knetterspetter schreef::beer:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
'Ik paradeerde als een diva door de supermarkt, poedelnaakt. Ik had op een balpen gekauwd, mijn tanden waren zwart en mijn lichaam stond vol inktvegen'. Katie Wilson (19) nam de legale drug Benzo Fury en dat viel niet goed. Toen agenten haar in de supermarkt arresteerden, verkocht ze één van hen een karatetrap.
Katie Wilson, 'De agenten dachten dat ik een heroïneverslaafde was', foetert Katie in The Sun 'Ik ben doorgaans een respectabel meisje dat met een BMW rijdt. Dat spul is echt niet te vertrouwen', verklaarde Katie voor de rechter.
Bij een vriend had ze de designer drug Benzo Fury genomen. Daar sloeg ze de inboedel kort en klein, waarna ze de straat op raasde en in haar blootje de Tesco supermarkt in Bourne, Lincolnshire binnenstapte. Toen agenten haar daar aanhielden, kreeg één van hen een karatetrap in zijn gezicht. Ondanks handboeien slaagde Katie er nog in de achteruitkijkspiegel van de politiewagen af te schoppen.
'Blijf er af'Voor de rechter pleitte Katie schuldig op alle aanklachten: openbare zedenschennis en slagen en verwondingen aan een politieagent. Ze kreeg een voorwaardelijke straf en een boete van 250 euro. 'Die drug is gevaarlijk, ik wil niet dat anderen dezelfde fout maken als ik', gaf Katie nog mee.
Amfetamine
Benzo Fury is verwant aan amfetamine (speed) en wordt gebruikt als partydrug. Het goedje wordt sinds twee jaar via het internet verkocht met de mededeling dat het niet geschikt is voor menselijke consumptie. Benzo Fury is niet opgenomen in drugswetten.
Vorig weekend overleed de 19-jarige Alex Herriot nadat hij de drug had genomen op het RockNess Festival in Schotland
Kunnen zulke verhalen bevestigd worden? Dit soort verhalen kwamen ook in het nieuws vlak voordat wiet in the States werd verboden. En heb je serieus wel eens iemand zo tekeer zien gaan van wiet? Nee. Of dood zien gaan? Nee. Dus totdat de overlijdensadvertenties niet in de krant staan, en er geen begrafenis live op tv te zien is (en zelfs dan nog) kies ik er even voor het niet te geloven...