Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Tramadol - Dosering

Hier kun je al je vragen stellen over stoffen zoals heroïne en morfine.

Re: Tramadol - Dosering

Berichtdoor Pilletje » vr sep 16, 2011 3:24 pm

Raak van de oxy gewenning af en probeer dan tramadol? :P

Zonder tolerantie is het echt wel aangenaam. :)
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: Tramadol - Dosering

Berichtdoor Sublimo » vr sep 16, 2011 5:59 pm

Spoednick schreef:"De woorden "Recipe for disaster" kwamen me even voor de geest :) Vooral die oxy is echt louche shit.


Bij mij ook, oxycodone is gemaakt met de bedoeling een opiaat te maken dat sterker is dan morfine/heroïne. Ik zou hier echt voorzichtig mee zijn.
I dare you, I double dare you motherfucker, say 'what' one more goddamn time!
Avatar gebruiker
Sublimo
Donateur
Offline
 
Posts: 3672
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 1:30 am

Re: Tramadol - Dosering

Berichtdoor endymion » za sep 17, 2011 2:06 pm

De tolerantie valt wel mee hoor, ik heb het nu weer een weekje daarvoor had ik het een paar weken bij iemand anders neergelegd. 20 mg merk ik wel, maar bij 40 is het echt lekker, op 60 mg uiteraard nog lekkerder maar dan krijg ik wel last van jeuk.
Ik kan er ook niet zomaar onbeperkt aankomen, ik kon nu toevallig een mooie deal maken maar als het op is, dan is het op.
Ik vind het ook erg duur.

Ik was met die tramadol iets te voorzichtig denk ik. 100 mg als start en dan om de zoveel tijd 1 erbij. Maar ik heb er vandaag 4 tegelijk ingenomen (200 mg totaal dus) en daar merk ik wel iets van.
Avatar gebruiker
endymion
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 317
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 4:47 pm
Woonplaats: Rijswijk

Re: Tramadol - Dosering

Berichtdoor pammer » za sep 17, 2011 7:39 pm

Als je nu een redelijk aantal oxycodone hebt en je slikt ze redelijk vaak weg dan ga je niet zomaar zeggen "oh.. op is op" nee dan ga je echt last krijgen en ga je misschien proberen opnieuw oxycodone te krijgen of je behoefte vullen met andere opiaten en zo zit je in het opiatenspelletje.. Pas maar goed op :)...
Avatar gebruiker
pammer
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 270
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:43 pm

Re: Tramadol - Dosering

Berichtdoor endymion » zo sep 18, 2011 12:17 am

Ik zal oppassen :-) Krijg nogal wat waarschuwingen! Maar ik waardeer het wel hoor.
Morgen nog 1 keertje. Eerst sporten en dan lekker 40 mg oxy erin en languit op de bank, lekker chillen, beetje voetbal erbij kijken. Vanaf maandag stop ik er weer een tijdje mee. Denk dat ik het voor de zekerheid ook weer bij iemand anders neer ga leggen.

Als ze op zijn ga ik geen nieuwe halen. Ik probeer af en toe eens wat anders. Het liefst haal ik volgende keer weer eens wat keta, dat vind ik overigens leuker/lekkerder/verslavender dan oxy, helemaal met een lekker glaasje whisky erbij :keta:
Avatar gebruiker
endymion
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 317
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 4:47 pm
Woonplaats: Rijswijk

Re: Tramadol - Dosering

Berichtdoor chappy » zo sep 18, 2011 11:47 am

Sublimo schreef:
Spoednick schreef:"De woorden "Recipe for disaster" kwamen me even voor de geest :) Vooral die oxy is echt louche shit.


Bij mij ook, oxycodone is gemaakt met de bedoeling een opiaat te maken dat sterker is dan morfine/heroïne. Ik zou hier echt voorzichtig mee zijn.

Ik denk niet dat een opiaat gemaakt wordt met de bedoeling om sterker te zijn dan morfine/heroine. Wat ik wel weet is dat heroine in ieder geval sterker is dan morfine. En oxycontin is dus wel sterker dan morfine,maar ik denk niet dat het sterker is dan heroine. En zeker weten doe ik dat niet,maar dat baseer ik op mijn eigen ervaringen met zowel oxycontin en heroine.
chappy
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 52
Geregistreerd: wo apr 27, 2011 9:54 am

Re: Tramadol - Dosering

Berichtdoor endymion » zo sep 18, 2011 10:12 pm

Wat ik er zoal van lees is dat oxicontin 1,5 keer sterker is dan morfine in tablet vorm. Mofine in tabletvorm is niet zo bijzonder en geeft ook niet zo'n lekker gevoel. Vloeibare morfine is wel heel sterk per mg en die geeft wel een zalig gevoel.

Ik denk dat je oxycontin het beste kan vergelijken met een injectie morfine en niet met heroine. Heroine is namelijk nog lekkerder en nog verslavender.

Dus van zwak naar sterk:
1. morfine tablet
2. oxycontin
3. Morfine injectie
4. heroine

Morfine hoeft niet perse voor iedereen snel zwaar verslavend te zijn. Mensen die aan van alles snel verslaafd raken zijn niet geschikt om deze middelen te gebruiken.
Maar oxycontin valt dus opzich nog wel mee. Het is ook meer geestelijk verslavend. Maargoed, ondanks dat is het na een weekje gebruik weer mooi geweest (lekker rustig weekje/weekend gehad en dan is het echt chill).
Vanaf morgen stop ik er weer voor een tijdje mee, minstens een maand.
Avatar gebruiker
endymion
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 317
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 4:47 pm
Woonplaats: Rijswijk

Re: Tramadol - Dosering

Berichtdoor Pilletje » ma sep 19, 2011 7:39 pm

4 tabs van 50mg gekregen van een vriend die ze tijdelijk krijgt voorgeschreven voor een gebroken duim. Hij neemt ze zelf niet dus heeft hij me er een paar gegeven. Binnenkort krijg ik ook een stripje van hem, maar owv zijn ouders mag het natuurlijk niet allemaal ineens verdwijnen.

Net geslikt, time to kick back. :P

Blijft zo'n leuk spul. :love:

(Tramadol hé, geen oxy. Stel je voor, 200mg oxy :lol: )
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: Tramadol - Dosering

Berichtdoor phil_ monday » di sep 20, 2011 9:03 am

Strength (Codeine) Equivalent Dose (30 mg codeine) Strength (Morphine) Equivalent Dose (10 mg morphine mg)
Aspirin 1/36 1080 mg 1/360 3600 mg
Difusinal 1/16 480 mg 1/160 1600 mg
Dextropropoxyphene 1/4 120 mg 1/40 400 mg
Codeine 1 30 mg 1/10 100 mg
Tramadol 1 30 mg 1/10 100 mg
Anileridine 2.5 12 mg 1/4 40 mg
Demerol 3.6 8.3 mg .36 27.8 mg
Hydrocodone 6 5 mg .6 16.67 mg
Morphine 10 3 mg 1 10 mg
Oxycodone 15-20 1.5-2 mg 1.5-2 4.5-6 mg
Morphine IV/IM 40 .75 mg 4 2.5 mg
Hydromorphone 50 .6 mg 5 2 mg
Oxymorphone 70 0.4 mg 7 1.4 mg
Levorphanol 80 0.26 mg 8 .8 mg
Buprenorphine 400 0.075 mg 40 .25 mg
Fentanyl 500-1000 0.03-0.06 mg 50-100 0.1-0.2 mg
Carfentanyl*** 1,000,000 30 pcg 100,000 100 pcg

Deze equivalentielijst heb ik van de site pharmer.org

Heroine(diamorfine) staat er niet tussen,maar oxycodone is dus 1.5/2 x zo potent dan morphine (oraal), een morfine-injectie is dan weer iets sterker dan oxy. hydromorphone(palladone,dilaudid) en oxymorphone) zijn ook morfine-analogen die sterker zouden zijn dan oxycodone..maar buprenorfine (gebruikt bij opiaatafhankelijkheid) is 40 x zo potent dan morfine en fentanyl (gebruikt bij pijn,meestal bij kankerpatienten) is wel 50-100 x zo potent,levorphanol ken ik zelf niet. Methadone staat niet in het lijstje, weet iemand de equivalentie daarvan?,sufentanyl en remifentanyl ,in anesthesie gebruikt,zijn kortwerkende fentanyl-derivaten,ook sterker dan morfine en fentanyl zelf . Sufenta (sufentanyl) injectie van 0.25 mg wordt wel de Rolls Royce onder de opiaten genoemd, is enkel niet of nauwelijks te verkrijgen,behalve door artsen dan,die er ook wel aan verslaafd zijn. Op straat is heroine nog altijd het populairst onder de opiaten,alleen in Amerika is er heel veel gebruik van prescription meds (oxycontin,hydrocodone(vicodin),suboxone, enz.

Greetz
phil_ monday
Newbie
Offline
 
Posts: 23
Geregistreerd: ma feb 28, 2011 9:46 am

Re: Tramadol - Dosering

Berichtdoor chappy » di sep 20, 2011 1:05 pm

endymion schreef:Wat ik er zoal van lees is dat oxicontin 1,5 keer sterker is dan morfine in tablet vorm. Mofine in tabletvorm is niet zo bijzonder en geeft ook niet zo'n lekker gevoel. Vloeibare morfine is wel heel sterk per mg en die geeft wel een zalig gevoel.

Ik denk dat je oxycontin het beste kan vergelijken met een injectie morfine en niet met heroine. Heroine is namelijk nog lekkerder en nog verslavender.

Dus van zwak naar sterk:
1. morfine tablet
2. oxycontin
3. Morfine injectie
4. heroine

Morfine hoeft niet perse voor iedereen snel zwaar verslavend te zijn. Mensen die aan van alles snel verslaafd raken zijn niet geschikt om deze middelen te gebruiken.
Maar oxycontin valt dus opzich nog wel mee. Het is ook meer geestelijk verslavend. Maargoed, ondanks dat is het na een weekje gebruik weer mooi geweest (lekker rustig weekje/weekend gehad en dan is het echt chill).
Vanaf morgen stop ik er weer voor een tijdje mee, minstens een maand.
Ik denk dat jij er toch iets te makkelijk over denkt. De wijze waarop jij met oxycontin omgaat is precies zoals ik omging met heroine toen ik daar aan begon. En aan heroine ben je ook niet supersnel lichamelijk verslaafd zoals sommigen wel eens denken. En als je met heroine begint dan duurt het zelfs best nog wel een tijdje voordat je sowieso ontwenningsverschijnselen krijgt. En ik ken veel mensen(inclusief mijn eigen)die van alles geprobeert hebben maar overal ook weer zonder problemen mee konden stoppen. Maar als het op opiaten aankomt is het toch een ander verhaal,want die zijn nu eenmaal verslavender dan andere middelen. Maar ik heb gewoon de indruk dat jij het gevaar van oxycontin onderschat. Een opiatenverslaving is er niet van de ene op de andere dag,maar is er iets wat er geleidelijk insluipt en als het je te pakken heeft dan is de weg terug wel heel moeilijk.
chappy
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 52
Geregistreerd: wo apr 27, 2011 9:54 am

Re: Tramadol - Dosering

Berichtdoor endymion » wo sep 21, 2011 2:24 pm

We zullen zien. Voorlopig ben ik er nu weer mee gestopt. Ik zat even tussen 2 klussen in en dan vier ik die vrijheid met een extraatje. Ik gebruik sowieso al niet om ellende te vergeten of omdat ik me rot voel of zo. Maandag moet ik weer flink aan de bak met een nieuwe klus waar ik zin in heb en dan denk ik hier niet eens meer aan.

Als ik volgende keer weer eens een weekje lekker roezig wil zijn zal ik eerst eens die tramadol proberen.

Als je dat zo lekker vind trouwens, het kost echt geen drol, met een beetje speurwerk vind die tramadol al voor 20 euro per doosje. Hoef je ook niet zo moeilijk te doen en te hopen dat je wat krijgt van iemand.

Oxy werd voor 80 euro per doosje (20mg) aangeboden, geen goedkoop middeltje dus. Zelfs 10 mg doosjes voor 75 euro voorbij zien komen!

Ik verkoop zelf niks trouwens, voordat iemand die indrukt krijgt.
Avatar gebruiker
endymion
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 317
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 4:47 pm
Woonplaats: Rijswijk

Re: Tramadol - Dosering

Berichtdoor Russ » wo sep 21, 2011 6:03 pm

Kan het kwaad als ik vanavond ongeveer 75mg liquid-tramadol neem om dan morgen-voormiddag aan de dex te gaan?
Avatar gebruiker
Russ
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 565
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 10:52 am

Re: Tramadol - Dosering

Berichtdoor pammer » do sep 22, 2011 2:15 pm

Russ schreef:Kan het kwaad als ik vanavond ongeveer 75mg liquid-tramadol neem om dan morgen-voormiddag aan de dex te gaan?

Normaal niet als er genoeg uren tussenliggen (+12u)
Avatar gebruiker
pammer
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 270
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:43 pm

Re: Tramadol - Dosering

Berichtdoor endymion » vr sep 23, 2011 9:00 am

Ik zou niet weten waarom daar tijd tussen moet zitten. Ik gebruik alles in combinatie met dex.
Avatar gebruiker
endymion
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 317
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 4:47 pm
Woonplaats: Rijswijk

Re: Tramadol - Dosering

Berichtdoor Pilletje » vr sep 23, 2011 1:27 pm

endymion schreef:Als je dat zo lekker vind trouwens, het kost echt geen drol, met een beetje speurwerk vind die tramadol al voor 20 euro per doosje. Hoef je ook niet zo moeilijk te doen en te hopen dat je wat krijgt van iemand.

Ik verkoop zelf niks trouwens, voordat iemand die indrukt krijgt.


Jij bestelt ze dan online neem ik aan? Daar heb ik geen mogelijkheid toe. Ouders hé.. :woeh:


endymion schreef:Ik zou niet weten waarom daar tijd tussen moet zitten. Ik gebruik alles in combinatie met dex.


Gevaarlijk omwille van een epileptische aanval die deze combinatie teweeg kan brengen.
Hoge dosissen tramadol alleen al zijn daarvoor "gekend".
Niet dat ik er ooit last van heb gehad, maar je vindt er veel over terug op het web.
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: Tramadol - Dosering

Berichtdoor endymion » zo sep 25, 2011 10:46 pm

Ik bestel niet van een site ofzo maar laat het meestal wel bezorgen. Je kan het op de dag af precies laten bezorgen wanneer jij wil. Moet je dus een dag pakken dat jij de eerste thuis bent om de post te pakken :-)
Soms spreek ik ook wel eens ergens af.

Ok wist ik niet van die epilptische aanvallen. Maarja dex is mijn medicijn dus dat heb ik sowieso altijd op.
Ik heb er geen last van iig.
Avatar gebruiker
endymion
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 317
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 4:47 pm
Woonplaats: Rijswijk

Re: Tramadol - Dosering

Berichtdoor Pilletje » di okt 04, 2011 11:25 am

Heb ze nu op recept, 90x tramadol 100mg retard EG. :)
2x per dag
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: Tramadol - Dosering

Berichtdoor endymion » do okt 06, 2011 8:08 pm

Toasts schreef:Heb ze nu op recept, 90x tramadol 100mg retard EG. :)
2x per dag


Heb je mooi voor elkaar dan :-)
Zullen we een keer een oxy/tramadol feestje houden? :mrgreen:
Avatar gebruiker
endymion
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 317
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 4:47 pm
Woonplaats: Rijswijk

Re: Tramadol - Dosering

Berichtdoor Dreuge » do okt 06, 2011 8:15 pm

250 mg met wat bier en wiet is chill
~*Hardcore Is A Way Of Life And If You Are Against It Than FUCK YOU!!*~

~*Take Me The Way I Am And Than We Could Be Friends*~


~~~~~FREE GONZO~~~~~
Avatar gebruiker
Dreuge
Einsteins koffiebitch
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4615
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:22 pm

Re: Tramadol - Dosering

Berichtdoor endymion » do okt 06, 2011 8:29 pm

Zeker chill :-) Ok, tramadol/oxy/bier/wiet feestje.

Eigenlijk ook nog een benzootje erbij en dan kijken wie het langst wakker kan blijven :-P
Avatar gebruiker
endymion
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 317
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 4:47 pm
Woonplaats: Rijswijk

Re: Tramadol - Dosering

Berichtdoor Pilletje » vr okt 07, 2011 3:40 pm

Haha ik zorg voor tramadol, prazepam en wiet.
Nu jullie :lol:
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: Tramadol - Dosering

Berichtdoor endymion » za okt 08, 2011 1:55 am

Toasts schreef:Haha ik zorg voor tramadol, prazepam en wiet.
Nu jullie :lol:


Ik voor de oxy (20mg), hasj, whisky, diazepam, oxazepam (50mg).

Als er nou nog iemand voor keta kan zorgen dan mag ie ook mee doen :woeh: :mrgreen:
Avatar gebruiker
endymion
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 317
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 4:47 pm
Woonplaats: Rijswijk

Re: Tramadol - Dosering

Berichtdoor Pilletje » za okt 08, 2011 9:28 pm

endymion schreef:Als er nou nog iemand voor keta kan zorgen dan mag ie ook mee doen :woeh: :mrgreen:


Zou het wel kunnen maar de persoon die ik ken vraagt 30 eur. Is dat eigelijk teveel of niet?
(Ik heb het zelf nooit gebruikt en wil het ook nooit gebruiken, maar sommigen van mijn beste vrienden doen dat wel. Ben wel benieuwd of die zich in de zak laten zetten voor wat keta. :P )

OT: heel wazig nu op mijn gewoon voorgeschreven 200mg + vééél thc + 15mg prazepam (standaard) :love:
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: Tramadol - Dosering

Berichtdoor endymion » di okt 11, 2011 10:40 pm

Ik weet niet hoe die prijzen van ket nu precies zijn, ik betaalde een stuk minder in ieder geval maar haalde dan ook per 10 g. Losse gram is altijd duur.

Als je zo van tramadol en al die andere roezige dingen houdt dan is keta echt een aanrader hoor. Zit je ook niet met die lichamelijke verslaving enzo.
Helemaal lekker met alcohol erbij. Je hoeft niet gelijk vet in een k-hole te gaan of te trippen, als je kleine beetjes neemt wordt je gewoon lekker roezig.

Altijd handig als je dingen op recept krijgt :-)
Avatar gebruiker
endymion
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 317
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 4:47 pm
Woonplaats: Rijswijk

Re: Tramadol - Dosering

Berichtdoor Pilletje » wo okt 12, 2011 10:05 am

Tja, ik ben nogal terughoudend ten opzichte van tripmiddelen, dat is gewoon niets voor mij. Ik had enkele weken geleden de kans gratis van een vriend wat keta te proberen maar ik heb het toch afgeslagen.
In lage dosis kan het best wel aangenaam roezig zijn maar ik vind het nog steeds te risky met de doseringen, als ik dan per ongeluk ietsje te veel naar binnen werk zit ik in trip-land. Daar wil ik niet graag naartoe. :P
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: Tramadol - Dosering

Berichtdoor endymion » wo okt 12, 2011 5:53 pm

Voor mij zijn tripmiddelen ook niks, maar keta is ook niet echt een tripmiddel, het valt onder dissociatieven. En bij keta gaat het om de dosering. Lage dosering heeft een andere werking dan hoge dosering.
Avatar gebruiker
endymion
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 317
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 4:47 pm
Woonplaats: Rijswijk

Re: Tramadol - Dosering

Berichtdoor Sublimo » wo okt 12, 2011 5:54 pm

Dat is helemaal waar, de dosis bepaalt alles.
I dare you, I double dare you motherfucker, say 'what' one more goddamn time!
Avatar gebruiker
Sublimo
Donateur
Offline
 
Posts: 3672
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 1:30 am

Re: Tramadol - Dosering

Berichtdoor Pilletje » wo okt 12, 2011 7:23 pm

Weet ik maar aangezien de benodigde dosis ook afhangt van de kwaliteit en omdat de "chill" dosis niet erg veel lager ligt dan de "trip" dosis sla ik keta toch maar over. Dat is gewoon hoe ik er tegenover sta. Ik verbied niemand het te gebruiken hoor, m'n beste vriend gebruikt het regelmatig. Ik denk nu eenmaal gewoon dat het niets voor mij is. :P Dus ga ik het ook niet doen.
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: Tramadol - Dosering

Berichtdoor Sublimo » wo okt 12, 2011 7:31 pm

Toasts schreef:Ik denk nu eenmaal gewoon dat het niets voor mij is. :P Dus ga ik het ook niet doen.


Dan moet je het inderdaad niet doen. :)
I dare you, I double dare you motherfucker, say 'what' one more goddamn time!
Avatar gebruiker
Sublimo
Donateur
Offline
 
Posts: 3672
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 1:30 am

Re: Tramadol - Dosering

Berichtdoor Pilletje » vr okt 14, 2011 4:52 pm

Toasts schreef:Haha ik zorg voor tramadol, prazepam en wiet.
Nu jullie :lol:

+bromazepam, diazepam en lorazepam.

I got benzo's covered. :lol:

Tramadol heb ik ook een shitload van nu, zelfs in vloeibare vorm (ORALE oplossing hé, NIET om te shotten :lol: ).

En valtran .. (tilidine) Iemand daar ervaring mee?
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

VorigeVolgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Opiaten en Opioïden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner