Zowat het zelfde principe als au bain marie koken. Het water in de onderste pan wordt maar maximum 100°C, als je in de bovenste pan bijvoorbeeld olie doet (wat een hoger kookpunt heeft als water), dan kan hij toch ook maar 100°C worden?

We need a second opinion!

Maar heb je dat echt gemeten, 5°C verschil tussen in de zak en erbuiten? En maakte je gebruik van een verwarmingselement of iets dergelijks? Hoeveel afstand zat er tussen de 2 thermometers?
PoisonDrink
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Peptalk » do maart 31, 2011 12:41 am

Nou nog 1 post dan.
PoisonDrink schreef:We need a second opinion!

Inderdaad!

PoisonDrink schreef:Maar heb je dat echt gemeten, 5°C verschil tussen in de zak en erbuiten? En maakte je gebruik van een verwarmingselement of iets dergelijks? Hoeveel afstand zat er tussen de 2 thermometers?

Jup. Maar dit was wel overdag.
Heb geen 2 minmaxthermometers, dus kon van snachts niet echt meten.
Ik maakte geen gebruiks van een verwarmingselement, maar was niet in een donkere ruimte dus de zon kan hier de boosdoener zijn!

De afstand tussen de thermometers was nog geen 10cm.
1 in de zak, tussen het plastic en de bak in, en 1 ernaast buiten de zak.
Ook zat het doosje in aluminium folie en in het kartonnenbakje. Misschien extra isolatie nog :conf:

Peptalk
Wijs Gebruiker

Berichtdoor PoisonDrink » do maart 31, 2011 1:01 am

Ik denk dat de zon waarschijnlijk de boosdoener is. Ook warmt de zon het aluminiumfolie op.

wikipedia schreef:Door de stralingswarmte van de zon kan de temperatuur snel oplopen, waardoor de serre een aangenaam vertrek wordt

Misschien dat hier zelf de omgekeerde redenering mogelijk is: Als je een 'serre' (of growbox) in een kamer hebt staan waar een externe warmtebron is (dus niet IN de 'serre'), dan gaat de temperatuur in de zak lager zijn als de omringende temperatuur?

wikipedia schreef:Stoffen die een zeer slechte warmtegeleiding hebben heten (warmte)isolatoren. Stilstaande lucht is een erg goede isolator, vandaar dat het vaak als isolatie gebruikt wordt

Maar deze zin maakt het weer wat ingewikkelder (op de moment toch :grin: ):

wikipedia schreef:Veel warmte-isolatie berust op het vasthouden van lucht omdat stilstaande lucht zelf een goede isolator is.
PoisonDrink
Wijs Gebruiker

Berichtdoor PoisonDrink » do maart 31, 2011 4:33 pm

Nog iemand wilde theorieën? :grin:
PoisonDrink
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Paddeau » do maart 31, 2011 7:30 pm

Wil vanavond denk ik een thee(tje) trekken met het gruis / kleine paddo's.

Ga uit van ongeveer ~2gr, niets bijzonders maar wil eerst even kijken hoe het aankomt. Ben een redelijk ervaren 'gebruiker', neem geen risico's maar denk dat dit wel in m'n eentje te doen is.

Is de volgende bereidingswijze ok:
-2 theeglazen water opwarmen, NIET koken (dat breekt belangrijke stoffen af), maar beetje borrelen.
-doe de paddo's erin, zo'n 25-30 minuten, af en toe roeren.
-wat af laten koelen.
-neus dicht en alles zo drinken. nadat je alles hebt gedronken, met een klein beetje koud water de smaak in je mond en keel neutraliseren en doorslikken...daarna pas je neus loslaten Smile
-niet teveel water of iets anders erachteraan want dat vermindert de trip.

Zo niet, dan hoor ik graag hoe 't wel moet gaan :)
The secret of life is to appreciate the pleasure of being terribly, terribly deceived.

Oscar Wilde - A Woman of No Importance, Act 3
Paddeau
Experimenterende Gebruiker

Berichtdoor Dennenboom » do maart 31, 2011 7:44 pm

Paddeau schreef:-niet teveel water of iets anders erachteraan want dat vermindert de trip.

Dacht het niet. :)

Voor de rest lijkt het een goed plan. Je kan het ook in citroensap 20 minuten laten weken en dan de drek opdrinken... Kan niks mislopen.

Geniet ervan!
Dennenboom
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Koxbox » do maart 31, 2011 7:47 pm

Paddeau schreef:-niet teveel water of iets anders erachteraan want dat vermindert de trip.

:#:
Koxbox
Acieeeed
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Paddeau » do maart 31, 2011 7:53 pm

Mja dat vond ik ook nogal dubieus klinken. Mijn ervaring is dat iets eten soms een heel prettig effect op je trip kan hebben. O.a. met truffels na een paar uurtjes een paar pizza slices, met moeite, en m'n lichaam was direct een stuk vitaler en de trip leuker.

's ff een potje thee zetten dan ;)
The secret of life is to appreciate the pleasure of being terribly, terribly deceived.

Paddeau

Berichtdoor PoisonDrink » do maart 31, 2011 8:47 pm

Paddeau schreef:Mja dat vond ik ook nogal dubieus klinken. Mijn ervaring is dat iets eten soms een heel prettig effect op je trip kan hebben. O.a. met truffels na een paar uurtjes een paar pizza slices, met moeite, en m'n lichaam was direct een stuk vitaler en de trip leuker.

's ff een potje thee zetten dan ;)

Eten verminderde mijn trip meestal. Maakt niet uit ofdat het dichter tegen het einde was van de trip. Drinken kan weinig kwaad.
PoisonDrink
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Peptalk » vr apr 01, 2011 12:04 am

En daar hebben we de aloude discussie weer :)

Ik deel de kant van de vreetzakken.
Eten maakt niets uit, heeft bij mij ook geen effect op de trip.
Behalve dat ik dan een half uur met een broodje bezig ben in plaats van 30 minuten naar het golvende plafond kijken.

Bij blowen vind ik het een heel ander verhaal trouwens.

Peptalk
Wijs Gebruiker

Berichtdoor PoisonDrink » vr apr 01, 2011 12:07 am

Peptalk schreef:En daar hebben we de aloude discussie weer :)

En dat terwijl we nog altijd geen verklaring hebben gevonden voor het serre effect. :grin:

Ik had écht het gevoel dat mn trip veel minder was geworden na eten. Maar kan ook inbeelding geweest zijn zeker, niet dat ik zoveel eet op paddo's. :smokin:
PoisonDrink
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Peptalk » vr apr 01, 2011 12:21 am

Tja, ik ben van mening dat het inderdaad met je setting te maken heeft...
Je bent gewoon even niet bezig met je trip, maar met een doodnormale handeling die je tig keer per dag uitvoert.

Dit klinkt gek, maar als ik in een trip even een wc bezoekje breng, voel ik me daarna ook altijd weer veel meer back on earth. Als ik dan weer ga zitten weet ik dat het tegendeel keihard bewezen word. :rock2:

Peptalk
Wijs Gebruiker

Berichtdoor PoisonDrink » vr apr 01, 2011 12:52 am

Peptalk schreef:Dit klinkt gek, maar als ik in een trip even een wc bezoekje breng, voel ik me daarna ook altijd weer veel meer back on earth. Als ik dan weer ga zitten weet ik dat het tegendeel keihard bewezen word. :rock2:

Mn meest harde trip speelde zich een tijd af op het wc. :lol:
PoisonDrink
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Peptalk » vr apr 01, 2011 12:54 am

Ik, of jij trippen gewoon in de omgekeerde wereld.
Lijkt me eens interessant om samen te trippen.

Normaal heb ik m'n pieken en dalen vaak samen met m'n medetrippers, ben benieuwd of dat met jou ook zo zou zijn. Zo te horen niet haha.

Peptalk
Wijs Gebruiker

Berichtdoor PoisonDrink » vr apr 01, 2011 1:05 am

Naar het toilet gaan tijdens trippen is toch ook totaal niet fijn.. Alles gaat zo wat moeilijker dan. En in zo'n klein kamertje begin ik meestal vanalle gekke dingen mee te maken. :smokin:
PoisonDrink
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Peptalk » vr apr 01, 2011 1:10 am

Ik heb meestal thuis getript.
Wij hebben een redelijk grootte badkamer met wc (ook nog apparte wc, maar is meer voor ''gasten'').

Er is erg veel licht, en veel ruimte.
Juist een ruimte waarin ik altijd even tot rust kom. Geen geluid of andere mensen en puur alleen even je ding doen. Vind het totaal niet ongemakkelijk, hoewel wanneer ik trip toch iets liever zou buiten plassen. Contact met de natuur JWT. :stoned:

Peptalk
Wijs Gebruiker

Berichtdoor PoisonDrink » vr apr 01, 2011 1:17 am

WC's van studentenkamers zijn meestal niet zo groot. Die van pizzeria's ook niet. (Ja, ik heb al 2x op LSD in een pizzeria op de wc zitten trippen). :grin:
PoisonDrink
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Peptalk » vr apr 01, 2011 1:23 am

Van onze pizzaria (waar ik werk dan) is de wc toch vrij groot!

Maar is, zeker voor mij, toch niet echt de juiste locatie om te trippen.

WTF doe jij tijdens een trip bij die toko?
Als je zin hebt in pizza kun je die ook laten bezorgen toch?
Djezus krijst, wij moeten echt een eigen offtopic lul topic hebben.
Oja, de PB:P

Peptalk
Wijs Gebruiker

Berichtdoor PoisonDrink » vr apr 01, 2011 1:32 am

Ja maar da's toch fijn, wandelen op LSD. Ooit een keer was het serieus aan het sneeuwen, was op paddo's met mn vriendin naar de pizzeria gewandeld. Toen moesten we terug stijl naar beneden. Dus ik met in de ene hand twee pizza's en aan de andere kant mn vriendin die aan mn andere arm zich aan het vasthouden was. En dat zonder te vallen! :smokin:

Maar ik ging dan wel pas tegen 3-4u smorgens. Die pizzeria was vroeger toch tegenover zo'n "underground" muziekclub. Daar viel je echt niet op in de pizzeria om dat uur. :lol:
PoisonDrink
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Peptalk » vr apr 01, 2011 1:44 am

Zou die 10 minuten ongemakkelijk wachten tussen bezopen clubgangers toch niet over hebben voor 2 pizza's hoor.

Doe mij maar een van te voren klaargemaakte smootie met verse aardbeiden, appel, yogurt en wat citroengras :love: die ik alleen maar uit de koelkast hoef te vissen:)

Peptalk
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Koxbox » vr apr 01, 2011 4:29 am

PoisonDrink schreef:Naar het toilet gaan tijdens trippen is toch ook totaal niet fijn.. Alles gaat zo wat moeilijker dan. En in zo'n klein kamertje begin ik meestal vanalle gekke dingen mee te maken. :smokin:

Het toilet (in de badkamer niet in zo'n klein kot waar het lijkt of de muren op je afkomen) is net mijn "safe-spot", daar kom ik altijd even tot rust.
Waarom ik daar tot rust kom is me niet geheel duidelijk, dat het er koel is en ik even alleen ben zal daar wel wat mee te maken hebben. Hoewel ik meestal alleen trip dus dat laatste is niet altijd van toepassing. :smokin:

Edit: geheugen is weer even lichtjes geactiveerd met enige vertraging. Op het toilet kan ik mijn trip altijd (zo goed als) perfect sturen. Door me al dan niet ergens goed op te concentreren kan ik gemakkelijk de intentietijd van mijn visuals regelen en de chaotische denkpatronen maken even plaats voor rechtlijnige en "begrijpbare" gedachten.
Dit geldt uiteraard alleen bij aanvaardbare dosissen, bij een hoge dosering maakt het geen bal meer uit waar ik me op dat moment bevind.
Koxbox
Acieeeed
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor PoisonDrink » vr apr 01, 2011 10:07 am

Koxbox schreef:Dit geldt uiteraard alleen bij aanvaardbare dosissen, bij een hoge dosering maakt het geen bal meer uit waar ik me op dat moment bevind.

Inderdaad. :smokin:
PoisonDrink
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Peptalk » vr apr 01, 2011 10:57 am

Koxbox schreef:Het toilet (in de badkamer niet in zo'n klein kot waar het lijkt of de muren op je afkomen) is net mijn "safe-spot", daar kom ik altijd even tot rust.
Waarom ik daar tot rust kom is me niet geheel duidelijk, dat het er koel is en ik even alleen ben zal daar wel wat mee te maken hebben. Hoewel ik meestal alleen trip dus dat laatste is niet altijd van toepassing. :smokin:

Edit: geheugen is weer even lichtjes geactiveerd met enige vertraging. Op het toilet kan ik mijn trip altijd (zo goed als) perfect sturen. Door me al dan niet ergens goed op te concentreren kan ik gemakkelijk de intentietijd van mijn visuals regelen en de chaotische denkpatronen maken even plaats voor rechtlijnige en "begrijpbare" gedachten.
Dit geldt uiteraard alleen bij aanvaardbare dosissen, bij een hoge dosering maakt het geen bal meer uit waar ik me op dat moment bevind.

100% met je eens.
Goede omschrijving van die ''safe spot'', en inderdaad bij hoge dosissen was ik ook niet altijd tevreden op het toilet. Heb eens hulp moeten vragen hoe de WC nou werkte (bril omlaag, doorspoelen etc.)

Peptalk
Wijs Gebruiker

Berichtdoor lolnoob » vr apr 01, 2011 1:25 pm

Ik heb op paddo's in de plee altijd het gevoel dat iemand voor mij de hele vloer heeft ondergepist, maar als ik dan goed kijkt is het helemaal niet zo.

Toch wel een terugkomend iets bij mij, alles lijkt nat/onder water :P
:woeh: :woeh: :woeh: :woeh: :woeh:
drugsforum.info schreef:Je bericht bevat teveel smilies. Er is een maximum-aantal van 5 smilies toegestaan.

Fuck the system!
lolnoob
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Paddeau » vr apr 01, 2011 3:36 pm

lolnoob schreef:Toch wel een terugkomend iets bij mij, alles lijkt nat/onder water :P

Dit gevoel ken ik van truffels en gisteren een beetje van de lichte paddothee. Voor mij is in het eerste geval lichamelijk; als ik bijvoorbeeld m'n vingers beweeg lijkt het wel alsof ze ergens in een grote bak water bewegen.
Dit breidt zich inderdaad ook wel eens uit naar de rest van de omgeving. Mensen hun gezichten, vooral :)

Paddeau

Berichtdoor PoisonDrink » za apr 02, 2011 1:31 pm

Ja, dit gevoel ken ik ook heel goed van paddo's. Ik vind het eigenlijk best een irritant gevoel. Het lijkt alsof je gigantische zweethanden hebt de hele tijd. :grin:
PoisonDrink
Wijs Gebruiker

VorigeVolgende

• Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar De Kweek- en Crea-hoek