Jmths schreef:Je hebt al een grote stap in de goede richting gezet, je moet echter nog even volhouden.
Jb_ schreef:Mijn ervaring is dat melatonine niet meer werkt als je middelen als benzo's, ghb en pheni gewend bent. Probeer goed te ontspannen voordat je naar bed gaat en focus je niet op het in slaap vallen. Je weet dat je slecht zal slapen, je hierover druk maken verbeterd de situatie niet. Je zal hier doorheen moeten ook al is het niet makkelijk.
PhenibutLover schreef:Jmths schreef:Je hebt al een grote stap in de goede richting gezet, je moet echter nog even volhouden.
Ga ik zeker doen! Thanks
Wat me wel erg veel pijn doet is om te lezen dat het 2 jaar duurt voordat je gaba weer normaal gaat functioneren. Ik begrijp gewoon niet waarom ik het zover heb laten komen. Als ik wist wat voor ellende het met zich mee zou brengen, dan was ik er nooit aan begonnen.
Ook lees in tegenstrijdige berichten over melatonine. Op de ene website staat dat het juist helpt met slapen, op andere sites staat dat het de gaba receptoren tegenhoud en dat er minder gaba wordt afgegeven. Iemand die hier meer van weet? Wellicht is het verstandig om net melatonine te stoppen.
djeemen schreef:PhenibutLover schreef:Jmths schreef:Je hebt al een grote stap in de goede richting gezet, je moet echter nog even volhouden.
Ga ik zeker doen! Thanks
Wat me wel erg veel pijn doet is om te lezen dat het 2 jaar duurt voordat je gaba weer normaal gaat functioneren. Ik begrijp gewoon niet waarom ik het zover heb laten komen. Als ik wist wat voor ellende het met zich mee zou brengen, dan was ik er nooit aan begonnen.
Ook lees in tegenstrijdige berichten over melatonine. Op de ene website staat dat het juist helpt met slapen, op andere sites staat dat het de gaba receptoren tegenhoud en dat er minder gaba wordt afgegeven. Iemand die hier meer van weet? Wellicht is het verstandig om net melatonine te stoppen.
Als melatonine je helpt een rustige mindset te houden, kun je het gebruiken. Persoonlijk ben ik echter van mening na een ghb verslaving dat zo min mogelijk afhankelijkheid aan wat dan ook je herstel bevordert. Anders zul je het gevoel krijgen dat je melatonine nodig zou hebben om te slapen, wat de mindset van verslaving in stand houdt. En die 2 jaar gaat sneller voorbij dan je denkt. Na 2 maanden nuchter zul je je al redelijk normaal voelen als je de verslaafde mindset maar achter je kunt laten. Het gros van het herstel daarna gebeurt in mijn ogen 'achter de schermen'. Veel sterkte!!
PhenibutLover schreef:De dokter weet niet wat hij ermee aan moet. Ik heb een doorverwijzing gekregen voor ambulante verslavingszorg. Hopelijk kunnen die wat voor me betekenen. Als ik zo thuis ben ga ik daarmee contact opnemen.
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede
Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten
Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Maurits schreef:PhenibutLover schreef:De dokter weet niet wat hij ermee aan moet. Ik heb een doorverwijzing gekregen voor ambulante verslavingszorg. Hopelijk kunnen die wat voor me betekenen. Als ik zo thuis ben ga ik daarmee contact opnemen.
Klinkt als een goed advies, naar mijn mening. De professionals daar kunnen waarschijnlijk een goede inschatting van je problemen maken en persoonlijk behandelplan.
Denk echt dat je zo op de goede weg bent![]()
Sterkte!
Het klonk als een goed advies, helaas is de wachttijd 8 weken.
Jmths schreef:Het klonk als een goed advies, helaas is de wachttijd 8 weken.
Wat de fuck man, wat mankeert die clown doktor van je.![]()
8 weken wachttijd en dat noemen ze ambulant, achterlijke idioten!
Ik ben oprecht verbaasd hier, wat een bullshit dit zeg, krijgen ze de kans om eens iets voor de samenleving te betekenen besluiten ze het in de bureaucratische beerput te gooien.
Misschien moeten we het maar van de positieve kant zien, dit is voor jou wel de snelste manier om van je verslaving af te komen en je wou je verslaving sowieso al niet inruilen voor een nieuwe. Van wat ik heb gelezen ben je super goed bezig tot nu toe, even volhouden en de afbouw moet als het goed is steeds iets dragelijker worden.
Fuck die zogenaamde professionals dan ook maar.
Toch ga ik vanavond 1 of 2 mg etizolam nemen, in de hoop vandaag op tijd in te slapen en wellicht ook door te slapen. Ik heb laten vertellen dag etizolam voornamelijk op gaba a werkt, dus wellicht kan de gaba b zich dan een beetje aanpassen vanavond en slaap ik hopelijk morgen avond weer op phenibut. Mocht de etizolam helpen dan wil ik dit 1 a 2 keer week gaan gebruiken, om toch af en toe een goede nachtrust te pakken en dan ben ik als ik zo doorga over 50 dagen van dit middel af.
djeemen schreef:Wat hierboven ook gezegd is, hou er rekening mee dat je mentaal enorm geconditioneerd bent om pas te kunnen slapen als je wat op hebt. Dat effect kan bijzonder sterk zijn. Mensen die gestresst zijn en bang zijn om niet te kunnen slapen zullen ook met moeite kunnen inslapen. Geef je verslaving op dat punt niet alle schuld. En ten slotte, veel sterkte! Denk maar aan de tijden dat je je moe voelde en snachts zo in slaap viel. Die tijden kunnen op korte termijn terug komen als je even vol houdt met afbouwen. En dan vind ik persoonlijk dat dat etizolammetje niet eens zo heel erg is mits het daar bij blijft.
Ik dacht overigens dat phenibut voornamelijk op gaba b werkt, maar ik begrijp dat het ook op gaba a werkt, want zo beschreven heb ik het nog niet gevonden. Vanaf welk aantal gram zal het ook gaba a werken? Of werkt het altijd op gaba a?
Als het op gaba a werkt, wat ik niet weet, dan werkt het altijd hierop, ongeacht de dosering.
De ene studie geeft aan dat het op gaba A werkt, maar dat het voornamelijk op gaba B werkt. De meningen zijn hierover verdeelt.
Ik ben gelukkig zelf in slaap gevallen. Echter nu alweer wakker. Ik hoop dat ik zo nog een uurtje of 2 kan slapen. Dus tot zo ver geen etizolam genomen!
Jullie steun en hulp doen het erg goed. Vriendlief is erg begripvol, maar wil er niks van weten. Zelf lees ik zoveel wisselende verhalen, maar vooral verhalen dat mensen weinig tot geen problemen ondervinden met slaap. Mijn verhaal lijkt me wat extreem. Ik hecht gewoon veel waarde aan slapen. Heb dit altijd veel en goed gedaan voor en tijdens mijn verslaving, echter ervaar ik nu voor het eerst in mijn leven veel slapeloze nachten.
Jmths schreef:Ik ben gelukkig zelf in slaap gevallen. Echter nu alweer wakker. Ik hoop dat ik zo nog een uurtje of 2 kan slapen. Dus tot zo ver geen etizolam genomen!
Toppertje!Jullie steun en hulp doen het erg goed. Vriendlief is erg begripvol, maar wil er niks van weten. Zelf lees ik zoveel wisselende verhalen, maar vooral verhalen dat mensen weinig tot geen problemen ondervinden met slaap. Mijn verhaal lijkt me wat extreem. Ik hecht gewoon veel waarde aan slapen. Heb dit altijd veel en goed gedaan voor en tijdens mijn verslaving, echter ervaar ik nu voor het eerst in mijn leven veel slapeloze nachten.
Lijkt me nog wel een van de meest vervelende aspecten er aan, er is totaal geen begrip voor phenibut verslaving. Iedereen heeft zoiets van, oh het is legaal en ik heb er nog nooit van gehoord dus het zal allemaal wel mee vallen, zelfs de de huisarts heeft er weinig over te zeggen of überhaupt kennis over, om mijn punt nog maar eens te maken.
Ik zou in jou geval geen speciale behandeling hoeven o.i.d. maar het feit dat iedereen 'scheit' heeft zou me wel in de koude kleren gaan zitten, ik zou het wellicht zelfs als 'benzo' verslaving/afkick aanduiden om het in perspectief te brengen.
De hoeveelheden die je langere tijd hebt gebruikt zijn inderdaad vrij extreem en moeilijk te vergelijken. De meeste vrouwen zijn meestal ook wat minder lang en hebben minder lichaamsgewicht, deze hoeveelheden zijn in vergelijking met de gemiddelde man waarschijnlijk zelfs nog iets extremer.
Een meer geleidelijke afbouw is wat normaal gesproken aangeraden zou worden lijkt me om schommelingen zoveel mogelijk te vermijden, schommelingen willen namelijk nog wel eens 'terugval' veroorzaken.
Als je in 1x 500mg doet is het waarschijnlijk de 1ste dag iets zwaarder en de 3de/4de dag iets dragelijker dan 'normaal'.
djeemen schreef:En dan nóóit meer bestellen![]()
Keer terug naar Verslaving - Downers
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten