Afgelopen vrijdag samen met mijn vriendin thuis de 6-apb geprobeerd.
20:10 6-APB gedropt, ik 125mg, vriendin 80mg.
Rond half negen begon het bij mij al te werken. Gestage opkomst waarin ik heel druk en lacherig werd. Het gevoel was voor mij eerder vergelijkbaar met paddo`s dan met M.
Bij mijn vriendin duurde het allemaal wat langer, maar dat is standaard zo, ze begon na ongeveer een uur wat te voelen.
Na ongeveer twee uur waren we beiden over een piek heen, 6-APB creërt vaak een plateau maar dat was nu niet het geval. Er was echt sprake van een piek en een dikke dip na de piek. We hebben dit ongeveer een half uur aangekeken en toen besloten toch maar een redose te nemen.
Ik heb er toen ongeveer 80mg achteraan gejast en mijn vriendin 50mg. Deze sloeg vrij snel, ongeveer een half uur later goed in en langzaam maar zeker gingen we weer omhoog.
De space kwam in vlagen weer kwam er geen plateau maar pieken die elkaar opvolgden met kleine dalletjes er tussen in. Het trippie effect was bij mij erg aanwezig. Er lag een soort 3d-waas over mijn gezichtsveld. Alles leek licht te bewegen en rood en groen domineerden lichtelijk over andere kleuren. Mijn vriendin had hier geen last van, die zat gewoon weer spontaan klaar te komen net als op xtc

Een goeie anderhalf uur later kwam er echter weer een constant dal, we voelden ons helder, niet vaag meer. De effecten waren uiteraard nog duidelijk merkbaar maar op een veel lager niveau dan de gemiddelde pieken. Weer hebben we het een tijdje (half uur of drie kwartier) aangekeken en toen besloten nog een laatste dosis te nemen (80mg, 50mg). Dit was rond een uurtje of 12-half 1, exacte tijdstip weet ik niet precies meer. Kan ook nog een halfuurtje later zijn.
Die sloeg goed in, vaagheid werd groter, trippie effect werd groter. Nu kwam er wel een plateau waarop we bleven hangen. Minder pieken en vlagen, constanter. Dit plateau hield dan ook een uurtje of 5 aan waarna langzaam maar zeker afgebouwd werd. De coming down was wel chill, niet heftig, niet hard, maar geleidelijk.
Uiteindelijk om 7 uur het bed ingedoken, slapen lukte niet/amper (misschien hier en daar wat minuutjes gesprokkeld) om 14:00 de volgende dag opgestaan en ik had (nadat ik wat gegeten had) amper last van een kater. Wel lusteloos etc. maar niets ergers. Vriendin had het wat zwaarder, misselijkheid, beetje hoofdpijn maar dit werd in de loop van de dag veel beter.
Was een mooie avond, maar apart dat het plateau niet bereikt werd na de eerste of tweede dosis, misschien waren we iets te snel met bij pakken maar beide keren was het een diep dal na een piek en kwam het gevoel niet meer terug.
On a different note:
Misschien moet ik hier even een ander topic voor openen maar ik probeer het eerst zo wel. Zijn de effecten van mdma op de vruchtbaarheid van vrouwen etc. ook onderzocht?
Mijn vriendin wordt van xtc, en vrijdag ook van 6-APB, ongesteld. En ik vindt dit toch een beetje zorgelijk. Ik moet zeggen dat het soms gebeurt in combinatie met 1x de pil vergeten te slikken maar het effect was vandaag en gister wel heel heftig. Zeer veel menstruatie etc. Net als xtc werkt dat spul heel speciaal op haar geslachtsorganen.
Weet iemand hier meer van af? De (langetermijn) effecten van xtc op voortplanting? Iemand soortgelijke ervaringen? Heb dit soort dingen namelijk nog niet eerder gehoord...
Thnx voor de aandacht