CreaDizzy schreef:het is een stapje in de goede richting. Motiveer dat dan!
(...)
ik denk niet dat er een goed excuus is om zo negatief te reageren bij een positief iets.
Het is geen stapje in de goede richting, en het is ook niet iets positiefs. Don't get me wrong, ik prefereer ook iemand positief steunen boven iemand afkraken, maar er is hier sprake van een bepaald verkeerd patroon dat niet gesteund dient te worden. Het leidt namelijk niet tot verbetering. Het houdt verkeerde gewoontes in stand.
JG's ideeën steunen gaat direct in tegen het idee van dit forum, namelijk (zie drugsforum.info voorpagina) "Je kan hier lezen hoe je je gebruik recreatief houdt". Het gebruik van JG is niet meer recreatief, al denkt hij zelf van wel.
JongGeleerd schreef:k weet eigenlijk bij nader inzien niet of het wel onder verslaving valt. Ik stop zonder problemen als het uit de hand loopt een tijd lang. Ik zet echter een datum, omdat ik drugs als deel van mn jeugd wil hebben en later niet meer. Ik vind dat het veel toegevoegde waarde heeft wat ervaringen betreft, ook de slechte.
Geen verslaving? Tja, niemand noemt zichzelf graag verslaafd, maar laten we eerlijk zijn:
Je bent heel veel met drugs bezig. Je zit iedere dag op DF.
Het idee van drugs is dat het bijzondere / leuke momenten EXTRA bijzonder / leuk maakt. Op die manier heeft het toegevoegde waarde. Je moet drugs niet nodig hebben om het bijzonder / leuk te maken.
Jouw drugsgebruik belemmert persoonlijke groei en emotionele stabiliteit. Je verkiest drugs boven andere zaken. Je voelt je aangevallen als mensen op wat voor manier dan ook kanttekeningen plaatsen bij jouw drugsgebruik.