Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

3-MMC

Dé plek voor discussie over alle nieuwe stoffen. Met een speciaal subforum voor de 2C-reeks.

Re: 3-MMC

Berichtdoor Klimtox » do nov 14, 2013 1:33 pm

Met pep zit mijn hart op de 140bpm :o . Dit lijkt me dus wel meevallen?
<3
Klimtox
Klimbaus
Badass Junkie

Berichtdoor JongGeleerd » do nov 14, 2013 1:55 pm

Nuchter, in rust zit mijn hartslag rond de 90bpm. 110bpm is niets om je zorgen over te maken.

JongGeleerd
Tinychat Meubilair
Donateur

Berichtdoor Druks » do nov 14, 2013 2:08 pm

Ach kijk. Gelukkig maar. 110bpm Was wel mijn hartslag in rust. Mijn hart maakte op dat moment ook extra zware slagen. Het hele 3-MMC goedje voelt gewoon erg slecht voor je hart/borst. Ik had meer druk op mijn borstkas staan dan bij amfetamine/cocaïne...
Druks
huba buba
Moderator

Berichtdoor JongGeleerd » do nov 14, 2013 2:14 pm

Einstein schreef:Zij zeggen dat het bij heftig misbruik je hart en bloedvaten tot schroot zal reduceren en dat het mogelijk niet de meest interessante stimulant zal zijn.

Weet je zeker dat het niet psychosomatisch is, door het lezen van deze post?

JongGeleerd
Tinychat Meubilair
Donateur

Berichtdoor Druks » do nov 14, 2013 3:05 pm

Ik heb wat info gezocht rondom mephedrone en MDMA kruis tolerantie. Gezien 3-MMC een zwakkere variant is van mephedrone, lijken mij hier wel gelijkenissen.

Bij mephedrone misbruik schijnt je MDMA tolerantie te verneuken. Als je MDMA neemt vlak nadat je mephedrone gebruikt hebt (ongeveer 1 week) zal je minder van de MDMA voelen. Dit zou te maken kunnen hebben met je serotonine levels/down regulation maar het zou ook goed kunnen dat de dopamine levels nog niet hersteld zijn en je daarom van de MDMA minder voelt.

Dus, 3-MMC werkt op je serotonine en heeft invloed op je MDMA tolerantie mits je het misbruikt of te snel achter elkaar doet. Mephedrone werkt meer op je dopamine dan serotonine. Ik raad aan om 1 maand pauze tussen mephedrone (of 3-MMC) en MDMA te laten.

Ik ervaar vandaag geen kater van de 3-MMC. Al is mijn dosis gisteren bescheiden gebleven (100mg + 70mg). In de comedown van de 3-MMC werd ik wel wat geïrriteerd en opgefokt. De neiging om dan bij te pakken is groot.
Druks
huba buba
Moderator

Berichtdoor Einstein » do nov 14, 2013 5:57 pm

Hmm, ik betwijfel of mephedrone en 3-MMC echt een sterke invloed hebben op MDMA-tolerantie. Vergelijkbare stoffen als methylone zouden dat althans niet hebben. Zou er echter niet te veel mee gaan kloten.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Einstein
Koos Kansloos
Donateur

Berichtdoor Druks » do nov 14, 2013 6:01 pm

Einstein schreef:Hmm, ik betwijfel of mephedrone en 3-MMC echt een sterke invloed hebben op MDMA-tolerantie. Vergelijkbare stoffen als methylone zouden dat althans niet hebben. Zou er echter niet te veel mee gaan kloten.

Kan je iets meer duiding geven hoe het werkt met serotonine? Zo als ik het heb begrepen helpt niet iedere stof die serotonine afgeeft je MDMA tolerantie omzeep. Maar hoe zit dat? Licht dat aan de verschillende werkingsmechanisme op de serotonine receptoren? Je zou verwachten dat iedere stof die met serotonine receptoren kloot ook voor down regulation zorgt...
Druks
huba buba
Moderator

Berichtdoor Einstein » do nov 14, 2013 6:07 pm

Serotoninereceptoren zijn niet verantwoordelijk voor de tolerantie van MDMA, het zijn de axonen die op de één of andere manier kapotgaan. Volgens mij zijn de MDMA-moleculen daar zelf verantwoordelijk voor - het mechanisme waarmee zij serotonine uit de zenuwcel pompen is ook redelijk agressief en als er dan ergens onderweg iets gevaarlijks gebeurt met die MDMA-moleculen ontstaat er al snel schade. Door de andere molecuulstructuur van mephedrone en 3-MMC zouden deze stoffen toevallig best minder schadelijk kunnen zijn.
Receptordownregulatie is vooral aan de orde in tolerantie voor psychedelica of ook voor bijv. opioïden.

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Einstein
Koos Kansloos
Donateur

Berichtdoor Druks » do nov 14, 2013 6:11 pm

Dank Einstein. Weer wat geleerd! :woeh: :geek:.
Is het dan zo dat door uitputting van je dopamine, de MDMA minder lekker werkt? Ik herken dit van pep gebruik; na 3 dagen pep bingen en op de 4de dag MDMA (of 6-APB) pakken werkte niet zo lekker. Dit lees ik ook van mensen die paar dagen voor hun MDMA, mephredone hebben gepakt.

Toch maar rustig aan doen met 3-MMC. Eens kijken of ik er een maandje tussen gebruik kan houden :roll2:.
Druks
huba buba
Moderator

Berichtdoor Kockar » do nov 14, 2013 6:24 pm

Druks schreef:Toch maar rustig aan doen met 3-MMC.

bij het gebruiken van dit spul dacht ik voor de eerste keer in mijn leven DAT IK GING STERVEN
Kockar
Badass Junkie

Berichtdoor Druks » do nov 14, 2013 6:26 pm

Kockar schreef:
Druks schreef:Toch maar rustig aan doen met 3-MMC.

bij het gebruiken van dit spul dacht ik voor de eerste keer in mijn leven DAT IK GING STERVEN

Je had het dan ook gecombineerd met cocaïne en een flinke dosis 3-MMC gepakt. Vind het dan niet zo heel gek dat je last van je hart krijgt :kleuter:. Maar het was wel lekker, toch?
Druks
huba buba
Moderator

Berichtdoor Kockar » do nov 14, 2013 6:30 pm

zou en ga binnenkort juist hetzelfde doen
en het was ubergeil alhoewel het nog geiler kon geweest zijn zonder de hartkloppingen
Kockar
Badass Junkie

Berichtdoor J-C » ma nov 18, 2013 3:34 am

De dingen die ik wil toevoegen zijn:
- Als je dat neemt, kan het zeker geen kwaad om eerst te preloaden met anti-oxidanten zoals piracetam of vitamine C tegen vrije radicalen die dat spul gaat veroorzaken!
- Deze drug is voor mij de meest verslavende die ik ken. Ik moet echt moeite doen om niet elke week te gebruiken! Het is idd een hele chille drug voor thuis... (en voor seks) en tis heel morish.. beste is om een benzootje te droppen als je wil stoppen/slapen, eventueel een biertje erbij; anders mag je een goeie nachtrust vergeten!
- Je wordt overigens bloedgeil van dat spul soms :o

be safe u guys 8)
J-C
Belezen Gebruiker

Berichtdoor MisterE18 » zo nov 24, 2013 5:32 am

vandaag tog weer aan de 3-mmc:P

Heb het nu via een andere vendor gekregen en moet zeggen wel wat verschil te merken met die van mijn andere vendor,
Maar zeker niet slecht denk dat deze wel wat zwakker is. moet iets vaker bij pakken
Dit keer zonder de 2C-D en dit bevalt me beter.
Van de 2C-D krijg ik zo veel energie wat ook leuk is maar af en toe ook niet:P
Heb 2 keer een lijntje van 70mg gesnoven en 3 keer een orale redose van 70mg
en ben zo lekker aan het zweven heerlijk lekker helder in me hoofd maar tog weer niet XD en weer de tintelingen heerlijk XD en de schone energie beetje lastig uit teleggen
en dit keer ook wat lachgas gedaan dit is zeker een goede toevoeging,
zou dit graag is een keer in de zomer willen combineren met mdma zou dat verstandig zijn?

heb dit keer trouwens voor gebruik een multivitamine pil en een omega 3-6-9 en wat magneseim ingenomen en moet zeggen dat is veel better geen kaak spannen of strakke spieren

weer een heerlijke avond
sorry voor de spelfouten want ik ga nog steeds lekker :rock: :kleuter: :mrgreen:
MisterE18
Experimenterende Gebruiker

Berichtdoor Bonke » zo nov 24, 2013 5:30 pm

Blijf erbij dat dit een gemiddelde stimulant echter je komt nooooooit weer in slaap van dit spul zonder 2mg etizolam of meer. :eek:
Bonke
Wijs Gebruiker

Berichtdoor knetterspetter » zo nov 24, 2013 10:03 pm

magnesium heeft bij mij nooit geholpen ivm kaakspanning, is ook nooit wetenschappelijk bewezen oid. Heb het in kleine en hoge dosering geprobeerd met mdma en 3mmc oa, maar merkte totaal geen verschil. Magnesium is een subtiel stofje, stimulanten gaan daar keihard door en overheen.

Magnesium kan wel wat helpen in de comedown, om wat rustiger te worden en iets beter te kunnen slapen, maar dan alleen met een joint/biertje. Of de magnesium uberhaupt wat doet is nog maar de vraag.

3MMC combineren met MDMA zou ik niet doen, heb het weleens gedaan, en een merkbaar langere en vervelende comedown ervaren. Afzonderlijk zijn ze interessant genoeg.
knetterspetter
Bewuste Gebruiker
Verbannen

Berichtdoor J-C » zo nov 24, 2013 10:56 pm

70mg is wel wat aan de lage kant voor nasale dosis ik pak meestal zo'n 100 mg voor een goeie coke achtige rush.
magnesium zal wel niet helpen in de come down... je zult iets sterker nodig hebben zoals alcohol, benzo's (etiz), ghb/gbl of phenibut is ook heeel goed voor de day after...
J-C
Belezen Gebruiker

Berichtdoor Klimtox » ma nov 25, 2013 1:49 pm

J-C schreef:70mg is wel wat aan de lage kant voor nasale dosis ik pak meestal zo'n 100 mg voor een goeie coke achtige rush.
magnesium zal wel niet helpen in de come down... je zult iets sterker nodig hebben zoals alcohol, benzo's (etiz), ghb/gbl of phenibut is ook heeel goed voor de day after...

2 x 70 = 140mg
<3
Klimtox
Klimbaus
Badass Junkie

Berichtdoor Italiano » ma nov 25, 2013 6:29 pm

knetterspetter schreef:magnesium heeft bij mij nooit geholpen ivm kaakspanning, is ook nooit wetenschappelijk bewezen oid. Heb het in kleine en hoge dosering geprobeerd met mdma en 3mmc oa, maar merkte totaal geen verschil. Magnesium is een subtiel stofje, stimulanten gaan daar keihard door en overheen.
(...)
Of de magnesium uberhaupt wat doet is nog maar de vraag.

Dus omdat jij er niets van merkt vermoed je maar dat het niets doet :conf: :conf:

Persoonlijk merk ik namelijk wel verschil. Je moet alleen wel dagelijks nemen en een goed opneembare variant gebruiken (zoals magnesiumcitraat ipv magnesiumoxide).

Er is niet veel onderzoek naar gedaan maar er zijn wel links tussen bruxism en magnesium deficiency.

http://orthocj.com/2000/06/when-the-spl ... treatment/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2130443
Italiano
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor AgeOfLove » ma nov 25, 2013 11:55 pm

Ik laat me keer op keer weer vangen aan dit bingespul... Vorig weekend was echt mijn allerlaatste halve gram 3mmc ooit.

2 dagen later nog steeds last van het typische benauwelijke gevoel rond mijn borstkas ( dat weggaat en terugkomt ), futloos, lamlendig zelfs neigend naar depressieve ideeën maar das vooral omdat ik me zelf ook niet 100% voel. Newbie mistake om dan zwaar op de dope + :beer: te gaan uiteraard.

Het eens neerschrijven en later teruglezen zal me hopelijk helpen :#:
AgeOfLove
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor MisterE18 » di nov 26, 2013 8:20 pm

nog even een toevoeging,

Ik merk zeker wel verschil als ik met supps gebruik of zonder.
Denk dat het geen placebo effect kan zijn want de verschillen zijn zo groot.
Ook helemaal geen last gehad van een kater of iets, lekker kunnen slapen had wel 1,5 mg etizolam genomen maar denk dat ik ook wel zonder inslaap was gekomen.
Me hartslag nog gemeten die zat op +-90 dus viel ook wel mee dit was nog zonder de etizolam.
verder de dag erna heerlijk ontbeten alles smaakte goed.
Ook niks van een dip gemerkt juist een heerlijke afterglow gehad.

Doe trouwens wel veel cardio dus me hart zal ook wel wat gewent zijn.

ik heb trouwens een mixje met magnesium erin Zma heet het
ZMA
450mg magnesium (aspartatate)
30mg Zinc
10.5 mg vitamine b6

Had het dit keer van diamant sint vorige keer van DA die nu overgestapt is op een andere naam.
Zat wel verschil in de kristallen die van diamant was iets gelig van kleur en wat grover van structuur en die van DA was gewoon helder en een mooi kristal.
Kan ook niet helemaal met 100% zeggen dat die nou zwakker was want de vorige keer had ik gedronken erbij en die andere keer gecombineerd met 2C-D dus dat is eigenlijk ook niet zo goed om te vergelijken.

:ugeek:
MisterE18
Experimenterende Gebruiker

Berichtdoor Kockar » za dec 07, 2013 11:41 pm

edit
Laatst bijgewerkt door Kockar op za jan 11, 2014 2:04 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Kockar
Badass Junkie

Berichtdoor Chevy » wo dec 25, 2013 3:29 am

1e keer 3MMC was ongeveer 1.5 jaar geleden, en tot op de dag van vandaag is dit nog altijd mijn favo stim. Gewoon heerlijk in combinatie met wat 2CD/wiet/lachgas, heerlijk een avondje spacen, dag erna lekker beetje suffen, en daarna weer gewoon voor 95% fit aan het werk zonder depri katers ala MDMA.

Gevaarlijke is inderdaad door het 'gebrek' aan heftigheid van de kater dat je het veel te makkelijk veel te vaak gaat doen, dat heb ik zelf ook al vaker ondervonden, heel moeilijk in verhouding met andere stoffen (zoals MDMA/6APB) om je in te houden. Maar wat is het toch een lekker stofje :D

Grappig ook dat nu ineens veel meer mensen positieve reacties plaatsen over 3MMC, terwijl in het begin van het topic ik zowat de enige was die er enthousiast over was. Blijkbaar valt het niet bij iedereen even lekker, of ligt het aan de setting. Want de mensen waarmee ik het samen heb gebruikt hoor ik nooit klagen, zeker in combinatie met 2CD krijg ik veel positieve reacties en zie ik veel strakke koppen om me heen haha :D

Heerlijk spulletje, maar het verleid je soms veel te gemakkelijk...
Chevy
Belezen Gebruiker

Berichtdoor RMG » do jan 02, 2014 11:02 am

Heb even wat advies nodig van jullie slimme koppen :woeh:

Ik heb binnenkort 2 evenementen verspreid over 13 dagen (8 februari en 21 februari).
Nou ben ik van plan om op het evenement van 21 februari 140mg aan MDMA te gebruiken.
Probleem is dat ik ook een evenement heb op 8 februari.

Ik dacht eraan om bij het evenement van 8 februari 3-MMC te gaan gebruiken, in de veronderstelling dat dit middel alleen dopamine verbruikt i.p.v. serotonine.
Ik wil immers geen serotonerge middelen gebruiken tussen mijn MDMA pauzes in.

De discussie tussen de forumgebruikers: "Eindstein" en "Druks" zoals hierboven te lezen is, geeft toch wel aan dat 3-MMC deels de serotonine aanspreekt.
Ik dacht als alternatief om amfetamine i.p.v. 3-MMC te gebruiken, maar amfetamine schijnt ook lichtjes serotonine te verbruiken.

Voor mij is van belang dat ik geen verzwakte MDMA trip meemaak op de 21e.
De amfetamine- en 3-mmc capsules van beide ong. 150mg, allicht nog een booster voor de 3-mmc later in de nacht.

- Weten jullie of 3-MMC meer serotonine verbruikt als amfetamine?
- Zou mijn serotonine spiegel 13 dagen na het gebruik van 3-MMC of Pep, weer op peil kunnen zijn voor het evenement van 21 feb? Allicht dat hier supplementen voor zijn?

Graag jullie raad hierover!
RMG
Newbie

Berichtdoor Klimtox » do jan 02, 2014 11:15 am

Weten jullie of 3-MMC meer serotonine verbruikt als amfetamine?
Dat weet niemand nog, 3-MMC is nog niet goed genoeg onderzocht om te kunnen zeggen of en hoe er interacties zijn met je serotonine huishouding.

Zou mijn serotonine spiegel 13 dagen na het gebruik van 3-MMC of Pep, weer op peil kunnen zijn voor het evenement van 21 feb? Allicht dat hier supplementen voor zijn?
Voor 3-MMC kan dit niet gezegd worden. Voor pep, ja. Na 13 dagen zal je voorraad zeker weer op peil zijn.
<3
Klimtox
Klimbaus
Badass Junkie

Berichtdoor Einstein » do jan 02, 2014 6:59 pm

Aan de hand van het effect van 3-MMC wordt wel vermoed dat het meer serotonine gebruikt dan amfetamine. Dat het überhaupt serotonine slurpt staat in ieder geval vast. Er is inderdaad voor zover ik weet nog geen onderzoek om uitsluitsel te geven :#:

Einstein
Koos Kansloos
Donateur

Berichtdoor Kockar » za jan 11, 2014 2:05 am

hoe lang wacht je best tussen gebruik?
Kockar
Badass Junkie

Berichtdoor Klimtox » za jan 11, 2014 6:51 am

Kockar schreef:hoe lang wacht je best tussen gebruik?

Men vermoedt dat het je serotonine opeet, dus waarschijnlijk is het beste advies 3 maanden :#:
<3
Klimtox
Klimbaus
Badass Junkie

Berichtdoor Druks » za jan 11, 2014 8:35 pm

Klimtox schreef:
Kockar schreef:hoe lang wacht je best tussen gebruik?

Men vermoedt dat het je serotonine opeet, dus waarschijnlijk is het beste advies 3 maanden :#:

Niet echt. Dat iets serotonine released betekent niet dat er 3 maanden gewacht hoeft te worden. De 3 maanden regel heeft ook vooral te maken met tolerantie die veroorzaakt wordt door de werking (!) van MDMA.

Serotonine heeft 4 tot 6 weken nodig (na MDMA) om weer op het oude peil te komen.

Volgens mij geldt voor 3-MMC dezelfde regel als voor coke; als het om serotonine gaat. Ik zou het in ieder geval niet meer dan 1x in de week gebruiken (en dan niet iedere week).

Zie ook de heldere uitleg van Einstein over dit hele serotonine verhaal.
Druks
huba buba
Moderator

Berichtdoor Chevy » di jan 21, 2014 4:50 am

Kan niks zinnigs zeggen over de 3-MMC/MDMA tolerantie, in de zin van hoe ze effect hebben op elkaar. Maar ik merk wel dat met 3MMC je veel minder tot niet last hebt als je bijv. vandaag een leuke dosis neemt, en over 2 weken weer. Dan werkt het gewoon weer vrijwel zoals het moet, zonder dat je last hebt van een kortere werking/hogere dosis nodig is/of een ergere kater.

Dus PERSOONLIJK denk ik als je op het eerste feest 3MMC neemt, en 2 weken later de MDMA neemt je vrij safe zit. Alleen nogmaals, ik weet niet hoe ze elkaar beinvloeden qua tolerantie, maar aangezien 3MMC (als je niet TE gek doet) en 2 weken later weer 3MMC gewoon goed werkt, lijkt me dat MDMA opzich ook nog prima z'n werk zal doen.

Wekelijks zou ik het idd niet gebruiken, heb het zelf in een relatief korte periode wel eens ieder weekend in een lage dosis gedaan, werkte wel steeds maar de lol ging er van af. Nu doe ik het gewoon weer relatief sporadisch, dat wilt voor mij zeggen 1x een kleine dosis in de maand ofzo, en aantal keer per jaar een goede avond.

Nooit last gehad van ergere katers, en het gevoel is eigenlijk altijd heel leuk gebleven. En dat terwijl ik 3MMC nu toch over de afgelopen 1.5 jaar ofzo toch vrij vaak heb gebruikt. Ook gelukkig geen negatieve effecten ervaren tijdens mijn nuchtere leven :P

Maar alles blijft, zeker met RC's, op eigen risico :P

Ohja, en een etizolammetje, of max 2, voor het slapen gaan na een avondje 3MMC scheelt ENORM. Je hebt dan de dag erna geen last van slaapgebrek want je slaapt makkelijk 8 uur aan 1 stuk. Je zal wel beetje slomer zijn de dag erna dan normaal, maar dat je goed hebt kunnen slapen scheelt enorm in je kater. Je voelt je dan niet uitgeput, gewoon relaxed en ontspannen, je gedachtes zijn volledig tot rust (in tegenstelling tot die racy-gedachtes die je kan hebben na een avondje lekker 'up' geweest te zijn), en je eetlust is weer zo goed als back to normal. Denk dat dat zeker heel veel scheelt als je 2 weken later MDMA wilt nemen!
Chevy
Belezen Gebruiker

VorigeVolgende

Keer terug naar Research Chemicals