Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Dexamfetamine Fantopic

Het subforum voor alles wat eindigt op -amfetamine.

Re: Dexamfetamine Fantopic

Berichtdoor Jmths » di jan 08, 2019 4:31 pm

Mr Dexo schreef:Welke argumenten kan je gebruiken om dit voor elkaar te krijgen?

Hoe ver mogen ze gaan met dosering tegenwoordig?

welke doseringen in aantallen per dag hebben jullie?

Kleine twee jaar geleden had ik een voorschrift dexamfetamine 40mg per dag, absolute max deze dagen ligt gok ik rond de 80mg dexamfetamine dagelijks al zullen er geheid altijd uitzonderingen wezen. Een 40mg dexamfetamine dagelijks voorschrift mag je je vaak al gelukkig mee prijzen.

De argumenten zijn dat wetenschappelijk onderzoek stelt dat dexamfetamine op vrijwel alle vlakken een aanzienlijk beter alternatief dan methylfenidaat is behalve op vlak van mentale afhankelijkheid, een vaag begrip dat gelukkig de meesten niet begrijpen (heuheuheu).

Afgaand op dezelfde redenatie zouden per direct alle benzodiazepines en SRI's van de markt gehaald moeten worden maar dat lijkt een steeds kleiner wordend detail. Dexamfetamine kent niet genoeg afhankelijken voor een verschuiving van de realiteit, daarvoor heb je ongeveer een miljoen unieke recepten voor nodig.

Het zijn niet de argumenten die tellen tegenwoordig maar het systeem. De meest realistische kans om een dexamfetamine voorschrift te bekomen tegenwoordig is waarschijnlijk via doorverwijzing van een psycholoog, ironisch genoeg. Iets waar ik eerlijk gezegd best wel hard om kan lachen gezien de gelaagde ironie. :')
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Dexamfetamine Fantopic

Berichtdoor Jmths » di jan 08, 2019 5:03 pm

Maus schreef:ff een hele domme vraag: gaat de Dex door het koffiefilter en blijven de bindmiddelen in het filter achter?

Zal -als ik tijd en zin heb- eens op bluelight of drugs-forum.com kijken naar dit onderwerp...

Dexamfetamine HCL vorm (de 'standaard vorm' binnen farmaceutische toepassing) lost in ieder geval goed op in water, de sulfaat vorm zal al minder goed oplossen in water maar waarschijnlijk alsnog voldoende.

Amfetamine in vrije basis is een meer 'olie' gelijkende substantie die, dacht ik, relatief aardig oplost in water. 'Amfetamine olie' wordt recreatief wel toegepast in ieder geval.

Flink gezever, TLDR; Ja.

Rant onset: Hoogstwaarschijnlijk/Sterk overwegend ja. Het merendeel van het bindmiddel blijft waarschijnlijk in het filter achter (en de dexamfetamine niet). Echter, alleen al de temperatuur kan aanzienlijk verschil maken. Kokend water zal aanzienlijk meer bindmiddel (en dexamfetamine doen oplossen dan koud water.

Ook het kalkgehalte van het water zal (hoogstwaarschijnlijk) invloed hebben op de hoeveelheid bindmiddel dat wordt geabsorbeerd. Denk aan 'Drents hardwater' of gewoon gemineraliseerd/demi water t.o.v. 'zacht Randstad water'. Er is mij verteld dat in sommige delen van het land kalkaanslag door 'kraanwater' een bestaand concept is.

Dexamfetamine HCL lost vrij goed op in water.

Dubbelchecken is altijd beter natuurlijk, maar ik gok dat ze op een forum elders ook geen zwart op wit antwoord kunnen geven maar dat het antwoord overwegend 'ja' zal wezen. Het is een beetje vergelijkbaar met het wassen van amfetamine met aceton: Werkt het: Overwegend 'ja'.

Maar bij kleinere hoeveelheden amfetamine is toch wel vrij zeker dat de aceton met een aanzienlijk deel van de amfetamine een te sterke reactie aan gaat en deze zal aantasten.

Het beste kun je gewoon al het bindmiddel fijn stampen, in zijn geheel vermengen met water in een neusspray en eventueel een beetje citroenzuur toevoegen om het kalk/bindmiddel te doen ontbinden. Het verlagen van de PH waarde met citroenzuur zal tot een meer homogene oplossing leiden en de biobeschikbaarheid/opname doen stimuleren.

Citroenzuur is niet het enige dat op deze manier kan bijdragen maar ik gok de meest simpele/praktische optie. Tenzij citroenzuur in combinatie met kalken/calcium al tot een zeer onverwachte chemische reactie leid zou toevoeging hiervan denk ik niet schaden.

Dit is vrij harde speculatie trouwens en het aantal meespelend factoren valt niet te onderschatten maar ik denk dat ik hiermee wel een vrij solide hypothese heb onderbouwd. Deels gebaseerd op eerdere bevindingen maar echter ook deductie.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Dexamfetamine Fantopic

Berichtdoor Perry » zo jan 20, 2019 6:48 pm

Er is ook een topic met uitleg over CWE (Koudwater Extractie) opiaten-en-opioiden/koud-water-extractie-codeinepreparaten-cwe-t1336.html
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Dexamfetamine Fantopic

Berichtdoor Maus » vr jan 25, 2019 10:38 pm

Mr Dexo schreef:
Maus schreef:
PiraatPanda schreef:Leuk spul. idd jammer dat t in verhouding zo duur is

Overtuig je huisarts of psych dat je ADD hebt en vraag om pilletjes van 2.5 Mg. Die zijn gratizzzz :rock:

8-)

die worden niet of niet geheel vergoed en met de dosering die ze vaak voorschrijven moet je toch grotendeels van het jaar betalen als je eigen risico op minimaal staat. Er is een wetswijziging geweest in 2016 en sinds dien moeten we betalen voor dex. Ze doen dex magistraal bereiden dus er zijn weinig kosten om het te produceren maar volgens mij betaal ik gewoon de volle mep voor mijn maandelijkse portie.

De ambitie is om zo veel als mogelijk dex voorgeschreven te krijgen.....
Welke argumenten kan je gebruiken om dit voor elkaar te krijgen?
Hoe ver mogen ze gaan met dosering tegenwoordig?
Het valt me op dat ze meer huiverig zijn met de voorgeschreven dosering dan vroeger: 2011-2016... Het is moeilijker om een hogere dosering te krijgen.
welke doseringen in aantallen per dag hebben jullie?

Klopt niet wat je zegt.

De minister heeft aangegeven dat pilletjes van 2,5 Mg gewoon vergoed moeten worden. Laat je een dosering van bijvoorbeeld 3x per dag 7,5 Mg Dexamfetamine voorschrijven. Komt helemaal goed 8-)
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Dexamfetamine Fantopic

Berichtdoor Maus » vr jan 25, 2019 10:41 pm

Jmths schreef:
Mr Dexo schreef:Welke argumenten kan je gebruiken om dit voor elkaar te krijgen?

Hoe ver mogen ze gaan met dosering tegenwoordig?

welke doseringen in aantallen per dag hebben jullie?

Kleine twee jaar geleden had ik een voorschrift dexamfetamine 40mg per dag, absolute max deze dagen ligt gok ik rond de 80mg dexamfetamine dagelijks al zullen er geheid altijd uitzonderingen wezen. Een 40mg dexamfetamine dagelijks voorschrift mag je je vaak al gelukkig mee prijzen.

De argumenten zijn dat wetenschappelijk onderzoek stelt dat dexamfetamine op vrijwel alle vlakken een aanzienlijk beter alternatief dan methylfenidaat is behalve op vlak van mentale afhankelijkheid, een vaag begrip dat gelukkig de meesten niet begrijpen (heuheuheu).

Afgaand op dezelfde redenatie zouden per direct alle benzodiazepines en SRI's van de markt gehaald moeten worden maar dat lijkt een steeds kleiner wordend detail. Dexamfetamine kent niet genoeg afhankelijken voor een verschuiving van de realiteit, daarvoor heb je ongeveer een miljoen unieke recepten voor nodig.

Het zijn niet de argumenten die tellen tegenwoordig maar het systeem. De meest realistische kans om een dexamfetamine voorschrift te bekomen tegenwoordig is waarschijnlijk via doorverwijzing van een psycholoog, ironisch genoeg. Iets waar ik eerlijk gezegd best wel hard om kan lachen gezien de gelaagde ironie. :')

:lol: :hulde:

Maar ook een klein beetje :para: :|
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Dexamfetamine Fantopic

Berichtdoor Mr Dexo » ma feb 25, 2019 8:09 pm

Klopt niet wat je zegt.

De minister heeft aangegeven dat pilletjes van 2,5 Mg gewoon vergoed moeten worden. Laat je een dosering van bijvoorbeeld 3x per dag 7,5 Mg Dexamfetamine voorschrijven. Komt helemaal goed 8-)


Oke dan is het weer veranderd want ik heb in 2018 elke maand moeten betalen voor 180 stuks tot ik over mijn eigen risico ging. Nu heb ik ondertussen de dosering verhoogd gekregen door mega ADHD te doen met een houding dat een verhoging tegen mijn principes is maar noodzakelijk. Wonderbaarlijk genoeg heb ik de eerste 2 maanden van 2019 niets hoeven betalen inderdaad dus het is weer veranderd en om die reden heb ik 2 violen en een trommel en een fluit gekocht. :woeh:
Run-DMT
Avatar gebruiker
Mr Dexo
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 66
Geregistreerd: di mei 01, 2018 10:50 pm

Re: Dexamfetamine Fantopic

Berichtdoor Jmths » di feb 26, 2019 2:04 pm

Ik las laatst een artikel waarin werd verteld dat er een nieuwe methode is ontwikkeld om goedkoop en makkelijk stereoisomeren te scheiden dat goedkope massaproductief hiervan faciliteert. In het scheikundig blad werd het voorbeeld van een bekend geneesmiddel tegen malaria aangehaald waarbij het rechtsdraaiend stereoisomeer de gewenste effecten gaf en het linksdraaiend stereoisomeer overwegend bijwerkingen leek te veroorzaken.

Dezelfde methode is (hoogstwaarschijnlijk) toepasbaar voor het isoleren van het rechtsdraaiend stereoisomeer Dexamfetamine. Gezien de extreme prijzen van Dexamfetamine die al snel €60,- bedragen voor een maandelijks receptje is het misschien niet onwaarschijnlijk dat we in de toekomst grote hoeveelheden Dexamfetamine aantreffen op de zwarte markt. Er zijn immers veel mensen bereid om €50,- voor zo'n 500mg Dexamfetamine te betalen.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Dexamfetamine Fantopic

Berichtdoor Maus » vr apr 05, 2019 12:53 pm

Thx voor je reactie Jmts. Toch durf ik het niet aan m’n kostbare Dex-pilletjes in een koffiefilter te stoppen.

Zouden er ook apotheken zijn die Dex maken zonder bindmiddel? Of met heel weinig bindmiddel?
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Dexamfetamine Fantopic

Berichtdoor Amvitamientje » zo apr 07, 2019 4:58 am

Volgens mij niet, Maus.

Helaas :(
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Avatar gebruiker
Amvitamientje
Moderator
Offline
 
Posts: 4150
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:32 am
Woonplaats: Kielce

Re: Dexamfetamine Fantopic

Berichtdoor Salientje » vr mei 21, 2021 2:04 pm

Beste DF 'ers,

Het is wel even geleden dat ik nog gepost had, iets met kinderen krijgen als je 20 jaar drugs gebruikt.
Nou de kinderen gaan lekker hoor ik neem braaf mijn dextro tabletjes.
Ik heb al jaren geen bommetjes genomen maar ik wou jullie laten weten dat ik voor eeuwig fan blijf !!!

:love:

:wave:
the gate to heaven is behind this secret door ....
if you can see the door you are blessed, if you can´t see the door

U ARE DOOMED !!
Avatar gebruiker
Salientje
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 207
Geregistreerd: do feb 24, 2011 10:21 am
Woonplaats: Gevangenis Dendermonde Belgie

Re: Dexamfetamine Fantopic

Berichtdoor Maus » di mei 25, 2021 10:50 pm

Salientje schreef:Beste DF 'ers,

Het is wel even geleden dat ik nog gepost had, iets met kinderen krijgen als je 20 jaar drugs gebruikt.
Nou de kinderen gaan lekker hoor ik neem braaf mijn dextro tabletjes.
Ik heb al jaren geen bommetjes genomen maar ik wou jullie laten weten dat ik voor eeuwig fan blijf !!!

:love:

:wave:

:hulde:

:blowkiss:
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Vorige

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Speed

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner
cron