Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Benzo Fury (6-APB)

Dé plek voor discussie over alle nieuwe stoffen. Met een speciaal subforum voor de 2C-reeks.

Re: Benzo Fury (6-APB)

Berichtdoor Vcaps » ma jan 14, 2013 12:18 pm

The latest synth of 5-APB is now in stock. There is a mass shortage of 6-apb currently in the UK so 5-apb is a great research alternative.

En heb als meerdere keren 6-apb besteld en laten testen ook een van een uk vendor, en wat denkje 5-apb hcl.
Dus het is ben ik bang dat het verloopig wat moeilijker 6-apb scoren wordt.

Die pellets die ze momenteel verkopen, APB ( zit 50mg 5-apb en 60mg 5-mapb in)
De echte benzofury pellets wordt steeds moeilijker of out of stock helaas.
Volledig gestopt
Vcaps
Belezen Gebruiker

Berichtdoor Vcaps » ma jan 14, 2013 12:22 pm

Zelf ervaar ik 5-apb als veel minder heftig en wat frisser en speedy, maar effect was ook gewoon na 4 a 5 uur helemaal weg net zoalfs met mdma.
Volledig gestopt
Vcaps
Belezen Gebruiker

Berichtdoor Towel » wo jan 16, 2013 5:10 pm

Misschien een heel stom vraagje, maar kan het nergens vinden. Er was wel een topic uit begin 2011 maar toen was er ook niet heel veel duidelijkheid over.

Weet iemand hoeveel serotine er vrij wordt gemaakt bij het gebruik van Benzo Fury in vergelijking met XTC? Ik ben namelijk benieuwd na hoeveel tijd je hier dus weer van hersteld bent. Aangezien ik nog wat heb liggen en niet te snel weer wil nemen.
Towel
Experimenterende Gebruiker

Berichtdoor Einstein » wo jan 16, 2013 7:15 pm

Er wordt (uit mijn hoofd) meer serotonine vrijgemaakt dan door XTC, maar hoe lang de tolerantie duurt is nog niet echt bekend (het ligt wat ingewikkelder dan "meer serotonine => langere tolerantie"). Veiligst is om het ook voor 6-APB op 3 maanden te houden.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Einstein
Koos Kansloos
Donateur

Berichtdoor Towel » wo jan 16, 2013 7:23 pm

Dankjewel, in dat geval zal ik de volgende keer nog maar eventjes uitstellen.
Towel

Berichtdoor Partypipo » zo jan 20, 2013 4:01 am

Einstein schreef:Er wordt (uit mijn hoofd) meer serotonine vrijgemaakt dan door XTC, maar hoe lang de tolerantie duurt is nog niet echt bekend (het ligt wat ingewikkelder dan "meer serotonine => langere tolerantie"). Veiligst is om het ook voor 6-APB op 3 maanden te houden.

Het is vooral belangrijk om te weten hoeveel hersenschade het oplevert, lijkt me.
Als het geen of vrijwel geen hersenschade oplevert dan is het genoeg om te wachten tot je serotonine terug op niveau is. Duurt enkele weken, 6 weken zou dan normaal gesproken voldoende moeten zijn zover ik weet.
Als het ongeveer net zo schadelijk is als xtc, dan moet je 3 maanden wachten. En als het nog schadelijker is nog langer.
Volgens mij weet nog niemand de mate van schadelijkheid, dus 3 maanden voor de zekerheid is zeker aan te raden.
Maar theoretisch gezien lijkt het mij dat 6apb minder schadelijk is voor je hersenen.
Xtc geeft namelijk minder serotonine vrij dan 6apb, maar bij xtc heb je na een paar uur dat het love gevoel stopt, doordat je serotonine receptoren bijna allemaal uitgezet worden omdat ze beschadigd raken door de xtc. Op 6 apb kan je makkelijk door bij te nemen dat love gevoel vast houden voor 12+ uur. Dus dat zou kunnen betekenen dat er minder schade optreedt, waardoor het niet nodig is om de receptoren uit te zetten. Maar dit is een theorie en wishful thinking uiteraard.
Het kan namelijk ook zo zijn dat 6apb 100x zo schadelijk is, omdat het misschien wél net zo schadelijk is voor je serotonine receptoren, maar dat de stof ervoor zorgt dat de automatische hersenbeveiliging geblokkeerd wordt en daardoor dus de receptoren niet als beveiliging tegen schade uitgezet worden en dus maximaal schade oplopen.
Dat zou best jammer zijn...
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie

Berichtdoor FRESH » zo jan 20, 2013 3:18 pm

Einstein schreef:Er wordt (uit mijn hoofd) meer serotonine vrijgemaakt dan door XTC, maar hoe lang de tolerantie duurt is nog niet echt bekend (het ligt wat ingewikkelder dan "meer serotonine => langere tolerantie"). Veiligst is om het ook voor 6-APB op 3 maanden te houden.

Daar staat mij ook wat van bij, maar wel fijn dat je er aan de andere kant minder gaar van wordt én het gevoel langer aanwezig is dan bij MDMA :-)
FRESH

Berichtdoor FRESH » zo jan 20, 2013 3:20 pm

ILoveMDMA schreef:Het kan namelijk ook zo zijn dat 6apb 100x zo schadelijk is, omdat het misschien wél net zo schadelijk is voor je serotonine receptoren, maar dat de stof ervoor zorgt dat de automatische hersenbeveiliging geblokkeerd wordt en daardoor dus de receptoren niet als beveiliging tegen schade uitgezet worden en dus maximaal schade oplopen.
Dat zou best jammer zijn...

Tsja als dat toch eens waar zou zijn...ik heb die theorie ook wel eens bedacht namelijk :shock:
FRESH

Berichtdoor Einstein » zo jan 20, 2013 4:14 pm

Het zijn niet de serotoninereceptoren die schade oplopen, maar juist de axonen, aan de andere kant van de synaps. Waar die 'automatische hersenbeveiliging' vandaan komt weet ik ook niet precies, ik vermoed dat dat wel uitgeschakelde receptoren zijn, maar het is toch vreemd dat 6-APB niet zo'n effect veroorzaakt.
6-APB wordt waarschijnlijk niet afgebroken tot dezelfde schadelijke rommel als MDMA, dus het is mogelijk dat de tolerantie veel korter duurt, maar dat is niet een scenario waar ik van tevoren vanuit wil gaan. Je weet nooit of het uiteindelijk toch anders blijkt te zijn.

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Einstein
Koos Kansloos
Donateur

Berichtdoor Afca_Remy » zo jan 20, 2013 10:54 pm

Zojuist wat besteld van dit goedje en ben toch erg benieuwd moet ik je vertellen!
Liever te dik in de kist, dan een feestje gemist :D :cheers:
Afca_Remy
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Partypipo » ma jan 21, 2013 3:48 am

Einstein schreef:Het zijn niet de serotoninereceptoren die schade oplopen, maar juist de axonen, aan de andere kant van de synaps. Waar die 'automatische hersenbeveiliging' vandaan komt weet ik ook niet precies, ik vermoed dat dat wel uitgeschakelde receptoren zijn, maar het is toch vreemd dat 6-APB niet zo'n effect veroorzaakt.
6-APB wordt waarschijnlijk niet afgebroken tot dezelfde schadelijke rommel als MDMA, dus het is mogelijk dat de tolerantie veel korter duurt, maar dat is niet een scenario waar ik van tevoren vanuit wil gaan. Je weet nooit of het uiteindelijk toch anders blijkt te zijn.

Okay, dus hersens die helemaal verkracht zijn door mdma voelen serotonine vervangers nog net zo goed dan? Dus 2c'tjes of lsd of paddo's ofzo.
En als de receptoren als beveiliging uitgeschakeld worden, wat mogelijk is, dan is dat hopelijk als reactie op het slopen van de axonen. Als het namelijk een reactie is op de serotonine overdosis in je hersenen, dan is het zeeeeeer alarmerend dat bij 6apb die méér serotonine vrijgeeft die beveiliging er niet in klapt. Dat zou betekenen dat 6apb dan inderdaad misschien wel 100x schadelijker is, omdat dat de beveiliging blokkeert.
Hoe kan zoiets onderzocht worden? En wordt zoiets onderzocht? Of komen ze pas over 40 jaar met zo'n onderzoek, wanneer grootverbruikers van 6apb gaten in hun hersenen hebben gefrituurd?
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie

Berichtdoor Einstein » ma jan 21, 2013 8:12 pm

Receptordownregulatie/uitschakeling zou juist wel een gevolg moeten zijn van die serotoninevloedgolf, maar waarom dat zou impliceren dat 6-APB ineens extreem schadelijk is, volg ik niet helemaal. Het is in ieder geval wel vreemd dat 6-APB niet echt zo'n tolerantie geeft.

Einstein
Koos Kansloos
Donateur

Berichtdoor Partypipo » di jan 22, 2013 9:04 pm

Einstein schreef:Receptordownregulatie/uitschakeling zou juist wel een gevolg moeten zijn van die serotoninevloedgolf, maar waarom dat zou impliceren dat 6-APB ineens extreem schadelijk is, volg ik niet helemaal. Het is in ieder geval wel vreemd dat 6-APB niet echt zo'n tolerantie geeft.

Als receptoren afgesloten worden als BEVEILIGING van je hersenen, omdat er teveel serotonine is en dat teveel serotonine schade veroorzaakt, dan heb je méér beschadiging met méér serotonine in je systeem. Dus als 6apb méér serotonine vrijgeeft dan mdma en als receptoren uitgeschakeld worden om beschadiging te voorkomen, dan heb je dus met 6apb een probleem.
Ik zal het even anders zeggen.
Als een rechtshandige bokser je op je kop slaat met links(mdma), welke minder krachtig is dan rechts(6apb) voor dit verhaal, dan levert die klap met links op je kop een beschadiging op.
Als reactie houd je je handen voor je kop. Volgende klappen komen minder hard op je kop aan, dus minder beschadiging dan wanneer je de klappen op je kop blijft vangen. Dit is dan wat de receptoren zeg maar doen.
Als er dan met rechts geslagen wordt, wat harder gaat dan links, dan is de beschadiging groter. Normaal zou je reageren met je kop beschermen, maar je armen worden nu vastgehouden door iemand. De klappen blijven dus net zo hard doorgaan en de beschadigingen blijven toenemen bij iedere klap.

Als het zo is dat de beveiliging als reactie op de axonen die beschadigen en niet op de receptoren die beschadigen, dan is er dus niks aan de hand. Dan is 6apb waarschijnlijk veel minder schadelijk dan mdma.
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie

Berichtdoor Einstein » di jan 22, 2013 9:16 pm

Het afsluiten/weghalen van receptoren is meestal niet echt een vorm van beschadiging en voorkomt ook geen schade, het is meer een manier om aan veranderde signalen te wennen. Net alsof je een felle lamp aanzet, na een tijdje wennen je ogen aan het licht. Weet overigens helemaal niet zeker of de instantane tolerantie (2e pil werkt minder goed) van MDMA door zo'n effect veroorzaakt wordt, het kan ook wat anders zijn, dat is zelfs best plausibel, anders zou je namelijk ook zo'n effect voor 6-APB verwachten.
Dat het serotonerge axonen zijn die door MDMA daadwerkelijk beschadigd worden, en geen receptoren, staat volgens mij min of meer vast.

Einstein
Koos Kansloos
Donateur

Berichtdoor frozentoast » di jan 29, 2013 5:38 pm

Zeker chill goedje, heb op 125mg 8 uur lang achter elkaar staan beuken op techno. Je bent inderdaad helderder en hebt meer controle dan bij mdma en met de langere werkingsduur vind ik het in zijn geheel beter dan mdma (zelfs al duurt de kater 3 dagen bij doorhalen).
frozentoast
fa2 ouwe
Donateur

Berichtdoor Bolletjes » wo jan 30, 2013 1:54 pm

Schaarste, overal out of stock!
Bolletjes
Newbie

Berichtdoor FRESH » wo jan 30, 2013 9:14 pm

Ik denk dat we sowieso maar voorzichtig aan moeten doen met dit goedje.
Er is nauwelijks tot geen echt onderzoek naar gedaan. Of het er überhaupt ook nog gaat komen is maar de vraag, want de grootste fabrikant maakt het inmiddels NIET meer. Dat is ook de reden dat het nog maar zeer moeilijk te krijgen is. Dit goedje is einde verhaal en ik verwacht dit wel binnen een maand of 4 nergens meer tegen te komen (tenzij er nog een oude voorraad ligt).
FRESH

Berichtdoor Afca_Remy » wo jan 30, 2013 9:15 pm

AgeOfLove schreef:
Bolletjes schreef:Schaarste, overal out of stock!

Yup, geraak er momenteel ook nergens aan :(

Mochten er toch mensen zijn met een betrouwbare vendor pb maar. Niet pb'en met de gekende aromatische. Die verkoop geen poeder en de pellets zijn combo van 5/6apb.

Verdomme.. Daar heb ik gisteren nog 6-abp besteld.. Maar dit is dus een combinatie van 5 en 6-abp??
Liever te dik in de kist, dan een feestje gemist :D :cheers:
Afca_Remy
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Stefaan » wo jan 30, 2013 9:21 pm

Waarschijnlijk wel ja.
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie

Berichtdoor Nottoday » do jan 31, 2013 12:15 am

Op het oog een vrije interessante in-vitro studie naar de interactie van 6-APB, en ook andere RCs, met allerlei humane receptoren: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?term ... substances
Als iemand interesse heeft dan kan ik je ook het volledig .pdf geven, heb namelijk gewoon toegang :þ. Heb hem zelf nog niet doorgenomen.
Nottoday

Berichtdoor devlon » do jan 31, 2013 7:09 am

Op zich wel zonde als dit spul gaat verdwijnen. Qua rc's heb ik hier de meest leuke ervaringen mee. Kwam voor mij het meest in de buurt van mdma en soms overtrof dit goedje mdma zelfs.
devlon

Berichtdoor frozentoast » do jan 31, 2013 7:45 pm

Afca_Remy schreef:
AgeOfLove schreef:
Bolletjes schreef:Schaarste, overal out of stock!

Yup, geraak er momenteel ook nergens aan :(

Mochten er toch mensen zijn met een betrouwbare vendor pb maar. Niet pb'en met de gekende aromatische. Die verkoop geen poeder en de pellets zijn combo van 5/6apb.

Verdomme.. Daar heb ik gisteren nog 6-abp besteld.. Maar dit is dus een combinatie van 5 en 6-abp??

Ik heb daar laatst ook van besteld en kreeg de blauwe met een breuklijn. Wel de hollandse he.
frozentoast
fa2 ouwe
Donateur

Berichtdoor Ivo » do jan 31, 2013 7:53 pm

devlon schreef:Op zich wel zonde als dit spul gaat verdwijnen. Qua rc's heb ik hier de meest leuke ervaringen mee. Kwam voor mij het meest in de buurt van mdma en soms overtrof dit goedje mdma zelfs.

Same, ik hoop echt dat het beschikbaar blijft. Hoewel ik wel liever MDMA neem, daarna is er tenminste nog een kan dat ik een oog dicht doe.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Ivo
Midnight Toker
Site Admin

Berichtdoor Nottoday » do jan 31, 2013 9:11 pm

Ik heb het artikel inmiddels iets beter doorgenomen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik geen deskundige in het gebied ben, dus mijn woorden moeten niet als de bijbel worden opgevat :P.

Vind het wel een beetje vergezocht om 6-apb met hartziektes associëren (aangezien het sterk aan 5-HT2b receptoren bind), omdat MDMA ook ermee gelinkt wordt. De proefpersonen in die andere studie waren vast stevige gebruikers. Dat gezegd is het ook niet zo raar, aangezien stimulanten wel degelijk invloed hebben op je hartritme. Ik zal nu wel een oog open houden voor RC's die 5-HT2b receptoren binden, daar schijnt de "magie" van MDMA/6-apb te zitten.
Trouwens ook interessant is hoe ze aantonen dat er geen assosicate werd gevonden tussen hun functionele assays en hun screening assays. Geeft ook dat dit onderzoeksgebied ver van volwassen is.
Nottoday

Berichtdoor Einstein » do jan 31, 2013 9:21 pm

Dat 5-HT2B-receptoren te maken hebben met vage hartziektes is wel bekend, daar is ook wel meer wetenschappelijke backup voor dan alleen het feit dat MDMA eraan bindt :P
Ik heb het artikel nog niet doorgelezen, zal ik zo doen als ik de concentratie kan opbrengen, anders wordt het ergens dit weekend.

Einstein
Koos Kansloos
Donateur

Berichtdoor Nottoday » do jan 31, 2013 9:32 pm

Einstein schreef:Dat 5-HT2B-receptoren te maken hebben met vage hartziektes is wel bekend, daar is ook wel meer wetenschappelijke backup voor dan alleen het feit dat MDMA eraan bindt :P
Ik heb het artikel nog niet doorgelezen, zal ik zo doen als ik de concentratie kan opbrengen, anders wordt het ergens dit weekend.

Ja heb inmiddels op wikipedia allemaal zitten lezen over stoffen zoals deze http://en.wikipedia.org/wiki/Aminorex die ook aan 5-HT2B binden en ze geven allemaal een verhoogd risico geven op allerlei hartkwalen.

Alleen vraag ik me af wat het absolute risico precies is dan, als ik maar een 0,0001% kans heb op die ziektes en dan naar 0,0001% gaat dan lijkt 6-apb alsnog niet zo gevaarlijk. En dat risico hangt natuurlijk ook van hoe vaak je gebruikt, je dosis, als je bijneemt, algemene gezondheid, etc.
Nottoday

Berichtdoor Einstein » do jan 31, 2013 9:57 pm

http://hyper.ahajournals.org/content/52/2/301
http://circ.ahajournals.org/content/110/8/969

Hier zijn wat meer onderzoeken die wat directer ingaan op het verband tussen 5-HT2B-receptoren en hartkwalen. Overigens gaat het hier niet over het kapotmaken van proefdierenharten door 5-HT2B-receptoren te stimuleren, maar worden er juist harten van de ondergang gered door die 5-HT2B-receptoren te blokkeren. Denk niet dat dat in dit geval iets uitmaakt.

Als je MDMA e.d. met mate gebruikt zal het wel meevallen met de risico's, getuige ook het feit dat de pillenslikkers op grote feesten niet bij bosjes bij de EHBO bezwijken aan een hartaanval. Als je het spul te vaak misbruikt loop je, denk ik, wel degelijk een risico, zij het misschien op langere termijn. Denk niet dat dat (nu) echt in een percentage te vertalen valt.

EDIT: heb ook even het artikel doorgelezen, ziet er goed en betrouwbaar uit. De discrepantie tussen de functionele assays en radioligand displacement screening assays komt volgens henzelf, grof gezegd, doordat de laatstgenoemde assays in een aantal gevallen kut waren. Maakt voor de resultaten niet zo heel veel uit.
De belangrijkste punten zijn hier al herhaald. Voor de liefhebber zijn er nog wel veel leuke cijfers te vinden :P

Einstein
Koos Kansloos
Donateur

Berichtdoor Chemicalbro » di feb 12, 2013 8:50 pm

Ik heb vernomen dat de bekende Nederlandse aromatische stopt met de 6-apb verkoop :-(

Ik begrijp niet helemaal waar het vandaan komt dat de blauwe pellet versie een combo van 5 en 6 apb is. Heb de oude beige kleurige, en de poeder vorm ook gehad en heb eerlijk waar geen verschil gemerkt, wat ik door 5-apb wel gelijk zou hebben gedaan. Door dat de pellets opeens blauw waren heb ik voor de zekerheid ffe een mailtje naar de Vendor gedaan die bevestigde dat het wel degelijk dezelfde als de oude (beige) pellets waren, maar ik heb niks naar het testcentrum gebracht maar wel veel ervaring met dit spul. Zou erg jammer zijn als het weg gaat, weer een favo rc weg net als 3-fa...
Chemicalbro
Newbie

Berichtdoor klop2000 » di feb 12, 2013 9:05 pm

Chemicalbro schreef:Ik heb vernomen dat de bekende Nederlandse aromatische stopt met de 6-apb verkoop :-(

Ik begrijp niet helemaal waar het vandaan komt dat de blauwe pellet versie een combo van 5 en 6 apb is. Heb de oude beige kleurige, en de poeder vorm ook gehad en heb eerlijk waar geen verschil gemerkt, wat ik door 5-apb wel gelijk zou hebben gedaan. Door dat de pellets opeens blauw waren heb ik voor de zekerheid ffe een mailtje naar de Vendor gedaan die bevestigde dat het wel degelijk dezelfde als de oude (beige) pellets waren, maar ik heb niks naar het testcentrum gebracht maar wel veel ervaring met dit spul. Zou erg jammer zijn als het weg gaat, weer een favo rc weg net als 3-fa...

Snel nog even een voorraad inslaan dus :)

Want dat 6-apb poeder was inderdaad erg goed.
klop2000
Newbie

Berichtdoor Stefaan » di feb 12, 2013 9:27 pm

Chemicalbro schreef:Ik begrijp niet helemaal waar het vandaan komt dat de blauwe pellet versie een combo van 5 en 6 apb is. Heb de oude beige kleurige, en de poeder vorm ook gehad en heb eerlijk waar geen verschil gemerkt, wat ik door 5-apb wel gelijk zou hebben gedaan. Door dat de pellets opeens blauw waren heb ik voor de zekerheid ffe een mailtje naar de Vendor gedaan die bevestigde dat het wel degelijk dezelfde als de oude (beige) pellets waren, maar ik heb niks naar het testcentrum gebracht maar wel veel ervaring met dit spul.

Er zijn testuitslagen van het lab waaruit blijkt 5+6 apb in wat verkocht wordt als 99% 6-apb
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie

VorigeVolgende

• Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Research Chemicals