Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Salvia divinorum

Tripmiddelen die je in de natuur kan vinden horen hier thuis, zoals paddo's en cacti, maar je kunt hier ook terecht voor bvb herbal xtc.
Als je het in een smartshop kunt vinden, is de kans groot dat het hier hoort.

Re: Salvia divinorum

Berichtdoor Einstein » za okt 08, 2011 2:54 pm

Tijdens mijn laatste salviatrip heb ik wel gemerkt dat het echt helpt om in een rustige omgeving in het donker te zitten, de trip werd echt een stuk makkelijker te behappen. Wil het ook nog een keer roken in volslagen duisternis.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Salvia divinorum

Berichtdoor dadalife » ma okt 17, 2011 4:17 pm

Ik heb een vraagje,
Ik gebruik weinig drugs, af en toe een jointje en alcohol.
Ik heb niet heel veel trip ervaring, wel al een keer truffels gedaan, 15 gr Dragon's Dynamite.
Maar heb je echt veel trip ervaring nodig om Salvia te gebruiken? Zat eraan te denken binnenkort eens het 5X/10X extract te proberen, met tripsitter uiteraard.
Laatst bijgewerkt door dadalife op do dec 22, 2011 4:49 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
SPACE
Avatar gebruiker
dadalife
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 143
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 7:54 pm

Re: Salvia divinorum

Berichtdoor Einstein » ma okt 17, 2011 4:44 pm

Iedereen doet salvia tegenwoordig, omdat het tegelijk heftig is en makkelijk te krijgen, maar een echt leuke trip zal het vrijwel nooit geven als je het zomaar eens rookt. Echt gevaarlijk wordt het ook niet als je er een tripsitter bijhoudt, maar in sommige gevallen kan het wel een griezelige ervaring zijn.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Salvia divinorum

Berichtdoor Doc » vr dec 02, 2011 2:38 pm

Einstein schreef:Iedereen doet salvia tegenwoordig, omdat het tegelijk heftig is en makkelijk te krijgen, maar een echt leuke trip zal het vrijwel nooit geven als je het zomaar eens rookt. Echt gevaarlijk wordt het ook niet als je er een tripsitter bijhoudt, maar in sommige gevallen kan het wel een griezelige ervaring zijn.


Maar dit geldt ook voor wiet zo, en vele andere drugs...

De conclusie is dat je je goed moet voelen (de setting) en zeker weten dat je er klaar voor bent.

En natuurlijk altijd klein beginnen, dan kan er weinig echt misgaan.
Huilen met de ket op....
Avatar gebruiker
Doc
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 700
Geregistreerd: ma maart 07, 2011 10:36 pm
Woonplaats: Ergens bij de rijn

Re: Salvia divinorum

Berichtdoor Einstein » vr dec 02, 2011 5:11 pm

Krijg toch wel de indruk dat salvia veel vaker griezelige ervaringen veroorzaakt (of er gebeurt helemaal niets, dat kan ook).
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Salvia divinorum

Berichtdoor Inhalicus » za dec 03, 2011 2:32 am

Salvia geeft vaak een nare, ongemakkelijke trip. Daarin tegen is het wel weer interessant vanwege de bizarheid.
Met tripsitter erbij kan je het best een keer proberen zonder verdere trip ervaring. Je hebt weinig te verliezen of te winnen.
Avatar gebruiker
Inhalicus
Guppekop
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 590
Geregistreerd: di feb 22, 2011 6:39 pm
Woonplaats: ZH

Re: Salvia divinorum

Berichtdoor Huggybear²³ » za dec 03, 2011 2:39 am

Doc schreef:
Einstein schreef:Iedereen doet salvia tegenwoordig, omdat het tegelijk heftig is en makkelijk te krijgen, maar een echt leuke trip zal het vrijwel nooit geven als je het zomaar eens rookt. Echt gevaarlijk wordt het ook niet als je er een tripsitter bijhoudt, maar in sommige gevallen kan het wel een griezelige ervaring zijn.


Maar dit geldt ook voor wiet zo, en vele andere drugs...

De conclusie is dat je je goed moet voelen (de setting) en zeker weten dat je er klaar voor bent.

En natuurlijk altijd klein beginnen, dan kan er weinig echt misgaan.

Goed voelen heeft er niet alles mee te maken. Toen ik het deed voelde ik me prima, misschien beetje zenuwachtig, maar dat heeft achteraf toch niets uitgemaakt omdat je (ik iig) niet doorhebt wat je overkomt. Zo beleefde ik het iig (viewtopic.php?f=4&t=976&p=180861)
Avatar gebruiker
Huggybear²³
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 519
Geregistreerd: vr maart 11, 2011 11:17 pm

Re: Salvia divinorum

Berichtdoor Taxi. » za dec 03, 2011 1:00 pm

Ik vond het maar niks de eerste keer.. Misschien kwam het ook omdat het allemaal te gehaast ging. Is nooit goed natuurlijk. Voelde er eigenlijk niks van, behalve een ontzettend stoned gevoel. Over een paar maandjes gun ik salvia een tweede kans, dan rook ik het in een bong... Had het gevoel dat er door het gebruik van een pijpje veel rook verloren ging en ik dus maar een kleine hoeveelheid binnenkreeg.
Avatar gebruiker
Taxi.
I got some bad ideas in my head.
Donateur
Offline
 
Posts: 995
Geregistreerd: di sep 20, 2011 3:53 pm

Re: Salvia divinorum

Berichtdoor Einstein » za dec 03, 2011 7:14 pm

Volgende keer een sterker extract roken dan 8-)
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Salvia divinorum

Berichtdoor Taxi. » za dec 03, 2011 7:15 pm

Einstein schreef:Volgende keer een sterker extract roken dan 8-)


Had 40x :roll2: :grin:
Avatar gebruiker
Taxi.
I got some bad ideas in my head.
Donateur
Offline
 
Posts: 995
Geregistreerd: di sep 20, 2011 3:53 pm

Re: Salvia divinorum

Berichtdoor Inhalicus » za dec 03, 2011 7:32 pm

MushRockker schreef:
Einstein schreef:Volgende keer een sterker extract roken dan 8-)


Had 40x :roll2: :grin:


Betere rook methode gebruiken dan?
Avatar gebruiker
Inhalicus
Guppekop
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 590
Geregistreerd: di feb 22, 2011 6:39 pm
Woonplaats: ZH

Re: Salvia divinorum

Berichtdoor Einstein » za dec 03, 2011 7:46 pm

Met een pijpje roken is ook niet altijd even handig, ik gebruik zelf altijd een bong en stormaansteker. Wil eigenlijk overstappen op sublinguale inname (gedoe met tincturen en zo), doseert een stuk makkelijker, maar dat is wel wat meer gedoe vooraf.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Salvia divinorum

Berichtdoor Taxi. » za dec 03, 2011 8:13 pm

Inhale schreef:
MushRockker schreef:
Einstein schreef:Volgende keer een sterker extract roken dan 8-)


Had 40x :roll2: :grin:


Betere rook methode gebruiken dan?


Ja ben inderdaad van plan met een bong te roken volgende keer 8-)
Avatar gebruiker
Taxi.
I got some bad ideas in my head.
Donateur
Offline
 
Posts: 995
Geregistreerd: di sep 20, 2011 3:53 pm

Re: Salvia divinorum

Berichtdoor neurofruit » di dec 06, 2011 9:16 pm

Doc schreef:
Maar dit geldt ook voor wiet zo, en vele andere drugs...

De conclusie is dat je je goed moet voelen (de setting) en zeker weten dat je er klaar voor bent.

En natuurlijk altijd klein beginnen, dan kan er weinig echt misgaan.


De set.
neurofruit
Newbie
Offline
 
Posts: 6
Geregistreerd: vr okt 07, 2011 9:53 pm

Re: Salvia divinorum

Berichtdoor dadalife » za dec 17, 2011 7:03 pm

Als jullie salvia roken, hebben jullie dan ook echt altijd een tripsitter erbij? ik had het laatst voor het eerst gedaan, maar ik vond het alleen maar irritant dat er 2 mensen bij waren.
SPACE
Avatar gebruiker
dadalife
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 143
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 7:54 pm

Re: Salvia divinorum

Berichtdoor Huggybear²³ » za dec 17, 2011 7:08 pm

dadalife schreef:Als jullie salvia roken, hebben jullie dan ook echt altijd een tripsitter erbij? ik had het laatst voor het eerst gedaan, maar ik vond het alleen maar irritant dat er 2 mensen bij waren.

Ik vond het zelf ook irritant, maar aangezien t zulk onvoorspelbaar spul is, is een sitter toch wel handig. Misschien als de sitters op een afstandje zitten dat t wat minder storend is ofzo...
Avatar gebruiker
Huggybear²³
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 519
Geregistreerd: vr maart 11, 2011 11:17 pm

Re: Salvia divinorum

Berichtdoor Maddog » zo dec 18, 2011 8:03 pm

Ja en niet een tripsitter die de hele trip door je vragend aan gaat kijken en elke 20 seconden vraagt "gaat het goed" "wil je wat drinken" "moet ik wat doen voor je?"

iemand die zelf ook vaak getript heeft die ff boekje gaat lezen intussen en kijkt op een afstandje of je geen glas breekt of messen pakt.
Avatar gebruiker
Maddog
Woef
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1474
Geregistreerd: ma sep 19, 2011 11:36 am

Re: Salvia divinorum

Berichtdoor dadalife » ma dec 19, 2011 12:22 am

Madcat schreef:Ja en niet een tripsitter die de hele trip door je vragend aan gaat kijken en elke 20 seconden vraagt "gaat het goed" "wil je wat drinken" "moet ik wat doen voor je?"

iemand die zelf ook vaak getript heeft die ff boekje gaat lezen intussen en kijkt op een afstandje of je geen glas breekt of messen pakt.


Daar ben ik inmiddels achter ja, dat 2de voorbeeld is inderdaad wel een stuk prettiger
SPACE
Avatar gebruiker
dadalife
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 143
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 7:54 pm

Re: Salvia divinorum

Berichtdoor PaarseVoet » ma dec 19, 2011 4:23 pm

Ik ben van plan om morgen voor het eerst salvia te proberen maar heb nog één vraag die ik niet duidelijk kan vinden.

Gaat bv 1 portie 5x extract evenveel doen als 1/4 portie 20x extract ? Of merk je weinig als je zo een kleine portie neemt van de 20x?
Avatar gebruiker
PaarseVoet
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 96
Geregistreerd: vr dec 02, 2011 3:40 am

Re: Salvia divinorum

Berichtdoor Doc » ma dec 19, 2011 5:24 pm

PaarseVoet schreef:Ik ben van plan om morgen voor het eerst salvia te proberen maar heb nog één vraag die ik niet duidelijk kan vinden.

Gaat bv 1 portie 5x extract evenveel doen als 1/4 portie 20x extract ? Of merk je weinig als je zo een kleine portie neemt van de 20x?


Volgens mij wel.
Maar als ik iets uit de smartshop haal vraag ik altijd voor de zekerheid hoe ik moet doseren, en vaak krijg je informatie mee, dus dit raad ik ook aan om na te vragen.
Huilen met de ket op....
Avatar gebruiker
Doc
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 700
Geregistreerd: ma maart 07, 2011 10:36 pm
Woonplaats: Ergens bij de rijn

Re: Salvia divinorum

Berichtdoor Einstein » ma dec 19, 2011 6:37 pm

In theorie werkt het zo, de vraag is hoe nauwkeurig die 20x en 5x zijn. Met extracten die nauwkeurig bepaalde doses bevatten zal die redenering wel op gaan (hoewel er misschien bij het roken wat verloren gaat o.i.d.).
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Salvia divinorum

Berichtdoor FRESH » do dec 22, 2011 1:16 pm

PaarseVoet schreef:Ik ben van plan om morgen voor het eerst salvia te proberen maar heb nog één vraag die ik niet duidelijk kan vinden.

Gaat bv 1 portie 5x extract evenveel doen als 1/4 portie 20x extract ? Of merk je weinig als je zo een kleine portie neemt van de 20x?


In feite klopt dat wel ja. Heb alleen geen idee of die extracten ook daadwerkelijk goed afgemeten kunnen worden en of dat betrouwbaar genoeg is.
Hoeveel denk je te gaan nemen eigenlijk?
FRESH
Offline
 

Re: Salvia divinorum

Berichtdoor PaarseVoet » do dec 22, 2011 2:02 pm

Shop had enkel ng 5x en 15x, van beid 1 potje van halve gram gekocht . amper effct gehad.

1x proberen rokn (0.3g 5x extract) daarna zoals op de verpakking staat 1 porti (ong 0.2g) van de 15x onder mijn tong laten liggen zoals aangegeven op de verpakking. Ik had een lichte buzz, maar heb niet ervaren wat een echte salviatrip is. Ligt dit aan de doseringen ?

deze week ng maar is proberen met een vriend, heb ng wat 15x liggen
Avatar gebruiker
PaarseVoet
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 96
Geregistreerd: vr dec 02, 2011 3:40 am

Re: Salvia divinorum

Berichtdoor snuifduif » vr dec 23, 2011 9:36 pm

PaarseVoet schreef:Shop had enkel ng 5x en 15x, van beid 1 potje van halve gram gekocht . amper effct gehad.

1x proberen rokn (0.3g 5x extract) daarna zoals op de verpakking staat 1 porti (ong 0.2g) van de 15x onder mijn tong laten liggen zoals aangegeven op de verpakking. Ik had een lichte buzz, maar heb niet ervaren wat een echte salviatrip is. Ligt dit aan de doseringen ?

deze week ng maar is proberen met een vriend, heb ng wat 15x liggen

Je kan het beter roken voor een echte trip.
En een storm aansteker is zeker aan te raden
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Salvia divinorum

Berichtdoor neurofruit » vr dec 23, 2011 10:29 pm

FRESH schreef:
In feite klopt dat wel ja. Heb alleen geen idee of die extracten ook daadwerkelijk goed afgemeten kunnen worden en of dat betrouwbaar genoeg is.


Dat kan betrouwbaar worden afgemeten. In principe werk het als volgt. Uit het blad wordt het actieve bestanddeel (salvinorine) geëxtraheerd, en dit extract wordt verwerkt in de bladsnippers. Zo zal er dus een hogere concentratie per gewicht ontstaan.

Een 5x extract bevat dan vijf keer zo veel van het actieve bestanddeel die het gewone blad bevat. En dat maakt een 10x extract dus ook echt twee keer zo sterk als een 5x extract (en tien keer zo sterk als een 10x extract).
neurofruit
Newbie
Offline
 
Posts: 6
Geregistreerd: vr okt 07, 2011 9:53 pm

Re: Salvia divinorum

Berichtdoor Glazuur » za jan 14, 2012 2:07 pm

Einstein schreef:Met een pijpje roken is ook niet altijd even handig, ik gebruik zelf altijd een bong en stormaansteker. Wil eigenlijk overstappen op sublinguale inname (gedoe met tincturen en zo), doseert een stuk makkelijker, maar dat is wel wat meer gedoe vooraf.


Goed idee, heb je het al geprobeerd? Hoe zou je een tinctuur maken van de salvia, en hoe ga je dat doseren? Inmiddels heb ik het vaak gerookt en de trip is fantastisch, maar de brandende stukjes die je keel invliegen zijn toch altijd minder. Bovendien staat roken tijdens een trip me nooit zo aan, dus misschien is met tinctuur een beter idee?
Hoor het graag :mrgreen:
Zoals mijn opa altijd zei: 'Een hobby mag wat kosten!'
Avatar gebruiker
Glazuur
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 33
Geregistreerd: do jan 12, 2012 9:14 pm

Re: Salvia divinorum

Berichtdoor Einstein » za jan 14, 2012 3:51 pm

Nog niet gedaan nee, ben me momenteel aan het focussen op wat andere stoffen. Salvia is, hoewel verschrikkelijk interessant, toch wat te duur voor mij. Ben wel van plan om ooit salviaplanten te kweken, zodat ik een enorme supply aan salvinorine A heb. :woeh:
Je kan eenvoudig met zuivere alcohol of sterk alcoholische drank een soort tinctuur maken (gebruik geen gedenatureerde alcohol!) uit de bladeren. Nog makkelijker te hanteren is zuivere salvinorine A in oplossing, maar dat kan riskant zijn omdat het spul zo potent is.

Wat me hier trouwens ook wel aan aanspreekt is de langere werkingsduur. Als je salvia rookt is de trip vaak net te snel weer voorbij.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Salvia divinorum

Berichtdoor PaarseVoet » za jan 14, 2012 8:24 pm

Ivm die stormaansteker, is een zippo een waardig alternatief ?
Avatar gebruiker
PaarseVoet
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 96
Geregistreerd: vr dec 02, 2011 3:40 am

Re: Salvia divinorum

Berichtdoor Einstein » za jan 14, 2012 8:39 pm

Denk het wel. Zal ook wel met gewone Bic-rommel gaan, alleen zal het dan minder sterk zijn, maar effect krijg je er nog wel van.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Salvia divinorum

Berichtdoor PaarseVoet » za jan 14, 2012 8:44 pm

ok. na vorige poging (met rommelaansteker dus) niets gehad, morgen is opnieuw proberen met wat 20x. Dat extract heeft wel een tijdje in een warme huiskamer gelegen in een wietzakje . Verdwijnt potentie snel bij salvia ?
Avatar gebruiker
PaarseVoet
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 96
Geregistreerd: vr dec 02, 2011 3:40 am

VorigeVolgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Natuurlijke Psychoactieven

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner