za dec 24, 2011 8:32 pm
edblok2 schreef:Ik begrijp het inderdaad, en zie nu in dat medicijnge(mis)bruik zoals sommige hier totaal losgeslagen en ziekmakend is. Het aanpakken en dealen met mijn problemen zonder pillen is 10x doeltreffender, en het is ook nog eens goed voor mijn eigenwaarde. Maarja....
zo dec 25, 2011 6:25 am
zo dec 25, 2011 12:15 pm
Pilletje schreef:edblok2 schreef:Ik begrijp het inderdaad, en zie nu in dat medicijnge(mis)bruik zoals sommige hier totaal losgeslagen en ziekmakend is. Het aanpakken en dealen met mijn problemen zonder pillen is 10x doeltreffender, en het is ook nog eens goed voor mijn eigenwaarde. Maarja....
![]()
Kortzichtig en hypocriet vind ik dat. Omdat jij "ervan af" bent beschouw je het als "losgeslagen & ziekmakend???", om het met jouw woorden te zeggen.
Akkoord, zonder medicatie is altijd de betere optie.. Maar als het niet zonder kan is daar m.i. helemaal niets mis mee.
Goed voor je dat je het nu zonder kan, dat meen ik. Toch, er zijn andere mensen (incl. ikzelf) die nog niet zo ver zijn om de stap te zetten. Die moet je ook in hun waarde laten. Niet hen er nog wat dieper induwen met die "waarschuwingen", terwijl je ze eigenlijk gewoon (in wat mooier nederlands dan wel) "losers" noemt zonder de ballen aan hun lijf om ermee te stoppen.
zo dec 25, 2011 5:52 pm
za dec 31, 2011 9:25 pm
zo jan 01, 2012 6:12 am
di jan 10, 2012 1:05 pm
edblok2 schreef:Pilletje schreef:edblok2 schreef:Ik begrijp het inderdaad, en zie nu in dat medicijnge(mis)bruik zoals sommige hier totaal losgeslagen en ziekmakend is. Het aanpakken en dealen met mijn problemen zonder pillen is 10x doeltreffender, en het is ook nog eens goed voor mijn eigenwaarde. Maarja....
![]()
Kortzichtig en hypocriet vind ik dat. Omdat jij "ervan af" bent beschouw je het als "losgeslagen & ziekmakend???", om het met jouw woorden te zeggen.
Akkoord, zonder medicatie is altijd de betere optie.. Maar als het niet zonder kan is daar m.i. helemaal niets mis mee.
Goed voor je dat je het nu zonder kan, dat meen ik. Toch, er zijn andere mensen (incl. ikzelf) die nog niet zo ver zijn om de stap te zetten. Die moet je ook in hun waarde laten. Niet hen er nog wat dieper induwen met die "waarschuwingen", terwijl je ze eigenlijk gewoon (in wat mooier nederlands dan wel) "losers" noemt zonder de ballen aan hun lijf om ermee te stoppen.
bromazepam 12 mg,
epsipam 50 mg,
lormetazepam 2 mg en
xanax xr 4 mg/ dag voor,
paroxetine 50 mg
wellbutrin 150 mg
zopiclon 3. 75 mg
xanax retard 2mg 2 x dd
16 mg buprenorfine (suboxone)
25-50 mg hydroxyzine (atarax)
Dit noem ik misbruik, je gaat mij niet vertellen dat zulke immense hoeveelheden nog van therapeutische waarde zijn. Ik richt mij dus tegen dit soort uitspraken. Dan snap je het dus echt niet.
wo jan 11, 2012 2:58 pm
wo jan 11, 2012 5:01 pm
Pilletje schreef:Van de buprenorfine kan ik weinig zeggen aangezien ik er geen ervaring mee heb. Buiten dat de dosis enorm hoog lijkt.
Als je van je berg benzos naar 4mg xanax bent kunnen afbouwen is dat al knap.
Ik snap wel niet waarom je die anti-histamine neemt. Het heeft een sederende werking en een versterkend effect op opiaten en benzos. Of is dat om te gaan afbouwen en toch hetzelfde effect te blijven voelen? Dan begrijp ik de redenering nog wel.
Mja, nog steeds kan het bijna niet dat je "niets" voelt van die suboxone. Zeker als je er dan nog eens 4mg xanax en 100mg atarax bijneemt. Maargoed ik heb nog nooit afgekickt van heroine natuurlijk dus ook daar kan ik weinig over zeggen.
Enne, ik probeerde je totaal niet aan te vallen hoor. Alleen de dosis suboxone al leek me massaal, en dan die lijst benzos liet het echt wel lijken op misbruik. Maar als jij zegt dat het om af te bouwen is geloof ik je hoor.
Over de AD's heb ik geen commentaar. Heb ik ook een tijd geslikt (wel een ssri). En die heeft me wel ff uit een dip geholpen.
wo jan 11, 2012 6:38 pm
wo jan 11, 2012 8:50 pm
wo jan 11, 2012 11:59 pm
vr jan 13, 2012 7:17 pm
za jan 14, 2012 10:59 am
za jan 14, 2012 12:37 pm
za jan 14, 2012 3:18 pm
za jan 14, 2012 3:28 pm
zo jan 15, 2012 11:58 pm
ma jan 16, 2012 3:02 pm
miena schreef:Ik moet gaan afbouwen eerst de oxycontin kijken hoe erg de pijn dan is en als het meevalt ook de lyrica gaan afbouwen....
beide verslavend dus beetje bang voor ontwenningsverschijnselen...
Ben zelfs banger voor de ontwenningsverschijnselen als voor de pijn.
En over een maand of 2 is het de bedoeling dat ik na 3,5 jaar ga stoppen met de themazepam.
di jan 17, 2012 8:57 pm
wo jan 18, 2012 9:38 pm
do jan 19, 2012 12:55 am
do jan 26, 2012 7:43 pm
vr jan 27, 2012 5:31 pm
Azgaza schreef:Sinds deze week ritalin; werkt trouwens erg goedIk ga er oprecht stil van zitten en krijg zowel mentaal als fysiek een rust over me heen die ik normaal niet kan vinden. Chaos en onrust nemen af, het gevoel dat ik iets moet/wil maar niet goed weet wat verdwijnt bijna volledig, m'n gedachtes worden rustiger en veel meer linear wat gesprekken, schrijfsels e.d. ten goede komt. Tevens elimineert het het vermogen om suf en gaar te zijn overdag wat ik door vaag koffie gedrag normaal eigenlijk altijd had; maakt stoppen met koffie dus ook gelijk veel makkelijker
Mijn eerste drie dagen zijn dus erg positief, nu nog zien wat er op lange termijn gebeurt enzo.
vr jan 27, 2012 6:38 pm
vr jan 27, 2012 9:38 pm
knolselderij schreef:ben ik als enige gezond en hoef geen pillen te slikken van de dokter.
jullie hebben problemen
vr jan 27, 2012 11:18 pm
za jan 28, 2012 11:24 am
Pilletje schreef:Welke dosering krijg je voorgeschreven?![]()
En de IR tabletten of XR?
Fijn dat ze goed voor je werken.
zo jan 29, 2012 6:47 pm
Azgaza schreef:Pilletje schreef:Welke dosering krijg je voorgeschreven?![]()
En de IR tabletten of XR?
Fijn dat ze goed voor je werken.
Om te beginnen en uit te proberen instant release 10 mg, ik neem er in principe 3 per dag, elke 4 uur. Dat werkt op zich ongeveer precies goed. Ik merk een kleine verandering in hoe ik me voel na 3 a 3.5 uur, dus vlak voordat ik de volgende dosis moet nemen; bewegelijkheid komt terug en onrust ook een beetje maar het is nog niet in een klap uitgewerkt dan ofzo, ik heb het idee dat dat eigenlijk juist precies goed is zo want ik word automatisch herinnerd dat ik nog een dosis moetIk ben wel nieuwsgierig hoe het gaat werken op lange termijn maar ik echt oprecht echt tevreden over de eerste paar dagen.
zo jan 29, 2012 7:04 pm
Pilletje schreef:Hoe ervaar je de baclofen? Ben ik wel benieuwd naar. Hoe hard helpt het bij de omschakeling? En is er al iets van dosisverlaging gebeurd? Waarschijnlijk niet zeker, want je bent nog aan het omschakelen.