tomzor schreef:Ik moet zeggen dat het mij ook opvalt mensen als druks en partypipo zichzelf wijs maken dat er een soort gebruiksaanwijzing bestaat waarbinnen drugsgebruik "veilig" is.
Alles wat buiten hun kadertje valt branden ze genadeloos af om zichzelf de illusie te wekken dat ze zelf verantwoord bezig zijn. Niks is echter minder waar. Zelfs voor allerlei ononderzochte stoffen hebben ze allerlei richtlijnen bedacht (met enorm rare redenatie onderbouwingen als " bom in hoofd" "hersenen frituren" "voelt minder schadelijk dan xtc") en die gebruiken ze binnen die kaders dan ook volledig.
Maar als iemand een keer als 15 jarige die uit gaat in aanraking komt met een pilletje (en het daarna niet meer doet), wow. Dan zijn de rapen gaar. Het enige wat ze hiermee aan het doen zijn is zichzelf de illusie wekken dat er een zelfverzonnen gebruiksaanwijzing is voor drugs en dat ze meerdere keren per week iets kunnen gebruiken. En als iemand anders dan een keertje net 30 mg MDMA te veel neemt dan zijn ze daar meteen hoor, om zichzelf wijs te maken dat die ander veel slechter bezig is en dat hun het allemaal weten.
OT: Mooi dat het leuk was. 15 is misschien een beetje vroeg maar ja gekke dingen horen ook eeen beetje bij je jeugd toch?
Nee, drugs zijn niet veilig.
Van stoffen waarvan niemand weet hoeveel het wel of niet sloopt kan je als gebruiker zeggen of het minder destructief voelt en dat was het. Dat is geen excuus om het vaker te nemen.
30mg mdma te veel voor een keertje is niet zo'n probleem, als je weet wat de doseringen horen te zijn. Als je zegt: ik ben een meisje van 45 kg en ik had nu een halve pil op van 180mg want het was mijn eerste keer, maar volgende week wil ik net als mijn stoere vrienden ook 3 van die pillen eten, sja, dan weet je niet zo goed wat normale dosissen zijn. Geen veilige dosissen, die bestaan niet, normale dosissen.
Mdma is redelijk destructief, dus dat zou ik nu niet meer aan 15 jarigen voeren denk ik.
Maar truffels of paddo's of wiet of LSD ofzo dan weer wel.
En ik vind het zonde dat er zo onverstandig en onwetend met drugs wordt omgegaan. Aan de ene kant mooi dat het zo normaal is voor onze jeugd hier, dan wordt het misschien ooit eindelijk gelegaliseerd. Aan de andere kant, ga er alsjeblieft verstandig mee om, anders worden gebruikers steeds meer opgejaagd door de overheid en mag straks niet eens het Drugsforum meer bestaan, want zomaar praten over iets wat illegaal is om te kopen, verkopen en bezitten moet niet mogen...