Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Algemene Informatie: Ketamine

Hier vind je alles over dissociatieven zoals ketamine, lachgas en PCP.

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Piotr » wo okt 09, 2013 8:35 am

Of je stopt het in je kont en dan veranderd het van junk naar gay.

Het andere voordeel aan ketamine snuiven, zeker als beginner, lijkt me de korte werkingsduur en korte inslagtijd. Je kan lekker spelen met de tripintensiteit en goed de stof leren kennen; neem je een iets te heftige dosis, dan zal dit ook weer snel voorbij zijn. Neem je iets te weinig dan kun je altijd bijpakken.
Laatst bijgewerkt door Piotr op wo okt 09, 2013 6:35 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
L S D
Avatar gebruiker
Piotr
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1889
Geregistreerd: vr okt 26, 2012 11:23 pm

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Taxi. » wo okt 09, 2013 12:30 pm

Jup.. gewoon suiven.
Je zegt dat het een soort van 'taboe' is in je vriendengroep. Dit snap ik niet helemaal. Wanneer je sowieso drugs gebruikt, maakt de manier van inname toch niks meer uit? Voor de conservatieven is drugs sowieso voor junkz, of je nou snuift of slikt. Voor drugsgebruikers is snuiven de meest gebruikelijke en makkelijke manier van inname.
Avatar gebruiker
Taxi.
I got some bad ideas in my head.
Donateur
Offline
 
Posts: 995
Geregistreerd: di sep 20, 2011 3:53 pm

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Piotr » wo okt 09, 2013 1:07 pm

Ik begrijp het wel. Spuiten is ook een manier van inname, maar ik zou ook niet blij zijn als een vriend van me de volgende keer op een festival een spuit mdma in z'n arm zet. :grin:

Maar toch snuiven vind ik wel iets anders maar dat zijn gewoon normen en waarden die voor iedereen anders zijn. Uiteindelijk stap je toch wel over naar snuiven zolang je in het algemeen drugs blijft gebruiken, dus dan kan je net zo goed meteen snuiven. Het is alleen maar zonde van je ketamine.
Laatst bijgewerkt door Piotr op zo okt 13, 2013 1:18 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
L S D
Avatar gebruiker
Piotr
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1889
Geregistreerd: vr okt 26, 2012 11:23 pm

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Radical » wo okt 09, 2013 2:42 pm

Ik zeg niet dat ik een 'grotere' junk word door te snuiven haha. Maar heb hier nog geen behoefte aan en blijf graag bij de normen en waarden van mijn vrienden. Voor hen is drugs ook nog iets vrij nieuws zegmaar! :)
Did:
Alcohol, Truffels (Psilocybe Atlantis, Cosmic Connectors), Wiet (brownie, thee), XTC, Herbal XTC (Lemon X), Temazepam, 2C-B, Ritalin, N2O, 4-AcO-DMT, Ketamine, Oxazepam, Midazolam, Oxynorm (Maar 5mg...), 2c-e, speed en MXE
Avatar gebruiker
Radical
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1154
Geregistreerd: wo aug 14, 2013 12:24 am

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Perry » wo okt 09, 2013 3:06 pm

Dan raad ik sowieso Ketamine af.
Het is heel iets anders dan wat je tot nu toe hebt gehad en om dat in één keer oraal te doen is qua dosering misschien wel heel kut en krijg je achteraf spijt van.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Einstein » wo okt 09, 2013 3:17 pm

Mwa, dat geldt voor orale inname van eender welk tripmiddel. Dat het verspilling is van ketamine is waar, maar dat beseft MDMArvin zelf ook wel geloof ik :P Voor één keer trippen op K kan je het prima in een bommetje nemen, zolang je geen K-holes en heftige shit wilt meemaken.
Zou de eerste keer voor zo'n 150-200 mg gaan, denk ik.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Piotr » wo okt 09, 2013 4:29 pm

Al dit gepraat over ketamine.... Ik wordt er spuugzat van! Het is volgende week herfstvakantie en ik heb nog steeds geen ketamine! :mad:
L S D
Avatar gebruiker
Piotr
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1889
Geregistreerd: vr okt 26, 2012 11:23 pm

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Ahote » wo okt 09, 2013 4:30 pm

King schreef:Het is volgende week herfstvakantie en ik heb nog steeds geen ketamine! :mad:


:conf: zo ver ik weet is herfstvakantie wanneer allerheiligen en allerzielen valt en dat is begin november...
I do it just to get a rep
Avatar gebruiker
Ahote
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 745
Geregistreerd: di dec 25, 2012 2:51 am
Woonplaats: België

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Piotr » wo okt 09, 2013 4:36 pm

Ahote schreef:
King schreef:Het is volgende week herfstvakantie en ik heb nog steeds geen ketamine! :mad:


:conf: zo ver ik weet is herfstvakantie wanneer allerheiligen en allerzielen valt en dat is begin november...


Fuck the police.

Ik ben volgende week vrij.
L S D
Avatar gebruiker
Piotr
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1889
Geregistreerd: vr okt 26, 2012 11:23 pm

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Perry » wo okt 09, 2013 6:29 pm

Misschien moet ik ook maar weer 'ns echte keta halen ipv MXE.
Heeft toch iets... chillers.
Ik weet niet wat 't precies is.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Piotr » wo okt 09, 2013 7:29 pm

HAHAHA. Vanmiddag gepost dat ik nergens goeie ketamine kan fixen. Heeft een maat van me vanmiddag een grammetje goeie keta voor me gekocht! :love:
L S D
Avatar gebruiker
Piotr
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1889
Geregistreerd: vr okt 26, 2012 11:23 pm

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Perry » wo okt 09, 2013 7:30 pm

King schreef:HAHAHA. Vanmiddag gepost dat ik nergens goeie ketamine kan fixen. Heeft een maat van me vanmiddag een grammetje goeie keta voor me gekocht! :love:

Dat zijn echte vrienden! :hulde:
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor ParadijsVogel » wo okt 09, 2013 7:48 pm

JongGeleerd schreef:
King schreef:HAHAHA. Vanmiddag gepost dat ik nergens goeie ketamine kan fixen. Heeft een maat van me vanmiddag een grammetje goeie keta voor me gekocht! :love:

Dat zijn echte vrienden! :hulde:


Jouw beeld van echte vrienden is ietwat verstoord als je dit echt meent.
Tinychat huisdier

Ivo schreef:Hahahahaha, dat vraagt echt om misbruik.
Avatar gebruiker
ParadijsVogel
Corrupt
Donateur
Offline
 
Posts: 1987
Geregistreerd: ma dec 10, 2012 1:26 am

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Piotr » wo okt 09, 2013 8:03 pm

JongGeleerd schreef:
King schreef:HAHAHA. Vanmiddag gepost dat ik nergens goeie ketamine kan fixen. Heeft een maat van me vanmiddag een grammetje goeie keta voor me gekocht! :love:

Dat zijn echte vrienden! :hulde:

:hulde:

ParadijsVogel schreef:Jouw beeld van echte vrienden is ietwat verstoord als je dit echt meent.

Verstoor dit mooie moment niet, ik was net zo gelukkig....
L S D
Avatar gebruiker
Piotr
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1889
Geregistreerd: vr okt 26, 2012 11:23 pm

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Multitude » wo okt 09, 2013 8:06 pm

King schreef:Verstoor dit mooie moment niet, ik was net zo gelukkig....

Als je hier gelukkig van wordt... :woeh:
“And you are made of a hundred trillion cells. We are, each of us, a multitude.”
Avatar gebruiker
Multitude
Junkenhoeder
Donateur
Offline
 
Posts: 1874
Geregistreerd: di mei 08, 2012 12:27 am

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Piotr » wo okt 09, 2013 8:08 pm

Maybe, maybe not. Ik heb het pas één keer gedaan. :woeh:
L S D
Avatar gebruiker
Piotr
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1889
Geregistreerd: vr okt 26, 2012 11:23 pm

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Perry » wo okt 09, 2013 8:21 pm

ParadijsVogel schreef:
JongGeleerd schreef:
King schreef:HAHAHA. Vanmiddag gepost dat ik nergens goeie ketamine kan fixen. Heeft een maat van me vanmiddag een grammetje goeie keta voor me gekocht! :love:

Dat zijn echte vrienden! :hulde:


Jouw beeld van echte vrienden is ietwat verstoord als je dit echt meent.

Een echte vriend ziet wat je nodig hebt en geeft je dit. :kleuter:
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Radical » do okt 10, 2013 12:51 am

Ik zat inderdaad zelf te denken aan 150mg oraal en snap inderdaad dat het verspilling is, zoals eerder gezegd. Spijt zal ik krijgen, zelfs als ik bad trip. Wil alleen even kennis makken met de stof. Bedankt voor de answers.
Did:
Alcohol, Truffels (Psilocybe Atlantis, Cosmic Connectors), Wiet (brownie, thee), XTC, Herbal XTC (Lemon X), Temazepam, 2C-B, Ritalin, N2O, 4-AcO-DMT, Ketamine, Oxazepam, Midazolam, Oxynorm (Maar 5mg...), 2c-e, speed en MXE
Avatar gebruiker
Radical
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1154
Geregistreerd: wo aug 14, 2013 12:24 am

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Perry » do okt 10, 2013 1:00 am

Ik voel me even super humoristisch.

Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Claviceps » do okt 10, 2013 1:57 am

MDMArvin schreef:Ik zat inderdaad zelf te denken aan 150mg oraal en snap inderdaad dat het verspilling is, zoals eerder gezegd. Spijt zal ik krijgen, zelfs als ik bad trip. Wil alleen even kennis makken met de stof. Bedankt voor de answers.

De orale dosering tabel op de eerste pagina komt van Erowid, je zou tevens ook de Experiences Vault kunnen bekijken of er misschien meer mensen geëxperimenteerd hebben met orale doseringen en hun ervaringen ermee.

Of je stopt het in je kont

Rectaal zijn dezelfde doseringen als oraal. Als je snuift sla je het first-pass metabolisme over waarmee meer actieve stof in je circulatie terecht komt.

Iemand die ik ken heeft toen hij een batch Ketamine had versneden met kalk of iets dergelijks gezworen bij het oraal doseren en boekte daar goede resultaten mee. Echter, hij zowel als ik zijn beide ervaren gebruikers dus een exacte dosering voor een beginner kan ik je niet geven. Ik vind het zelf wel moeilijk in komen dat mensen bad trips ervaren op Ketamine, persoonlijk zou ik me daar niet zo druk om maken. Ik weet niet hoeveel Ketamine je hebt maar je zou best met 150 mg kunnen beginnen en dan als de effecten afzwakken de dosis verhogen en nogmaals oraal doseren. Vooral als beginner zal tolerantie reuze mee vallen.
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Perry » do okt 10, 2013 2:16 am

Rectaal gaat t direct via de poortader (heette hij zo? ik lig op bed :p) naar je lever, waarna het in je bloed komt. Zo sla je mond, slokdarm,maag, alvleesklier, galblaas en wss nog wel meer over...
Als dit niet first-pass is, wat dan wel?
Volgens mij werkt rektaal het heftigst met de laagste dosis.
Zie ook: Wodka tampon anaal.
Laatst bijgewerkt door Perry op do okt 10, 2013 3:33 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Piotr » do okt 10, 2013 10:16 am

Claviceps schreef:
Of je stopt het in je kont

Rectaal zijn dezelfde doseringen als oraal. Als je snuift sla je het first-pass metabolisme over waarmee meer actieve stof in je circulatie terecht komt.


Rectaal is volgens mij, na spuiten, de effectiefste methode hoor. Oraal is daarentegen meestal de zwakste, waarbij bij ketamine het merendeel wordt omgezet tot nor-ketamine in de maag. Correct me if I'm wrong.
L S D
Avatar gebruiker
Piotr
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1889
Geregistreerd: vr okt 26, 2012 11:23 pm

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Radagast » do okt 10, 2013 2:14 pm

Als we erowid moeten vertrouwen zou het inderdaad om dezelfde dosis gaan als bij oraal gebruik:



Threshold 40 - 50 mg
Light 50 - 100 mg
Common 75 - 300 mg
Strong 200 - 450 mg
The K Hole 500 + mg
Avatar gebruiker
Radagast
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 192
Geregistreerd: za dec 22, 2012 1:52 pm

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Einstein » do okt 10, 2013 5:55 pm

Er is wel een beetje sprake van first pass metabolism bij rectale inname, bij ketamine blijkbaar genoeg om de efficientie nogal te verlagen :#:
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Claviceps » do okt 10, 2013 8:26 pm

King schreef:Rectaal is volgens mij, na spuiten, de effectiefste methode hoor. Oraal is daarentegen meestal de zwakste, waarbij bij ketamine het merendeel wordt omgezet tot nor-ketamine in de maag. Correct me if I'm wrong.

De bioavailability is per drug, per route verschillend, generaliseren op deze manier voor alle drugs vind ik persoonlijk dan ook niet direct nuttig. Alhoewel je gelijk hebt dat IV over het algemeen de meest effectieve is. Flunitrazepam (benzo) is een mooi voorbeeld van een hoge orale bioavailability (komt kort in de buurt van IV) en een lage rectale: While 80% of flunitrazepam that is taken orally is absorbed, bioavailability in suppository form is closer to 50%. Hieronder heb ik nog wat additionele informatie toegevoegd over oraal versus rectaal administratie.

Op de wikipedia pagina van Ketamine staan de volgende gegevens voor bioavailability:
Bioavailability through the oral route reaches 17–20%; bioavailability through other routes are as follows: 93% intramuscularly, 25–50% intranasally, 30% sublingually, and 30% rectally.

...

Peak plasma concentrations are reached within a minute intravenously, 5–15 min intramuscularly, and 30 min orally.[49] Ketamine's duration of action in a clinical setting is 30 min to 2 h intramuscularly and 4–6 h orally.

In het geval van een dosering van 150 mg zou uitgaande van 20% oraal er zo'n 10% verschil zitten tussen oraal versus rectaal wat uitkomt op 15 mg Ketamine. Ik betwijfel of deze 15 mg echt een verschil gaat maken in de ervaring.

Er zijn manieren om de bioavaibility via de orale weg te verhogen door het inhiberen van de enzyme in de maagwand en uiteindelijk de lever. Echter, deze methode is niet zonder gevaren en zou ik niet zo maar iedereen aanraden. Een tijd geleden heb ik hier het topic: Grapefruit en Ketamine over geopend waarin je meer hierover kunt lezen.

In addition the rectal route bypasses around two thirds of the first-pass metabolism as the rectum's venous drainage is two thirds systemic (middle and inferior rectal vein) and one third portal (superior rectal vein). This means the drug will reach the circulatory system with significantly less alteration and in greater concentrations.
- Wiki Rectal (medicine)

Generally, oral administration is the route of choice in the daily practice of pharmacotherapy. However, in some circumstances this is impractical or even impossible (during nausea and vomiting or convulsions, in uncooperative patients and before surgery).

...

It may also represent an interesting alternative to intravenous or other injection routes of drug administration. The rate and extent of rectal drug absorption are often lower than with oral absorption, possibly an inherent factor owing to the relatively small surface area available for drug uptake. In addition, the composition of the rectal formulation (solid vs liquid, nature of the suppository base) appears to be an important factor in the absorption process by determining the pattern of drug release. This relation between formulation and drug uptake has been clearly demonstrated for drugs like diazepam, paracetamol (acetaminophen), indomethacin, methadone and diflunisal.

...

For a number of drugs the extent of rectal absorption has been reported to exceed oral values, which may reflect partial avoidance of hepatic first-pass metabolism after rectal delivery. This phenomenon has been reported for morphine, metoclopramide, ergotamine, lidocaine (lignocaine) and propranolol.
- Pharmacokinetics of rectal drug administration, Part I. General considerations and clinical applications of centrally acting drugs. (1991)
Laatst bijgewerkt door Claviceps op vr okt 11, 2013 11:20 pm, in totaal 6 keer bewerkt.
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor frozentoast » do okt 10, 2013 8:30 pm

Echt maar 25-50% nasaal? tfoe
Avatar gebruiker
frozentoast
fa2 ouwe
Donateur
Offline
 
Posts: 2270
Geregistreerd: ma jul 16, 2012 11:45 pm
Woonplaats: zesde dimensie linksaf

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Claviceps » do okt 10, 2013 8:33 pm

FrozenToast schreef:Echt maar 25-50% nasaal? tfoe

Blijkbaar wel ja. Bronnen gebruikt op Wikipedia voor deze cijfers:

- Quibell, Rachel; Prommer, Eric E., Mihalyo, Mary, Twycross, Robert, Wilcock, Andrew (1 March 2011). "Ketamine*". Journal of Pain and Symptom Management 41 (3): 640–649.
- Sinner, B; Graf, BM (2008). "Ketamine". Handbook of experimental pharmacology. Handbook of Experimental Pharmacology 182 (182): 313–33.
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Ivo » vr okt 11, 2013 11:04 am

Klein foutje in je bereking. Het verschil tussen 20% en 30% is geen 10% maar 50%... Of 33% omgekeerd.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Einstein » vr okt 11, 2013 12:38 pm

Klopt. Een rectale dosering van 150 mg zou dan overeen komen met een orale dosis van 225 mg :P
Biologische beschikbaarheid wordt altijd gerelateerd aan de dosis voor intraveneuze injectie en aangezien het IV'en van ketamine extreem efficiënt is lijken de andere percentages nogal pietluttig, maar hoe dan ook is nasale inname nog altijd zo'n 2 keer zo efficient als orale inname.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Algemene Informatie: Ketamine

Berichtdoor Claviceps » vr okt 11, 2013 11:20 pm

Ivo schreef:Klein foutje in je bereking. Het verschil tussen 20% en 30% is geen 10% maar 50%... Of 33% omgekeerd.

Einstein schreef:Klopt. Een rectale dosering van 150 mg zou dan overeen komen met een orale dosis van 225 mg :P
Biologische beschikbaarheid wordt altijd gerelateerd aan de dosis voor intraveneuze injectie en aangezien het IV'en van ketamine extreem efficiënt is lijken de andere percentages nogal pietluttig, maar hoe dan ook is nasale inname nog altijd zo'n 2 keer zo efficient als orale inname.

/Doh :smokin:, bedankt voor de correctie heren :-D
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

VorigeVolgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Dissociatieven

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner