Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Algemene Informatie: Ketamine

Hier vind je alles over dissociatieven zoals ketamine, lachgas en PCP.

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Verf » vr aug 22, 2014 12:00 pm

Pharmacologically, ketamine is classified as an NMDA receptor antagonist, but it also acts at numerous other sites (including opioid receptors and monoamine transporters).


Om wikipedia even te quoten en op je vraag te antwoorden, keta is grotendeels, zeg maar bijna helemaal, een NMDA antagonist. Een antagonist bind op de receptor waar normaal een neurotransmittor gaat inwerken. In dit geval de NMDA-receptoren, het afsluiten van deze receptoren lijd er heel simpel gesteld toe dat je hersenen minder signalen doorkrijgen van je centrale zenuwstelsel. Met als gevolg de typerende dissociatieve staat.

Daarnaast is het een zwakke agonist op de opioide receptoren, het bootst de werking van een opiaat na, in beperkte mate. Dit zal waarschijnlijk ook deels bijdragen aan het euforische gevoel van keta.
Op de Engelse wikipedia las ik ook nog dat keta een serotonine, dopamine en norefedrine reuptake inhibitor is. Dit wilt zeggen dat keta de heropname van bovengenoemde neurotransmittors blokkeert, dit verhoogt de concentratie neurotransmittors in de synapsen.

Dus, ja keta werkt op je serotonine, maar nee je moet geen pauzes inlassen bij gebruik zoals MDMA, omdat het geen releaser is maar een reuptake inhibitor. Het effect op de dopamine en serotonine receptoren blijft al bij al ook zeer zwak.
"Spijt is wat de koe schijt"
-Herman Brood
Avatar gebruiker
Verf
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 409
Geregistreerd: di maart 22, 2011 6:30 pm

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Einstein » wo aug 27, 2014 12:22 am

Geloof dat dat opioide-effect vooral plaatsvindt op minder euforische receptoren als de kappa-receptor. Daarbij zijn er nog wel meer receptoren waar ketamine zijn ding doet :)
Het effect is hoofdzakelijk veroorzaakt door het blokkeren van NMDA-receptoren inderdaad, met wat inkleuring door andere receptoren. De serotonine-, dopamine- en norepinefrinetransporters spelen, denk ik, een kleine rol, zoals je zegt.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Claviceps » wo aug 27, 2014 8:50 pm

Hoofdstuk 3. General pharmacology heeft een goed kort overzicht van de werking: World Health Organization, Expert Committee on Drug Dependence - Critical review of KETAMINE (2006)
Several studies indicated that opioid receptors are also involved in the pharmacological effects of ketamine (Freo, 2002), and that the analgesic effect of ketamine may largely be attributed to the activation of these central and spinal receptors (Crisp et al 1991).

Furthermore new developments show strong interactions between the opioid and the NMDA system in the brain of animals. In contrast to earlier findings new results point to NMDA receptors and not sigma-receptors as having a role in the morphine withdrawal response (Brent et al, 1993). Gonzalez et al (1997) has shown that competitive and non-competitive NMDA receptor antagonists prevent morphine tolerance and decrease the development of physical dependence on this opiate in mice. The study of Ji et al (2004) indicates that ketamine has the ability to suppress morphine withdrawal syndrome in experimental settings without motor interference. The Nucleus Accumbens is mentioned as the site of action.

Some effects of ketamine may be due to its actions on catecholamine systems, notably an enhancement of dopamine activity (White and Ryan, 1996; Vollenweider et al., 2000; Smith et al., 1998). A series of experiments by Hancock and Stamford (1999) on the effects of ketamine on uptake and efflux of dopamine in the rat nucleus accumbens (NAc) led the authors to conclude that ketamine increases NAc dopamine efflux not by block of dopamine uptake, autoreceptors or NMDA receptors, but by mobilization of the dopamine storage pool to releasable sites. In the rat, it has been shown that repeated ketamine administration diminished the initial five-fold increase in dopamine release in the prefrontal cortex, whereas the increase in extracellular 5-hydroxyindole acetic acid (a serotonin metabolite) levels is enhanced. This suggests, that the balance between dopamine and serotonin neurotransmission in the prefrontal cortex is altered after repeated exposure to ketamine (Lindefors et al., 1997). The dopaminergic effects may be of relevance for the euphorigenic, addictive and psychotomimetic properties of ketamine.

Other neuropharmacological actions are an agonistic effect on α- and β-adrenergic receptors, an antagonistic effect at muscarinic receptors of the CNS, and an agonistic effect at the σ-receptor (Bergman, 1999). The principal metabolite, norketamine, is pharmacologically active. Its binding affinity to the NMDA-receptor and anaesthetic properties are approximately one third of the parent compound contributing significantly to the analgesic effect of ketamine (Shimoyama et al.,
1999).

ScienceDaily - Ketamine acts as antidepressant by boosting serotonin (Jan, 2014)

PET molecular imaging of the brain reveals that ketamine may act as an antidepressant by boosting serotonin activity in brain areas involved in motivation.

To understand the effects of ketamine on the serotonergic system in the brain, Dr Hajime Yamanaka and Dr Hirotaka Onoe, who has pioneered PET imaging on conscious non-human primates, together with an international team, performed a PET study on rhesus monkeys. The procedure was painless for the monkeys, and PET scans are performed regularly on humans to diagnose health conditions.

The team performed PET imaging studies on four rhesus monkeys with two tracer molecules related to serotonin (5-HT) that bind highly selectively to the serotonin 1B receptor 5-HT1B and the serotonin transporter SERT.

From the analysis of the 3 dimensional images generated by the PET scans, the researchers could infer that ketamine induces an increase in the binding of serotonin to its receptor 5-HT1B in the nucleus accumbens and the ventral pallidum, but a decrease in binding to its transporter SERT in these brain regions. The nucleus accumbens and the ventral pallidum are brain regions associated with motivation and both have been shown to be involved in depression.

In addition, the researchers demonstrate that treatment with NBQX, a drug known to block the anti-depressive effect of ketamine in rodents by selectively blocking the glutamate AMPA receptor, cancels the action of ketamine on 5-HT1B but not on SERT binding.

Taken together, these findings indicate that ketamine may act as an antidepressant by increasing the expression of postsynaptic 5-HT1B receptors, and that this process is mediated by the glutamate AMPA receptor.
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Poseidon » di sep 02, 2014 2:33 pm

Great! Hier was ik net naar op zoek :)
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor kaasje » di jan 06, 2015 7:55 pm

Na lange tijd van (hier dan toch) ketadroogte heb ik, na ontelbare keren opgelicht te zijn bij zogenaamde ketaminedealers, eindelijk nog eens de echte echte goede ket kunnen bemachtigen, eindelijk!
Meermaals kreeg ik Mxe ipv ketamine, of een ander soort rommelpoedertje, maar nu voelt het net zoals vroeger, en de prijs is ook terug zoals vroeger. :D

De ketamine droogte is waarschijnlijk het gevolg van een nieuwe wetgeving in India enkele jaren geleden. Kan het zijn dat de ketamarkt terug actief aan het worden is, of ben ik gewoon wat overenthousiast?
Hoe zit dat bij jullie?
:wave:
Avatar gebruiker
kaasje
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1216
Geregistreerd: zo mei 12, 2013 4:04 pm
Woonplaats: België

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Prototype » di jan 06, 2015 8:10 pm

Kom er lastiger aan dan vroeger.
Nu alleen via iemand die het zelf indampt van vloeibare keta uit een dierenkliniek.
Wel topspul dus :keta:
Andere contact kan er sinds kort niet meer aan komen. :(
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Claviceps » di jan 06, 2015 10:52 pm

Dit bericht kwam ik een tijdje geleden tegen. Moeilijk in te schatten in hoeverre het relevant is voor de zwarte markt.
Shortage of ketamine (Ketalar®) injection (all strengths)
Source: London and South East Regional Medicines Information Service
Date published: 29/05/2014 10:04

Pfizer, as the sole licensed supplier, is currently experiencing supply problems of Ketalar 10mg/ml, 50mg/ml and 100mg/ml presentations in the UK. The 10mg/ml and 100 mg/ml strengths are anticipated to be out of stock until March 2015. Current stock of the 50 mg/ml strength is anticipated to be exhausted during May 2014. Pfizer are however working to ensure that further supplies of this strength are made available as soon as possible.
http://www.medicinesresources.nhs.uk/en ... strengths/
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor BigY » wo jan 07, 2015 9:02 pm

Ik ben inmiddels al voor 2k euro opgelicht. De meest bizarre meuk heb ik gekregen waaronder ket die echt perfect eruit ziet en zelfs rood uitslaat in de keta test. Maar het doet totaal niets....niet alleen bij mij, maar ook bij anderen die het hebben geprobeerd.

Ik baal er enorm van want ik verlies zo ook het vertrouwen van sellers.
BigY
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 49
Geregistreerd: vr nov 21, 2014 9:21 am

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Maus » wo jan 07, 2015 9:48 pm

BigY schreef:Ik ben inmiddels al voor 2k euro opgelicht. De meest bizarre meuk heb ik gekregen waaronder ket die echt perfect eruit ziet en zelfs rood uitslaat in de keta test. Maar het doet totaal niets....niet alleen bij mij, maar ook bij anderen die het hebben geprobeerd.

Ik baal er enorm van want ik verlies zo ook het vertrouwen van sellers.

EUR 2000? :shock:

:roll:
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor BigY » wo jan 07, 2015 11:59 pm

Maurits schreef:
BigY schreef:Ik ben inmiddels al voor 2k euro opgelicht. De meest bizarre meuk heb ik gekregen waaronder ket die echt perfect eruit ziet en zelfs rood uitslaat in de keta test. Maar het doet totaal niets....niet alleen bij mij, maar ook bij anderen die het hebben geprobeerd.

Ik baal er enorm van want ik verlies zo ook het vertrouwen van sellers.

EUR 2000? :shock:

:roll:


Yup, 2k ja. De ket wereld is een hele vieze wereld. En in mijn hoek van het land is ket zeer moeilijk aan te komen. Dus als je dan op zoek gaat dan kom je dus een hoop scammers tegen.
BigY
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 49
Geregistreerd: vr nov 21, 2014 9:21 am

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Eko » do jan 08, 2015 12:09 am

Iets dat als ketamine wordt verkocht, maar geen effect heeft, zelf meegemaakt en de laatste tijd al meer gelezen hier, iemand een idee wat dit is, en of we een waarschuwingsbericht moeten maken, het idee dat ik een onbekende stof in mn neus snoof is niet bepaald aangenaam.
I remember feelin' like someone had peeled a layer away from my brain, and my reality was no longer anchored to any point of reference, and I had to fight to keep from being crushed under the weight of an unforgiving new paradigm of ultimate reality. (Jake the Dog)
Avatar gebruiker
Eko
-~○☼○~-
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4042
Geregistreerd: do feb 24, 2011 10:27 pm
Woonplaats: Ganda

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor verneukeratief » do jan 08, 2015 12:14 am

Eko schreef:Iets dat als ketamine wordt verkocht, maar geen effect heeft, zelf meegemaakt en de laatste tijd al meer gelezen hier, iemand een idee wat dit is, en of we een waarschuwingsbericht moeten maken, het idee dat ik een onbekende stof in mn neus snoof is niet bepaald aangenaam.


Azgaza -de topicstartster- heeft ook nooit gezegd dat je zaad moet snuiven.
Info > nl.
Avatar gebruiker
verneukeratief
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3155
Geregistreerd: di maart 08, 2011 5:09 pm
Woonplaats: Geel(B)

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Eko » do jan 08, 2015 12:17 am

Natuurlijk niet, Gele, daar zijn mn mondje en kontje voor :wub:
I remember feelin' like someone had peeled a layer away from my brain, and my reality was no longer anchored to any point of reference, and I had to fight to keep from being crushed under the weight of an unforgiving new paradigm of ultimate reality. (Jake the Dog)
Avatar gebruiker
Eko
-~○☼○~-
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4042
Geregistreerd: do feb 24, 2011 10:27 pm
Woonplaats: Ganda

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor BigY » do jan 08, 2015 1:24 pm

Ik weet niet wat het is, maar ik weet wel dat het je keel zodanig verdoofd dat je bijna niet meer kan slikken. Ook is mijn gehele gebit/kaak verdoofd. Maar dat is dan ook het enige wat je er van merkt.
BigY
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 49
Geregistreerd: vr nov 21, 2014 9:21 am

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Prototype » do jan 08, 2015 2:31 pm

Lidocaïne :woeh:
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor BigY » do jan 08, 2015 5:46 pm

En huppakee, weer 200USD weg. Net wat binnen gekregen en precies hetzelfde verhaal. Keta tester zegt nep, en idd....150mg nasaal doet niets. Wederom ziet het er perfect uit.

Ik hou er maar mee op.... :#:
BigY
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 49
Geregistreerd: vr nov 21, 2014 9:21 am

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor snuifduif » do jan 08, 2015 5:48 pm

BigY schreef:En huppakee, weer 200USD weg. Net wat binnen gekregen en precies hetzelfde verhaal. Keta tester zegt nep, en idd....150mg nasaal doet niets. Wederom ziet het er perfect uit.

Ik hou er maar mee op.... :#:

Waarom stap je niet over op mxe
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor BigY » do jan 08, 2015 5:54 pm

Ja ook al geprobeerd, maar daarmee bereik ik niet de extase die ik met Ket krijg. Daarbij vind ik MXE best een vaag goedje...huiselijk stofje waarbij je zin hebt om op de bank te hangen, maar ik heb ook een moment gehad dat ik ineens een hele duistere kant er van heb mogen ontdekken waarbij ik serieus dacht ineens gek te worden. Doordat ik tegen mijzelf heb in lopen praten dat het de shit was en mijn polsen onder de koude kraan heb gehouden zakte het af.

Tevens heb ik een aardige kruis tolerantie, dus ik moet de mxe hoog doseren wat dus schijnbaar niet slim is.
BigY
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 49
Geregistreerd: vr nov 21, 2014 9:21 am

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor supergabbur » do jan 08, 2015 6:26 pm

Fakking stoere naam heb je hoor BigY :#:
Avatar gebruiker
supergabbur
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1365
Geregistreerd: do nov 22, 2012 3:15 pm

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor BigY » do jan 08, 2015 6:30 pm

Dank je voor je toevoeging aan dit topic
BigY
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 49
Geregistreerd: vr nov 21, 2014 9:21 am

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor supergabbur » do jan 08, 2015 6:37 pm

Waarom neem je zo'n straatnaam en ga je vervolgens als een nerd doen als iemand wat tegen je zegt erover
Avatar gebruiker
supergabbur
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1365
Geregistreerd: do nov 22, 2012 3:15 pm

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor BigY » do jan 08, 2015 6:40 pm

Om je op je pik te trappen...dah. Wat dacht je anders?
BigY
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 49
Geregistreerd: vr nov 21, 2014 9:21 am

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor cojiro » di jan 27, 2015 9:36 pm

Vanavond voor het eerst ketamine proberen. Gewoon thuissetting, laidback, even de ervaring van een laaggemiddelde dosis proeven. Wordt tevens m'n eerste keer nasaal drugsgebruik.

Raden jullie aan m'n doseringen te verspreiden (als in, 3x0.01 gram, of gewoon in één keer 30mg?
Paper glad, geen vouwtjes
Speed is troep en ik heb er een half jaar van mijn leven aan verspild. Laat het liggen.
Avatar gebruiker
cojiro
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 926
Geregistreerd: za jan 11, 2014 3:15 am
Woonplaats: Utrecht

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Fool » di jan 27, 2015 9:43 pm

Zou wel beginnen met 1x 30 milligram. :)
Fool
Stom
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2575
Geregistreerd: za maart 08, 2014 6:39 pm

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Piotr » di jan 27, 2015 9:48 pm

30mg is al erg mild
Laatst bijgewerkt door Piotr op di jan 27, 2015 9:54 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
L S D
Avatar gebruiker
Piotr
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1889
Geregistreerd: vr okt 26, 2012 11:23 pm

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor cojiro » di jan 27, 2015 9:52 pm

Wat raden jullie aan dan? Ik wil geen complete dissociatie maar het mag wat mij betreft best weird worden.
Paper glad, geen vouwtjes
Speed is troep en ik heb er een half jaar van mijn leven aan verspild. Laat het liggen.
Avatar gebruiker
cojiro
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 926
Geregistreerd: za jan 11, 2014 3:15 am
Woonplaats: Utrecht

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Fool » di jan 27, 2015 9:54 pm

Rustig beginnen en een beetje opbouwen, je kunt zelf wel een beetje aanvoelen wanneer je meer kunt hebben of wanneer je gedissocieerd genoeg bent. :)
Fool
Stom
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2575
Geregistreerd: za maart 08, 2014 6:39 pm

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Piotr » di jan 27, 2015 9:56 pm

Het praktische aan keta is dat je je niet echt hoeft in te houden. Neem je wat te veel, dan is het een half uurtje bikkelen voordat het effect al weer afzwakt. Desalniettemin: neem de tijd, bouw het maar gewoon rustig op! ;)

Mijn eerste keer was tijdens een nacht flink schandalen op mdma en ghb. Had die nacht echt veel keta op, maar ik wist de dag erna nog steeds niet wat het effect nou precies was.
L S D
Avatar gebruiker
Piotr
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1889
Geregistreerd: vr okt 26, 2012 11:23 pm

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor cojiro » wo jan 28, 2015 2:43 pm

oke, ketamine is me niet heel erg bevallen. Heb denk ik toch wel zo'n 200mg naar binnen gewerkt in totaal. Er waren momentjes dat ik me chill, verdoofd en vrolijk voelde, maar de algemene vibe van de trip was heel mechanisch en heel verwijdert van mezelf, en niet op een rustgevende manier. M'n perspectief werd veel te pragmatisch en objectief; elke keer als ik over iets nadacht waar ik sober enorm veel om geef kon ik alleen maar bedenken hoe nutteloos dit ding en de emoties die ik eromheen beleef eigenlijk zijn wanneer je het vanuit een buitenstaander bekijkt. Bijvoorbeeld muziek, m'n vriendin, m'n vrienden, m'n studie etcetera. Heel confronterend.

Maar het was wel een aparte ervaring en ik heb er geen spijt van het geprobeerd te hebben.
Paper glad, geen vouwtjes
Speed is troep en ik heb er een half jaar van mijn leven aan verspild. Laat het liggen.
Avatar gebruiker
cojiro
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 926
Geregistreerd: za jan 11, 2014 3:15 am
Woonplaats: Utrecht

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Eko » wo jan 28, 2015 2:55 pm

Tja, dat is nu eenmaal een aspect van dissociatie, dat van buitenaf bekijken.
I remember feelin' like someone had peeled a layer away from my brain, and my reality was no longer anchored to any point of reference, and I had to fight to keep from being crushed under the weight of an unforgiving new paradigm of ultimate reality. (Jake the Dog)
Avatar gebruiker
Eko
-~○☼○~-
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4042
Geregistreerd: do feb 24, 2011 10:27 pm
Woonplaats: Ganda

VorigeVolgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Dissociatieven

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner