Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

GHB probleem!

Voor alle verslavingsverhalen over wiet, alcohol, heroïne, GHB, benzo's ,...

Re: GHB probleem!

Berichtdoor someone » wo jan 27, 2016 5:35 pm

ps. @Raver: oxazepam i.c.m. een fles serke drank... Dat geloof je zelf toch niet?
someone
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 116
Geregistreerd: zo dec 01, 2013 7:13 pm

Re: GHB probleem!

Berichtdoor Bart1981 » wo jan 27, 2016 5:53 pm

Nogmaals baclofen, ed zijn geen vervangers voor de lichamelijke verslaving van ghb. Geestelijk kan het ondersteunen, maar eerst moet lichamelijk gezien afbouwen. Doe je dat niet en stop je ineens met de ghb wordt het gevaarlijk en beland je binnen no time in een psychose. Niet opeens stoppen met de ghb nu. Lichamelijke en geestelijke afhankelijkheid zijn twee totaal verschillende zaken die wel vaak hand in hand gaan. Je lichamelijke afhankelijkheid maakt het nu zo gevaarlijk om te stoppen met de ghb. Niet de geestelijke.
Bart1981
Newbie
Offline
 
Posts: 2
Geregistreerd: di jan 26, 2016 11:22 pm

Re: GHB probleem!

Berichtdoor Fedex » wo jan 27, 2016 9:10 pm

Waren de waarden bij de arts oké? Ik heb deze destijds aangeschaft, en dat gaf wel wat rust
https://www.google.nl/search?q=sanitas+ ... FYgJ8CM%3A
Fedex
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 189
Geregistreerd: di mei 19, 2015 4:03 pm

Re: GHB probleem!

Berichtdoor Amvitamientje » wo jan 27, 2016 9:26 pm

Ik weet niet waar je woont, maar ik heb er hier 2. Je zou er wel eentje kunnen lenen
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Avatar gebruiker
Amvitamientje
Moderator
Offline
 
Posts: 4150
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:32 am
Woonplaats: Kielce

Re: GHB probleem!

Berichtdoor someone » wo jan 27, 2016 9:38 pm

@Bart1981: Baclofen en Lyrica vangen wel degelijk de lichamelijke ontwenningsverschijnselen op, anders was ik dood geweest.
Baclofen werkt net als ghb op de gaba-b receptor en Lyrica heeft ook een werking op het gaba-systeem, deze is echter nog niet helemaal bekend.
Ik kon van het ene op het andere moment met mijn extreem hoge gbl-gebruik stoppen en heb nergens last van gehad, ik voelde me op deze medicatie zelfs stukken beter dan met gbl. Het was een ware verlossing, en wel van het ene op het andere moment.
someone
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 116
Geregistreerd: zo dec 01, 2013 7:13 pm

Re: GHB probleem!

Berichtdoor Raver » wo jan 27, 2016 10:18 pm

Bloeddruk was iets te hoog, en heb diazepam gekregen. Heb brijder opgebeld dat ik eerder een afspraak wil. Maar goed ik begrijp ook wel dat ik niet de enige addict ben. Ook heb ik iedereen ingelicht over me probleem om me heen. Volgende week donderdag intake bij brijder. Morgen naar de psychiater, alhoewel ik niet weet of ik daar behandeld kan worden als ik onder invloed ben. Waarschijnlijk moet ik eerst afkicken en daarna werken aan de oorzaak van me verslaving. Van brijder kreeg ik het bericht om te blijven innemen tot ik wordt opgenomen. Alle instanties weten er in ieder geval van. Heeft iemand ervaring met een opname en werk? Wordt lastig vrij nemen als ik vrij snel geholpen kan worden. Hangt een beetje van de wachttijd op. Ik ga van de week me dosissen opschrijven en dan kan ik vanuit daaruit was gaan afbouwen. Maar de rest wil ik onder begeleiding doen omdat ik volgens de brijder gevaarlijk verward raak.

@ someone
Een vriend van mij 3 maanden ghb verslaafd geweest is ook gestopt met lyrica en baclofen. Daar heb ik die medicatie ook van gekregen.

Ik denk idd dat ik een bloeddrukmeter nodig heb, die ik ook op me werk kan gebruiken even snel. Bestaan die?
Done: Nicotine, wiet, hasj, XTC, MDMA, caffeine, speed, cocaine, dexamfetamine, methylfenidaat, 4-FMP, paddos, N2O, 2-CB, GHB, GBL, benzo's, alcohol, LSA, ketamine, metoxetamine.

Raver! Van raven op feestjes enzo :kleuter:
Raver
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 327
Geregistreerd: zo jan 24, 2016 2:34 am
Woonplaats: Leidûh

Re: GHB probleem!

Berichtdoor Fedex » wo jan 27, 2016 10:54 pm

Wat een dapper besluit, het is ook veel fijner om wat meer steun van buiten af te krijgen. Ik weet dat een thuisdetox te doen is, mits je <60 ml zit. Ik had zulke tollerantie, ik kon god zijd dank gewoon doorwerken zonder iemand het door had. Ik voelde me top, maar tegen 22:00 (laatste meting dag) en tegen 23:00 (laatste dosis diazepam) was ik wel doodmoe.

Fijn dat je ze van de huisarts kreeg, mijne weigerde. Ga je hem nemen voor het slapen gaan? Ik zou hem trouwens max 2 uur later na je laatste g dosis innemen. Ik weet iedereen is anders maar ik wil toch wat positieve ervaringen met je delen.

Ik hoop dat de diazepam aan slaat, en je een goede nacht tegemoet gaat
Fedex
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 189
Geregistreerd: di mei 19, 2015 4:03 pm

Re: GHB probleem!

Berichtdoor Raver » wo jan 27, 2016 11:12 pm

Thanks FedEx.
Ik denk dat een opname voor mij meer geschikt is aangezien ik gewoon een junk ben kortgezegd. Voorheen toen ik nog minder ghb gebruikte, gebruikte ik elke avond benzo's met alcohol. Dus ik heb gewoon een drugsprobleem. En ik denk niet dat ik vanavond ga slapen op diazepam. Die diazepam vangt me ontwenning niet op denk ik. En als die dat niet doet, (wat ik verwacht) dan moet ik dus ghb gaan nemen met een benzo. Waar ik nogal mee wil uitkijken..
Done: Nicotine, wiet, hasj, XTC, MDMA, caffeine, speed, cocaine, dexamfetamine, methylfenidaat, 4-FMP, paddos, N2O, 2-CB, GHB, GBL, benzo's, alcohol, LSA, ketamine, metoxetamine.

Raver! Van raven op feestjes enzo :kleuter:
Raver
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 327
Geregistreerd: zo jan 24, 2016 2:34 am
Woonplaats: Leidûh

Re: GHB probleem!

Berichtdoor Amvitamientje » wo jan 27, 2016 11:17 pm

Raver schreef:Ik denk idd dat ik een bloeddrukmeter nodig heb, die ik ook op me werk kan gebruiken even snel. Bestaan die?

Raver, waar woon je ongeveer, ik heb er 1 die je kan lenen!
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Avatar gebruiker
Amvitamientje
Moderator
Offline
 
Posts: 4150
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:32 am
Woonplaats: Kielce

Re: GHB probleem!

Berichtdoor Raver » wo jan 27, 2016 11:42 pm

Amvitamientje schreef:
Raver schreef:Ik denk idd dat ik een bloeddrukmeter nodig heb, die ik ook op me werk kan gebruiken even snel. Bestaan die?

Raver, waar woon je ongeveer, ik heb er 1 die je kan lenen!


Leiden :')
Done: Nicotine, wiet, hasj, XTC, MDMA, caffeine, speed, cocaine, dexamfetamine, methylfenidaat, 4-FMP, paddos, N2O, 2-CB, GHB, GBL, benzo's, alcohol, LSA, ketamine, metoxetamine.

Raver! Van raven op feestjes enzo :kleuter:
Raver
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 327
Geregistreerd: zo jan 24, 2016 2:34 am
Woonplaats: Leidûh

Re: GHB probleem!

Berichtdoor Amvitamientje » do jan 28, 2016 12:15 am

PB
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Avatar gebruiker
Amvitamientje
Moderator
Offline
 
Posts: 4150
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:32 am
Woonplaats: Kielce

Re: GHB probleem!

Berichtdoor Fedex » do jan 28, 2016 10:31 am

Ik hoop dat je de nacht redelijk bent doorgekomen? Vanochtend kwam dit toevallig voorbij op tv.

Goed dat je open staat voor opname, in goede handen zijn is immers veel veiliger

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... platteland
Fedex
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 189
Geregistreerd: di mei 19, 2015 4:03 pm

Re: GHB probleem!

Berichtdoor Raver » do jan 28, 2016 11:41 am

Vanacht alleen kunnen slapen na me dosissen ghb. Diazepam had geen enkele invloed. Hebben mensen ervaring met het enorm levendig dromen tijdens een ghb slaap? Ik was gewoon helemaal van slag na wakker worden.

En ja opname is voor mij de enigste optie. Gister heb ik me jammer genoeg weer erg misdragen na ghb gebruik. Continu out gaan waar me vrienden bij waren, ze waren er helemaal van slag van. En toen ze me probeerde wakker te houden werd ik agressief en ben toen boos weggaan. Hier kan ik me immers niks van herrineren.

Kut om te lezen dat het ghb gebruik zo fors toeneemt. Maar goed dat komt gewoon omdat als je eenmaal verslaafd bent je er niet meer mee kan stoppen. Ik dacht ook dat als je je gewoon vol gooide met benzo's en alcohol je er na 1 nachtje wel vanaf was. Maar dat is dus niet het geval, niet bij mij in ieder geval.

Ik blijf hier updaten zolang ik dit probleem heb, dit forum is een soort uitlatingens klep voor m'n probleem :)
Done: Nicotine, wiet, hasj, XTC, MDMA, caffeine, speed, cocaine, dexamfetamine, methylfenidaat, 4-FMP, paddos, N2O, 2-CB, GHB, GBL, benzo's, alcohol, LSA, ketamine, metoxetamine.

Raver! Van raven op feestjes enzo :kleuter:
Raver
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 327
Geregistreerd: zo jan 24, 2016 2:34 am
Woonplaats: Leidûh

Re: GHB probleem!

Berichtdoor Fedex » do jan 28, 2016 12:23 pm

Ik zou zeggen post er op los

Wat klote dat de diazepam niet heeft geholpen. Mag ik vragen hoeveel je huisarts je heeft meegegeven, en wanneer deze toe te passen? (Bv 2 uur na je laatste g dosis?)

Bij mij had het effect. Ik zat de eerste 2 dagen op vaste tijden op 5 x 10 Mg per dag. Vanaf dag drie ging ik de eerst vast gestelde tijd 5 Mg omlaag. En dit elke dag, tot ik op de laatste dag om 23:00 mijn laatste 5 Mg had. Ik stop met raaskallen over de diazepam aangezien het helaas niet werkt bij jou. Wat een k*t situatie.. Hoop toch echt dat je snel aan de betere hand bent. Ik weet wel wat je voelt, alles is immers een gok en het voelt onzeker. Maar verbetering gaat er hoe dan ook toch vast komen.

In het verleden toen ik op 6 ml per 4 uur zat, werd ik ook bloedheet in mijn slaap, en ook de meest bizarre dromen.
Ik douchte veel met sanex, waste meerdere keren mijn oksels per dag, en gebruikte sanex anti transparante deo. Super, dat hield nare natte plekken die naderhand koud voelden goed tegen.

Heb je trouwens al eens megatonnen geprobeerd, van de Kruidvat. Kun je gerust 30 tabletjes van nemen voor het slapen gaan. Meer heeft geen nut, omdat je lichaam dat niet opneemt.
Fedex
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 189
Geregistreerd: di mei 19, 2015 4:03 pm

Re: GHB probleem!

Berichtdoor Fedex » do jan 28, 2016 12:29 pm

Stom woordenboek op mijn telefoon. Megatonnen haha! Na nogmaals typen herkent hij het woord nog niet.
Ik bedoel dus m e l a t o n i n e

Sja zo handig ben ik niet lol
Fedex
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 189
Geregistreerd: di mei 19, 2015 4:03 pm

Re: GHB probleem!

Berichtdoor Raver » do jan 28, 2016 1:30 pm

Hey thanks voor de tips.

Mijn huisarts heeft echt geen flauw idee van hoe hij t moet aanpakken. En ik wil sowieso niet teveel gaan experimenteren met benzo's bij de g. Straks werkt het niet en dan moet ik gaan slapen op de combi g en benzo's. Dat zit me echt niet lekker.

Ik merk ook heel erg dat ik echt met pieken en dalen door het leven ga. Tijdens de werking voel ik me prima en zelf opzich wel vrolijk. Maar als t uitwerkt echt meteen kut. Dus ik denk dat ik een dosis moet gaan proberen te vinden die me in balans houd.
Done: Nicotine, wiet, hasj, XTC, MDMA, caffeine, speed, cocaine, dexamfetamine, methylfenidaat, 4-FMP, paddos, N2O, 2-CB, GHB, GBL, benzo's, alcohol, LSA, ketamine, metoxetamine.

Raver! Van raven op feestjes enzo :kleuter:
Raver
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 327
Geregistreerd: zo jan 24, 2016 2:34 am
Woonplaats: Leidûh

Re: GHB probleem!

Berichtdoor Fedex » do jan 28, 2016 2:19 pm

Is een doorverwijzing van je huisarts naar het cad geen optie? Ik weet dat het cad veel handvaten te bieden heeft, ook qua (dag) opname's, instellingen en ga zo maar door. Misschien het informeren waard? En dan is het een kwestie van tijd welke optie zich als eerste voor de hand geeft. Brijder of event een andere instelling.
Fedex
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 189
Geregistreerd: di mei 19, 2015 4:03 pm

Re: GHB probleem!

Berichtdoor someone » do jan 28, 2016 2:23 pm

Raver, volgens mij kun je het beste gewoon op je oude dosering (5 ml om de twee uur als ik me niet vergis) blijven zitten totdat je wordt opgenomen. Om nu lukraak maar wat te gaan nemen heeft volgens mij weinig zin en zal je gebruik alleen maar doen toenemen. Jammer dat je huisarts je niet wil helpen met een middel om wat beter te kunnen slapen, maar ik begrijp dat ook wel, hij heeft hier geen ervaring mee en als er iets mis mocht gaan dan is het zijn verantwoordelijkheid.
Zelf kon ik op het laatst helemaal niet meer slapen, zo ben ik eens een hele week zonder ook maar een uur slaap geweest, iets wat ook een goede voedingsbodem voor psychoses is. Dus toen ben ik op gegeven moment maar knock-out doseringen (het dubbele) gaan gebruiken om een paar uurtjes te kunnen 'slapen', maar in feite was ik in die tijd gewoon 'out'.
someone
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 116
Geregistreerd: zo dec 01, 2013 7:13 pm

Re: GHB probleem!

Berichtdoor someone » do jan 28, 2016 2:36 pm

Ik heb Raver in een pb ook al laten weten dat hij zich kan laten helpen/opnemen door een instantie van zijn eigen keuze, en als ik hem was dan zou ik dat op een plaats doen waar men met baclofen werkt.
In het natraject kun je beter baclofen dan valium geven om de langere termijn ontwenningsverschijnselen op te vangen want baclofen werkt net als ghb op de gaba-b receptor, valium werkt op de gaba-a en is meer verslavend dan baclofen, daarbij werkt baclofen veel beter om de zucht weg te nemen. Zonder baclofen valt 2/3 (!) van de afgekickten binnen drie maanden weer terug (bewezen feit). Zie:

http://www.eenvandaag.nl/index.php/gezo ... verslaving
someone
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 116
Geregistreerd: zo dec 01, 2013 7:13 pm

Re: GHB probleem!

Berichtdoor FRESH » do jan 28, 2016 2:39 pm

someone schreef:ben ik op gegeven moment maar knock-out doseringen (het dubbele) gaan gebruiken om een paar uurtjes te kunnen 'slapen', maar in feite was ik in die tijd gewoon 'out'.


Ow da's wel heftig :s
FRESH
Offline
 

Re: GHB probleem!

Berichtdoor someone » do jan 28, 2016 2:45 pm

Zeg dat wel, omdat ik geen hulp meer kon krijgen had ik er bijna een einde aan gemaakt. Omdat ik steeds vaker in een pschotische toestand verkeerde werd zelfs mijn eigen zoon bang voor mij, en toen hoefde het voor mij niet meer.
@Raver: baclofen (en Lyrica) werkt ook goed tegen angsten, voor mijn verslaving had ik ook last van een angststoornis, daarbij slaap je ook goed op baclofen.
someone
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 116
Geregistreerd: zo dec 01, 2013 7:13 pm

Re: GHB probleem!

Berichtdoor Fedex » do jan 28, 2016 2:58 pm

Je hebt gelijk someone. Ik zit nu in mijn derde maand clean, maar de zucht steekt af en toe de kop op. Momenteel zit ik met mijn verslavingsarts in de afhandel fase. Er wordt gezegd dat zolang ik er vanaf blijf geen Baclofen nodig is. Volgende maand heb ik gesprek, ik gooi dat balletje toch eens op.
Fedex
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 189
Geregistreerd: di mei 19, 2015 4:03 pm

Re: GHB probleem!

Berichtdoor DamnFine69 » do jan 28, 2016 4:02 pm

Jb_ schreef:Je zegt nu 5 ml te nemen om de 2 uur. Zet de tijd van inname in je telefoon en houd je ook echt aan die 2 uur. Dus niet stiekem smokkelen door 10 min eerder te pakken ;)


Raver schreef:Ik probeer af te bouwen maar dat gaat echt heel moeizaam, als ik te laat bijneemt werkt me ingenomen dosis niet. Me lichaam stopt pas met zweten en beven als ik totaal iets van 7ml(!) inneem.


Stabiliseer eerst je dosis, bepaal een baseline. Houdt je vervolgens ook echt aan die 2 uur. Sommige adviseren om iedere re-dose zo lang mogelijk uit te stellen maar zoals je zelf al gemerkt hebt werkt dit averechts.

Raver schreef:Ik heb lyrica en baclofen liggen, inmiddels 1 keer ingenomen maar ik ga hier niet mee door. Ik durf het niet zonder professionele hulp, ik heb vanacht voor t eerst ook echt hallucinaties gehad. Ik trek dit echt niet jongens.

Had 75mg oxazepam genomen maar werd 2 uur later gigantisch bezweet wakker.

Jb_ schreef:Benzo's, alcohol, pheni en andere vervangende middelen zou ik mijden nu je nog zo hoog in je gebruik zit.


Onmiddelijk stoppen met die benzo's. Bewaar ze maar voor als je bijna afgebouwd bent.
Wat als deze poging, jammer genoeg niet slaagt? Dan zit je met 2 verslavingen te kijken. Als je dan wilt stoppen met de benzo's moet je meer G nemen om de ontwenning tegen te gaan.

Spoel die flessen drank door de gootsteen, de lyrica, baclofen en benzo's weggooien of aan iemand geven die ze voor je bewaard en ga afbouwen met ghb.

Hashja - Mijn tel maatje :love:
Seth - "telt alsof hij op pep zit?"
Petrovic - "Niemand is sneller als hem."
Avatar gebruiker
DamnFine69
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 810
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 6:58 pm
Woonplaats: >9000

Re: GHB probleem!

Berichtdoor Raver » do jan 28, 2016 5:21 pm

Bedankt voor alle tips mensen! Ga het allemaal proberen mee te nemen. Reageer er even zo op want het is even teveel. :)

Verder heb ik nog een vraag aan de mensen die verslaafd zijn of geweest. Welke ontwenningsverschijnselen ervaren jullie voornamelijk? Ik las dat het bij iedereen verschillend is namelijk.
Done: Nicotine, wiet, hasj, XTC, MDMA, caffeine, speed, cocaine, dexamfetamine, methylfenidaat, 4-FMP, paddos, N2O, 2-CB, GHB, GBL, benzo's, alcohol, LSA, ketamine, metoxetamine.

Raver! Van raven op feestjes enzo :kleuter:
Raver
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 327
Geregistreerd: zo jan 24, 2016 2:34 am
Woonplaats: Leidûh

Re: GHB probleem!

Berichtdoor someone » do jan 28, 2016 7:15 pm

@Raver: De lange termijn ontwenningsverschijnselen bestaan voornamelijk uit depressieve gevoelens, (sociale) angsten, lusteloosheid, slaapproblemen en zucht naar ghb.
Valium (diazepam) of een ander 'pammetje' zullen je angsten en slaapproblemen enigszins verlichten, je voelt je dan wazig, suf en verdoofd (zoals Fedex eerder al beschreef), daarbij zijn deze middelen ook behoorlijk verslavend. Omdat je zucht aanwezig blijft en Valium niet alle klachten wegneemt is de kans op een terugval groot, want dan ben je immers meteen van je #*-gevoel af.

Daarentegen neemt baclofen (mits je een onderhoudsdosis van ca. 75 mg/dag krijgt) je zucht wel weg, werkt het goed tegen angsten, depressieve gevoelens en lusteloosheid en je slaapt er goed op, ook is baclofen redelijk makkelijk af te bouwen.
Zelf ben ik ook een tijdje zonder baclofen geweest maar toen bleef het maar knagen, en om erger te voorkomen ben ik weer terug aan de baclofen gegaan. Liever dit dan weer de een of andere #!*verslaving, want baclofen is een veilig middel dat nauwelijks tot geen bijwerkingen heeft, het middel is al zo oud als methusalem en er zijn mensen die dit middel al tientallen jaren zonder enige problemen gebruiken.
Het grote verschil is dat valium op de gaba-a receptor werkt, en baclofen net als ghb op de gaba-b, de molecuulstructuur van baclofen lijkt veel op die van ghb.

@Fedex: je voornemen lijkt me een goed idee.
someone
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 116
Geregistreerd: zo dec 01, 2013 7:13 pm

Re: GHB probleem!

Berichtdoor someone » do jan 28, 2016 7:23 pm

ps. ik vind het godsgeklaagd dat er nog met valium wordt geprutst.
someone
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 116
Geregistreerd: zo dec 01, 2013 7:13 pm

Re: GHB probleem!

Berichtdoor Amvitamientje » do jan 28, 2016 7:29 pm

Ja inderdaad. Gewoon midazolam :rock:
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Avatar gebruiker
Amvitamientje
Moderator
Offline
 
Posts: 4150
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:32 am
Woonplaats: Kielce

Re: GHB probleem!

Berichtdoor DamnFine69 » do jan 28, 2016 7:36 pm

Haha, ik weet niet waar ik moet beginnen. Trillen, zweten, hoge en bonzende hartslag, depressieve stemming, slapeloosheid, emotioneel instabiel, anhedonie, zucht, spierkrampen/stijfheid, vermoeidheid, verward, een extreem vette huid, geen eetlust, geen zin in seks/stijve piemel kunnen krijgen, me totaal niet kunnen concentreren en ik was erg angstig.

De angst was het ergst als ik in contact was met andere mensen. Ik voelde me dan heel erg ongemakkelijk, wist niet wat is moest zeggen, had het gevoel dat iedereen me aan keek en ze konden zien dat ik ontwenningsverschijnselen had, wat waarschijnlijk ook zo was want ik zag er uit als een zombie met parkinson. Dit alles maakte mij erg paranoïde en ik probeerde dan hard mijn best te doen of er niks aan de hand was. Een goede oplossing was het niet want alle klachten leken dan 10x zo heftig te worden. :para:

Het is een heel rijtje maar heb voordat ik stopte 4.5 jaar 24/7 in een ghb en benzo roes geleefd. Ik moet er wel aan toevoegen dat ik verschillende keren gestopt ben. De eerste keer stoppen ging achteraf gezien relatief makkelijk met vrij weinig ontwenningsverschijnselen. Ik was zo dom om te denken dat ik na iedere binge wel een weekje diazepam kon slikken waarna ik weer de oude was. De realiteit is echter dat er na iedere gefaalde stop poging meer en heftigere ontwenningsverschijnselen optreden die langere tijd aanwezig zijn.

Hashja - Mijn tel maatje :love:
Seth - "telt alsof hij op pep zit?"
Petrovic - "Niemand is sneller als hem."
Avatar gebruiker
DamnFine69
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 810
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 6:58 pm
Woonplaats: >9000

Re: GHB probleem!

Berichtdoor someone » do jan 28, 2016 7:44 pm

Sorry dat ik nog een derde bericht plaats, maar Raver, als ze je bij Brijder na je ontwenning Valium willen geven dan laat ze deze topic eens lezen, of beter nog, laat ze die aflevering van Een Vandaag zien. Blijkbaar zijn ze daar niet helemaal van deze tijd.
Ik zal ze zelf eens een email sturen, baat het niet dan schaadt het niet.

Het probleem is dat er als ex-junk maar moeilijk naar je wordt geluisterd, want toen ik professor Cor de Jong (hoofd NISPA en verantwoordelijk voor het behandelprotocol bij ghb-verslaving) heb laten weten dat zijn methode achterhaald is en dat je terugval met baclofen kan voorkomen was zijn antwoord al snel: "Het is niet wetenschappelijk aangetoond dat baclofen werkzaam is bij ghb-verslaving. Einde discussie"." Maar een jaar later zag ik in het nieuws dat hij in het Radboud onderzoek naar baclofen bij ghb-verslaving had gedaan, dus blijkbaar had hij wel naar me geluisterd. Ik heb mijn verhaal toen bij Een Vandaag kenbaar gemaakt en ben zo in hun uitzending gekomen. Men loopt hier en daar nog wat achter, maar over enige tijd zal baclofen de standaard zijn.
Professors hebben nu eenmaal hun trots ;-)
someone
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 116
Geregistreerd: zo dec 01, 2013 7:13 pm

Re: GHB probleem!

Berichtdoor someone » do jan 28, 2016 7:50 pm

Ik wou het voor Raver nog een beetje verteerbaar houden maar JB heeft helaas helemaal gelijk...
Daar moet wel aan worden toegevoegd dat het Raver zijn eerste afkick is en hij nog niet zo lang heeft gebruikt, dus voor hem zal het (hopelijk) allemaal wat minder zijn.
someone
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 116
Geregistreerd: zo dec 01, 2013 7:13 pm

VorigeVolgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Verslaving - Downers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron