ma nov 14, 2016 7:30 pm
TattooBoy schreef:Afgelopen zaterdag bij We Are Electric een fantastische ervaring gehad met 4f.
Mijn vriendin en ik hebben wat ervaring met xtc en eind zomer een keer 4f op maar gecombineerd met x.
Nu wilden we het bij de 4f houden om te kijken wat dat effect was. Capsules van 190/200 mg meegenomen en iets voor half 1 ingenomen. Al na 15 minuten kwamen de eerste effecten op. Ik begon lekkerder in mijn vel te zitten, ging meer glimlachen en het dansen ging soepeler.
Ongeveer een uur na inname begon BoysNoize met zijn set en ik stond helemaal vooraan. Wauw, alles klopte. Ik dansde als een koning, muziek was episch, lichten waren helder, heerlijk gevoel. Na zo'n 45 minuten gestampt te hebben wilde mijn meisje even rusten dus gingen we naar de rookruimte voor een peuk. Het lopen ging op wolkjes zo fijn. En het mooie was dat alles gewoon helder bleef. De sigaretten gingen er die nacht hard doorheen want ze smaakten echt fantastisch.
Het fijnste vond ik dat je het goed kon sturen. Als je wilde dansen ging dat super soepel, als je wilde kletsen had je de meest verhelderende gesprekken en een stukje lopen ging heerlijk warm en sloom.
Al met al een topnacht gehad en pas na zo'n 5 uur merkte ik dat het echt afnam maar dit ging heel geleidelijk.
Ook totaal geen dip nu.
di nov 15, 2016 9:28 am
di nov 15, 2016 1:59 pm
di nov 15, 2016 4:55 pm
wo nov 16, 2016 10:23 am
do nov 17, 2016 1:10 pm
Amvitamientje schreef:FRESH schreef:TattooBoy schreef:Capsules van 190/200 mg meegenomen
Da's niet weinig..Weet je hoeveel % je 4-F is?
Ik vind dat niet echt zo veel, waarschijnlijk door de tolerantie.
di nov 22, 2016 11:26 pm
di nov 22, 2016 11:39 pm
Poseidon schreef:Blijf hier af en toe polsen bij smartshops of ze 2, 3 en/of 4-FMP hebben.
Liep vandaag een zaak binnen die door 2 Roemenen beheert werd. Zeiden dat de eerste twee helaas uitverkocht waren maar 4-FMP nog wel in store was.
Komen ze met een vloeibare variant in buisjes aan. WTF?
Ben wel bekend met pillen en poeder.
Had er mijn twijfels bij. Vooral toen ze zeiden dat het te gek spul was om op te studeren en op te sporten![]()
Kwam helemaal niet bij op het moment dat ze via het bruggetje van serotonine beweerden dat je koekwaus van XTC wordt maar van MDMA lekker rustig.
wo nov 23, 2016 12:27 am
wo nov 23, 2016 11:49 am
Poseidon schreef:Blijf hier af en toe polsen bij smartshops of ze 2, 3 en/of 4-FMP hebben.
Liep vandaag een zaak binnen die door 2 Roemenen beheert werd. Zeiden dat de eerste twee helaas uitverkocht waren maar 4-FMP nog wel in store was.
Komen ze met een vloeibare variant in buisjes aan. WTF?
Ben wel bekend met pillen en poeder.
Had er mijn twijfels bij. Vooral toen ze zeiden dat het te gek spul was om op te studeren en op te sporten![]()
Kwam helemaal niet bij op het moment dat ze via het bruggetje van serotonine beweerden dat je koekwaus van XTC wordt maar van MDMA lekker rustig.
wo nov 23, 2016 12:00 pm
do nov 24, 2016 1:34 pm
Poseidon schreef:Ter Uwer informatie mijn waarde Robert: Ze zijn in de Staalstraat gesitueerd.
wo dec 07, 2016 3:34 pm
wo dec 07, 2016 4:23 pm
Ekte28 schreef:Het verbod op 4-fa komt er als nog!
http://www.nu.nl/gezondheid/4361826/kab ... 4-fa-.html
Nu snel inslaan hihi
vr dec 16, 2016 4:22 am
vr dec 16, 2016 11:32 am
vr dec 16, 2016 7:15 pm
vr dec 16, 2016 7:33 pm
ma dec 19, 2016 9:54 am
Amvitamientje schreef:Er kunnen altijd complicaties optreden, ook al is de dosis minimaal. Het is wel zo naar mate de dosering hoger wordt, de kans op complicaties toeneemt. Logisch.
wo jan 18, 2017 11:36 am
wo jan 18, 2017 11:41 am
vr jan 20, 2017 11:46 am
za jan 21, 2017 3:23 am
4FABaas schreef:Er zijn wel sterke vermoedens, alleen goede cijfers ontbreken omdat er meestal allerlei drugs door elkaar worden genomen. Of er worden enorme hoge doseringen genomen.
Zo is er in 3 van de 4
geanalyseerde ernstige gevallen slechts 1 capsule geslikt en vond er geen
combinatiegebruik met andere middelen plaats.
4FABaas schreef:Dat is toch opvallend of niet dan?
za jan 21, 2017 10:52 am
zo jan 22, 2017 2:02 am
zo jan 22, 2017 2:52 am
4FABaas schreef:Ja en hoe zwaar is die capsule (gemiddeld van 220 tot 340 mg!)? En hoe zwaar is de persoon die ze nam? Wat is zijn of haar medische geschiedenis? Het staat er allemaal heel slim. En net wat er moet staan, staat er niet. Een relatief lage gebruiksfrequentie. Ik vind op 300000 gebruikers 132 incidenten waarvan 7 % ernstig niet noemenswaardig. Al zouden ze allemaal 1x keer 4fa hebben genomen. Vind ik dat nog steeds enorm meevallen. En van de 6 ernstige gevallen is er van 2 niet eens aangetoond dat het om 4fa gaat. Dus...En waarom mag ik wel wintersporten en geen 4FA.
Waarom werkt verbieden beter als legaliseren voor gezondheid van de samenleving? Tot nu zie ik in de Igeschiedenis geen goede resultaten. Stapel de lijken maar weer xtra op. Iets het criminele circuit inbouwen helpt maar 1 partij. De criminelen. Die vullen hun zakken wel weer. Beschermen van de volksgezondheid doet verbieden niet. Of leg me dan eens uit hoe dat nu wel gaat werken...dude.
zo jan 22, 2017 3:40 am
zo jan 22, 2017 1:06 pm
zo jan 22, 2017 10:22 pm
Het risico op acute toxiciteit lijkt aanzienlijk te zijn. Dit komt vooral naar voren door de relatief lage gebruiksfrequentie maar de -in korte tijd- hoge incidentie van (ernstige) gezondheidsincidenten. Acute toxische effecten omvatten hoofdpijn, stoornissen aan hart en bloedvaten en hersenbloedingen, zoals beschreven in casuïstiek.
Ernstige casussen met een hersenbloeding lijken relatief vaak voor te komen na het gebruik van 4-FA. Deze gevolgen zijn mogelijk afhankelijk van de ingenomen dosis, maar blijken in een enkel geval ook na relatief lage dosering (het gebruik van een enkele tablet of capsule) op te treden.
Zo is er in 3 van de 4 geanalyseerde ernstige gevallen slechts 1 capsule geslikt en vond er geen combinatiegebruik met andere middelen plaats. Het is lastig voor EHBO-behandelaars om in te schatten hoe ernstig de klachten zijn en of een gebruiker doorgestuurd moet worden naar de SEH van het ziekenhuis. Zo is het volgens de medische experts regelmatig gebeurd dat een “gewone” hoofdpijn ontaarde in een hersenbloeding.
De ernst van de acute toxiciteit en de onverwachtheid van sommige ernstige lichamelijke aandoeningen maken dat dit risico als groot wordt ingeschat. Het aantal bekende gevallen is echter nog gering en betrouwbare gegevens over de prevalentie van gezondheidsschade ontbreken. Het blijft daarom lastig om de acute toxiciteit goed in het perspectief van de prevalentie van het gebruik te plaatsen. Aangezien het gebruik op populatieniveau relatief laag lijkt te zijn en een relatief kleine groep mensen verantwoordelijk is voor het gebruik, lijkt de toxiciteit groter dan eerder gedacht werd.
In deze paragraaf wordt de best gedocumenteerde casuïstiek tot nu toe beschreven, verkregen uit een nog actief NVIC onderzoek naar NPS intoxicaties i.s.m. het Trimbos-Instituut en RIVM. Omdat het een actief onderzoek betreft is de informatie in deze paragraaf vooralsnog uitsluitend bedoeld voor intern gebruik (= CAM) bij de risicoschatting. De betrokken organisaties besluiten zelf over publicatie van de gegevens die zij gegenereerd hebben. De Commissie heeft bij haar beoordeling de beschikking gehad over een zestal casus met ernstige gezondheidsschade. In de eerste helft van 2016 zijn er 6 ongevallen geweest waarbij in 4 gevallen de aanwezigheid van 4-FA in lichaamsmateriaal is bevestigd. Deze gevallen van acuut hartfalen, hartritmestoornis, twee hersenbloedingen en twee sterfgevallen betroffen drie mannen en drie vrouwen. Onder deze gevallen zijn er een aantal waarbij een enkele dosis 4-FA is gebruikt en geen andere middelen.
Tussen januari en juli 2016 zijn door EHBO-organisaties 132 incidenten gemeld waarbij 4-FA betrokken was (als enige drug of in combinatie met andere drugs). Dit betreft 8,8% van alle incidenten op EHBO-posten op feesten in 2016 (vergelijk: 0,2% (2012), 0,9% (2013), 2,2% (2014), 6,8% (2015). Ten opzichte van dezelfde periode in 2015 is dat een toename van ruim 1,5 maal.
De verdeling in mate van intoxicatie van de gemelde 4-FA incidenten (met 4-FA als enige drug) op EHBO-posten tussen 2009 en 2016 was: licht 76%, matig 17% en ernstig 7%.
zo jan 22, 2017 10:43 pm