Elfquest schreef:Flameon schreef:Ik zeg dat het niet kan, maar dan gebruik je drugs niet meer voor de ontspanning en dan ben je mijn inziens fout bezig
Dan mag je ook geen kopje koffie meer nemen voor je naar je werk gaat, om helder en alert te worden. Dat is ook een middel dat je helpt en dus ben je dan ook fout bezig..
beide is misschien fout, echter is het drinken van een kopje koffie wel iets compleet anders dan een dosis amfetamine.
en Flameon gaat misschien ver in
zijn principes, maar is niet iedereen vrij zijn of haar eigen mening, principes en grenzen te bepalen?
Voornamelijk van belang lijkt mij of je wel of niet verantwoordelijk bezig bent ten opzichte van je eigen geweten.
Flameon lijkt in dit opzicht een mening te hebben die botst met vele anderen op dit forum, maar zijn standpunt is wel helder en duidelijk, en ook gezien de ervaring die hij heeft, mag iedereen het met hem eens of oneens zijn, maar iedereen
pfff laat maar, ik weet niet meer waar ik ben in mijn betoog en vergeet wat ik wil zeggen als ik halverwege ben.
Ik wilde eigenlijk alleen zeggen dat ondanks dat Flameon's standpunten niet overeenkomen met die van de meeste anderen hier, er juist vanwege deze niet-overeenkomsten lering uit zijn posts getrokken kan worden.
Lees, denk erover en vorm je eigen standpunt.
^ don't. Simply don't.