Partypipo schreef:Je zegt dat je niet van moeten houdt. Dat roept een aantal vragen bij me op:
Als je van jezelf moet pauzeren of stoppen ofzoiets, hoe hou je dat vol als je niet van moeten houdt?
Ben je het met me eens dat er dingen wel eens moeten, omdat het een consequentie is van je keuze? Als je een banaan wilt eten, moet je hem kopen en moet je hem afpellen. Als je jezelf niet onder wilt schijten moet je broek naar beneden doen voordat je gaat zitten. Hoe kijk je tegen dit soort moeten aan?
Oprechte vragen. Ik probeer je niet te fokken ofzo hoor.
Dat zijn eigen keuzes, niet opgelegde verplichtingen.
@Ivo: ik weet eigenlijk bij nader inzien niet of het wel onder verslaving valt. Ik stop zonder problemen als het uit de hand loopt een tijd lang. Ik zet echter een datum, omdat ik drugs als deel van mn jeugd wil hebben en later niet meer. Ik vind dat het veel toegevoegde waarde heeft wat ervaringen betreft, ook de slechte.
Ik zou mn leven echt kut vinden als ik altijd alles braaf binnen de lijntjes (incidental pun) gedaan zou hebben. Risico's nemen, impulsieve acties en wakkere nachten creëren noemenswaardige ervaringen. De lessen die je daaruit trekt kan je daarna je hele leven toepassen en als je er niets van hebt geleerd heb je er in ieder geval nog een bijzonder verhaal aan overgehouden.
Ik zoek geen oplossing voor mn verslaving, ik probeer op het randje van de klif te genieten van wat men van veilige afstand niet kan zien. Af en toe moet ik dan natuurlijk even op adem komen, anders zal dat betoverende uitzicht een nare val veroorzaken, waarna die klif, als ik het al klaar kan spelen weer op de top te komen, nooit meer hetzelfde zal zijn en ik waarschijnlijk altijd naar de herbeleving zal blijven zoeken.
Ik heb vele filosofische gedachten over vrijwel alles in het leven, al zal je dat op het eerste oog niet snel over me denken, maar in ieder geval: Ik wil zoveel mogelijk genoten hebben van mijn jeugd, waar ik dat grotendeels doe aan de hand van drugs.
Op jonge leeftijd vaak op vakantie geweest, wat naar mijn mening erg goed is voor je ontwikkeling al is het maar om een tolerantere houding naar buitenlanders te ontwikkelen. Mocht ik de luxe van vrouw en kind ooit verkrijgen, wil ik mijn kind de verschillen van de wereld ook doen aanschouwen en ervaren, waarbij ik zelf ook graag nog wat nieuws beleef