Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Het grote benzo topic !

Voor (bijna) alle drugs die je bij de apotheek kunt kopen. Van benzo's tot ritalin. Topics over opiaten zoals codeïne horen in het opiatenforum.

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Schism » wo maart 14, 2012 9:18 am

Benzodiazepinen topic schreef:• De absorptie is na orale toediening goed en snel (Cmax na 0.5-1.5 uur), na intramusculaire toediening van diazepam in preparaten met organisch oplosmiddel slecht en onregelmatig.
• Werkt na eenmalige intraveneuze toediening snel (binnen 1 min) en kort (10-20 min).

Het is dus niet bepaald aan te raden en heeft weinig recreatieve potentie vanwege de korte werking.
Schism
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2694
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:28 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Bloempjes25 » wo maart 14, 2012 4:47 pm

Ik heb de d.iazepam injecties 10mg = 2ml voor mijn epilepsie maar moet zeggen dat ik de werking ook erg prettig vind ;-). En merk dat het stukken meer doet dan de pillen. Ondanks mijn hoge tollerantie voor benzo's. Gebruik ook voor bij aanvallen r.ivotril, 10 druppels = 1mg zn nog 1 x herhalen, daar word ik alleen maar suf van en voorkomt meestal een aanval.

Het klopt niet dat de diazepam im een korte werking heeft hoor. Het is idd wel zo dat im spuiten pijnlijk is, het brand heel erg.
Groetjes
"De Co-assistente"

Zet een . tussen de eerste letter van de drugs/medicatie en je bent niet te googlen ;-)
Avatar gebruiker
Bloempjes25
Newbie
Offline
 
Posts: 9
Geregistreerd: wo maart 14, 2012 4:42 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Pilletje » vr apr 06, 2012 10:09 pm

Het komt nu wel aardig dicht. Ik heb nog maar 14 diazepammetjes van 10mg en daarmee moet ik he doen. Morgen misschien toch maar proberen te slapen met 5mg, anders komt dat niet goed. :|
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor -YOKI- » wo apr 11, 2012 12:19 am

Zijn die Onax 2mg bars retard? als ik een halve neem val ik al inslaap,, heerlijk
-YOKI-
Offline
 

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Pilletje » wo apr 11, 2012 1:06 pm

-YOKI- schreef:Zijn die Onax 2mg bars retard? als ik een halve neem val ik al inslaap,, heerlijk


Als ze een breuklijn hebben is het onwaarschijnlijk dat ze retard zijn.
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor -YOKI- » wo apr 11, 2012 10:03 pm

Het is zn bar/staafje die je in 4 stukjes kan delen, van een hele ga ik knock-out, maar niet elke tablet is volgens mij even sterk.
-YOKI-
Offline
 

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Pilletje » vr apr 13, 2012 2:49 pm

Heb er wat over gelezen, het zijn zeker instant release tabletten. Of ze allemaal even sterk zijn weet ik niet, ik lees nogal wat uiteenlopende reacties over Onax. Heb ergens gelezen dat de hoeveelheid per tablet erg verschilt en gemiddeld 1.2mg alprazolam is.
Maar als ze goed voor je werken, des te beter.
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor -YOKI- » ma apr 16, 2012 7:06 am

Is jammer dat ik mn laatste Onax op heb, want de nieuwe Xanax gg249 van mn dealer zijn volgens mij fake.
is Etizolam een goede vervanger voor alprazolam of zelfs beter?
-YOKI-
Offline
 

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor hmkey » di mei 15, 2012 10:51 am

-YOKI- schreef:Is jammer dat ik mn laatste Onax op heb, want de nieuwe Xanax gg249 van mn dealer zijn volgens mij fake.
is Etizolam een goede vervanger voor alprazolam of zelfs beter?


Etizolam legt je plat is hypnotisch meen ik en alprazolam angst onderdrukkend.
Dus hangt er voor af waar je het voor neemt ;)
hmkey
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 102
Geregistreerd: za feb 26, 2011 5:49 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Stefaan » wo mei 16, 2012 6:25 am

Wat verstaat men onder "hypnotisch"?
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Frog » wo mei 16, 2012 9:47 am

Gman007 schreef:Wat verstaat men onder "hypnotisch"?

Benzo's die bedoelt zijn om te kunnen inslapen (hypnotica). worden voorgeschreven bij slaap problemen dus.
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Stefaan » wo mei 16, 2012 10:08 am

Dus je hebt overdag- en nacht benzo's :P
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor inception » do mei 17, 2012 12:20 pm

Vind temesta i.v. injecties fantastisch :woeh: . Mijn moeder is verpleegster en daarom heeft de dokter me de ampoulles voorgeschreven ( indienn nodig wel) i.m. te laten zetten door mn moeder.
Mn moeder wilt ze niet i.v. zetten, maar ik heb zelf al dingen i.v. gebruikt dus dan injecteer ik ze , maar niet veel. Hou wel van benzodiazepines, maar dagelijks gebruik is uit de boze vr mij
"a world of imagination"'
Avatar gebruiker
inception
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 35
Geregistreerd: ma mei 14, 2012 9:52 am
Woonplaats: Planet Earth

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor zwartja » zo mei 27, 2012 1:50 pm

Hey, ik zit met het volgende probleem: Ik heb alprazolam tegen sociale fobie, krijg 1 maal daags 2x 0,5 voorgeschreven. Deze dosering werkt al een tijdje niet meer, net 3,5mg genomen en vrijwel geen effect. Me psychiater weet dat ik wat meer neem dan voorgeschreven en daar deed hij niet zo moeilijk over. Tolerantie is nou eenmaal iets wat voorkomt en dat weet hij natuurlijk. Ik denk alleen niet dat hij me "3,5 of 4mg per dag indien nodig" wilt voorschrijven (ik neem het maar 1-2 keer in de week om niet nog toleranter te worden), ga het uiteraard met hem overleggen maar het kan geen kwaad om eerst even jullie reacties te peilen. Mijn vraag is dit: Is er een benzo (eentje met voornamelijk anxiolytische eigenschappen) die sterker is dan alprazolam?

Ik zat hier aan te denken:

1mg alprazolam komt ongeveer overeen met 10mg diazepam
50mg oxazepam komt ongeveer overeen met 15mg diazepam

3,5mg alprazolam komt dus ongeveer overeen met 35mg diazepam
en 115mg oxazepam komt ongeveer overeen met 34,5mg diazepam

Als ik 50mg oxazepam voorgeschreven kan krijgen dan hoef dus ik maar 2,15 tabletten te nemen i.p.v. 7 stuks alprazolam. Oftewel, dan ben ik minder snel door mijn voorraad heen.

Ik zie nu dat ik eigenlijk al een beetje een antwoord op me eigen vraag heb gekregen..

Maar dan nog dit: Wat is het verschil tussen alprazolam en oxazepam? Het werkt allebei o.a. anxiolytisch maar is het niet zo dat oxazepam je meer suf maakt dan alprazolam?

Hier een tabel waarmee ik de equivalenten heb uitgerekend. Misschien ook wel leuk voor jullie om te hebben:

zwartja
Newbie
Offline
 
Posts: 1
Geregistreerd: zo mei 27, 2012 1:28 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Frog » wo mei 30, 2012 11:36 am

zwartja schreef:Hey, ik zit met het volgende probleem: Ik heb alprazolam tegen sociale fobie, krijg 1 maal daags 2x 0,5 voorgeschreven. Deze dosering werkt al een tijdje niet meer, net 3,5mg genomen en vrijwel geen effect. Me psychiater weet dat ik wat meer neem dan voorgeschreven en daar deed hij niet zo moeilijk over. Tolerantie is nou eenmaal iets wat voorkomt en dat weet hij natuurlijk. Ik denk alleen niet dat hij me "3,5 of 4mg per dag indien nodig" wilt voorschrijven (ik neem het maar 1-2 keer in de week om niet nog toleranter te worden), ga het uiteraard met hem overleggen maar het kan geen kwaad om eerst even jullie reacties te peilen. Mijn vraag is dit: Is er een benzo (eentje met voornamelijk anxiolytische eigenschappen) die sterker is dan alprazolam?

Ik zat hier aan te denken:

1mg alprazolam komt ongeveer overeen met 10mg diazepam
50mg oxazepam komt ongeveer overeen met 15mg diazepam

3,5mg alprazolam komt dus ongeveer overeen met 35mg diazepam
en 115mg oxazepam komt ongeveer overeen met 34,5mg diazepam

Als ik 50mg oxazepam voorgeschreven kan krijgen dan hoef dus ik maar 2,15 tabletten te nemen i.p.v. 7 stuks alprazolam. Oftewel, dan ben ik minder snel door mijn voorraad heen.

Ik zie nu dat ik eigenlijk al een beetje een antwoord op me eigen vraag heb gekregen..

Maar dan nog dit: Wat is het verschil tussen alprazolam en oxazepam? Het werkt allebei o.a. anxiolytisch maar is het niet zo dat oxazepam je meer suf maakt dan alprazolam?

Hier een tabel waarmee ik de equivalenten heb uitgerekend. Misschien ook wel leuk voor jullie om te hebben:


Oxazepam word je zeker een stuk suffer van.
Alprozolam vind ik persoonlijk geen fuck aan recreatief, dit is omdat ik er niks van merk bijna.
Ik heb het idee Dat Diazepam 10 milligram niet gelijk is aan 1 milligram alprozolam.
Heb niet naar die tabel gekeken maar meer wat ik persoonlijk ervaar.
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Paradise » ma jun 04, 2012 11:50 am

Wat zijn de meest spierontspannende benzo's?

Ik weet dat tetrazepam hier de standaard spierontspanner is, maar dat is vooral omdat hij voor de rest weinig doet?
Ik las eens dat temazepam erg spierontspannend zou zijn?
Avatar gebruiker
Paradise
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 457
Geregistreerd: wo jul 13, 2011 3:45 am

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Coldstream » ma jun 25, 2012 7:33 pm

Diazepam is ook spierverslappend toch? Direct heerlijke rust erbij, altijd wel een lekkere "flow".
Coldstream
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 94
Geregistreerd: di aug 16, 2011 4:15 pm
Woonplaats: Op de hoek..

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Bonke » ma jun 25, 2012 8:10 pm

Zijn deze benzo's ook op een andere legale manier dan via de huisarts te verkrijgen? Heb namelijk absoluut geen zin om weer naar die kerel te gaan met zijn gezeik :#: en mijn slapeloosheid begint nu echt vervelend te worden.
Avatar gebruiker
Bonke
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1162
Geregistreerd: wo jan 11, 2012 11:58 pm
Woonplaats: Ouagadougou

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Coldstream » ma jun 25, 2012 8:17 pm

Andere huisarts nemen? En miss de oorzaak van je slapeloosheid aanpakken? Of overgaan op seroquel ;)
Coldstream
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 94
Geregistreerd: di aug 16, 2011 4:15 pm
Woonplaats: Op de hoek..

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor hmkey » do jun 28, 2012 1:55 pm

HenkDekker schreef:Diazepam is ook spierverslappend toch? Direct heerlijke rust erbij, altijd wel een lekkere "flow".


Dat heb ik echt nooit bij diazepam. Je moet eens nitrazepam proberen :lol: :love:
hmkey
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 102
Geregistreerd: za feb 26, 2011 5:49 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor hmkey » do jun 28, 2012 1:57 pm

boenkeng schreef:Zijn deze benzo's ook op een andere legale manier dan via de huisarts te verkrijgen? Heb namelijk absoluut geen zin om weer naar die kerel te gaan met zijn gezeik :#: en mijn slapeloosheid begint nu echt vervelend te worden.


Als je dagelijks niet kan slapen kun je bv een lage dosis Seroquel, 2 of 3 tabletjes van 25mg IR vragen, die leggen je wel plat.
Of een middels als promethazine.
De psychiaters heden dagen zijn niet meer van de benzo's dus beter blijf je bij de huisarts of wissel je van huisarts ;)
hmkey
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 102
Geregistreerd: za feb 26, 2011 5:49 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Savati » di jul 17, 2012 3:15 pm

Lormetazepam
Stofnaam: lormetazepam
Merknaam: Loramet/Noctamid
Voornaamste werking: rustgevend, spierontspannend, en verminderd angstgevoelens
Vorm: Tabletten
Sterkte: 1 / 2 mg
Halfwaarde eliminatietijd: 10 uur
Maximale plasmaspiegel: 2-3 uur
Weetjes: Lormetazepam is een toch behoorlijk zware inslaper, zeker de 2 mg tabletten. Als je na het innemen nog enkele uren wakker blijft, kan geheugen verlied optreden, zorg dus dat je kan slapen als je het inneemt.
Persoonlijke ervaring: Ik ben 4 jaar geleden met 2 mg Lormetazepam begonnen (iedere dag). Inmiddels ben ik afgebouwd naar 1 mg. (Wat redelijk vreemd is gezien je normaal gesproken meer zou moeten gaan slikken vanwege tolerantie). Ik gebruik ze puur en alleen om te kunnen slapen.. Als ik heb gedronken of geblowt werkt het sneller en slaap ik lekkerder. Ik heb echter nog nooit de medicijnen ingenomen en daarna nog geblowt of gedronken. Dat effect weet ik nog niet, maar kan me voorstellen dat je er erg wazig van word. Binnenkort ga ik afbouwen naar 0.5 mg.


Oxazepam
Stofnaam: oxazepam
Merknaam: Seresta, Serax
Voornaamste werking: kalmerend en verminderd angstgevoelens
Vorm: Tabletten
Sterkte: 10 / 50 mg
Halfwaarde eliminatietijd: 8 uur
Maximale plasmaspiegel: 2-3 uur
Weetjes: Oxazepam is behoorlijk verslavend. En je bouwt behoorlijk snel tolerantie op. Een fatale overdosis is na toediening van veel vocht vrijwel onmogelijk.
Persoonlijke ervaring: Ik heb jaren geleden een tijdje oxazepam 50 mg geslikt als slaapmedicatie, alleen ik bouwde heel erg snel tolerantie op, en ging toen vrij snel naar 100 mg (2 tabletten van 50 mg). Gezien dit ook al snel niet meer het gewenste effect had ben ik overgestapt op andere medicatie. Ik krijg nog wel "zo-nodig" 10 mg oxazepam tabletten voorgeschreven. Deze neem ik heel af en toe in, in combinatie met alcohol. Dit zorgt voor een stoned/dronken effect, maar ik blijf dan helderder als met een wiet-alcohol combo. Wel word ik sneller dronken, binnen 3 biertjes voel ik me dan al flink aangeschoten.
Savati
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 25
Geregistreerd: di jun 19, 2012 11:38 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Pilletje » do aug 02, 2012 4:56 pm

^Voornaamste werking van lormetazepam is toch wel hypnotisch hoor..
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Bonke » ma aug 06, 2012 2:12 pm

hmkey schreef:
boenkeng schreef:Zijn deze benzo's ook op een andere legale manier dan via de huisarts te verkrijgen? Heb namelijk absoluut geen zin om weer naar die kerel te gaan met zijn gezeik :#: en mijn slapeloosheid begint nu echt vervelend te worden.


Als je dagelijks niet kan slapen kun je bv een lage dosis Seroquel, 2 of 3 tabletjes van 25mg IR vragen, die leggen je wel plat.
Of een middels als promethazine.
De psychiaters heden dagen zijn niet meer van de benzo's dus beter blijf je bij de huisarts of wissel je van huisarts ;)

Thanks voor het advies, het is een stukje minder geworden echter kan ik nog steeds slecht slapen zonder middeltjes (ook pep, hiermee sla ik gewoon een nacht over zodat ik de nacht erna wel lekker kan tukken). Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik na de huisarts zal gaan voor benzo's, welke worden het meest/makkelijkst voorgeschreven?

Kan ik hier ook Seroquel weghalen of is dit vrij te verkrijgen.

Benzo's lijken mij ook vooral nuttig na een avondje drugs maar anderzijds en vooral als ik sommige ervaringen/trip reports lees verslavend dus om deze reden nog hard aan het twijfelen of ik er wel aan moet beginnen
Avatar gebruiker
Bonke
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1162
Geregistreerd: wo jan 11, 2012 11:58 pm
Woonplaats: Ouagadougou

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor dance2trance » do aug 16, 2012 9:15 pm

zwartja schreef:Hey, ik zit met het volgende probleem: Ik heb alprazolam tegen sociale fobie, krijg 1 maal daags 2x 0,5 voorgeschreven. Deze dosering werkt al een tijdje niet meer, net 3,5mg genomen en vrijwel geen effect. Me psychiater weet dat ik wat meer neem dan voorgeschreven en daar deed hij niet zo moeilijk over. Tolerantie is nou eenmaal iets wat voorkomt en dat weet hij natuurlijk. Ik denk alleen niet dat hij me "3,5 of 4mg per dag indien nodig" wilt voorschrijven (ik neem het maar 1-2 keer in de week om niet nog toleranter te worden), ga het uiteraard met hem overleggen maar het kan geen kwaad om eerst even jullie reacties te peilen. Mijn vraag is dit: Is er een benzo (eentje met voornamelijk anxiolytische eigenschappen) die sterker is dan alprazolam?

Ik zat hier aan te denken:

1mg alprazolam komt ongeveer overeen met 10mg diazepam
50mg oxazepam komt ongeveer overeen met 15mg diazepam

3,5mg alprazolam komt dus ongeveer overeen met 35mg diazepam
en 115mg oxazepam komt ongeveer overeen met 34,5mg diazepam

Als ik 50mg oxazepam voorgeschreven kan krijgen dan hoef dus ik maar 2,15 tabletten te nemen i.p.v. 7 stuks alprazolam. Oftewel, dan ben ik minder snel door mijn voorraad heen.

Ik zie nu dat ik eigenlijk al een beetje een antwoord op me eigen vraag heb gekregen..

Maar dan nog dit: Wat is het verschil tussen alprazolam en oxazepam? Het werkt allebei o.a. anxiolytisch maar is het niet zo dat oxazepam je meer suf maakt dan alprazolam?

Hier een tabel waarmee ik de equivalenten heb uitgerekend. Misschien ook wel leuk voor jullie om te hebben:





sorry, je tabel klopt toch niet, voor clonazepam staat er 1,25 Dus 2 mg clonazepam is equivalent aan 2 x 1,25= 2,5 mg diazepam. Ik dacht het niet 0.5 mg clonazepam of zeker 1 mg is voor mij al gelijk aan een valium van 10 mg...
Did:alcohol,caffeine,nicotine,THC, xtc/MDMA, speed, (base)coke, GHB, heroine, kalmeermiddelen, methadon, salvia, paddo's, methylfenidaat.

To Do: niet meer veel van plan. Al heb ik wel interesse in LSD,mescaline, DOM, methamfetamine, MDA, n,n-DMT, oxycontin, als ik het ooit nog tegenkom;
Avatar gebruiker
dance2trance
Newbie
Offline
 
Posts: 21
Geregistreerd: za jun 16, 2012 12:30 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Schism » do aug 16, 2012 9:38 pm

In mijn topic staan omrekenfactoren zoals die zijn weergegeven op kennisbank. Vaak wordt natuurlijk nog rekening gehouden met de patiënt, want het is soms verschillend per persoon.
viewtopic.php?f=5&t=3311
Schism
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2694
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:28 pm

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor frbe » wo sep 05, 2012 11:22 am

heel interessant allemaal, maarruh waar koop ik dat?(Dalmadorm/ temazepam/etc.) IK MOET SLAPEN!

Toedeloe! :wave:
frbe
Newbie
Verbannen
 
Posts: 1
Geregistreerd: wo sep 05, 2012 11:19 am

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Pilletje » wo okt 24, 2012 2:45 pm

Niet hier. :#:

Bij de apotheek, mits je een voorschrift hebt.

Of de RC etizolam, die kan je online bestellen.
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor Einstein » wo okt 24, 2012 4:58 pm

Hij is al meer dan een maand geen onderdeel meer van ons forum :(

Ik heb een paar stuks bromazepam 12 mg cadeau gekregen. Naar wat ik ervan lees komt dit qua benzo's dicht in de buurt van de hoofdprijs :snort:
Als ik zo'n ding neem (geen tolerantie), voel ik die dan de volgende dag ook nog sterk? De halveringstijd zag er best fors uit, maar ik heb de indruk dat dat voor benzo's niet alles zegt :P
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Het grote benzo topic !

Berichtdoor -YOKI- » ma okt 29, 2012 4:26 pm

Bromazepam 12mg heb ik liever dan flunitrazepam, vind het effect van Broma veel langer duren, ik voelde het effect zeker twee dagen, terwijl ik met Flunitrazepam na 2 a 6 uur de knal er toch wel af vindt.
-YOKI-
Offline
 

VorigeVolgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Farmaceutische Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron