Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Diagnoselijst Kweekset paddo's

Heb je een cake gebakken of zelf een bong in elkaar geknutseld? Hier kun je al je creatieve creaties laten zien en je kennis delen.

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor abby » za apr 16, 2011 4:10 pm

Is het niet beter om de grote er uit te halen als je ze nog even willen laten groeien? Die slokken toch veel energie op, en zullen, aangezien de vliesjes al open zijn, bijna hun sporen laten vallen. Of ben ik mis? (ik heb zelf nog nooit paddo's geoogst dus ik weet het niet zeker)
abby
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 32
Geregistreerd: ma apr 04, 2011 3:43 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor PoisonDrink » za apr 16, 2011 4:15 pm

abby schreef:Is het niet beter om de grote er uit te halen als je ze nog even willen laten groeien? Die slokken toch veel energie op, en zullen, aangezien de vliesjes al open zijn, bijna hun sporen laten vallen. Of ben ik mis? (ik heb zelf nog nooit paddo's geoogst dus ik weet het niet zeker)


In principe maakt het niet uit als er al wat sporen uitvallen. Ze zijn nog steeds eetbaar, het ziet er alleen niet zo 'proper' uit misschien. En ik denk dat de sporen er pas hard beginnen uitvallen als de hoedjes naar boven beginnen krullen. Zo was het toch bij de mijne.
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor lolnoob » za apr 16, 2011 4:31 pm

Klopt, ik zou ze gewoon nog even laten doorgroeien die sporen blijven wel even zitten.

En als ze de energie wegnemen dan zouden ze ook nog moeten doorgroeien en heb je nog grotere paddo's niets aan de hand dus ;)
:woeh: :woeh: :woeh: :woeh: :woeh:
drugsforum.info schreef:Je bericht bevat teveel smilies. Er is een maximum-aantal van 5 smilies toegestaan.

Fuck the system!
Avatar gebruiker
lolnoob
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 449
Geregistreerd: di feb 22, 2011 2:39 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor Paddeau » za apr 16, 2011 11:23 pm

Jep laat ze sowieso nog een poos staan. Tussendoor oogsten is niet altijd wijs ivm. contaminatie en omdat de paddo's in flushes groeien, dus na bewatering weer opnieuw na 't oogsten. Tenminste, zo heb ik het begrepen.
Alleen in noodgeval bijzonder groten (in vergelijk met anderen) oogsten.
The secret of life is to appreciate the pleasure of being terribly, terribly deceived.

Oscar Wilde - A Woman of No Importance, Act 3
Paddeau
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 74
Geregistreerd: vr maart 25, 2011 4:27 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor abby » zo apr 17, 2011 7:13 pm

lolnoob schreef:Klopt, ik zou ze gewoon nog even laten doorgroeien die sporen blijven wel even zitten.

En als ze de energie wegnemen dan zouden ze ook nog moeten doorgroeien en heb je nog grotere paddo's niets aan de hand dus ;)

Er wordt echter op shroomery beweerd dat de werkzame stof niet meer wordt geproduceerd nadat de vliesjes zijn los gelaten, dus de hoeveelheid werkzame stof gelijk blijft, en de concentratie daalt.
abby
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 32
Geregistreerd: ma apr 04, 2011 3:43 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor Peptalk » zo apr 17, 2011 11:43 pm

Bron? Ben ik wel benieuwd naar.
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor abby » ma apr 18, 2011 6:29 pm

Ik zal het wel een keer opzoeken, ik heb het momenteel nogal druk. Het zijn echter wel meerdere mensen die dat beweren, maar er zijn net zoveel mensen die zeggen van niet. Ik heb geen onderzoeksresultaten gezien, maar wie heeft er wel echte onderzoeksresultaten gezien van dingen die beweerd worden? (optimale temperatuur o.a.)
abby
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 32
Geregistreerd: ma apr 04, 2011 3:43 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor Peptalk » ma apr 18, 2011 11:03 pm

Ik denk dat daar heeel weinig officiele informatie over te vinden is.
Wat ik bedoelde was ook de stellingen van de mensen die dat beweerden, hun theorie en achter liggende gedachtes. Wil zeker niet het tegendeel bewijzen.
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor abby » di apr 19, 2011 1:39 pm

Daar geef ik je groot gelijk in. Als je ze echter pluk nadat de vliesjes gescheurd zijn dan weet je ten minste zeker dat er geen energie wordt verspild, want dan blijft er gewoon meer energie over voor de andere flushes. Mocht de theorie niet waar zijn, dan maakt het niet uit dat je ze dan plukt, want dan blijft er ook gewoon meer energie over voor de andere flushes.
abby
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 32
Geregistreerd: ma apr 04, 2011 3:43 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor Peptalk » di apr 19, 2011 10:04 pm

Klopt denk ik wel ja.
Als je het totaal plaatje bekijkt zou het dus weinig uit moeten maken :)
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor abby » di apr 19, 2011 11:15 pm

Als je je eerste flush heb gehad, gaan de paddo's van de 2de flush al sneller na de soak groeien? Of moet je dan ongeveer even lang wachten?
abby
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 32
Geregistreerd: ma apr 04, 2011 3:43 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor lolnoob » di apr 19, 2011 11:43 pm

abby schreef:Als je je eerste flush heb gehad, gaan de paddo's van de 2de flush al sneller na de soak groeien? Of moet je dan ongeveer even lang wachten?

Meestal sneller.
:woeh: :woeh: :woeh: :woeh: :woeh:
drugsforum.info schreef:Je bericht bevat teveel smilies. Er is een maximum-aantal van 5 smilies toegestaan.

Fuck the system!
Avatar gebruiker
lolnoob
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 449
Geregistreerd: di feb 22, 2011 2:39 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor PoisonDrink » wo apr 20, 2011 12:52 am

lolnoob schreef:
abby schreef:Als je je eerste flush heb gehad, gaan de paddo's van de 2de flush al sneller na de soak groeien? Of moet je dan ongeveer even lang wachten?

Meestal sneller.


Inderdaad. Bij mij zag ik soms na ongeveer 2-3 dagen al nieuwe pins, en die groeien even snel als de pins van de eerste flush uit tot volwassen paddo's. Dus die 1-2 weken dat je niets ziet groeien zijn nu 2-3 dagen geworden. :)
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor kotaku » wo apr 20, 2011 8:53 pm

Welk soort kweeksetje is leuk als een kweeksetje om mee te beginnen of het wel lukt?
Don't do drugs, m'kay? Drugs are bad, m'kay?

Done (chrono): Cafeïne, alcohol, valium, wiet, paddo's, hasj, XTC, truffels
Avatar gebruiker
kotaku
אללה הוא יהודי
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 502
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 1:58 pm
Woonplaats: Pindakaas

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor PoisonDrink » wo apr 20, 2011 9:09 pm

kotaku schreef:Welk soort kweeksetje is leuk als een kweeksetje om mee te beginnen of het wel lukt?


Ik zou gewoon een growbox kopen zoals er meerdere mensen op dit forum een hebben staan op het moment. Elke soort groeit gewoon goed, je moet meer kijken naar de sterkte van de paddo's zelf. Ik zou voor de sterkere soorten gaan en dan de portie gewoon wat lager houden. Of gewoon heel laag beginnen, is altijd slim. :)
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor kotaku » wo apr 20, 2011 9:30 pm

PoisonDrink schreef:
kotaku schreef:Welk soort kweeksetje is leuk als een kweeksetje om mee te beginnen of het wel lukt?


Ik zou gewoon een growbox kopen zoals er meerdere mensen op dit forum een hebben staan op het moment. Elke soort groeit gewoon goed, je moet meer kijken naar de sterkte van de paddo's zelf. Ik zou voor de sterkere soorten gaan en dan de portie gewoon wat lager houden. Of gewoon heel laag beginnen, is altijd slim. :)


Nja qua dosis weet ik onderhand al wel wat mij het meest bevalt, maar ik zat nog te twijfelen welke soort ik zou moeten nemen. Die B+ lijkt me wel iets? Ik kijk wat ik kan vinden en ik zal dan zeker een growlogje bijhouden.
Don't do drugs, m'kay? Drugs are bad, m'kay?

Done (chrono): Cafeïne, alcohol, valium, wiet, paddo's, hasj, XTC, truffels
Avatar gebruiker
kotaku
אללה הוא יהודי
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 502
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 1:58 pm
Woonplaats: Pindakaas

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor PoisonDrink » wo apr 20, 2011 9:43 pm

B+, Golden Teacher, McKennaii,..

Je kan growlogs van andere mensen bekijken, er zijn er veel op dit moment met een growbox, en verschillende strains. :smokin:
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor kotaku » wo apr 20, 2011 9:59 pm

Ik heb ze inderdaad bekeken en daarom kreeg het ook mijn interesse(^.^)
Alleen even kijken of ik hier wel de juiste temperaturen kan regelen, want schommelingen zijn niet optimaal voor de dingen toch? Ik zal wel even een handleidinkje erop naslaan voor ik het aanschaf zodat ik weet dat ik juist bezig ben.
Don't do drugs, m'kay? Drugs are bad, m'kay?

Done (chrono): Cafeïne, alcohol, valium, wiet, paddo's, hasj, XTC, truffels
Avatar gebruiker
kotaku
אללה הוא יהודי
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 502
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 1:58 pm
Woonplaats: Pindakaas

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor PoisonDrink » wo apr 20, 2011 11:58 pm

kotaku schreef:Ik heb ze inderdaad bekeken en daarom kreeg het ook mijn interesse(^.^)
Alleen even kijken of ik hier wel de juiste temperaturen kan regelen, want schommelingen zijn niet optimaal voor de dingen toch? Ik zal wel even een handleidinkje erop naslaan voor ik het aanschaf zodat ik weet dat ik juist bezig ben.


Je kan eventueel een thermomat aanschaffen, dat hebben enkele mensen op dit forum ook in gebruik. Schommelingen maakt in principe niet zoveel uit, al beweren sommigen hier van wel. Heb eens gelezen dat iemand paddo's kweekt met gewone kamertemperaturen. Daar zitten ook wel fluctuaties in dan. :grin:
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor abby » do apr 21, 2011 10:49 am

Mijn temperaturen schommelde bij de collonisatie tussen de 18 en 23 (of misschien zelfs 24) en nu bij de groei tussen 21 en 27, en toch komen ze netjes naar boven.
abby
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 32
Geregistreerd: ma apr 04, 2011 3:43 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor PoisonDrink » do apr 21, 2011 10:56 am

abby schreef:Mijn temperaturen schommelde bij de collonisatie tussen de 18 en 23 (of misschien zelfs 24) en nu bij de groei tussen 21 en 27, en toch komen ze netjes naar boven.


Hoezo kolonisatie? Heb je zo'n kweekset gekocht die je nog zelf moet inspuiten met een sporespuit?
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor kotaku » do apr 21, 2011 10:57 am

Zo'n thermomat zou wel ideaal zijn, maar als ik kweek in de zomer zal ik het wss niet zo nodig hebben:P Thanks in ieder geval!
Don't do drugs, m'kay? Drugs are bad, m'kay?

Done (chrono): Cafeïne, alcohol, valium, wiet, paddo's, hasj, XTC, truffels
Avatar gebruiker
kotaku
אללה הוא יהודי
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 502
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 1:58 pm
Woonplaats: Pindakaas

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor abby » do apr 21, 2011 11:00 am

haha nee, dan was ik verward. Ik dacht dat omdat die witte pluisjes enzo nog naar boven moeten komen enzo, dat die kweeksets ook moesten kolonizeren. Dat is dan blijkbaar geen waar. De week dat er nog geen pins te zien waren, was de temperatuur dan tussen de 18 en 23 graden.
abby
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 32
Geregistreerd: ma apr 04, 2011 3:43 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor PoisonDrink » do apr 21, 2011 11:10 am

abby schreef:haha nee, dan was ik verward. Ik dacht dat omdat die witte pluisjes enzo nog naar boven moeten komen enzo, dat die kweeksets ook moesten kolonizeren. Dat is dan blijkbaar geen waar. De week dat er nog geen pins te zien waren, was de temperatuur dan tussen de 18 en 23 graden.


Ja dat kan eventueel nog bij de kolonisatie gerekend worden, hoewel het niet veel uitmaakt. :smokin:
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor PJL » do apr 21, 2011 12:13 pm

Pas na 3 weken begint mijn B+ growbox ook een beetje op gang te komen. Met 1 veel sneller groeiende paddo dan de rest:


Origineel

Origineel

Er staan ook 2 hele kleine aborts in die er al een aantal dagen niet hebben gegroeid.

Zoals je ziet zijn ze ondanks dat ik ze altijd in de bijgeleverde kartonnen heb laten groeien toch vanaf de zijkant gekomen. Onder die grote die langs de zijkant groeit zitten nog een stuk of 5 kleine, ook tegen de zijkant.
PJL
Newbie
Offline
 
Posts: 10
Geregistreerd: wo maart 30, 2011 12:06 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor PoisonDrink » do apr 21, 2011 12:19 pm

Oei, die groeien ook best scheef. Heel vreemd, ik hoop voor jou dat de volgende flushes groter gaan worden of dat deze nog wat gaat groeien. Ik had nooit problemen met naar beneden groeiende paddo's toen ik ze in de kartonnen doos heb gezet. Misschien moet je aluminiumfolie op de zijkanten van de bak plakken.

Eens je gaat oogsten best met een steriele pincet of iets anders steriel die naar beneden groeiende paddo's plukken. Je vingers zijn volgens mij te dik om het substraat niet te beschadigen als je die gaat plukken. Veel succes nog!
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor Paddeau » do apr 21, 2011 2:54 pm

Mja... ik weet niet of m'n setje aan 't doodgaan is door de hitte in m'n kamer of dat ze gewoon wat ongemotiveerd zijn. Kleuren zijn iig een stuk donkerder en ze zien er wat minder blij uit.

Ook heb ik een 'ongeïdentificeerde grijze massa' gevonden, ik weet niet of dit een bijproduct is of iets om me zorgen over te maken.

Sowieso moet ik er beter op letten ze water te geven. De vorige flush (toen 't veel kouder was binnen/buiten) heb ik 1-2dagelijks water gegeven; nu vergeet ik 't nog wel eens en de binnenkant is op een paar druppels na droog. Ook ruikt de binnenkant ietsje minder fris (dit kan ook aan mij liggen).


Ik kan verder iedereen aanraden de eerste keer al alufolie er omheen te plakken, dat scheelt een hoop gemieter met een pincet (zie een paar pagina's terug in dit topic)
Bijlagen
DSC02539.JPG
DSC02538.JPG
The secret of life is to appreciate the pleasure of being terribly, terribly deceived.

Oscar Wilde - A Woman of No Importance, Act 3
Paddeau
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 74
Geregistreerd: vr maart 25, 2011 4:27 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor PoisonDrink » do apr 21, 2011 9:27 pm

Paddeau schreef:Ook heb ik een 'ongeïdentificeerde grijze massa' gevonden, ik weet niet of dit een bijproduct is of iets om me zorgen over te maken.


Ziet er niet meteen uit als een bijproduct. Ik heb soms een bijproduct dat een wat gelige kleur heeft, maar altijd de afmeting van kleine druppeltjes.

Paddeau schreef:Ik kan verder iedereen aanraden de eerste keer al alufolie er omheen te plakken, dat scheelt een hoop gemieter met een pincet (zie een paar pagina's terug in dit topic)


Hoe irritant is het ook niet dat ze het bakje om te beginnen al niet van een ondoorzichtige stof maken. Maar voortaan best het advies aan mensen geven om aluminiumfolie te gebruiken, aangezien PJL er ook last van had. Zal ook wat te maken hebben men hoe het licht indirect op je box schijnt zeker..

Je hebt er precies één mutant tussen zitten. Die heeft zo'n lichter hoedje. En de stelen van je paddo's hebben wel tot tamelijk hoog haartjes, maar dit kan misschien van de strain afhangen. Op het vorige forum stond zo'n gids van "Als er haartjes op de steel groeien, dan is.. niet goed". Ik dacht de luchtvochtigheid te hoog, maar pin me daar niet op vast.
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor Paddeau » do apr 21, 2011 11:29 pm

Wat denk je dan over die grijze kek? Ik vind 't er niet geweldig uitzien.

Ik heb juist net redelijk bijgewaterd omdat de zaak zo droog was in vergelijk met de laatste flush.

Vergeet deze niet, was een succesvolle oogst met hoge haartjes:


Moet ik nog iets met die mutant doen? Want de vorige keer waren ze allemaal van die kleur in plaats van maar één. De rest vind ik nu eigenlijk te donker ;o
The secret of life is to appreciate the pleasure of being terribly, terribly deceived.

Oscar Wilde - A Woman of No Importance, Act 3
Paddeau
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 74
Geregistreerd: vr maart 25, 2011 4:27 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor Ivo » do apr 21, 2011 11:32 pm

PoisonDrink schreef:Op het vorige forum stond zo'n gids van "Als er haartjes op de steel groeien, dan is.. niet goed". Ik dacht de luchtvochtigheid te hoog, maar pin me daar niet op vast.

-Zitten er witte pluizen op de stelen van de paddestoelen, dit is normaal tot circa 1-2 cm hoogte. Als de hele stam pluizig is, is de luchtvochtigheid te hoog, maak dan de opening in het folie wat groter.


Vorig forum? Beginpost van dit topic, ja :p
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

VorigeVolgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar De Kweek- en Crea-hoek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner