door progressive » zo apr 07, 2013 7:08 pm
Zo weer eens 5-MeO-MiPT gisterenavond genomen met een vriend van me. Voor hem was het de eerste keer dat hij een psychedelica nam, voor mij de derde keer (alleen 5-MeO-MiPT geprobeerd, al heb ik ook andere in huis).
Wat een bizarre avond, wat een bizar spul!!
Allebei 14mg oraal genomen. 11 uur 's avonds begonnen, 3 uur snachts wel voorbij, 2 uur afterglow.
Thuis (23 uur):
T0:00 ik 7mg, hij 4mg: ik perspectief verandering, verkleinen van objecten, hij niets
T0:40 ik 3mg, hij 6mg: allebei euforisch, meer energie, lekker gevoel, opgewonden (geil)
T1:20 ik 4mg, hij 4mg: ik enorme lach kicks, duidelijk tegen rand van hallucineren, visueel alles versterkt, hij heel veel energie, euforisch, visueel alles wat versterkt, allebei duidelijk in de piek
Stad in (1 uur):
T2.00 alles leek wel een stripverhaal, alles zwaar overdreven, discotheek in veelste zwaar; alle indrukken zwaar versterkt, buiten de mensen visueel extreem versterkt (macho gedrag, portiers, mooie meiden, dikke en dunne mensen, politie), objecten echt bizar zoals verkeersborden en gebouwen, colaatje gedronken (postmix probleem, of smaakte het nu naar niks; beide zelfde ervaring)
T3.30 allebei gevoel dat het opeens sterk afnam
Thuis (3 uur)
T4.00 thuis, allebei duidelijk afgelopen, wel afterglow, nog af toe vloer een beetje wiebelen, licht glow gevoel
Die vriend van me had om T2.30 uur opeens het gevoel dat hij niet meer contact kon zoeken met de buitenwereld, met mij, met iedereen, alsof hij met zijn spraak achter glas zat. Hij kon wel af en toe wat zeggen, maar hij had het gevoel dat heel zijn mond op slot zat, hij staarde me een beetje aan, toch wel wat apatisch, totaal niet meer in de stemming, om T5:00 trok het weg en op T5:30 kon hij weer praten, ook weer gezellig, merkte dat het 'glas' voor zijn mond weg was, maar had nog steeds wat spierpijn in zijn kaak
Nadelen:
- last van maag, veel naar wc in begin
- onmogelijk in slaap komen
- last van rugpijn in ruggemerg en daar de spieren 'overbelast'
- catatonie, apathie in de tweede psychedelische fase (bij hem, niet bij mij)
Wij vinden het absoluut ongeschikt als uitgaansdrug. Dan spreken we natuurlijk ook uit onze ervaring met de bovengenoemde hoeveelheid. We hadden wel meer de voorkeur voor buiten zijn dan binnen (al is binnen lekker veilig). Daarnaast waren we behoorlijk opgewonden, super geil eerlijk gezegd en bij gebrek aan vrouwen moesten we echt naar buiten. De drang hiervoor was ook veel sterker dan bij mdma.
Ik ervaar het niet als entactogeen, sterker nog het tegenovergestelde, zoals ergens eerder beschreven, werd ik er ook verlegen van in de stad, bijna sociaal angstig, ik durfde nauwelijks iemand aan te spreken (tot T2.30), ik voelde me ook niet echt op mijn gemak, alsof mensen wisten dat mijn wereld er anders uitzag dan die van hun. Maar uit de reacties werd volledig duidelijk dat niemand iets in de gaten had. Dat had ik ook al de eerste keer meegemaakt met een 5-MeO-MiPT; een vriend van mij die langskwam had totaal niets in de gaten.
Ik heb nu verschillende hoeveelheden op en ik snap eerlijk gezegd niet dat sommigen dit als vervanger van mdma zien. Ook snap ik niet hoe mensen hier op willen feesten. De input kwam zo hard binnen. De muziek, de lichten, de objecten, de warmte van binnen en de kou van buiten.
De indrukken die ik in de stad kreeg waren zo extreem, mensen zagen er zoveel anders uit. Iedereen was een overdreven karakter van zichzelf (zoals die karikatuur tekenaars mensen altijd tekenen), het leek wel een stripverhaal, en zo zag ik de mensen visueel, in alles van top tot teen. Vreemd genoeg hadden wij dit niet naar elkaar toe. Onaantrekkelijk leek zo extreem onaantrekkelijk en hele mooie meiden leken wel ultra fotomodellen,...
Als afrodisiac vind ik het echt uitstekend, maar als je geen vrouw in de buurt hebt dan wordt het wel zeer frustrerend, dat zag ik zeker bij die vriend van me. Die zou en moest persee de stand in gaan om vrouwen te zien, de drang was zoooo extreem groot, dat thuis blijven echt geen optie was. Ik was ondertussen zo ver weg, lag op de grond op mijn rug te gieren en te brullen van het lachen, ik hield het gewoon totaal niet uit, alles was zo super grappig, van die lachsalvos dat je op een gegeven moment spierpijn krijgt van het lachen en het niet meer weet waar je het moet zoeken. Vervolgens moest ik maar wat 'leuks' aantrekken voor de stad, en dat was echt een gigantische opgave.
Alles kwam zo bizar op mij af, toen ik door mijn huis liep, het perspectief was zo extreem vervormd overal waar ik kwam. Ik moest telkens wennen aan de kleine en grotere objecten en de omgeving dat ik weer in een deuk lag. En hij maar vol energie en euforie roepen, kom we gaan, kom we gaan, kom kom, ja is prima, lets go, lets go, even mn sokken aantrekken, .... kom, lets go... waarna ik weer helemaal in de lach schoot, totaal geen fut in mijn handen had om even mijn tanden te poetsen, mijn sokken aan te trekken; alles ging zo tergend langzaam.
In de laatste anderhalf uur ervaarde ik het wel als een lichte empathogeen. De afterglow was voor mij een hele relaxte, chille mood waarin ik het leuk vond om een beetje diepzinnig te praten over datgene wat we zojuist hadden meegemaakt.
Daarna was het slapen gaan, maar dat was een helse opgave. Op een gegeven moment ben ik een half uur met mijn kop onder hete douche gaan staan, om mijn actieve hoofd tot stilstand te brengen, maar zonder enig resultaat. Ik was zo klaar wakker. Dat terwijl het al 10 uur sochtends was.
Voor mij nog steeds voor herhaling vatbaar. De hele psychedelische ervaring was voor ons beide echt bizar. Voor die vriend van mij was het gevoel niet te kunnen praten heel vervelend, ook de spanning in zijn kaken. Voor ons beide was het niet kunnen slapen echt een hel. Ik moet me echt even verdiepen in middelen waarmee ik na de trip tot rust kom en gelijk kan slapen, want zonder is geen optie meer. Ook misschien maar iets van een middel om mijn maag tot rust te laten komen. Het gevoel telkens naar de wc te moeten in de eerste 3 uren was heel storend. Mochten jullie tips voor deze laatste twee hebben, dan hoor ik het graag. Ook vraag ik me af hoe ik aan deze slaap- en maagmiddelen kom zonder een recept van de huisarts. Alle tips welkom.
PS: Hij had een magistrale ervaring zo vertelde hij. Op een gegeven moment zag hij een meid dansen in de discotheek. Ze zag er prachtig uit en danste zo ontzettend mooi, alles leek perfect in harmonie, de bewegingen perfect op de maat van de muziek, zo sensueel, zo prachtig. Zo stond ze daar helemaal in het mooie licht te dansen. Opeens alleen daar in de spotlight, zonder dat er mensen om haar heen stonden. Toen hij het realiseerde wat hij zag en dat het onmogelijk was wat er gebeurde knipperde hij met zijn ogen en was hij weer terug in de 'realiteit', in een overvolle discotheek, haar tussen talloze mensen om haar heen, niet alleen op de dansvloer, in die ene spotlight. Echt bizar!
Here comes the future, into right now, into the past.
3x 2c-c, +50x 2c-d, +15x [2c-d & 4-ho-met], 1x 3-meo-pcp, 1x [3-meo-pcp & 4-ho-met], 1x 4-aco-dmt, 11x 4-ho-met, 6x [4-ho-met & 4-ho-mipt], 2x 4-ho-dipt, 4x 4-ho-mipt, 5x [4-ho-mipt & 2c-d], 1x [4-ho-mipt & 4-ho-dipt], 4x 5-meo-mipt, 1x [5-meo-mipt & 2c-c]