Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Legalisering MDMA

Ben je een interresant nieuwsbericht tegen gekomen? Plaats het dan in dit subforum.

Re: Legalisering MDMA

Berichtdoor Prototype » ma mei 25, 2015 11:35 pm

Rustig schatjes van me. :wub:

Legaliseren die hap en goede voorlichting verplichten bij aankoop van je drugs.
Dan is iedereen geïnformeerd genoeg en neemt dan het risico wel of niet voor lief.
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Prototype
Harder dan de rest
Donateur

Berichtdoor MoonLiquid » ma mei 25, 2015 11:41 pm

frozentoast schreef:
MoonLiquid schreef:Zorg eerst eens dat er betere voorlichting voor alcohol komt voordat je aan het legaliseren van welke harddrug dan ook begint. Er is al zelfs geen fatsoenlijke regeling voor wiet. Je komt ook echt over alsof je je niet ingelezen hebt.

Je hoeft niet zo te vitten, ze heeft zichzelf al uitgelegd en is bovendien echt niet de enige die dit op touw heeft gezet. Het ene moment zeg je trouwens dat alles gelegaliseerd moet worden en het andere moment weer dit, beetje raar.

Als je XTC wil legaliseren omdat het je onschuldig lijkt kun je net zo goed alles legaliseren ja zei ik een paar posts terug ook nog.
Prototype schreef:Rustig schatjes van me. :wub:

Legaliseren die hap en goede voorlichting verplichten bij aankoop van je drugs.
Dan is iedereen geïnformeerd genoeg en neemt dan het risico wel of niet voor lief.

Dit ja ,maar ,in stappen ik bedoel zorg eerst voor minder alcohol-misbruik en een fatsoenlijke wiet/hasj wetgeving.
Het leven is lijden.
MoonLiquid
Satans Puppy.
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Susanne » di mei 26, 2015 12:20 am

beanhead schreef:Je komt wel uit je honeymoon periode.

Alpha-methyl-dopamine. Zoek dat eens op.

Niet genoeg ingelezen, blijkbaar.

Geloof je dat echt? Een hoop serotonine die vrijkomt op onnatuurlijke wijze vind je onschuldig? :lol:

Mijn excuses dat ik geen toegepaste scheikunde heb gestudeerd. En ik heb ook niet gezegd dat het onschuldig is, ik heb gezegd dat het relatief onschuldig is. Het is ook niet verslavend waardoor het geen maatschappelijk probleem is.

MoonLiquid schreef:Als je XTC wil legaliseren omdat het je onschuldig lijkt kun je net zo goed alles legaliseren ja zei ik een paar posts terug ook nog.

Waarom vind je dat als je XTC legaliseert, je net zo goed alles kan legaliseren? Ik vind XTC niet onschuldig maar wel relatief onschuldig; het is bijvoorbeeld onschuldiger dan hero. Ik heb al bevestigd dat ik het ermee eens ben dat psychedelica ook zouden moeten worden gelegaliseerd (of in ieder geval als XTC dat ook wordt) dus wat is precies je punt? Overigens is niet de onschuldigheid of de schadelijkheid van XTC waarom ik vind dat het gelegaliseerd moet worden, maar meer de manier waarop onze samenleving met XTC omgaat. Het wordt door heel veel jongeren gebruikt terwijl een heel klein aandeel er daadwerkelijk problemen mee heeft. Het grootste probleem, de XTC-doden, komt (in mijn ogen) door het overheidsbeleid waardoor de inhoud van pillen niet wordt gecontroleerd. Ook zorgt te veel of te kort water drinken voor ongelukken, terwijl dat voorkomen kan worden door voorlichting.

Italiano schreef:Wat is er met alpha-methyldopamine?

Although alpha-methyldopamine is widely cited as the source of this neurotoxicity in a number of lay sources, McCann et al. (1991) demonstrated that the major metabolites alpha-methyldopamine (α-Me-DA) and 3-O-methyl-α-methyldopamine (3-O-Me-α-MeDA) did not produce neurotoxicity
http://www.sciencedirect.com/science/ar ... 939191297E

Dat wil niet zeggen dat MDMA gebruik onschuldig is. Integendeel.

Punt van deze discussie is ook iets anders.

Vast staat dat mensen drugs gebruiken. Verbieden helpt niet, en legalisering biedt een hoop voordelen.
Mensen gebruiken nu ook wel MDMA ondanks de schadelijkheid, dat het momenteel verboden is helpt daar niet tegen.

Precies dit.
Bomen zijn relaxed
Susanne
Experimenterende Gebruiker

Berichtdoor Prototype » di mei 26, 2015 12:41 am

Ik vind MDMA net zo onschuldig als iedere andere harddrug.
Een MDMA OD is toch erg als een heroïne OD.
Vind het selectief verbieden van drugs erg apart.
Of verbied alles, alcohol incl., vanwege de gevaren of laat iedereen die beslissing zelf maken.
Wil er nog bij zeggen dat ik door MDMA meer problemen heb gekregen dan door welke andere drug die ik geprobeerd heb dan ook, dat veel mensen het gebruiken betekend zeker niet dat het "relatief onschuldig" is en legaler zou moeten zijn dan andere drugs.

Prototype
Harder dan de rest
Donateur

Berichtdoor Susanne » di mei 26, 2015 12:55 am

Het feit dat veel mensen het gebruiken maakt het niet onschuldiger, maar dat zoveel mensen het recreatief gebruiken laat zien dat het onschuldiger is dan drugs die nauwelijks recreatief te gebruiken zijn. Kijk maar naar alcohol: het is lichamelijk heel slecht voor je, maar veruit de meerderheid gebruikt het recreatief. Dit neemt niet weg dat mensen moeten worden voorgelicht en dat je er zorgvuldig mee moet omgaan. Ik vind overigens ook dat iedereen het voor zichzelf moet weten (ook andere drugs) maar het gebruik van sommige drugs leidt tot maatschappelijke problemen dus vandaar dat ik van sommige drugs niet vind dat ze gelegaliseerd moeten worden.

En hoe bedoel je eigenlijk dat het gebruik van MDMA tot meer problemen heeft geleid dan andere drugs?
Bomen zijn relaxed
Susanne

Berichtdoor Italiano » di mei 26, 2015 8:34 am

Je hebt denk ik twee dingen.

1. De evt. neurologische schade die een drug aanricht.
2. De evt. maatschappelijke schade die drugsgebruik teweegbrengt.

Over punt 1 hoor je mensen zelden. Kennelijk gaat het over punt 2.

Interessant blijft natuurlijk:

"In 2009 heeft een groep experts drugs beoordeeld op schadelijkheid. Daaruit kwam de volgende rangschikking.

1. Crack
2. Heroïne
3. Tabak
4. Alcohol
5. Cocaïne
6. Methamfetamine
7. Amfetamine
8. GHB
9. Benzodiazepinen
10. Cannabis
11. Ketamine
12. XTC
13. Khat
14. LSD
15. Paddo’s.

De drugs werden beoordeeld op de volgende aspecten:

- Acute giftigheid (ziekten, overdosis)
- Chronische giftigheid (ziekten)
- Verslaving
- Sociale schade op gebruikersniveau
- Sociale schade op bevolkingsniveau"

bron: http://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/w ... arlijkste/

Van dat lijstje zijn LSD en Paddo's illegaal (terwijl ze helemaal beneden het lijstje staan), maar tabak en alcohol legaal (staan op nummer 3 en 4)

En verslaving komt niet zozeer door de drug zelf. Het heeft meer te maken met de omgeving waarin de gebruiker is opgegroeid, en waarin de gebruiker nu leeft. Zie ook:
http://www.huffingtonpost.com/johann-ha ... 06936.html

Dus er is wel het een en ander scheefgegroeid in de wereld.
Italiano
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Vinnie » di mei 26, 2015 11:21 am

Prototype schreef:Ik vind MDMA net zo onschuldig als iedere andere harddrug.
Een MDMA OD is toch erg als een heroïne OD.
Vind het selectief verbieden van drugs erg apart.
Of verbied alles, alcohol incl., vanwege de gevaren of laat iedereen die beslissing zelf maken.
Wil er nog bij zeggen dat ik door MDMA meer problemen heb gekregen dan door welke andere drug die ik geprobeerd heb dan ook, dat veel mensen het gebruiken betekend zeker niet dat het "relatief onschuldig" is en legaler zou moeten zijn dan andere drugs.

nee maar als we gaan pleiten voor legale hero dan komen we nergens, dit lijkt mij een goeie eerste stap naar een vrije maatschappij waar iedereen zelfs beslist wat hij of zij met zijn lichaam doet
Miss E schreef:Gaat liever als een dronken tokkie de boel op stelten zetten dan vogels spotten.
Vinnie
DF Addict

Berichtdoor Schepje » di mei 26, 2015 1:05 pm

Prototype schreef:
Naphtha schreef:Veronderstel niet dat wij op het zelfde level redeneren. Je bent helemaal in de war.

Ik ook nu, leg eens uit waarom? :roll2:

Ik heb het over problemen die het met zich mee kan brengen onder onze eigen jeugd. "Kom ik later op terug". Jonggeleerd logt met z'n digi-d in op een private server omdat die opeens RECHTS zou stemmen omdat die denkt pilletjes te krijgen. En alles aan zou grijpen omdat z'n dopamine spiegel zo kk laag is dat ie naar de doctor moet omdattie ADHD heeft :.(,
Zonder uberhaupt te besseffen dat je rects stemt als je een berdrijf hebt dat graag mensen uitbuit zonder ze een volledig contract te gunnen (bijvoorbeeld). Zo narrowmided ben ik gewoon niet, dus ik ga m ook niet in de waan laten dat wij een evenredig gesprek hebben. Ik zet me GVDD in voor de maatschappij.

Daarnaast is het MDMA gebruik een uitbuitbaar probleem, omdat het het Ritalin gebruik en ander medisch drugsgebruik aan gaat zwengelen. MDMA zorgt ervoor dat jongeren in een hogere baseline frequentie (moeten) vallen, waar er ook een infra structuur voor op zijn plek staat gericht op dat gedrag. Waar je gewoon lekker tegen het beeld van minder bedeelden aan kunt ragen, in de waan dat jij het bent die alle juiste info krijgt. Maar gewoon te erg vooruit kijkt om het politieke landschap te kunnen zien, omdat je niet kan stoppen bij de gelegenheid. En dus als tool ingezet word om je eigen land te plunderen voor een paar rijke lui. Zelfgenoegzaam all the way. En een groot deel van Nederland is zo, don't get me wrong, lang verhaal hoe grootschalig we wel niet geregeerd worden. Maar het kost gewoon een hoop energie om je ertegen te verzetten, en aan het eind van de dag mag je al blij zijn als je je ervan kunt redden. Dus vind ik het erg dat jongeren MDMA nemen?, niet echt. Toch zou ik het niet aanraden. Vind ik dat het van de lijst af moet. Hell NO. Dat zou de boodschap afgeven dat het safe is bevonden door de overheid.
Endorfine junky,
Schepje
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Maddog » di mei 26, 2015 1:16 pm

Het enige probleem is, dat we denken dat 'de overheid' zelf alleen weet wat goed voor ons is. We zijn zo geconditioneerd dat sommige mensen niet eens meer dingen voor zich zelf kunnen bepalen. En dan als iets illegaal is, meteen iedereen denkt "Oh het is slecht en gevaarlijk" . En als iets legaal is, denkt men meteen "Het is legaal, dus het is ongevaarlijk voor de gezondheid" En we wachten te veel op 'de overheid' om voor ons te bepalen wat wel en niet mag. Het lijkt wel alsof we als de honden van Pavlov reageren op de woordjes 'legaal en 'illegaal'

We kunnen ook zwavelzuur , natronloog en chloor kopen in de winkel, maar we weten dat het giftig is. De enige reden dat we daar me om kunnen aan, en het bij de kids weghouden is, is doordat er voorlichting is, mensen word geleerd er mee om te gaan.
Maddog
Woef
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Italiano » di mei 26, 2015 1:39 pm

Naphtha schreef:Dus vind ik het erg dat jongeren MDMA nemen?, niet echt. Toch zou ik het niet aanraden. Vind ik dat het van de lijst af moet. Hell NO. Dat zou de boodschap afgeven dat het safe is bevonden door de overheid.

Dit is al meerdere malen ontkracht. Nu denken mensen dat alcohol "safe" is bevonden, maar wat blijkt, dat het veel problemen geeft.

Zo zijn er wel meer dingen legaal verkrijgbaar. Mensen denken ook vaak dat "medicijnen" omdat ze in de apotheek verkrijgbaar zijn, "safe" zijn bevonden...

Tabak is ook een lekker dubbel verhaal, iedereen weet dat het schadelijk is, en desondanks wordt het nog wel verkocht (zij het met waarschuwingen en tegen een hoge prijs)

Mensen doen toch wel wat ze zelf willen. Dat is het uitgangspunt. Daar moet de overheid zich niet teveel mee willen bemoeien, temeer omdat het niet werkt of zelfs averechts. De hele "war on drugs" heeft gefaald, tijd voor wat anders.
Italiano
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Prototype » di mei 26, 2015 1:42 pm

Susanne schreef:Het feit dat veel mensen het gebruiken maakt het niet onschuldiger

Dat klopt.
Susanne schreef: maar dat zoveel mensen het recreatief gebruiken laat zien dat het onschuldiger is dan drugs die nauwelijks recreatief te gebruiken zijn. Kijk maar naar alcohol: het is lichamelijk heel slecht voor je, maar veruit de meerderheid gebruikt het recreatief.

Ja? Ik ken geen drug die meer misbruikt word dan alcohol in Nederland.
http://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/h ... handeling/

Susanne schreef:Dit neemt niet weg dat mensen moeten worden voorgelicht en dat je er zorgvuldig mee moet omgaan. Ik vind overigens ook dat iedereen het voor zichzelf moet weten (ook andere drugs) maar het gebruik van sommige drugs leidt tot maatschappelijke problemen dus vandaar dat ik van sommige drugs niet vind dat ze gelegaliseerd moeten worden.

Waarom moet jij de beslissing voor wat er gebruikt word voor een ander maken? Daarbij zorgen xtc en alcohol beide ook voor een hoop maatschappelijke problemen. :P
Dat er betere informatie beschikbaar moet zijn ben ik helemaal met je eens.

Susanne schreef:En hoe bedoel je eigenlijk dat het gebruik van MDMA tot meer problemen heeft geleid dan andere drugs?

Angstaanvallen en derealisatie na een keer xtc, half jaar tot een jaar last van gehad.

Prototype
Harder dan de rest
Donateur

Berichtdoor Italiano » di mei 26, 2015 1:46 pm

Prototype schreef:Ja? Ik ken geen drug die meer misbruikt word dan alcohol in Nederland.

In aantal ja. Is dit ook procentueel zo? (verhouding verslaafden / misbruikers t.o.v. totaal aantal gebruikers)
Italiano
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Vinnie » di mei 26, 2015 1:48 pm

Italiano schreef:
Prototype schreef:Ja? Ik ken geen drug die meer misbruikt word dan alcohol in Nederland.

In aantal ja. Is dit ook procentueel zo? (verhouding verslaafden / misbruikers t.o.v. totaal aantal gebruikers)

boeie, dat andere mensen zo stom zijn om zich er dood aan te vreten vind ik geen goeie reden dat ik het niet legaal verantwoordelijk mag gebruiken als vrije Nederlander
Miss E schreef:Gaat liever als een dronken tokkie de boel op stelten zetten dan vogels spotten.
Vinnie
DF Addict

Berichtdoor Druks » di mei 26, 2015 1:51 pm

De vergelijking met alcohol gaat gewoon niet op. Alcohol wordt door veel meer mensen gebruikt dus wordt het ook meer misbruikt. Daarbij is het alcohol misbruik de laatste jaren afgenomen en is er een trend naar bier met een lager alcohol percentage.

Dat de staat iets legaal of illegaal maakt zegt natuurlijk niks over de schadelijkheid. Een overheid heeft wel degelijk de plicht om mensen tegen zichzelf te beschermen. Dit kan door middel van een verbod of door middel van voorlichting. Wat betreft MDMA kan de schadelijkheid redelijk beperkt worden door de juiste voorlichting. Juist MDMA de illegaliteit in drukken zorgt voor problemen als criminaliteit en ongelukken door overdosering en vervuiling.
Druks
huba buba
Moderator

Berichtdoor Vinnie » di mei 26, 2015 1:54 pm

Druks schreef: Een overheid heeft wel degelijk de plicht om mensen tegen zichzelf te beschermen.

nee dat vind ik niet, volwassenen mensen kunnen en zouden zelf moeten mogen bepalen wat goed of slecht voor hun is, de overheid moet stoppen met de burgers als kleine kinderen te zien die allemaal bescherming nodig hebben en ze de vrijheid geven waar ze recht op hebben.
Vinnie
DF Addict

Berichtdoor Druks » di mei 26, 2015 2:01 pm

voldie schreef:
Druks schreef: Een overheid heeft wel degelijk de plicht om mensen tegen zichzelf te beschermen.

nee dat vind ik niet, volwassenen mensen kunnen en zouden zelf moeten mogen bepalen wat goed of slecht voor hun is, de overheid moet stoppen met de burgers als kleine kinderen te zien die allemaal bescherming nodig hebben en ze de vrijheid geven waar ze recht op hebben.

Het probleem is dat mensen dat zelf vaak niet kunnen. Zie roken. Zie alcohol gebruik. De overheid heeft juist de middelen om een maatschappij te vormen en cultuur te beïnvloeden. Je kan niet zomaar alles vrijgeven en verwachten dat mensen er goed mee om kunnen gaan. Dat heeft tijd nodig en moet je geleid doen.

De overheid ziet de mensen niet als kleine kinderen imho. Mensen gedragen zich als kleine kinderen die zomaar shit eisen waar ze niks over weten. Mensen overschatten zichzelf bijna altijd.
Druks
huba buba
Moderator

Berichtdoor Druks » di mei 26, 2015 2:02 pm

Lees je ook eens in over de verlichting en het sociaal contract, Voldie. Als je wilt begrijpen hoe onze democratie werkt. http://nl.wikipedia.org/wiki/Sociaal_contract
Druks
huba buba
Moderator

Berichtdoor Italiano » di mei 26, 2015 2:03 pm

Druks schreef:Een overheid heeft wel degelijk de plicht om mensen tegen zichzelf te beschermen.

Is dit als reactie op mijn bericht?
Italiano schreef:Mensen doen toch wel wat ze zelf willen. Dat is het uitgangspunt. Daar moet de overheid zich niet teveel mee willen bemoeien, temeer omdat het niet werkt of zelfs averechts. De hele "war on drugs" heeft gefaald, tijd voor wat anders.

Ik zeg namelijk bewust: "niet teveel".

voldie schreef:

nee dat vind ik niet, volwassenen mensen kunnen (...) zelf (...) bepalen wat goed of slecht voor hun is,

Nee, alleen al afgaande op alle drugsproblematiek kunnen mensen dat niet

voldie schreef:jij bent focking dom dat je mij niet eens begrijpt :lol:
k bedoel dat die procenten mij een kanker kunnen schelen

Dat het jou niet interesseert (had ik ook niet verwacht van zo'n non-valeur als jij) betekent niet dat het niet interessant is. Voor deze discussie is het in ieder geval van belang.
Italiano
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Vinnie » di mei 26, 2015 2:04 pm

de meeste mensen gedragen zich niet als kleine kinderen, er zitten een paar debieltjes bij die het voor de rest verpesten, maar ook debieltjes hebben recht op zelfvernietiging dus ik blijf bij mijn standpunt.
Vinnie
DF Addict

Berichtdoor Italiano » di mei 26, 2015 2:09 pm

voldie schreef:ik heb gewoon werk en een goeie scholing, jij bent hier de genen die niet goed functioneert in de maatschappij met je uitkering :lol:

Ja man...aan jouw berichten te zien kun je nog wel wat scholing gebruiken, mafkees.

Misschien moet je jouw en mijn berichten eens naast elkaar leggen en jezelf afvragen wie er "goed functioneert". Je weet daarnaast niets van mij, hoe ver kun je ernaast zitten.
Laatst bijgewerkt door Italiano op di mei 26, 2015 2:12 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Italiano
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Druks » di mei 26, 2015 2:11 pm

Italiano schreef:
Druks schreef:Een overheid heeft wel degelijk de plicht om mensen tegen zichzelf te beschermen.

Is dit als reactie op mijn bericht?
Italiano schreef:Mensen doen toch wel wat ze zelf willen. Dat is het uitgangspunt. Daar moet de overheid zich niet teveel mee willen bemoeien, temeer omdat het niet werkt of zelfs averechts. De hele "war on drugs" heeft gefaald, tijd voor wat anders.

Ik zeg namelijk bewust: "niet teveel".

Het was een reactie op het argument dat de overheid de vrijheid van mensen niet mag inperken. Die is herhaaldelijk in dit topic genoemd. Hoe bedoel je "niet te veel"? Dat mensen toch wel doen wat ze zelf willen, vind ik geen argument. Als overheid kan je mensen het moeilijker maken, begeleiden of vrij geven, dat heeft echt invloed op wat mensen doen en zeker op hoeveel mensen iets doen.
Druks
huba buba
Moderator

Berichtdoor Druks » di mei 26, 2015 2:16 pm

voldie schreef:
Druks schreef:Lees je ook eens in over de verlichting en het sociaal contract, Voldie. Als je wilt begrijpen hoe onze democratie werkt. http://nl.wikipedia.org/wiki/Sociaal_contract

dit is dus jou hele probleem, je voelt je slimmer en verheven boven iedereen waardoor je andere gaat betuttelen, ik kan wel beslissen dat ik drugs gebruikt maar de rest van Nederland zou dat niet moeten kunnen, je bent een hypocriet van het zwaarste kaliber, wat verafschuw ik jou soort :puke:

Lol? Ik zeg nergens dat ik als enige drugs zou moeten gebruiken omdat ik zo ongelooflijk slim en fantastisch ben. Ga mij nou geen woorden in de mond leggen en reageer gewoon inhoudelijk op de discussie.

Tenzij je dat niet kan (en dat is alwel duidelijk geworden), ga dan maar lekker buitenspelen ;)
Druks
huba buba
Moderator

Berichtdoor Vinnie » di mei 26, 2015 2:17 pm

Italiano schreef:
voldie schreef:ik heb gewoon werk en een goeie scholing, jij bent hier de genen die niet goed functioneert in de maatschappij met je uitkering :lol:

Ja man...aan jouw berichten te zien kun je nog wel wat scholing gebruiken, mafkees.

Misschien moet je jouw en mijn berichten eens naast elkaar leggen en jezelf afvragen wie er "goed functioneert". Je weet daarnaast niets van mij, hoe ver kun je ernaast zitten.

goeie scholing heb ik al, begin 1 september op het hbo dus.... :roll2:
en aan je boze reactie te merken zit ik redelijk in de goede richting :lol:
Vinnie
DF Addict

Berichtdoor Vinnie » di mei 26, 2015 2:19 pm

Druks schreef:
voldie schreef:
Druks schreef:Lees je ook eens in over de verlichting en het sociaal contract, Voldie. Als je wilt begrijpen hoe onze democratie werkt. http://nl.wikipedia.org/wiki/Sociaal_contract

dit is dus jou hele probleem, je voelt je slimmer en verheven boven iedereen waardoor je andere gaat betuttelen, ik kan wel beslissen dat ik drugs gebruikt maar de rest van Nederland zou dat niet moeten kunnen, je bent een hypocriet van het zwaarste kaliber, wat verafschuw ik jou soort :puke:

Lol? Ik zeg nergens dat ik als enige drugs zou moeten gebruiken omdat ik zo ongelooflijk slim en fantastisch ben. Ga mij nou geen woorden in de mond leggen en reageer gewoon inhoudelijk op de discussie.

Tenzij je dat niet kan (en dat is alwel duidelijk geworden), ga dan maar lekker buitenspelen ;)

dit zeg je niet letterlijk nee maar komt het zoon beetje wel op neer als je tegen de legalisering bent en voor te betutteling van ander mensen maar niet voor die van jezelf.
en aan opmerkingen als : leer hoe de democratie werkt valt het ook goed af te lezen :s
Vinnie
DF Addict

Berichtdoor Italiano » di mei 26, 2015 2:21 pm

voldie schreef:dit zeg je niet letterlijk nee maar komt het zoon beetje wel op neer als je tegen de legalisering bent en voor te betutteling van ander mensen maar niet voor die van jezelf.
en aan opmerkingen als : leer hoe de democratie werkt valt het ook goed af te lezen :s

Wederom doe je allerlei foute aannames...man man man

Het ene spreekt niet het andere tegen. Maar het feit dat ik dit moet uitleggen geeft al aan dat er een intelligentiekloof aanwezig is.

voldie schreef:goeie scholing heb ik al, begin 1 september op het hbo dus.... :roll2:
en aan je boze reactie te merken zit ik redelijk in de goede richting :lol:

Zo zie je maar hoe een HAVO-diploma niet zoveel meer voorstelt.
En nee, je zit niet in de goede richting. Integendeel, maar ik voel niet de behoefte me te bewijzen.
Italiano
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Druks » di mei 26, 2015 2:27 pm

voldie schreef:

dit zeg je niet letterlijk nee maar komt het zoon beetje wel op neer als je tegen de legalisering bent en voor te betutteling van ander mensen maar niet voor die van jezelf.

Ik ben niet tegen legaliseren. Je volgt deze discussie niet meer, tijd voor jou om er mee te stoppen :lol:

Ik vind overigens niet dat een overheid, die voorlichting geeft en gedrag probeert te beïnvloeden, betuttelend is. Er zijn enorme risico's verbonden met drugs legaliseren en daar moet een overheid voorzichtig mee om springen. En een overheid heeft dus meer middelen dat alleen iets verbieden of legaal maken.

Jij zegt een aantal dingen over dat mensen vrij zijn en zelf al hun keuzes moeten maken. Dat is gewoon niet hoe onze democratie werkt en dat vind zijn oorsprong in de verlichting. Als het goed is heb je dat geleerd tijdens geschiedenis op je middelbare school. Misschien als je wat minder vaak stoned in de klas had gezeten dan had je dat geweten.
Laatst bijgewerkt door Druks op do mei 28, 2015 1:20 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Druks
huba buba
Moderator

Berichtdoor Italiano » di mei 26, 2015 2:41 pm

Druks schreef:Hoe bedoel je "niet te veel"? Dat mensen toch wel doen wat ze zelf willen, vind ik geen argument. Als overheid kan je mensen het moeilijker maken, begeleiden of vrij geven, dat heeft echt invloed op wat mensen doen en zeker op hoeveel mensen iets doen.

Tuurlijk heeft het beleid van de overheid invloed op de maatschappij, en dat is maar goed ook. Alleen je kunt je afvragen of het soms niet te ver gaat.

Mensen worden belemmerd in hun keuze om recreatief genotsmiddelen te gebruiken omdat de overheid ons wil beschermen. Tegelijkertijd worden we maar half beschermd want bepaalde middelen zijn wel toegestaan en dat levert problemen op. Levert het problemen op door het middel zelf? Nee, het merendeel van de mensen gaat er op verstandige wijze mee om. Dit geldt ook voor drugs. Al zit het hier wat lastiger omdat er zoveel verschillende drugs zijn.

Maar wat je ziet is dat mensen sowieso drugs blijven gebruiken, of het nou mag of niet. Doordat het verboden is zitten we met criminaliteit, milieuafval, onzuivere drugs etc. Er wordt een hoop geld uitgegeven om dit te bestrijden. Tevergeefs...
Legalisering zou bepaalde zaken kunnen verbeteren. De veiligheid van bijv. XTC gebruik kan toenemen door betere voorlichting en pillen van constante kwaliteit / dosis. Daarnaast blijkt uit onderzoeken dat het gebruik niet perse zal toenemen. Bovendien kan dan eindelijk ook eens het onderzoek naar therapeutische toepassingen van MDMA / psychedelica wat meer tot bloei komen.

Ik zie vooral problemen bij de praktische uitvoerbaarheid van legalisering. En laten we niet vergeten dat bepaalde drugs gewoon echt een stuk heftiger inwerken op je brein, met alle evt. gevolgen van dien.
Laatst bijgewerkt door Italiano op di mei 26, 2015 2:57 pm, in totaal 3 keer bewerkt.
Italiano
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Prototype » di mei 26, 2015 2:44 pm

Italiano schreef:

Je mist mijn punt even.
Wil alleen duidelijk maken dat het niet bijna uitsluitend recreatief gebruikt word en dus meer problemen veroorzaakt dan dat ze denkt.

Prototype
Harder dan de rest
Donateur

Berichtdoor frozentoast » di mei 26, 2015 3:46 pm

Dit topic gaat lekker in cirkeltjes zeg, en dat terwijl er niet eens echt tegenstanders voor legalisering zijn 8-)
frozentoast
fa2 ouwe
Donateur

Berichtdoor Susanne » di mei 26, 2015 6:59 pm

Prototype schreef:
Italiano schreef:

Je mist mijn punt even.
Wil alleen duidelijk maken dat het niet bijna uitsluitend recreatief gebruikt word en dus meer problemen veroorzaakt dan dat ze denkt.

Dit heb ik ook niet gezegd, ik heb gezegd dat het merendeel van de mensen alcohol recreatief gebruikt
Bomen zijn relaxed
Susanne

VorigeVolgende

• Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Nieuws en Actualiteiten