Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Welk(e) medicijn(en) krijg jij voorgeschreven?

Voor (bijna) alle drugs die je bij de apotheek kunt kopen. Van benzo's tot ritalin. Topics over opiaten zoals codeïne horen in het opiatenforum.

Re: Welk(e) medicijn(en) krijg jij voorgeschreven?

Berichtdoor Pilletje » za dec 24, 2011 8:32 pm

edblok2 schreef:Ik begrijp het inderdaad, en zie nu in dat medicijnge(mis)bruik zoals sommige hier totaal losgeslagen en ziekmakend is. Het aanpakken en dealen met mijn problemen zonder pillen is 10x doeltreffender, en het is ook nog eens goed voor mijn eigenwaarde. Maarja....

:#:
Kortzichtig en hypocriet vind ik dat. Omdat jij "ervan af" bent beschouw je het als "losgeslagen & ziekmakend???", om het met jouw woorden te zeggen.
Akkoord, zonder medicatie is altijd de betere optie.. Maar als het niet zonder kan is daar m.i. helemaal niets mis mee.

Goed voor je dat je het nu zonder kan, dat meen ik. Toch, er zijn andere mensen (incl. ikzelf) die nog niet zo ver zijn om de stap te zetten. Die moet je ook in hun waarde laten. Niet hen er nog wat dieper induwen met die "waarschuwingen", terwijl je ze eigenlijk gewoon (in wat mooier nederlands dan wel) "losers" noemt zonder de ballen aan hun lijf om ermee te stoppen.
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: Welk(e) medicijn(en) krijg jij voorgeschreven?

Berichtdoor WhoisThatGuy » zo dec 25, 2011 6:25 am

Ik krijg nu 5 x 20 mg ritalin per dag dus speling genoeg :P jammer dat et zo goedkoop is anders zouden we beyer nog meer sponsoren :rock:
Devil Fish schreef:re-sie-kleren :P reclasseren is een ander woord :grin:
Avatar gebruiker
WhoisThatGuy
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 205
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:48 pm

Re: Welk(e) medicijn(en) krijg jij voorgeschreven?

Berichtdoor edblok2 » zo dec 25, 2011 12:15 pm

Pilletje schreef:
edblok2 schreef:Ik begrijp het inderdaad, en zie nu in dat medicijnge(mis)bruik zoals sommige hier totaal losgeslagen en ziekmakend is. Het aanpakken en dealen met mijn problemen zonder pillen is 10x doeltreffender, en het is ook nog eens goed voor mijn eigenwaarde. Maarja....

:#:
Kortzichtig en hypocriet vind ik dat. Omdat jij "ervan af" bent beschouw je het als "losgeslagen & ziekmakend???", om het met jouw woorden te zeggen.
Akkoord, zonder medicatie is altijd de betere optie.. Maar als het niet zonder kan is daar m.i. helemaal niets mis mee.

Goed voor je dat je het nu zonder kan, dat meen ik. Toch, er zijn andere mensen (incl. ikzelf) die nog niet zo ver zijn om de stap te zetten. Die moet je ook in hun waarde laten. Niet hen er nog wat dieper induwen met die "waarschuwingen", terwijl je ze eigenlijk gewoon (in wat mooier nederlands dan wel) "losers" noemt zonder de ballen aan hun lijf om ermee te stoppen.


bromazepam 12 mg,
epsipam 50 mg,
lormetazepam 2 mg en
xanax xr 4 mg/ dag voor,

paroxetine 50 mg
wellbutrin 150 mg
zopiclon 3. 75 mg
xanax retard 2mg 2 x dd

16 mg buprenorfine (suboxone)
25-50 mg hydroxyzine (atarax)




Dit noem ik misbruik, je gaat mij niet vertellen dat zulke immense hoeveelheden nog van therapeutische waarde zijn. Ik richt mij dus tegen dit soort uitspraken. Dan snap je het dus echt niet.
edblok2
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 234
Geregistreerd: vr jun 24, 2011 10:15 am

Re: Welk(e) medicijn(en) krijg jij voorgeschreven?

Berichtdoor Pilletje » zo dec 25, 2011 5:52 pm

Oké ja die hoeveelheden zijn immens.. Had ik denkik niet gelezen ofzo. Excuses. :kleuter:

Therapeutisch is dat idd niet meer. Sommige mensen hebben wat meer nodig dan anderen, maar wat je daar opsomt is inderdaad gewoon in een opiaat/benzo roes willen leven.

(Dat een dokter dat n.b. voorschrijft.. :eek: . Is genoeg om morsdood van te vallen. )
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: Welk(e) medicijn(en) krijg jij voorgeschreven?

Berichtdoor Yokibeer » za dec 31, 2011 9:25 pm

Baclofen 4x 10mg p dag, en van mezelf xanax 1mg Pfizer retard :smokin:
Yokibeer
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 79
Geregistreerd: za dec 17, 2011 1:21 pm

Re: Welk(e) medicijn(en) krijg jij voorgeschreven?

Berichtdoor Gonzo » zo jan 01, 2012 6:12 am

In mijn ogen te weinig...

Ik wil meer benzo's en een broodje kaas..
I want you to understand that this man at the wheel is my attorney. He's not just some dingbat I found on the strip, man. He's a foreigner. I think he's probably Dutch. But that doesn't matter, though, does it? Are you prejudiced?



Avatar gebruiker
Gonzo
Adult Film Aficionado
Wijs Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 1681
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:08 pm
Woonplaats: Bij jou om de hoek...

Re: Welk(e) medicijn(en) krijg jij voorgeschreven?

Berichtdoor trulov » di jan 10, 2012 1:05 pm

edblok2 schreef:
Pilletje schreef:
edblok2 schreef:Ik begrijp het inderdaad, en zie nu in dat medicijnge(mis)bruik zoals sommige hier totaal losgeslagen en ziekmakend is. Het aanpakken en dealen met mijn problemen zonder pillen is 10x doeltreffender, en het is ook nog eens goed voor mijn eigenwaarde. Maarja....

:#:
Kortzichtig en hypocriet vind ik dat. Omdat jij "ervan af" bent beschouw je het als "losgeslagen & ziekmakend???", om het met jouw woorden te zeggen.
Akkoord, zonder medicatie is altijd de betere optie.. Maar als het niet zonder kan is daar m.i. helemaal niets mis mee.

Goed voor je dat je het nu zonder kan, dat meen ik. Toch, er zijn andere mensen (incl. ikzelf) die nog niet zo ver zijn om de stap te zetten. Die moet je ook in hun waarde laten. Niet hen er nog wat dieper induwen met die "waarschuwingen", terwijl je ze eigenlijk gewoon (in wat mooier nederlands dan wel) "losers" noemt zonder de ballen aan hun lijf om ermee te stoppen.


bromazepam 12 mg,
epsipam 50 mg,
lormetazepam 2 mg en
xanax xr 4 mg/ dag voor,

paroxetine 50 mg
wellbutrin 150 mg
zopiclon 3. 75 mg
xanax retard 2mg 2 x dd

16 mg buprenorfine (suboxone)
25-50 mg hydroxyzine (atarax)




Dit noem ik misbruik, je gaat mij niet vertellen dat zulke immense hoeveelheden nog van therapeutische waarde zijn. Ik richt mij dus tegen dit soort uitspraken. Dan snap je het dus echt niet.



Voel me wel wat aangevallen ofzo door dit bericht en t berichtje van Pilletje dat ik dan in een constante benzo en opiaatroes zou willen leven

suboxone (buprenorfine/naloxone) krijg ik voorgeschreven,omdat ik een heroineverslaving gehad heb, ben hiermee gelukkig van de heroine afgekickt en blijf dit nemen,omdat het ook craving naar heroine tegengaat en als je toch heroine erbij gebruikt,voel je bijna niets van de hero.
Buprenorfine is idd ook een opiod,maar het brengt me zeker niet in een roes, het is therapeutisch dat ik het gebruik/voorgeschreven krijg

paroxetine en wellbutrin,zijn twee AD's, maar wat is niet verantwoord,therapeutisch,om deze te combineren???? de ene is een ssri en wellbutrin een ndri....het is gewoon hetzelfde eigenlijk als efexor-cymbalta,SNRI's).

Ga akkoord dat de benzo's die ik in t verleden nam, dit:

bromazepam 12 mg,
epsipam 50 mg,
lormetazepam 2 mg en
xanax xr 4 mg/ dag voor

overdreven was...ga ik mee akkoord,dat dat nutteloos is en therapeutisch ook niet echt een goed idee om zoveel verschillende benzo's voor te schrijven

MAAR, ik heb een angststoornis en momenteel neem ik nog slechts 1 Benzo

XANAX in de Retardvorm, wat voor mij veel minder risico op misbruik heeft omdat het geen piek geeft en neem het al een hele tijd,dus heb gewenning (4 mg is idd hoog), maar ik raak er helemaal niet meer in een roes van,wat de bedoeling ook niet is,zolang t me maar helpt om onder de mensen te komen enz enz, want dat therapeutisch/angstwerend effect voel ik nog

heb zelf tegen de doc gezegd dat ik geen zopiclon meer hoefde, slaap zonder ook (terug) goed en atarax is geen benzo, slik ik niet dagelijks,is net voorgeschreven om gebruik van extra alprazolam (directwerkend), tegen te gaan...en 2 tabs (50 mg) per dag is nog weinig als je weet dat de max. dosis tot wel 200-300 mg/dag is.

GRTZ
trulov
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 188
Geregistreerd: vr okt 21, 2011 10:08 am

Re: Welk(e) medicijn(en) krijg jij voorgeschreven?

Berichtdoor Pilletje » wo jan 11, 2012 2:58 pm

Van de buprenorfine kan ik weinig zeggen aangezien ik er geen ervaring mee heb. Buiten dat de dosis enorm hoog lijkt.

Als je van je berg benzos naar 4mg xanax bent kunnen afbouwen is dat al knap.

Ik snap wel niet waarom je die anti-histamine neemt. Het heeft een sederende werking en een versterkend effect op opiaten en benzos. Of is dat om te gaan afbouwen en toch hetzelfde effect te blijven voelen? Dan begrijp ik de redenering nog wel.

Mja, nog steeds kan het bijna niet dat je "niets" voelt van die suboxone. Zeker als je er dan nog eens 4mg xanax en 100mg atarax bijneemt. Maargoed ik heb nog nooit afgekickt van heroine natuurlijk dus ook daar kan ik weinig over zeggen.

Enne, ik probeerde je totaal niet aan te vallen hoor. Alleen de dosis suboxone al leek me massaal, en dan die lijst benzos liet het echt wel lijken op misbruik. Maar als jij zegt dat het om af te bouwen is geloof ik je hoor.

Over de AD's heb ik geen commentaar. Heb ik ook een tijd geslikt (wel een ssri). En die heeft me wel ff uit een dip geholpen.
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: Welk(e) medicijn(en) krijg jij voorgeschreven?

Berichtdoor trulov » wo jan 11, 2012 5:01 pm

Pilletje schreef:Van de buprenorfine kan ik weinig zeggen aangezien ik er geen ervaring mee heb. Buiten dat de dosis enorm hoog lijkt.

Als je van je berg benzos naar 4mg xanax bent kunnen afbouwen is dat al knap.

Ik snap wel niet waarom je die anti-histamine neemt. Het heeft een sederende werking en een versterkend effect op opiaten en benzos. Of is dat om te gaan afbouwen en toch hetzelfde effect te blijven voelen? Dan begrijp ik de redenering nog wel.

Mja, nog steeds kan het bijna niet dat je "niets" voelt van die suboxone. Zeker als je er dan nog eens 4mg xanax en 100mg atarax bijneemt. Maargoed ik heb nog nooit afgekickt van heroine natuurlijk dus ook daar kan ik weinig over zeggen.

Enne, ik probeerde je totaal niet aan te vallen hoor. Alleen de dosis suboxone al leek me massaal, en dan die lijst benzos liet het echt wel lijken op misbruik. Maar als jij zegt dat het om af te bouwen is geloof ik je hoor.

Over de AD's heb ik geen commentaar. Heb ik ook een tijd geslikt (wel een ssri). En die heeft me wel ff uit een dip geholpen.



No problem, PEACE pilletje

maar die zogenaamde lijst is overdreven,dat geef ik toe.Maar ik nam al die benzo's ruim 2 jaar geleden. Momenteel neem ik nog slechts 1 preparaat en je zegt dat je geen ervaring hebt en ja niet veel kent van suboxone (buprenorfine/naloxone),maar zo massaal hoog is die dosis ook niet. De standaard (onderhouds)dosering is sowieso 8 mg.

En ik zeg het nog eens, ik voel wel iets van de buprenorfine '(namelijk dat het door mn opiaatreceptoren te bezetten ,drang naar bijgebruik van straatdrugs (heroine) tegen gaat,het heeft ook een anti-depressief effect voor me en beetje angstwerend), maar me in een opiaat-roes voelen...nee echt niet

Edit trouwensl: ben vandaag naar dokter geweest (andere arts) en die heeft mn dosis xanax xr 4 mg (wat veel is voor iemand die het nooit nam bv,snap ik), maar ik nam t al zo lang. Heb nu 2 dozen Clozan (clotiazepam),dat is een benzo-analoog, een thienodiazepine,voorgeschreven gekregen. tweemaal daags 10 mg, en geloof me,ook daarvan kom ik niet in een roes. Het helpt me GELUKKIG om buiten durven te komen,naar de winkel gaan,op de bus etc etc

Die hydroxyzine (atarax) gebruik ik momenteel niet. En klopt ja dat ik dat had gevraagd aan mn verslavingsarts van CAD,om minder direct-werkende alprazolam te hoeven gebruiken. Tuurlijk werd ik savonds suf van 100 mg atarax, maar het gaf en geeft geen roes of gewenning.

Greetz (ik heb veel van je posts gelezen,lees ze graag en veroordeel je niet omdat je over n tijdje n stash van allemaal verschillende benzo's (clonazepam,alprazolam,bromazepam enz) gebruikte bij je andere benzo's en ook lichte analgetica.

Ik weet hoe verslavend die meds kunnen zijn en ik las ook dat je intussen weer de motivatie hebt gevonden om de dosis terug te schroeven, heel goed en ik ken t gevoel ook, van echte chronische angst of acute paniekaanvallen,als je onder veel mensen komt of ergens onbekend komt!)

grtzzzzzz :stoned:
trulov
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 188
Geregistreerd: vr okt 21, 2011 10:08 am

Re: Welk(e) medicijn(en) krijg jij voorgeschreven?

Berichtdoor blooddrain » wo jan 11, 2012 6:38 pm

Rilatine (ritalin voor onze Noorderburen).

Ik zou eigenlijk 1 1/2 per dag moeten nemen. Maar ik moet toegeven dat ik dat al lang niet meer doe. Heel af en toe neem ik ze nog wel eens als mijn concentratievermogen echt te wensen over laat, maar dit gebeurt eigenlijk maar zelden.
Done: THC, Nicotine, Alcohol, Ritalin , Speed, MDMA, XTC, Salvia, MDAI, LSD, LSA, Yopo, Truffels, 5-Meo-Mipt, AMT, GHB, Cocaïne, Ketamine, N2O, 2c-b, 4-FMP, Mephedrone, Methcathinone
To Do: Mescaline, DMT, 5-Meo-DMT, 2c-x, Methylone

DROP ACID NOT BOMBS
Avatar gebruiker
blooddrain
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 220
Geregistreerd: wo jul 06, 2011 11:52 am
Woonplaats: Tongeren, België

Re: Welk(e) medicijn(en) krijg jij voorgeschreven?

Berichtdoor Pilletje » wo jan 11, 2012 8:50 pm

Neem je nu xanax en clotiazepam of enkel de clotiazepam?

En ja xanax 4mg is best veel. Ik heb een tijdlang 2mg XR per dag gebruikt en dat gaf al een sterke angstdemping.

Ik zou als je genoeg hebt aan de xanax het daarbij houden, indien je ze beiden slikt. Indien je enkel de clotiazepam slikt lijkt me dit de betere optie. Xanax is en blijft super verslavend. Zowel fysiek als mentaal. Heb ik zelf al ondervonden.
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: Welk(e) medicijn(en) krijg jij voorgeschreven?

Berichtdoor trulov » wo jan 11, 2012 11:59 pm

Ik ben vandaag voor mn eerste consultatie bij een andere (huis)arts geweest en momenteel neem ik enkel clotiazepam 10 mg 2 x dd (clozan),een thienodiazepine,idd minder verslavend imo dan alprazolam (xanax).

Die dokter vroeg me (nadat ik vertelde welke benzo (xanax xr) en in welke dosering ik nam) dat hij me gerust een ander perparaat wou geven. Ik dacht wel aan valium of lexotan,maar dacht/wist dat ik daar moeilijk mee om kan wb me aan mn dosis houden, maar heb gezegd clozan (clotiazepam , een vrij sterk anxiolytische thienodiazepine en hij heeft me gelijk 2 dozen van 50 stuks voorgeschreven. Vanmorgen heb ik wel nog een xanax met verlengde afgifte genomen van 2 mg, maar IK ga echt akkoord met jou Pilletje. Alprazolam (Xanax) in welke vorm dan ook is heel sterk/potent en verslavend én zeer duur en vermits mn oorspronkelijke huisarts alleen dat wou voorschrijven (en daarbuiten nog prive-dingen vroeg waar hij geen zaken mee had,nee geen seks ofzo,gewoon privédingen vragen of slechts vertellen over mn vriendin of moeder, ipv 1 euro + klever van ziekenkas, heeft hij me dan ook nog een laand lang de volle pot (26euro elke visite) laten betalen(terwijl dat vanaf 1-12-11,in Belgie niet meer nodig was, zeker ik met mn code b,zou gewoon 1 euro hoeven mee te nemen,maar goed,dat alles heeft voor me de doorslag gegeven.


Ik ben van plan om 2 x clozan 10 mg dd te nemen icm paroxetine 20 mg 1 dd en mn opiod-substitutiemiddel (suboxone) te verlagen van 2 naar 1 tablet van 8 mg.

Wellbutrin,hydroxyzine,zopiclon hoef en wil ik niet meer, ik wil via deze huisarts een nieuwe start nemen,niet zonder benzo's,maar iig zonder zonder zo hoge hoeveelheden xanax en 2 ad's.


Kortom, ben wel blij dat ik van huisarts veranderd ben en zelf inzie dat 8 mg buprenorfine ruim genoeg is als onderhoudsdosis tgv mn ex-heroineverslavig (doe t op eigen houtje, de rest bewaar ik wel)

Vrijdag (overmorgen) heb ik dan nog een afspraak vaststaan bij mn huisarts,die ik al jaren heb/had,ik verwijt hem niks,zeker niet in geval met voorschriften van xanax ea benzo's, maar ik ben ook niet van plan om bij hem voor mn xanax retard te gaan en bij die andere doc voor grote hoeveelheden clozan.

Moet ook zeggen dat de doc waar ik vandaag op visite was,correct was en dat ik enkel paroxetine (serotonine-remmer) neem ipv de combinatie met bupropion (noradrenaline-dopamine-remmer), dat ik daar niet zo om maal,voelde niet veel verschil. Het is net om,de hoek,die man roddelt/zevert niet en ben echt,doordacht van plan, bij deze dokter te blijven, voor mn meds.
Hij zei wel dat ie niet veel kon doen eigenlijk (buiten medicatie schrijven),dat ik met mn problematiek beter opgevolgd zou worden door een psychiater.Begrijp hem wel, maar ik heb de pest aan psychiaters.

Daarbuiten babbel ik ELKE 2 weken zeker gedurende ong. 1 UUR met een psychologe,en ben heel tevreden daarvan.


Groetjes 8-)
trulov
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 188
Geregistreerd: vr okt 21, 2011 10:08 am

Re: Welk(e) medicijn(en) krijg jij voorgeschreven?

Berichtdoor trulov » vr jan 13, 2012 7:17 pm

EDIT: Heb ondervonden dat clozan (clotiazepam) voor mensen zonder benzo-tolerantie mss wel effectief is,voor mij (2 jaar al gebruik van xanax retard,momenteel 4 mg);voor mij is deze stof te licht als je naar equivalentie-tabellen kijkt

5-10 mg zou overeenkomen met 0.5 mg alprazolam,wat zou betekenen dat ik op 24u,zon 80 mg (oftewel 8 pîlletjes ipv 2 (wat ik dacht,stom van me) zou moeten slikken)

Raakte gisteren zelfs gefrustreerd,want pas vanaf dosissen vanaf 50 mg,voelde ik effect.


Ben vandaag naar mn vaste arts geweest en (durfde niet vertellen dat ik bij een andere doc om iets anders had gevraagd dan xanax xr).Toch heb ik ook hem gevraagd mn Xanax Retard te vervangen door een andere benzo. Heb Rivotril (clonazepam 2 mg) voorgeschreven gekregen, voorlopig 1/dag en ook nog 1 Xanax XR 2 mg 's ochtends om de overgang te bemakkelijken.

Had al gelezen dat clonazepam qua potentie overeenkomt met dezelfde dosissen alprazolam en het werkt langdurig (volgens mij zelfs langer dan xanax,ook in retardvorm).

Dus ik ben tevreden,want die xanax hielp heel goed tegen angsten (geloof dat t anxiolytischer is dan clonazepam en andere benzo's, maar ik heb bij momenten ook nood aan een benzo die me echt kalmeert of doet slapen en daar vond ik alprazolam te licht voor.

Grtz 4 every1

8-)
trulov
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 188
Geregistreerd: vr okt 21, 2011 10:08 am

Re: Welk(e) medicijn(en) krijg jij voorgeschreven?

Berichtdoor Pilletje » za jan 14, 2012 10:59 am

Rivotril (clonazepam) is idd aangewezen om je dosis te verlagen bij xanax owv de equivalentie.
Het langwerkend effect doet veel met de ontwenningssymptomen! (in a good way, als dat dan al kan :lol: )
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: Welk(e) medicijn(en) krijg jij voorgeschreven?

Berichtdoor trulov » za jan 14, 2012 12:37 pm

Ja thx pilletje, maar heb aan die doc (waar k al jaren ga) ook gevraagd om een andere benzo dan xanax xr. ik ga mn xanax niet afbouwen ofzo,

Het is de bedoeling om de xanax xr te vervangen door rivotril.Momenteel mix ik de twee,mn dokter doet dit om de overgang te vergemakkelijken,omdat alprazolam toch acuter tegen angst inwerkt en clonazepam de angst dieper aanpakt,zo zei hij he.

Maar goed,itt tot die doc die antwoordde: oke,mij goed dat je xanax xr vervangen wil,zeg maar welke benzo. Dom dat ik clozan zei, maar goed. Ik was naar die doc gegaan omdat ik wat schrik had dat mn vaste doc me geen andere benzo zou willen voorschrijven (owv mn verslavingsgevoeligheid,drugverleden, is hij tegen ir benzo's,bij mij toch nadat ie merkte dat ik een doosje broma slikte op n week ( 1,5 jaar terug)

Uiteindelijk heeft ie me toch rivotril voorgeschreven (na aandringen van mij). Hij vroeg me waarom ik wilde veranderen.
Ik zei dat een doosje van 30 stuks 26,08 euro kost en dat ik dat duur vond , ivm bv diazepam of rivotril!
En ook dat ik ondanks dat ik al de maximumdosis xanax xr slik,toch nog vaak met angstopstoten zit,waarvoor k dan alprazolam (xanax) die onmiddelijk werkte slikte.

Eerst wou ie me overschakelen,toen k zei dat de retardversie zo duur was en generisch niet bestaat,op direct werkende alprazolam,van eurogenerics ofzo :conf: .
Vond dit vreemd, zei ook dat ik niet met de ir omkon,qua gebruik/misbruik.

Moet nog n vs voor n klein doosje alprazolam binnenbrengen bij de apotheek, hadden ze me zo meegegeven (2e x), maar mn doc wilde gisteren om die reden (2e x) geen voorschiftje geven :s :roll2: .

Gelukkig stelden ze geen vragen bij apo vanmorgen toen ik mn buprenorfine ging halen, ze zeiden gewoon dat het niet dringend was, oeffff

grtze :wave:
trulov
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 188
Geregistreerd: vr okt 21, 2011 10:08 am

Re: Welk(e) medicijn(en) krijg jij voorgeschreven?

Berichtdoor Pilletje » za jan 14, 2012 3:18 pm

De overgangstijd is normaal. Dat heb ik ook een weekje gedaan toen ik werd omgeschakeld van xanax naar prazepam en later diazepam omdat prazepam te zwak bleek. 's Ochtends prazepam/diazepam en dan 's avonds xanax nog.

Rivotril is net iets minder angstdempend dan alprazolam vind ik. Toch komt het vrij goed in de buurt hoor. En van ontwenning zou je bij die geleidelijke omschakeling weinig last moeten ondervinden. Rivotril XR bestaat zelfs niet denkik, het werkt opzich al 2 dagen ofzo.
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: Welk(e) medicijn(en) krijg jij voorgeschreven?

Berichtdoor Robin » za jan 14, 2012 3:28 pm

Heel lang tramadol en lorazepam gekregen, maar daar kon ik plots niets meer aankomen. Eigenlijk maar goed ook anders was het goed mis gegaan.
-I sorta feel like I'm on drugs when I'm with you. Not that I do drugs, unless you do drugs. In which case I do drugs all the time. Every drug.-
Robin
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 39
Geregistreerd: zo apr 03, 2011 10:34 am

Re: Welk(e) medicijn(en) krijg jij voorgeschreven?

Berichtdoor miena » zo jan 15, 2012 11:58 pm

Ik moet gaan afbouwen eerst de oxycontin kijken hoe erg de pijn dan is en als het meevalt ook de lyrica gaan afbouwen....
beide verslavend dus beetje bang voor ontwenningsverschijnselen...
Ben zelfs banger voor de ontwenningsverschijnselen als voor de pijn.
En over een maand of 2 is het de bedoeling dat ik na 3,5 jaar ga stoppen met de themazepam.
miena
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 115
Geregistreerd: vr okt 07, 2011 9:18 am

Re: Welk(e) medicijn(en) krijg jij voorgeschreven?

Berichtdoor Pilletje » ma jan 16, 2012 3:02 pm

miena schreef:Ik moet gaan afbouwen eerst de oxycontin kijken hoe erg de pijn dan is en als het meevalt ook de lyrica gaan afbouwen....
beide verslavend dus beetje bang voor ontwenningsverschijnselen...
Ben zelfs banger voor de ontwenningsverschijnselen als voor de pijn.
En over een maand of 2 is het de bedoeling dat ik na 3,5 jaar ga stoppen met de themazepam.


Alvast veel succes gewenst!
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: Welk(e) medicijn(en) krijg jij voorgeschreven?

Berichtdoor trulov » di jan 17, 2012 8:57 pm

EDIT: recept voor baclofen 10 mg erbij gekregen van mn verslavingsarts,om eventuele ontwenning als ik mn benzodosis (clonazepam 2 mg ,alprazolam 2 mg) op korte termijn terugdring/halveer.
trulov
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 188
Geregistreerd: vr okt 21, 2011 10:08 am

Re: Welk(e) medicijn(en) krijg jij voorgeschreven?

Berichtdoor Pilletje » wo jan 18, 2012 9:38 pm

Hoe ervaar je de baclofen? Ben ik wel benieuwd naar. Hoe hard helpt het bij de omschakeling? En is er al iets van dosisverlaging gebeurd? Waarschijnlijk niet zeker, want je bent nog aan het omschakelen. :P
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: Welk(e) medicijn(en) krijg jij voorgeschreven?

Berichtdoor trulov » do jan 19, 2012 12:55 am

ben heel tevreden met de baclofen. Ik heb dus voor savonds ipv 2 mg alprazolam xr, rivotril en die halveer ik ofwel halveer ik mn xanax xr smorgens.

Tis niet de bedoeling dat ik te snel ga afbouwen of dat ik op 2 benzo's blijf of xanax retard of rivotril vervang door baclofen(Lioresal),dit is een GABA-receptor-agonist? ja toch? iig het schijnt een ghb-analoog te zijn, succesvol bij de ontwenning van alcohol.

Het helpt iig heel goed tegen de verlaging van mn benzo's, maar baclofen is geen anxiolyticum zei mn doc en ik zal al blij zijn als ik op termijn (enkele weken,maandje) 1 xanax xr of 1 rivotril van 2 mg of 1 mg/dag inneem


iK Kan nu iig nog geen echte ervaring geven hoe baclofen voelt, ik heb t altijd n interessant middel gevonde,maar ja weet ook niet in welke dosering ik t hoor te nemen (normaal worden hogere doseringen gehanteerd bij verslaving/ontwenning)-heb echter tabs van 10 mg.

Vandaag er 3 genomen gespreid over de dag (het ontspant de spieren goed,maar geen angstremmer)

Gisteren 3 tegelijk genomen icm alcohol, voelde me wel wat licht (ghb gevoel-weet niet,heb dat middel niet vaak gebruikt)

Maar zal jou (en de rest) eventueel op hoogte houden. De rivotril werkt idd veel langer dan een xanax,zelfs een retard,maar is niet zo anxiolytisch.Wel meer kalmerend en hypnotisch enzo. En de tabs hebben een dubbele breuklijn , wat handig is om de dosis te bepalen.

Verder neem ik ook nog atarax,maar dat is een onschuldige angstremmer (licht) en anti-depressiva en buprenorfine (probeer ipv 2 tabs van 8 mg, stilaan,zonder me te forceren naar 1 tab te gaan)

ALS me dit lukt zal ik echt tevreden zijn ja.

En die clozan vond ik gewoon veeeeeel te licht ivm alprazolam enz. Moest er 5 nemen 2xdaags om tot een equivalente dosis xanax te komen (4 mg), maar die heb ik gewoon aan mn vriendin gegeven.


Grtz en beste voor iedereeen :wave:
trulov
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 188
Geregistreerd: vr okt 21, 2011 10:08 am

Re: Welk(e) medicijn(en) krijg jij voorgeschreven?

Berichtdoor Azgaza » do jan 26, 2012 7:43 pm

Sinds deze week ritalin; werkt trouwens erg goed :) Ik ga er oprecht stil van zitten en krijg zowel mentaal als fysiek een rust over me heen die ik normaal niet kan vinden. Chaos en onrust nemen af, het gevoel dat ik iets moet/wil maar niet goed weet wat verdwijnt bijna volledig, m'n gedachtes worden rustiger en veel meer linear wat gesprekken, schrijfsels e.d. ten goede komt. Tevens elimineert het het vermogen om suf en gaar te zijn overdag wat ik door vaag koffie gedrag normaal eigenlijk altijd had; maakt stoppen met koffie dus ook gelijk veel makkelijker :)

Mijn eerste drie dagen zijn dus erg positief, nu nog zien wat er op lange termijn gebeurt enzo.

Aliens take me home.

Tune up, turn around, drop in.
Avatar gebruiker
Azgaza
onKet
Donateur
Offline
 
Posts: 1016
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 6:11 pm
Woonplaats: Orion

Re: Welk(e) medicijn(en) krijg jij voorgeschreven?

Berichtdoor Pilletje » vr jan 27, 2012 5:31 pm

Azgaza schreef:Sinds deze week ritalin; werkt trouwens erg goed :) Ik ga er oprecht stil van zitten en krijg zowel mentaal als fysiek een rust over me heen die ik normaal niet kan vinden. Chaos en onrust nemen af, het gevoel dat ik iets moet/wil maar niet goed weet wat verdwijnt bijna volledig, m'n gedachtes worden rustiger en veel meer linear wat gesprekken, schrijfsels e.d. ten goede komt. Tevens elimineert het het vermogen om suf en gaar te zijn overdag wat ik door vaag koffie gedrag normaal eigenlijk altijd had; maakt stoppen met koffie dus ook gelijk veel makkelijker :)

Mijn eerste drie dagen zijn dus erg positief, nu nog zien wat er op lange termijn gebeurt enzo.


Welke dosering krijg je voorgeschreven? :)
En de IR tabletten of XR?

Fijn dat ze goed voor je werken.
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: Welk(e) medicijn(en) krijg jij voorgeschreven?

Berichtdoor knolselderij » vr jan 27, 2012 6:38 pm

ben ik als enige gezond en hoef geen pillen te slikken van de dokter.

jullie hebben problemen
admini's help me aub een nieuw gifje te plaatsen
Avatar gebruiker
knolselderij
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2280
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:32 pm
Woonplaats: groentenla

Re: Welk(e) medicijn(en) krijg jij voorgeschreven?

Berichtdoor Pilletje » vr jan 27, 2012 9:38 pm

knolselderij schreef:ben ik als enige gezond en hoef geen pillen te slikken van de dokter.

jullie hebben problemen


Ja, nou en?
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: Welk(e) medicijn(en) krijg jij voorgeschreven?

Berichtdoor knolselderij » vr jan 27, 2012 11:18 pm

hap
admini's help me aub een nieuw gifje te plaatsen
Avatar gebruiker
knolselderij
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2280
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:32 pm
Woonplaats: groentenla

Re: Welk(e) medicijn(en) krijg jij voorgeschreven?

Berichtdoor Azgaza » za jan 28, 2012 11:24 am

Pilletje schreef:Welke dosering krijg je voorgeschreven? :)
En de IR tabletten of XR?

Fijn dat ze goed voor je werken.


Om te beginnen en uit te proberen instant release 10 mg, ik neem er in principe 3 per dag, elke 4 uur. Dat werkt op zich ongeveer precies goed. Ik merk een kleine verandering in hoe ik me voel na 3 a 3.5 uur, dus vlak voordat ik de volgende dosis moet nemen; bewegelijkheid komt terug en onrust ook een beetje maar het is nog niet in een klap uitgewerkt dan ofzo, ik heb het idee dat dat eigenlijk juist precies goed is zo want ik word automatisch herinnerd dat ik nog een dosis moet :p Ik ben wel nieuwsgierig hoe het gaat werken op lange termijn maar ik echt oprecht echt tevreden over de eerste paar dagen.

Aliens take me home.

Tune up, turn around, drop in.
Avatar gebruiker
Azgaza
onKet
Donateur
Offline
 
Posts: 1016
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 6:11 pm
Woonplaats: Orion

Re: Welk(e) medicijn(en) krijg jij voorgeschreven?

Berichtdoor trulov » zo jan 29, 2012 6:47 pm

Azgaza schreef:
Pilletje schreef:Welke dosering krijg je voorgeschreven? :)
En de IR tabletten of XR?

Fijn dat ze goed voor je werken.


Om te beginnen en uit te proberen instant release 10 mg, ik neem er in principe 3 per dag, elke 4 uur. Dat werkt op zich ongeveer precies goed. Ik merk een kleine verandering in hoe ik me voel na 3 a 3.5 uur, dus vlak voordat ik de volgende dosis moet nemen; bewegelijkheid komt terug en onrust ook een beetje maar het is nog niet in een klap uitgewerkt dan ofzo, ik heb het idee dat dat eigenlijk juist precies goed is zo want ik word automatisch herinnerd dat ik nog een dosis moet :p Ik ben wel nieuwsgierig hoe het gaat werken op lange termijn maar ik echt oprecht echt tevreden over de eerste paar dagen.



Zou Concerta (methylfenidaat in vertraagde afgifte) dan niet handiger zijn voor je Azgaza? :conf:
Weet het ook niet, want het zelf geen AD(H)D, nooit Ritalin/Rilatine of Concerta of Dexamfetamine genomen daarvoor....

Nja heb wel al eens n x recreatief concerta xr 36 mg en Rilatine IR 10 mg gebruikt, dan vond ik de rilatine IR tuurlijk fijner. En heb ook een amfetamine (speed)verslaving gehad,ook al eens d-amfetamine als poeder op straat gekocht en gebruikt (is sterker dan mtp) vind ik toch.

Maar las iig dat sinds je kort met dit middel (rilatine,methylfenidaat) iedere 6 u tab van 10 mg IR zeker? dat je je dan veel beter voelt,gedachten geordend,enz enz
teken dat je dan wel adhd hebt en ben blij dat je je nu beter in je vel voelt


succes iig op lange termijn (denk trouwens dat dat wel goed zit, want je krijgt nu toch de geschikte meds he? )

grtz trulov :rock:
trulov
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 188
Geregistreerd: vr okt 21, 2011 10:08 am

Re: Welk(e) medicijn(en) krijg jij voorgeschreven?

Berichtdoor trulov » zo jan 29, 2012 7:04 pm

Pilletje schreef:Hoe ervaar je de baclofen? Ben ik wel benieuwd naar. Hoe hard helpt het bij de omschakeling? En is er al iets van dosisverlaging gebeurd? Waarschijnlijk niet zeker, want je bent nog aan het omschakelen. :P



Kan nu wel iets meer (na wat experimenteren met hogere dosissen , rond 80 mg fzo) vertellen over baclofen.
Heb vroeger voor t eerst over deze stof gelezen via het boek van dr.ameisen, een franse cardioloog, boek noemde: einde van mijn (alcohol)verslaving.
Hij nam ook hoge doseringen (zelfs boven 100mg dd), maar beweerde dat het niet verslavend was enz.
Op n andere site sixthseal.com, een ervaring gelezen , die jongen schreef dat het een soort ghb-analoog was en bij hoge doseringen (ca 100 mg) wel recreatief effect had.

kan ik bevestigen (heb enkele keren zo'n 70-80 mg genomen,kreeg een aangenaam dizzy gevoel, beetje ghb-achtig ja en ook heel spierontspannend nat. kon zeker met een pilsje erbij nauwelijkl noch recht lopen,hoewel k er niet suf,zoals bij alcohol gevoel van werd.


Maar verder nieuws/UPDATE: mn vriendin haar huisdoc, die doc die me clozan ipv xanax had voorgeschreven afgelopen vrijdag gebeld. Vooreerst omdat mn vriendin zonder Sipralexa/Lexapro zat en ik n voorschrift voor alprazolam bij de apo verschuldigd was.
De wachtzaal zat vol, dus heb toen gebeld naar hem en gevraagd of ie die dingen kon voorschrijven aan mn vriendin, en of ie mij een 'sterkere' benzo dan clozan wou voorschrijven vermits ik te veel pilletjes ( zeker 8 van 10 mg) moest nemen om me niet brak te voelen zonder xanax xr ( waar k maximumdosis van nam, 4 mg/ dag), zei dat mn vriendin in haar boekje gekeken had ( ze is apotheker) en dat clotiazepam 10 mg equivalent was aan alprazolam 0.5 mg.
Heb gevraagd (hoewel k van mn vaste huisarts potje Rivotril (wel maar 30 stuks) gekregen had, maar die waren helaas al op :oops:
En toen k begon dat dat vs voor alprazolam was omdat ik al 2 doosjes van de apo gekregen had, zei ie zo: oke jongen,kan het niet volgen, schrijf op een papiertje wat je nodig hebt en kom het me brengen) :love: 8-)

zogezegd,zogedaan: uiteindelijk heeft ie op naam van mn vriendin de alprazolam 50 stuks 0.5 mg en haar AD escitalopram voorgeschreven, ik had op papiertje gekrabbeld een sterkere benzo dan clozan aub , diazepam 5 of temesta expidet 1 of 2,5;

voor mij had ie dan ook diazepam 5 mg, doos van 100 :hulde: en ook doos temesta expidet 2,5 (50) en doosje clozan 50 van 10 mg voorgeshreven.

Mn rivotril en baclofen zijn intussen op en atarax ook, neem dit niet meer, alleen mss volgende week proberen rivotril vs te vragen aan huisdoc.

Maar momenteel gaat t me redelijk goed (wb angst en zucht naar hero) , neem 1.5 tab buprenorfine ipv 2 en smorgens 1 en smiddags 1 valium en savonds 1 (15 mg in totaal) en voor t slapen een temesta van 2.5 mg. en van xanax xr slik ik nog maar 1-2 mg, xr versie. Daarbuiten mn ad's (seroxat,wellbutrin)


Grtzz :wave:
trulov
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 188
Geregistreerd: vr okt 21, 2011 10:08 am

VorigeVolgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Farmaceutische Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner