Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

3-FMP / 3-FA

Dé plek voor discussie over alle nieuwe stoffen. Met een speciaal subforum voor de 2C-reeks.

Re: 3-FMP / 3-FA

Berichtdoor JongGeleerd » za apr 22, 2017 1:11 pm

Research Supply bestaat al lang niet meer, bedoel je SI of LS?
En ik blijf erbij dat wanneer substantie A en B dezelfde zijn, het fysiologische effect ook gelijk is. Dusja, meten is weten, speculatie posts zijn enkel verwarrend, wanneer ze op een harm reduction informatie forum, gewoon tussen de rest van de posts staan.
Het niveau van dat ongegrond speculeren doet mij overigens vermoeden dat je ook actief bent binnen een US / International drug community. Klopt dat?
Zo ja: Reddit? /r/Stims?
Bennaccio schreef:werkt een Fool als antidepressiva?

Hoe vind je zelf dat het gaat?
JongGeleerd
Knuffelbaar
Donateur

Berichtdoor spikeycloud » za apr 22, 2017 6:33 pm

JongGeleerd schreef:Research Supply bestaat al lang niet meer, bedoel je SI of LS?
En ik blijf erbij dat wanneer substantie A en B dezelfde zijn, het fysiologische effect ook gelijk is. Dusja, meten is weten, speculatie posts zijn enkel verwarrend, wanneer ze op een harm reduction informatie forum, gewoon tussen de rest van de posts staan.
Het niveau van dat ongegrond speculeren doet mij overigens vermoeden dat je ook actief bent binnen een US / International drug community. Klopt dat?
Zo ja: Reddit? /r/Stims?

Ja bedoel indd SI. Natuurlijk weten we niet hoe zuiver de 3FA van LS is maar de conensus bij iedereen die ik spreek is dat het effect minder is dan van SA. Het is overigens ook door SI bevestigd dat die van LS legit is. Maar ze wisten niet hoe puur.

Nee zit alleen soms.op bluelight maar daar post ik bijna nooit.
spikeycloud
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor JongGeleerd » za apr 22, 2017 9:21 pm

spikeycloud schreef:Ja bedoel indd SI. Natuurlijk weten we niet hoe zuiver de 3FA van LS is maar de conensus bij iedereen die ik spreek is dat het effect minder is dan van SA. Het is overigens ook door SI bevestigd dat die van LS legit is. Maar ze wisten niet hoe puur.

Kom op man, je bent een slimme knul en goed ingelezen mbt dit onderwerp, right? Dan zou het toch vanzelfsprekend moeten zijn dat je in ziet dat persoonlijke subjectief ervaren effecten die normaal gesproken al eigenlijk niets zegt over de zuiverheid. In dit geval vergelijk je het ook nog eens met een tweede ervaring, die op een compleet ander moment heeft plaatsgevonden waarvan je wel even accuraat denkt te kunnen inschatten hoe het voelde.

Ik zal mijn punt nog even uitwijden, voor eventuele sceptici en naysayers.
Spoiler! :
Je lichaam verkeert op ieder moment in een andere exacte situatie. Er delen constant cellen, er sterven cellen af, er worden fouten gemaakt bij DNA translatie en transcripie, die fouten worden hopelijk gedetecteerd en hersteld, zo niet dan is het te hopen dat de fout binnen het junk DNA valt, zo niet dan is het te hopen dat de nieuw verkregen nucleotideketen codeert voor hetzelfde aminozuur, zo niet dan is het te hopen dat 2 aminozuren met gelijkende eigenschappen wat betreft elektronegativiteit, zodat de intermoleculair werkende krachten het vouwen van het eiwit niet beïnvloedt, als ook dit niet meezit, dan hoop je dat als er überhaupt nog een eiwit gevormd kan worden, deze functie geen al te grote hinder oplevert en het niet een eiwit betrof waarvan het ontbreken ernstige complicaties met zich meebrengt. Vervolgens is het ook nog eens mogelijk dat er geen stop codon meer wordt gecodeerd en waarna een constante deling kan plaatsvinden. Wat in sommige gevallen ook gebeurt is dat de cel in apoptose gaat, wat voor geprogrammeerde celdood is, of de cel 'gewoon afsterft.
Zie je hoe immens veel variabelen er zijn? En dit is alleen nog maar celdeling, wat constant plaatsvindt. Waarschijnlijk heb ik zo uit mn hoofd ook nog lang niet alles bedacht van de dingen die ik ooit heb gelezen.

Dat vormt een mooie overbrugging naar wat waarschijnlijk de betrouwbaarheid van je speculatie het zwaarst aantast. 1 van de 2 ervaringen heeft tijden in het geheugen opgeslagen gezeten en is hier tig keer herschreven.Ten tweede zijn herinneringen (soms zelfs extreem) gekleurd door emoties. Dit betreft de emoties voorafgaand aan en tijdens het moment dat de ervaring werd opgedaan, maar ook de emoties dit je ervaart gedurende de tijd dat de herinnering ongebruikt ligt te wachten EN het gevoel dat je hebt wanneer je er eindelijk eens naar vraagt en je brein het slappe aftreksel van wat je er daadwerkelijk plaatsvond aan je voorschotelt alsof het een exacte kopie is.
Sowieso is het geheugen geniepig, want het kan ter plekke een volledig fictieve herinnering creëren en je laten geloven dat je het hebt meegemaakt, wanneer er een gephotoshopte foto tussen enkele echte foto's uit je geschiedenis wordt geplaatst en je bij iedere foto moet vertellen wat er toen gebeurde. Mensen vertellen in geuren en kleuren over hun zojuist onbewust gefabriceerde herinnering.

Verder speelt je verwachting een grote rol. Zo ervaren sommige mensen een hevige afkick van placebo heroïne en kunnen je hersenen je extreme pijn laten voelen, wanneer deze wordt verwacht.

Dan zijn er nig maaginhoud, gezondheid, staat van alertheid, vermoeidheid, aanwezige reserves, warmte, activiteiten voorafgaand en tijdens, spijsvertering/metabolisme, accuraatheid van het gewicht van de ingenomen stof en nog veel meer prikkels en andere variabelen beïnvloeden het effect dat je je herinnerd te hebben ervaren.

Dit alles maakt je speculatie een chaotischering van de informatie voorziening en de kans dat jij in staat bent een ook maar enigszins accurate vergelijking van de zuiverheid kan inschatten op basis van je ervaring is ook nog eens nihil. Daarnaast is er een grote kans dat mensen met minder kennis van dergelijke materie hierdoor denken dat het mogelijk is zo een inschatting te maken die de waarheid benaderd. Wie dit al dacht zal het als een bevestiging interpreteren en sterker vasthouden aan die valse waarheid. Deze mensen kunnen dergelijke dingen dan als een exacte wetenschap verkondigen en tadaaaa, meer fout geïnformeerde mensen en dit blijft zich zo versterken tot het punt dat klinkklare onzin een collectieve waarheidspositie verkrijgt. Er zijn meerdere voorbeelden bekend van leugens die tot een wereldwijde waarheid zijn gegroeid en zelfs nu de waarheid eigenlijk bekend is, leeft toch vrijwel iedereen voort met de leugen als realiteit.

Hiermee bedoel ik niet lizard government/illuminati bullshit, maar bijvoorbeeld een statement van een agent betreffende een moord op klaarlichte dag in een winkelcentrum. Hij zei dat er vele ooggetuigen waren, maar niemand melding van had gedaan van de steekpartij. Hij knalde er ook nog een moraaltje bij, iets als "we meer betrokken moeten worden met onze medemens" ofzo en daarnaast benadrukte hij nog even het verplicht is melding te doen en veel meldingen van hetzelfde misdrijf hen een beeld geeft van zowel de ernst als het aantal ooggetuigen en dus de pakkans. In werkelijkheid waren er fouten gemaakt of hield de politie zich bezig met louche praktijken oid. In ieder geval, er is ontdekt dat de politie een bult aan meldingen heeft binnen gekregen van ooggetuigen, maar pas veeeel te laat aanwezig waren, waardoor de neergestoken vrouw doodgebloed is en de dader nooit is gepakt.
Zoiets hoor, het is alweer even geleden dat ik dit leerde, in grote lijnen klopt deze anekdote wel sowieso, maar de details heb ik gegokt met wat ik denk dat het wel eens geweest kon zijn. Dit voorval schijnt bij vrijwel iedere Psychologie studie te worden gebruikt.

Sorry dat ik een beetje derail aan t einde, I lost focus :')
spikeycloud schreef:Nee zit alleen soms.op bluelight maar daar post ik bijna nooit.

Hmm, mag ik dan vragen of je nog weet waar(van) je dit hebt overgenomen en of je het zelf als zijnde een enigszins accurate schatting zag? Zo ja, nu nog? Zo nee, waarom noem je het dan? (en al helemaal op een forum en dan ook nog buiten onzin! :kleuter:

JongGeleerd
Knuffelbaar
Donateur

Berichtdoor spikeycloud » za apr 22, 2017 11:57 pm

Een ingewikkeld verhaal jonggeleerd haha. Ik snap je frustratie ergens wel en ervaringen zijn ook relatief. Vergeet ook daarbij niet dat ik altijd 2C-I en ho met bij de 3FA heb gepakt en vaak nog diverse andere stims erbij.

Maar die ene 3FA ervaring van een aantal jaar terug. Dat was volgens mij met JWH-122, 2C-I, 4-ho-met en volgens mij ook nog.4Fa erbij....I know I know...poeh die vergeet ik nooit meer. Maar het is net wat je zegt er kunnen zoveel factoren mee hebben gespeeld die de ervaring hebben gemaakt zoals die toen was. Zelfs de dingen die je dacht die weken ervoor zullen invloed hebben gehad hahah.

Anyway bedankt voor je lange verhaal. Heb je hier een studie voor gedaan?
spikeycloud
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor JongGeleerd » zo apr 23, 2017 12:56 am

Het leven is een studie :woeh:
Sorry, even zonder dollen, ik heb hier zowel scheikunde als farmacie een jaartje verneukt, hoewel ik er achteraf gezien toch aardig wat van heb opgestoken.
Verder leer ik veel door alles altijd op filosofische wijze te proberen te verklaren wanneer ik het niet begrijp en ik kan ik me er niet bij neerleggen wanneer in een gesprek twijfel ontstaat over een feitje. Dat moet ik dan direct uitzoeken of, wanneer het veel uitzoekwerk gaat kosten, schrijf ik even een reminder op. Vorm van zelfstudie dus en een sterke natuurlijke nieuwsgierigheid. In hoeverre die 2 eigenschappen hier een bijdrage aan hebben geleverd weet ik niet, maar mogelijk vind je t interessant en studeren uit een boek ben ik niet echt een ster in gebleken. Nouja, tenzij me vrijwel geen vrijheid en een prikkel arme werkomgeving wordt gegeven is in het verleden gebleken...

En VWO, N&T + N&G heb ik gedaan trwns, maar dat stelt achteraf niet zover voor... tot ik 19 was en mn diploma haalde was mn enige levensdoel eigenlijk de middelbare school afronden, want ik wilde niets liever dan daar weg...

JongGeleerd
Knuffelbaar
Donateur

Berichtdoor Amvitamientje » zo apr 23, 2017 1:07 am

JongGeleerd schreef:ik kan ik me er niet bij neerleggen wanneer in een gesprek twijfel ontstaat over een feitje. Dat moet ik dan direct uitzoeken

Dit heb ik dus ook, tot grote ergernis van de ander.

spikeycloud schreef:Maar die ene 3FA ervaring van een aantal jaar terug. Dat was volgens mij met JWH-122, 2C-I, 4-ho-met en volgens mij ook nog 4Fa erbij

Met al die verschillende drugsoorten vraag ik mij echt af in hoeveel invloed de 3-FA heeft gehad op die ervaring.
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Amvitamientje
Moderator

Berichtdoor spikeycloud » do apr 27, 2017 1:42 pm

Toch 500 mg besteld bij SI :kleuter: , maandag hadden ze het geshipped en gister al binnengekregen. Had gister bij koningsnacht een allergy dose gepakt van 3 mg, met 0,5 mg etizolam. Ik was vrij moe voordat ik het pakte. Maar na een tijdje had ik hier helemaal geen last meer van. Ik heb nu al een vermoeden dat deze 3-FA veel en veel potenter is dan die van LS. Daarna nog nog 10 mg 2C-D gehad en best een dikke avond gehad. Niet super euforisch fso, maar zeker wel een toffe avond en heb de hele avond ook gewoon goede heldere energie gehad. Daarna ook meteen zonder problemen kunnen pitten. Miss placebo, maar ik denk dat het wel goeie is.
spikeycloud
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor omerobert » vr apr 28, 2017 9:38 pm

Lijkt me nogal een stevige conclusie, kijkend naar je doseringen en combinaties. Hoe kan je daar nou zinnige conclusies uit trekken?

Vond persoonlijk niks mis met die van LS, duidelijk verschil met 4-FA.
karlito schreef:hallo ik ben hier volledig nieuw,
mag ik hier zo maar zeggen wat ik als ontbijt neem?
omerobert
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor FRESH » ma mei 01, 2017 11:58 am

omerobert schreef:Lijkt me nogal een stevige conclusie, kijkend naar je doseringen en combinaties. Hoe kan je daar nou zinnige conclusies uit trekken?

Vond persoonlijk niks mis met die van LS, duidelijk verschil met 4-FA.

Uiteraard zit er een verschil in 4-FA en 3-FA. Dat is zelfs zonder het officieel te laten testen al merkbaar.

Het -kan- zo zijn dat de 3-FA van SI natuurlijk sterker is dan die van LS. SI heeft een nieuwe batch en als die van LS wat ouder is, dan kan dat wellicht in sterkte verminderd zijn al die jaren(?).
Ook kan er verschil in zuiverheid inzitten, net als je dat bij 4-FA hebt.
De ene 4-F kan 66% zijn terwijl de ander 78% kan zijn. Dat zal met 3-FA niet anders zijn.
You can't buy happiness,
but buying dope is pretty close

One friend can change your whole life

If You Pay Peanuts, You Get Monkeys

FRESH
in the MIX 3.0
Donateur

Berichtdoor omerobert » ma mei 01, 2017 12:03 pm

Ik vraag me echt af of je dat daadwerkelijk merkt, en in hoeverre dat wordt beïnvloed door je verwachten erover.
omerobert
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor spikeycloud » ma mei 01, 2017 7:44 pm

omerobert schreef:Ik vraag me echt af of je dat daadwerkelijk merkt, en in hoeverre dat wordt beïnvloed door je verwachten erover.

Heeft niemand anders hier besteld? Het is alweer een tijdje uitverkocht. Ik wil t voorlopig nog niet aan met een wat grotere dosis. Al zou het duiveltje op mijn schouder t dol graag willen. Ze krijgen over enige tijd wel weer nieuwe naar dat kon nog 6-12 maanden duren. Het scheeld voor mij nu ook dat ik grote veantwoordelijkheden op het werk heb. Dat maakt toch dat je niet zo snel gek gaat doen.

Ondanks het miss niet de beste keuze was, ben ik toch blij dat ik wat gekocht heb.

Iemand die t ook gekocht heeft t al geprobeerd?
spikeycloud
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor FRESH » di mei 02, 2017 4:34 pm

omerobert schreef:Ik vraag me echt af of je dat daadwerkelijk merkt, en in hoeverre dat wordt beïnvloed door je verwachten erover.

Dat merk je wel degelijk, want je hebt er dan minder of meer van nodig voor hetzelfde effect.
You can't buy happiness,

FRESH
in the MIX 3.0
Donateur

Berichtdoor omerobert » di mei 02, 2017 5:27 pm

FRESH schreef:

Dat merk je wel degelijk, want je hebt er dan minder of meer van nodig voor hetzelfde effect.

Ja maar het effect is ook afhankelijk van set en setting, en tolerantie is natuurlijk ook altijd een factor, evenals hoe je gegeten en geslapen hebt, etc. Ik heb nog nooit exact dezelfde effecten gehad een zelfde dosering van een stof. Het is vaak een self-fulfilling prophecy dat als je denkt dat het sterker/beter is, je er ook meer van merkt.

En in het geval van spikeycloud kan je er echt niks over zeggen in die mini-hoeveelheden en combinaties.

Ik wil hiermee niet zeggen dat er geen verschillende batches en kwaliteit bestaan, en dat er verschil merkbaar kan zijn. Het is alleen doorgaans erg moeilijk hier echt wat over te zeggen zonder labcontrole.
Laatst bijgewerkt door omerobert op wo mei 03, 2017 4:33 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
omerobert
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor FRESH » wo mei 03, 2017 10:18 am

omerobert schreef:Ik wil hiermee niet zeggen dat er verschillende batches en kwaliteit bestaan, en dat er verschil merkbaar kan zijn

Maar dat mag je wel zeggen, want dat is gewoon zo.
You can't buy happiness,

FRESH
in the MIX 3.0
Donateur

Berichtdoor omerobert » wo mei 03, 2017 4:34 pm

Oeps, typfout, moest dubbele ontkenning zijn, zie edit.
omerobert
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor spikeycloud » wo mei 03, 2017 11:27 pm

omerobert schreef:
FRESH schreef:

Ja maar het effect is ook afhankelijk van set en setting, en tolerantie is natuurlijk ook altijd een factor, evenals hoe je gegeten en geslapen hebt, etc. Ik heb nog nooit exact dezelfde effecten gehad een zelfde dosering van een stof. Het is vaak een self-fulfilling prophecy dat als je denkt dat het sterker/beter is, je er ook meer van merkt.

En in het geval van spikeycloud kan je er echt niks over zeggen in die mini-hoeveelheden en combinaties.

Ik wil hiermee niet zeggen dat er geen verschillende batches en kwaliteit bestaan, en dat er verschil merkbaar kan zijn. Het is alleen doorgaans erg moeilijk hier echt wat over te zeggen zonder labcontrole.

Jullie gaan me toch niet vertellen dat ik de enige hier ben die 3-FA bij SI heeft weten te scoren :roll:

Dat self-fulfilling prophecy, kan ik me wel in vinden. Daar is helaas ook niet makkelijk om uit te komen zomaar. Ik gebruik hier helaas omdat veel van mijn SFP's nou niet al te positief zijn. Dit is ook overigens de reden waarom ik graag tripmiddelen pak tijdens stims. Dan is het vaak toch iets eenvoudiger om bepaalde vervelende hardnekkige gedachte patronen te doorbreken en tevens om uit bepaalde mindsets te komen.

Maar ergens heeft het ook weer iets fascinerends. Ik blijf me namelijk altijd maar weer verbazen hoe bizar groot het conrast tussen een high en een low soms kan zijn. Dit kan bij mij soms zo groot zijn dat de high een pure fantasie leek tijdens de low. Je kunt t totaal niet meer voorstellen. Sterker nog! Het lijkt alsof je een compleet ander persoon was in een andere realiteit. Dit is ook iets wat mij altijd zal blijven fascineren denk ik. Helaas zijn de lows vaak wel zo vervelend dat het niet zo makkelijk ermee geleefd kan worden als je tegen jezelf zegt, "oh het waren de stims dat je nu zo alles negatief meemaakt". Bij mij lijkt het dan soms alsof het al me hele leven kut was... haha echt bizar hoeveel dat kan verschillen. Ik vraag me af of bij jullie dat contrast ook zo groot is..
spikeycloud
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Italiano » wo mei 03, 2017 11:39 pm

spikeycloud schreef:Ik blijf me namelijk altijd maar weer verbazen hoe bizar groot het conrast tussen een high en een low soms kan zijn. Dit kan bij mij soms zo groot zijn dat de high een pure fantasie leek tijdens de low. Je kunt t totaal niet meer voorstellen. Sterker nog! Het lijkt alsof je een compleet ander persoon was in een andere realiteit. Dit is ook iets wat mij altijd zal blijven fascineren denk ik.

Jij staat niet buiten je geest. Je bent niet een soort chauffeur van je lichaam/brein. Jij bent je lichaam, jij bent (de staat van) je brein. De kwaliteit van je gedachten is onderhevig aan de staat van je brein.

Veel trippen kan juist ook vervelende gedachte patronen in de hand werken. Een lange tijd stoppen is dan een stuk beter idee. Blijven gebruiken is ook een self-fulfilling prophecy.
Laatst bijgewerkt door Italiano op wo mei 03, 2017 11:42 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Italiano
Wijs Gebruiker

Berichtdoor JongGeleerd » wo mei 03, 2017 11:40 pm

Ach, je hebt 420 posts, so you've got that going for you, which is nice.

JongGeleerd
Knuffelbaar
Donateur

Berichtdoor omerobert » do mei 04, 2017 9:27 am

spikeycloud schreef:Jullie gaan me toch niet vertellen dat ik de enige hier ben die 3-FA bij SI heeft weten te scoren :roll:

:#:

Dat je een specifieke drug maar op een voetstuk blijft plaatsen en er vervolgens aan onder door gaat lijkt me ook niet bijdragen aan je negatieve gedachten.
Laatst bijgewerkt door omerobert op do mei 04, 2017 6:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
omerobert
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor spikeycloud » do mei 04, 2017 12:14 pm

Italiano schreef:
spikeycloud schreef:Ik blijf me namelijk altijd maar weer verbazen hoe bizar groot het conrast tussen een high en een low soms kan zijn. Dit kan bij mij soms zo groot zijn dat de high een pure fantasie leek tijdens de low. Je kunt t totaal niet meer voorstellen. Sterker nog! Het lijkt alsof je een compleet ander persoon was in een andere realiteit. Dit is ook iets wat mij altijd zal blijven fascineren denk ik.

Jij staat niet buiten je geest. Je bent niet een soort chauffeur van je lichaam/brein. Jij bent je lichaam, jij bent (de staat van) je brein. De kwaliteit van je gedachten is onderhevig aan de staat van je brein.

Veel trippen kan juist ook vervelende gedachte patronen in de hand werken. Een lange tijd stoppen is dan een stuk beter idee. Blijven gebruiken is ook een self-fulfilling prophecy.

Ik ervaar dat toch heel anders. Daarbij kun je je afvragen of het handig is om aan dit geloof te blijven vast te houden i.p.v. open te staan dat je misschien wel buiten je lichaam en brein staat. Bij meditatie en ook trippen heb ik al meerdere malen ervaren dat je er los van staat. Natuurlijk heeft het lichaam en brein wel een grote invloed op je.
spikeycloud
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Italiano » do mei 04, 2017 1:34 pm

Volgens mij kun jij je afvragen of t handig is dat jij zo vast blijft houden aan je overtuigingen. Immers ben jij degene die allerlei klachten rapporteert die mijns inziens daarmee samenhangen.

Wat ik zeg hierboven is slechts een zijde vd medaille, en wat jij zegt klopt ook op een bepaalde manier. Ze sluiten elkaar niet uit maar vullen elkaar aan. Ze kunnen niet zonder elkaar. They arise mutually.
Italiano
Wijs Gebruiker

Berichtdoor spikeycloud » do mei 04, 2017 9:01 pm

Italiano schreef:Volgens mij kun jij je afvragen of t handig is dat jij zo vast blijft houden aan je overtuigingen. Immers ben jij degene die allerlei klachten rapporteert die mijns inziens daarmee samenhangen.

Wat ik zeg hierboven is slechts een zijde vd medaille, en wat jij zegt klopt ook op een bepaalde manier. Ze sluiten elkaar niet uit maar vullen elkaar aan. Ze kunnen niet zonder elkaar. They arise mutually.

Ik ga er nog 1 ding over zeggen en dan hou ik er over op - uit respect voor het 3-FA topic. Ik begin de laatste tijd steeds meer te ervaren dat je realiteit wordt bepaald door je geloven die je hebt en dat er zeg maar niet echt 1 objectieve realiteit is maar 7 miljard subjectieve - en ergens is dat ook niet zo heel vreemd omdat je altijd alleen maar vanuit jezelf dingen kunt ervaren. Je kunt bijvoorbeeld nooit iemand anders ervaren, want die ander ervaar je dan weer vanuit jezelf.
spikeycloud
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor JongGeleerd » do mei 04, 2017 9:08 pm

Mooi op tijd, die realisatie

JongGeleerd
Knuffelbaar
Donateur

Berichtdoor spikeycloud » zo mei 07, 2017 11:45 am

Weet iemand hier eigenlijk wat het maakt dat de een super veel last heeft van de kater en de andere niet? Een maat van mij heeft werkelijk nooit een kater (zegt ie) hoeveel die ook pakt. Het grappige is ook nog eens dat hij super ongezond leeft - eet alleen maar junkfood, sport nooit, zuipt zich elk weekend te pletter etc. Kan natuurlijk wel zijn dat hij de rekening later nog gaat betalen. Maar ik kan moeilijk ontkennen dat het me soms lichtelijk irriteert, zeker als je zelf wel erg gezond probeert te leven. Aan de andere kant..maakt de kater altijd wel dat ik het nu bijna nooit meer pak.

Maar ik vraag me dus af hoe dat kan? Hebben die meer dopamine receptoren/axonen? Of gaan die minder snel of niet kapot? Of heeft dat meer te maken met beter in je vel zitten? Iemand enig idee? Einstein? :P
spikeycloud
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Italiano » zo mei 07, 2017 1:49 pm

Dat is van zoveel dingen afhankelijk. Maar ik denk dat je zelf al voor een deel antwoord geeft op je vraag. Goed in je vel zitten is wel een fijne uitgangssituatie. Idealiter wil je denk ik een stabiele basis hebben waar je op kunt terug vallen. Als je al een beetje instabiel bent en veel in je hoofd zit met gedachten, dan komt zo'n kater harder aan. Je valt dan namelijk niet terug op een stabiele basis, maar op die instabiliteit. Je prefrontale cortex is dan minder goed in staat om allerlei onderliggende issues te onderdrukken, die dan dus naar de voorgrond treden.

Iemand die graag controle wilt houden en niet zo makkelijk durft los te laten zit relatief veel in z'n hoofd. Dat kost energie. Als je jezelf uitput met drugsgebruik merkt diegene dat mogelijk sneller dan een iemand die 't allemaal niet zoveel boeit.

Verder is iedereen weer anders, heeft een andere chemie gaande in zijn of haar brein etc.

Mag ik weten waarom je deze (offtopic) vragen stelt?
Italiano
Wijs Gebruiker

Berichtdoor spikeycloud » zo mei 07, 2017 1:54 pm

Italiano schreef:Dat is van zoveel dingen afhankelijk. Maar ik denk dat je zelf al voor een deel antwoord geeft op je vraag. Goed in je vel zitten is wel een fijne uitgangssituatie. Idealiter wil je denk ik een stabiele basis hebben waar je op kunt terug vallen. Als je al een beetje instabiel bent en veel in je hoofd zit met gedachten, dan komt zo'n kater harder aan. Je valt dan namelijk niet terug op een stabiele basis, maar op die instabiliteit. Je prefrontale cortex is dan minder goed in staat om allerlei onderliggende issues te onderdrukken, die dan dus naar de voorgrond treden.

Iemand die graag controle wilt houden en niet zo makkelijk durft los te laten zit relatief veel in z'n hoofd. Dat kost energie. Als je jezelf uitput met drugsgebruik merkt diegene dat mogelijk sneller dan een iemand die 't allemaal niet zoveel boeit.

Verder is iedereen weer anders, heeft een andere chemie gaande in zijn of haar brein etc.

Mag ik weten waarom je deze (offtopic) vragen stelt?

Ah ja dat verklaart een hoop, hij heeft inderdaad wel overal schijt aan.Waarom ik de vraag stel (vind het niet echt offtopic overigens), omdat ik met afvroeg waarom het verschil soms zo groot kan zijn en ik het zoals je weet soms niet echt eerlijk vind dat andere mensen er nooit last van hebben.

Hoe zit dat met jou eigenlijk? Heb jij nog laatste tijd wat 3-FA oid gehad?
spikeycloud
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Italiano » zo mei 07, 2017 2:37 pm

Tja...wat is eerlijk? De een heeft meer last van een kater, de ander heeft slechte ogen, weer een ander is niet goed in hoofdrekenen...
Italiano
Wijs Gebruiker

Berichtdoor omerobert » zo mei 07, 2017 3:51 pm

Betere vraag nog: wat zijn de consequenties van het feit of het nou wel of niet 'eerlijk' is?
omerobert
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor spikeycloud » zo mei 07, 2017 8:36 pm

omerobert schreef:Betere vraag nog: wat zijn de consequenties van het feit of het nou wel of niet 'eerlijk' is?

Voor mij best wel groot. Als de kater niet zo hevig was bij mij, dan was de kans groter geweest dat ik regelmatig had gepakt (om de 2 weken fso). Niet zozeer om de euforie, maar vooral omdat stims (tijdelijk) een van de grootste problemen waarmee ik zit oplost. De vraag is of dat ooit nuchter opgelost gaat worden - en als dat niet gaat gebeuren dan zal ik dat vrij zuur vinden kan ik je vertellen...

Misschien maakt dat het ook dat de kater zo groot is, omdat je weet dat nadat je weer nuchter bent, dit probleem weer terug is. Maar ik realiseer me ook dat ook... al zou ik het om de 2 weken pakken of elke week zonder kater....dan nog lost dat het probleem niet op - maar kan ik het probleem wel tijdelijk overbruggen zegmaar...

Italiano schreef:Tja...wat is eerlijk? De een heeft meer last van een kater, de ander heeft slechte ogen, weer een ander is niet goed in hoofdrekenen...

Ja iedereen heeft inderdaad wel wat :grin: Maar toch jammer als er dingen bij jezelf bepaalde dingen meer nadeliger zijn dan bij andere. Ik weet dat dit het ego is maar t voelt toch vaak vervelend..

Overigens is niet bij mij de kater niet eens het grootste probleem - maar zoals ik je keer al persoonlijk had uitgelegd het probleem wat de stims tijdelijk oplossen. Oh well...
spikeycloud
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor omerobert » ma mei 08, 2017 8:43 am

Dan maakt het alsnog niet uit of het eerlijk is of niet, het is gewoon zo, en je ondervindt er problemen van. Daar gaat 'eerlijkheid' niks aan veranderen.

Ik snap niet dat het hier nog steeds iedere keer voor je moet worden uitgespeld terwijl je zelf ook wel vrij duidelijk door lijkt te hebben wat er aan de hand is.
omerobert
Bewuste Gebruiker

VorigeVolgende

Keer terug naar Research Chemicals