Eergisteren was ik op Tiny en kreeg ik van meerdere mensen een preek over hoe m'n gebruik uit de hand begon te lopen. Ik was nogal onder invloed en reageerde er nonchalant op. Dit is zwaar onterecht, omdat ik het juist erg waardeer dat jullie zo om mij geven. Daarnaast heb ik mijzelf voorgenomen hier open te zijn over mn gebruik zodat een ander me kon waarschuwen voordat ik zelf de diepte weer mag beleven. Dit topic is dus om een verslaving te voorkomen.
Ik weet van mezelf dat ik met speed in huis niet kan stoppen en ik het niet kan weggooien. Lichtelijk onverantwoord dus, maar ik maak alles zo snel mogelijk op (no worries, al bijna klaar.) Als ik alles op heb stop ik tot en met 17 juli, waarna ik weer stop tot Decibel (14 augustus.) Hierna mag ik weer 'gewoon' gebruiken van mezelf. Enkele standaard regels die ik altijd nog heb aangehouden, zoals niet gebruiken bij situaties waar ik duidelijk emoties moet verwerken enz.
Mijn pauze kent uitzonderingen, dat meld ik direct, voordat we weer hetzelfde gezeur krijgen als eerder. Deze zet ik op een rijtje:
-Psychedelica mogen. Ik weet dat dit onder drugs valt, maar die gebruik ik toch niet graag frequent en hebben lichamelijk weinig/geen nadelige effecten. LSD heeft mij zelfs filosofischer en meer over 't leven doen nadenken. Hierdoor overdenk ik momenteel mijn leven behoorlijk en de uitkomst van dit topic is daar een van.
-Nootropics mogen, veel heb ik er niet meer, maar m'n laatste beetje Phenylpiracetam mag ik van mezelf nog wel eens pakken voor dat extra duwtje in de rug.
-Ritalin mag, maar niet recreatief. Enkel als study aid in de daarvoor bestemde dosis.
-Alcohol mag. Hier ben ik ook niet een held mee, qua omgang, maar ik vertrouw mezelf erop niet volledig naar de fles te grijpen als vervanging.
-Roken mag.
Ik geloof dat ik nu alle vooraf bedachte uitzonderingen heb opgeschreven, maar ik ben niet nuchter, dus het kan zijn dat er nog iets bijkomt. Dit is dan niet omdat ik een excuus wil verzinnen, maar omdat ik 'm mij herinner.
Wat wel belangrijk is, is dat ik iets vind waarmee ik me 's avonds drugsloos vermaak. Overdag ben ik nu vaak brak of slaap ik, dat wordt waarschijnlijk vervangen door sport / werk. Ik hoop de ruiten van mijn huidige studie te hebben ingegooid, omdat ik zelf het risico te groot vind ermee door te gaan en m'n tijd beter kan besteden. Ik wil van studie wisselen, maar wil niet de mensen om me heen moeten overtuigen van m'n keuze enz., dat hoef ik er niet bij.
Sowieso bedenk ik me net, tijdens een Tiny psychologische sessie dat ik vrijwel al m'n geluk haal uit anderen tevreden stellen, helpen en te zien dat zij hierdoor een beter leven krijgen. Dat heeft voor mij veel waarde, maar is iets wat ik niet als dagelijkse bezigheid kan en wil doen. Ik wil iets voor mezelf, daarnaar moet ik opzoek. Ik moet iets vinden waarin ik mezelf, buiten studie, kan ontwikkelen, ontplooien en identificeren. Noem het een hobby, noem het een bezigheid of noem het, wat ik verkies, het eigen stukje. Hierin zal ik me thuis moeten voelen, iets aan moeten hebben (levenslessen uithalen / fysiek groeien / mentaal groeien / creatief ontwikkelen) en tot slot plezier aan moeten beleven.
Mijn dopamine systeem is sowieso fucked, maar een wijze zeegod vertelde mij ooit dat in een dergelijk geval een tijd lang de dopamine op natuurlijke wijze gestimuleerd moet worden. Thrillseeking. Doe dingen buiten je comfort zone, niet zozeer illegaal ofzo, maar spannend. Bungeejumpen for example. Je zal de rush namelijk nog enige tijd craven en dit is een manier om 'm te ervaren en ook nog eens nieuwe ervaringen op te doen.
Anyway, dit was 't voor nu. Ik zal nadenken. Input van jullie kant is welkom. Tips, ervaringen, meningen, maar alsjeblieft even geen getroll in dit topic. Ik weet dat trollen/geouwehoer deel uitmaakt van dit forum en het levendig houdt, maar het vriendelijk verzoek niet dit topic ermee te vervuilen. Aan de mods het verzoek het te verwijderen als iemand toch besluit onzin te gaan posten. Ik moet toegeven dat de stap naar het maken van dit topic me zwaarder viel dan verwacht.
Pffff, lucht wel op dit afgerond te hebben. Nu een peukje

(Voor de duidelijkheid, ik begin dus pas als m'n speed op is, waarschijnlijk morgen middag