abby schreef:Is het niet beter om de grote er uit te halen als je ze nog even willen laten groeien? Die slokken toch veel energie op, en zullen, aangezien de vliesjes al open zijn, bijna hun sporen laten vallen. Of ben ik mis? (ik heb zelf nog nooit paddo's geoogst dus ik weet het niet zeker)
drugsforum.info schreef:Je bericht bevat teveel smilies. Er is een maximum-aantal van 5 smilies toegestaan.
The secret of life is to appreciate the pleasure of being terribly, terribly deceived.
lolnoob schreef:Klopt, ik zou ze gewoon nog even laten doorgroeien die sporen blijven wel even zitten.
En als ze de energie wegnemen dan zouden ze ook nog moeten doorgroeien en heb je nog grotere paddo's niets aan de hand dus
abby schreef:Als je je eerste flush heb gehad, gaan de paddo's van de 2de flush al sneller na de soak groeien? Of moet je dan ongeveer even lang wachten?
drugsforum.info schreef:Je bericht bevat teveel smilies. Er is een maximum-aantal van 5 smilies toegestaan.
lolnoob schreef:abby schreef:Als je je eerste flush heb gehad, gaan de paddo's van de 2de flush al sneller na de soak groeien? Of moet je dan ongeveer even lang wachten?
Meestal sneller.
kotaku schreef:Welk soort kweeksetje is leuk als een kweeksetje om mee te beginnen of het wel lukt?
PoisonDrink schreef:kotaku schreef:Welk soort kweeksetje is leuk als een kweeksetje om mee te beginnen of het wel lukt?
Ik zou gewoon een growbox kopen zoals er meerdere mensen op dit forum een hebben staan op het moment. Elke soort groeit gewoon goed, je moet meer kijken naar de sterkte van de paddo's zelf. Ik zou voor de sterkere soorten gaan en dan de portie gewoon wat lager houden. Of gewoon heel laag beginnen, is altijd slim.
kotaku schreef:Ik heb ze inderdaad bekeken en daarom kreeg het ook mijn interesse(^.^)
Alleen even kijken of ik hier wel de juiste temperaturen kan regelen, want schommelingen zijn niet optimaal voor de dingen toch? Ik zal wel even een handleidinkje erop naslaan voor ik het aanschaf zodat ik weet dat ik juist bezig ben.
abby schreef:Mijn temperaturen schommelde bij de collonisatie tussen de 18 en 23 (of misschien zelfs 24) en nu bij de groei tussen 21 en 27, en toch komen ze netjes naar boven.
abby schreef:haha nee, dan was ik verward. Ik dacht dat omdat die witte pluisjes enzo nog naar boven moeten komen enzo, dat die kweeksets ook moesten kolonizeren. Dat is dan blijkbaar geen waar. De week dat er nog geen pins te zien waren, was de temperatuur dan tussen de 18 en 23 graden.
The secret of life is to appreciate the pleasure of being terribly, terribly deceived.
Paddeau schreef:Ook heb ik een 'ongeïdentificeerde grijze massa' gevonden, ik weet niet of dit een bijproduct is of iets om me zorgen over te maken.
Paddeau schreef:Ik kan verder iedereen aanraden de eerste keer al alufolie er omheen te plakken, dat scheelt een hoop gemieter met een pincet (zie een paar pagina's terug in dit topic)
PoisonDrink schreef:Op het vorige forum stond zo'n gids van "Als er haartjes op de steel groeien, dan is.. niet goed". Ik dacht de luchtvochtigheid te hoog, maar pin me daar niet op vast.
-Zitten er witte pluizen op de stelen van de paddestoelen, dit is normaal tot circa 1-2 cm hoogte. Als de hele stam pluizig is, is de luchtvochtigheid te hoog, maak dan de opening in het folie wat groter.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Keer terug naar De Kweek- en Crea-hoek
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten