Powerflower schreef:Hmm dan heb ik nog nooit een psychose meegemaakt want was er wel ''bij'' maar was niet meer rationeel en dacht enge dingen. Wat is dat dan?
Powerflower schreef:Hmm dan heb ik nog nooit een psychose meegemaakt want was er wel ''bij'' maar was niet meer rationeel en dacht enge dingen. Wat is dat dan?
Fret schreef:http://nl.wikipedia.org/wiki/Delier
Poseidon schreef:JongGeleerd schreef:Weet iemand die in een psychose zit van zichzelf dat hij of zij in een psychose zit?
Misschien een erg korte vraag, maar ben erg benieuwd.
Tijdens een klassieke, endoge schizofrene of paranoïde psychose heeft de persoon in kwestie er geen besef van dat hij in een door wanen en/of hallucinaties geformeerde realiteit verkeert.
Bij een drugspsychose, heeft men meestal wel in de gaten dat de mentale stoornis door de dope veroorzaakt wordt.
Als iemand in een semi-psychotische toestand van too much speed of cocaïne op de eerste hulp belandt, krijgt hij daar als remedie intraveneuze toediening van een benzo. De psychose zal dan spoedig verdwijnen.
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede
Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten
Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede
Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten
Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
voldie schreef:een maat van mij gebruikt de laatste tijd ook veel drugs en nu denkt die dat drugs van de duivel zijn en dat er demonen/geesten zijn enzo, hoe vaak ik hem ook uitleg dat het natuurkundig gezien gewoon niet kan blijft hij er in geloven, zijn dit ook verschijnselen van een Psychose?
voldie schreef:Uit wat voor deeltjes bestaat een gesst dan?
Die dingen bestaan niet, als je dat tegenspreekt spreek je de wetenschap tegen
voldie schreef:Ik zie de hersenen meer als biologische computer
Kan je wel lachen om mijn natuurkunde maar als je in demonen gelooft ben je pas echt een was
JongGeleerd schreef:Het zijn symptomen van een onbalans in de neurotransmitters die voor de algehele interactie tussen lichaam en hersenen zorgen waardoor de belevingswereld aangetast wordt.
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Partypipo schreef:Maar wat nou als er complete dimensies om ons heen zijn die wij normaal niet waar kunnen nemen, en dus ook niet wetenschappelijk kunnen bewijzen dat ze bestaan of dat ze niet bestaan, maar onder invloed van drugs wel?
Dat ergens geen wetenschappelijke verklaring voor is zegt niet dat het er niet is.
gaat dan ook finaal de mist in, want dat wij op de grond blijven is waarneembaar. De verklaring "zwaartekracht" is van een heel andere orde, en ondertussen geen hypothese meer maar theorie (theorie in wetenschap is geen hypothese, maar verklaring ondersteund door feiten)Deze logica anders gezegd: toen er nog niet ontdekt was dat er zoiets bestond als zwaartekracht, vlogen toen de mensen random de lucht in?
Partypipo schreef:Maar wat nou als er complete dimensies om ons heen zijn die wij normaal niet waar kunnen nemen, en dus ook niet wetenschappelijk kunnen bewijzen dat ze bestaan of dat ze niet bestaan, maar onder invloed van drugs wel?
Dat ergens geen wetenschappelijke verklaring voor is zegt niet dat het er niet is.
Deze logica anders gezegd: toen er nog niet ontdekt was dat er zoiets bestond als zwaartekracht, vlogen toen de mensen random de lucht in?
Naphtha schreef:Maar dat neemt niet weg dat een wetenschapper geen betere verklaring kan verzinnen dan "een chemische onbalans in de hersenen" Die is gereserveerd voor deur tot deur verkoper van medicijnen. En is als je het goed bekijkt geen wetenschappelijke verklaring voor iets. Maar de rest is simpelweg moeilijker.
Rudolph schreef:Partypipo schreef:Maar wat nou als er complete dimensies om ons heen zijn die wij normaal niet waar kunnen nemen, en dus ook niet wetenschappelijk kunnen bewijzen dat ze bestaan of dat ze niet bestaan, maar onder invloed van drugs wel?
Je haalt hier "waarneming" en "verklaring" door de war.
Dat stukje in vetgedrukt spreekt namelijk de rest van je bericht tegen. Die complete dimensies die je normaal niet waar zou kunnen nemen maar onder invloed van drugs wel, is juist (onderdeel van) de hypothese, de verklaring, geen waarneming. Wat de mens waarneemt onder invloed van drugs, is een vervormd beeld van de wereld. Dat is het enige, dat is een feit en is waarneembaar door simpelweg drugs te gebruiken.
Je eindpuntgaat dan ook finaal de mist in, want dat wij op de grond blijven is waarneembaar. De verklaring "zwaartekracht" is van een heel andere orde, en ondertussen geen hypothese meer maar theorie (theorie in wetenschap is geen hypothese, maar verklaring ondersteund door feiten)Deze logica anders gezegd: toen er nog niet ontdekt was dat er zoiets bestond als zwaartekracht, vlogen toen de mensen random de lucht in?
P.S.: dit is misschien niet helemaal goed uitgelegd, lastige materie. Maar de strekking lijkt me duidelijk.
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Naphtha schreef:Het verklaart gewoon niks, het is makkelijk te verteren dat is alles. Een pseudoantwoord op al uw pseudowetenschappelijke vragen.
Partypipo schreef:Het ging mij niet om waarneembaar, het ging mij om verklaarbaarheid gekoppeld aan of iets er dan is of niet.
Als er geen verklaring was voor het ontstaan van ziekten, werden mensen dan ook niet ziek? Met een microscoop was er ineens wel iets waarneembaar en dus verklaarbaar.
En dan mijn vraag: kan drugs de microscoop zijn voor ons brein om dingen die we zonder die microscoop niet kunnen zien wel te kunnen waarnemen en te verklaren?
Keer terug naar Voorstellen voor "vraag van de week"
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten