Killerkiller schreef:Dat ze geen baclofen voorschrijven vind ik schandalig. Er lopen mensen rond met ghb afkick die tot zombies gevormd worden met valium terwijl ze nog steeds de meest verschrikkelijke afkickverschijnselen hebben. Dat soort dingen zijn traumatisch dat kan ik je wel vertellen. Dan kan iemands bloeddruk wel ok zijn. Als je in zulke diepe depressieve en angstige gevoelens komt, tijden van slapeloosheid ed. Dat moet niet kunnen.
djeemen schreef:Als je denkt dat je iets kan hebben aan een psycholoog; waarom niet? Maar... hou altijd in je achterhoofd dat de dagen er extra donker uit zien door de afkick momenteel. Hoe je je nu voelt is niet hoe je je normaal zou hebben gevoeld. Als je eenmaal van die meuk af bent zul je ook sterker in je schoenen staan. Op dit moment is dat natuurlijk makkelijk voor mij om zo te zeggen, maar het is wel zo en als jij daar ook bewust over na denkt kun je hopelijk je angsten iets relativeren.
Met een psycholoog kan altijd en zal nooit in je nadeel werken, maar probeer niet te doemdenken over je huidige situatie. Je kan van deze verslaving af komen, bent al in de buurt, en je zult je daarna uiteindelijk weer zo goed als de oude voelen zolang je maar leert je problemen aan te pakken ipv ze weg te stoppen/te verdoven. Sterkte met slapen!
Killerkiller schreef:Ik denk zelf dat hoe meer je te maken krijgt met afkickverschijnselen, hoe verslaafder je raakt.
Italiano schreef:Killerkiller schreef:Ik denk zelf dat hoe meer je te maken krijgt met afkickverschijnselen, hoe verslaafder je raakt.
Klopt, uit onderzoek (Hutcheson, Everitt, Robbins, & Dickinson, 2001) blijkt dat het nemen van een verslavende drug tijdens een withdrawal periode een krachtige ervaring oplevert.
De gebruiker leert dat de drug de pijn/leed wegneemt dat wordt veroorzaakt door de withdrawal. Die leerervaring kan leiden tot toepassing in andere stressvolle situaties, waardoor de gebruiker last krijgt van "craving" tijdens andere momenten van ongemak in het leven.
Wat jij nu doet vind ik persoonlijk, en ik ben op geen enkele manier geschoold op dit gebied of wat dan ook, onverstandig. Je bent allereerst een obsessie aan't kweken voor dit middel. Het is en wordt de forbidden fruit. Je leeft al een maand of meer in een onconfortabele gemoedstoestand met een slaaptekort. Je bemt je gaba receptoren flinke klappen aan't geven en jezelf in depressieve stemming aan't houden voor lange tijd.
djeemen schreef:Dat gevoel van cravings hebben gebruikers al voordat ze daadwerkelijk zichzelf als verslaafde zien lijkt mij; sterker nog het is 1 van de redenen dat de verslaving tot stand komt.
Italiano schreef:Nou zijn die cravings bij GHB gebruik / verslaving nauwelijks aanwezig. De reden dat mensen GHB blijven gebruiken is om de ontwenningsverschijnselen te vermijden. Vaak komt de verslaving voort uit verkeerde reden van gebruik, i.e. niet recreatief maar bijv. om social anxiety te killen.
Italiano schreef:Nou zijn die cravings bij GHB gebruik / verslaving nauwelijks aanwezig. De reden dat mensen GHB blijven gebruiken is om de ontwenningsverschijnselen te vermijden. Vaak komt de verslaving voort uit verkeerde reden van gebruik, i.e. niet recreatief maar bijv. om social anxiety te killen.
djeemen schreef:Ik heb ook slecht geslapen vannacht, zal wel wat met die maan te maken hebben gehad. Niet alles is de schuld van de dope.
Italiano schreef:Ik heb t nog niet eerder gezegd maar respect voor waar je mee bezig bent PhenibutLover
HieronymusIV schreef:5 uur slaap is echt totaal niet verkeerd.
Afkicken is psychisch in dit soort gevallen het aller zwaarst. Ik denk dat ik wel kan mee praten. Al die GABA middelen gooien je totaal van de kaart als je moet afkicken.
Enorm veel wat in dit topic gezegd wordt herken ik heel erg. En dan voornamelijk de angsten die je van te voren krijgt voor het 'afkicken' want dat lijkt na 1 week GHB of 2 weken Pheni echt een ware hel. Terwijl je het nog niet eens ervaren hebt.
Niet dat jij je aanstelt hoor, dat bedoel ik niet ik vind het enorm knap wat jij doet.
Ik heb 2 keer in detoxifcatie kliniek gezeten omdat ik zo enorm angstig was en bang voor van alles en nog wat.
Nou het enige wat ik kreeg daar was een bed een een zooitje benzo pillen. Nou, die had ik zelf ook op voorraad. En een hele doos Baclofen.
Dus bij nader inzien was die afkick veel minder zwaar en had het misschien niet eens nodig geweest om naar zo'n kliniek te gaan.
... Om maar aan te geven dat dat afkicken denk ik echt vooral psychisch is. En in extreme gevallen zoals die van maanden lange GHB gebruikers en die van jou Phenibutlover is het zeker verstandig medische hulp in te schakelen.
Gewoon erg herkenbaar die angst.
Angst voor de angst.
De angst die er nog niet eens is voor een afkick die er nog niet eens is.
Maar ik denk dat het helemaal goed komt met jou Phenibutlover_
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede
Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten
Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
HieronymusIV schreef:Gewoon erg herkenbaar die angst.
Angst voor de angst.
De angst die er nog niet eens is voor een afkick die er nog niet eens is.
Maar ik denk dat het helemaal goed komt met jou Phenibutlover_
PhenibutLover schreef:Enige wat ik graag nog wil is sporten. Alleen heb ik het probleem dat ik onwijs veel zweet tijdens het sporten. En zodra ik zoveel water verloren heb, begin in te trillen, voel me angstig. Vaak eet ik erna snel een gezonde groene smoothie en drink ik tijdens en na het sporten veel water. Echter duurt het toch een uur of 3 voor ik terug de oude ben. En aanzien ik alleen tijd heb om 's avonds te sporten, en ik zodra ik angstig ben, niet slaap, probeer ik dit in het weekend wel te doen, maar doordeweeks niet.
Fool schreef:Je kunt gaan sporten met een drinkzak op je rug! Hierin kun je dan een ORS-oplossing doen (18 gram suiker en 6 gram zout (3 eetlepel suiker, 1 eetlepel zout) op één liter water) en tijdens het sporten blijven drinken. Hierdoor verlies je niet echt veel water tijdens het sporten! Die zakken zijn gewoon te koop bij een hardloopwinkel en je hebt er nauwelijks last van.
Keer terug naar Verslaving - Downers
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast