Mr Dexo schreef:Welke argumenten kan je gebruiken om dit voor elkaar te krijgen?
Hoe ver mogen ze gaan met dosering tegenwoordig?
welke doseringen in aantallen per dag hebben jullie?
Kleine twee jaar geleden had ik een voorschrift dexamfetamine 40mg per dag, absolute max deze dagen ligt gok ik rond de 80mg dexamfetamine dagelijks al zullen er geheid altijd uitzonderingen wezen. Een 40mg dexamfetamine dagelijks voorschrift mag je je vaak al gelukkig mee prijzen.
De argumenten zijn dat wetenschappelijk onderzoek stelt dat dexamfetamine op vrijwel alle vlakken een aanzienlijk beter alternatief dan methylfenidaat is behalve op vlak van mentale afhankelijkheid, een vaag begrip dat gelukkig de meesten niet begrijpen (heuheuheu).
Afgaand op dezelfde redenatie zouden per direct alle benzodiazepines en SRI's van de markt gehaald moeten worden maar dat lijkt een steeds kleiner wordend detail. Dexamfetamine kent niet genoeg afhankelijken voor een verschuiving van de realiteit, daarvoor heb je ongeveer een miljoen unieke recepten voor nodig.
Het zijn niet de argumenten die tellen tegenwoordig maar het systeem. De meest realistische kans om een dexamfetamine voorschrift te bekomen tegenwoordig is waarschijnlijk via doorverwijzing van een psycholoog, ironisch genoeg. Iets waar ik eerlijk gezegd best wel hard om kan lachen gezien de gelaagde ironie. :')