Hey allemaal,
Mijn eerste bericht op dit forum, heb er al vaak gebruik van gemaakt maar nooit geregistreerd. Wil ik nu wel eens doen want mijn ervaring met benzo is wel iets anders dan wat ik hier lees over het algemeen.
Ik heb het met twee vrienden gedaan. Omdat ik me zaterdag al niet al te top voelde, besloot ik iets minder te doen dan zij: zij deden 150mg en 2,5uur later nog 50, en gingen na een uur na eerste inname al een beetje spacen, na 2 uur totaal leip. Ik deed 130mg en later nog 20.
Om 22:45 inname van de 130mg. Ik voelde heel lange tijd niets, alleen na anderhalf uur wat spierpijn in mijn vingers en linker elleboog, alsof ik een dag lange gesport had, maar dit ging ook weer weg.
Om 01:15, toen die vrienden van mij al lang en breed aan het spacen waren, begon ik de eerste effecten eindelijk te voelen. Totaal niet chill: ik ben van nature een super positief persoon, nooit chagrijnig of boos, maar van dit spul werd ik een beetje depressief (lichtjes). Ik had zin om mensen heel persoonlijke verhalen van mezelf te vertellen zodat ze zouden huilen (ik heb niet eens zulke verhalen). Ik wilde gewoon mensen zien huilen. Ik besefte me dat dit slechts tijdelijk zou zijn, dus heb me even afgezonderd en ben wezen ontspannen. Na een half uurtje was dit gevoel voorbij en was ik weer nuchter. Ik nam om kwart voor 2 20mg bij.
Vrij snel daarna (geen idee of die extra dosis zin heeft gehad hierin) begon ik de eerste effecten te voelen. Ik werd wat gelukkiger en blijer en was gevoeliger voor aanraking zoals bij mdma. Ook de muziek werd wat mooier.
Vanaf dit moment werd het gelukkig alleen maar mooier. De drug bleef maar opbouwen en mijn hoogtepunt heb ik bereikt tussen 4 en 5 uur 's nachts. Wat ik ervaarde was extreem heftig: elke 3 tot 5 minuten werd de muziek enorm intens, kreeg ik het bizar warm van binnen en begon ik heel snel te ademen. Mijn hart ging harder en ik raakte in een soort van trance waarbij de muziek uit mijn eigen lichaam leek te komen. Ik zweefde als het ware stuurloos rond in mijn eigen lichaam die ik onder controle probeerde te houden. 30 seconden later 'kwam ik weer bij'. Het waren bizarre, maar extreem gave ervaringen. Het mooie was: omdat ik me zo relatief nuchter voelde ten opzichte van mdma (veel meer in staat je eigen gemoedrust te voelen) kon ik deze buien sturen. Op de dansvloer kon ik enorm hard gaan, en buiten leek ik vrijwel nuchter (afgezien van het vele kauwen).
Echter, dicht bij de muziek en de lichten (d.w.z. bij de DJ) was het allemaal te heftig. De trance-aanvallen die ik kreeg kon ik niet meer onderdrukken en bleven maar komen, waardoor ik elk half uur even tot rust moest komen buiten. Het was als ware een overdosis van indrukken: de muziek en de lichten en de mensen waren te veel stimuli om te verwerken, het was gewoon te gaaf allemaal. Wellicht te maken met de combi van extreem sterke skuffjoints

. Buiten was ik dan wel weer helemaal onder controle.
Tot 7 uur 's ochtends bleef de trip vrij heftig, daarna nam het af en rond 9 uur kon ik slapen (10 uur na inname dus van een relatief lage dosis). Die vrienden van me hadden dus 200mg en sliepen pas anderhalf uur later (wel gecombineerd met 100mg XTC).
Tijdsbesef was bizar: duurde enorm lang. De trip van 10 uur voelde als 40. Het moment van inname, nog thuis, herinnerde ik me heel scherp, maar wel als iets van 2 dagen geleden.
Uiteindelijk heb ik minder geluk en liefde ervaren dan bij mdma, dus minder behoefte aan knuffels en masseren van anderen en dergelijke, maar het was zeker wel aanwezig. Wellicht ook omdat ik er te 'nuchter' naar kon kijken vanuit mezelf. Ook geen visuele hallucinaties gehad, behalve dat ik continu mensen dacht te herkennen die er niet waren (en hen ook aansprak), maar dat heb ik met mdma ook al vrij snel.
After-effects: de dag erna heel erg hoofdpijn (en diarree..). Ook iets prikkelbaarder en emotioneler (maar niet erg sterk).
Conclusie is als volgt: ik denk dat Benzo heel heftig is, maar omdat je vrij nuchter er bij blijft (je bent heel erg bewust wat er van je gebeurd en de roes die met mdma komt blijft wat achter) moet je je wel kunnen overgeven aan het gevoel. Omdat ik die avond al mijn twijfels had omdat ik de dag erna zeer vroeg op moest, en ik al niet helemaal 100 voelde die dag (enorme kater), denk ik dat ik dit niet goed kon. Dat zou ook de 'depressieve' trip verklaren waar ik mee begon. Ook verklaart dit waarom mijn trips soms echt té heftig waren en ik weg moest. Ik was continu op het randje van extreem lekker en a-relaxed en kon me daarom niet echt laten gaan.
Die vrienden van mij hadden dit niet, dat het té heftig was. Wellicht omdat zij meer hebben gehad, kwamen zij meer in de roes van de drug in plaats van de nuchterheid. Misschien had ik ook meer moeten nemen maar dat voelde niet goed op dat moment.
Ik zou het nog wel een keer doen, maar dan als ik zeker 2 dagen uitgetrokken heb zodat ik daar geen rekening mee hoef te houden en ik me helemaal 100 procent voel. Het gevoel was namelijk het meest heftige wat ik ooit heb meegemaakt en dat was dan ook echt geweldig! Ik denk dat deze drug meer dan anderen afhankelijk is van je geestelijke gesteldheid op dat moment, omdat je dus zo relatief nuchter naar jezelf kan kijken op het hoogtepunt.