Hallo iedereen

Dit wordt mijn eerste (en ook een hele lange (sorry!)) post:
Ik lees (zoals vele newbie's hier geloof ik) sinds een half jaar op het drugsforum mee bij verschillende threads en ben (zoals zovelen) benieuwd geworden naar benzo fury. Normaal gesproken houd ik het netjes bij de middelen waar al meer bekend over is (en dit gebruik ik naar mijn inziens dan ook altijd enigszins verantwoordelijk), maar het lezen van verschillende reports op verschillende fora heeft er voor gezorgd dat ik overweeg een sample te halen.
Ondanks alle reports die ik heb gelezen heb ik nog wel wat vragen en ik hoop dat iemand hier (al) antwoord op heeft.
Verder heb ik geprobeerd een soort samenvatting te maken van alle informatie die ik hier lees, en ik ben benieuwd of jullie deze 'statements' die ik dan maak onderschrijven of niet.
Voor zover ik heb begrepen is 6-APB iets wat met name op een feest tot zijn recht komt, in een thuissetting minder (i.t.t. tot x).
De coming up duurt veel langer waardoor men niet het idee moet krijgen dat het niet werkt en/of bij moet nemen.
Het gevoel is niet hetzelfde als x/mdma, maar lijkt er wel enigszins op.
De mentale vaagheid die bij (een hoge dosis van) mdma optreed is minder aanwezig wanneer 6-APB wordt gebruikt.
6-APB is beter stuurbaar en controleerbaar in vergelijking met het 'overwhelming' gevoel dat je bij x/mdma kunt hebben.
Verder schrijven sommigen over een trippy randje, wat vergelijkbaar is met de versterking van kleuren en contouren by 2cb, i.t.t. de hallucinaties die bij (een hoge dosis van) mdma optreden.
Het komt op mij over alsof het verloop van de trip (in termen van plateaus, coming up e.d.) sterk lijkt op die van lsd,: het duurt lang voordat hij opkomt, je zit lang op een plateau en je komt er geleidelijk (met golven vanuit het plateau) weer uit. (Wat dat betreft lijk het ook enigszins op 2cb? waarbij je ook met golven terugkomt?)
Door de lengte van de trip, en sterkte van het plateau is het niet nodig om na 2 a 3 uur na eerste inname nog bij te pakken.
6-APB werkt waarschijnlijk als agonist: het lijkt qua structuur erg op serotonine, het imiteert serotonine.
Ik hoop dat bovenstaande een beetje klopt met wat ik heb gelezen, dus als ik een verkeerde interpretatie geef, laat het dan maar weten, dan kan ik mijn beeld van dit goedje bijstellen

Verder heb ik in een wetenschappelijk artikel nog gevonden dat 6-APB een LTP veroorzaakt in de dopamine receptoren: een long-term-potentiality; dit zorgt ervoor dat de synaps die de stof afgeeft, constant op het signaal 'afgeven' staat en dus steeds 'ready for action' is om dopamine af te geven. Volgens mij is ditzelfde het geval bij MDMA, maar correct me if I'm wrong. (bron trouwens:
http://www.pnas.org/content/101/9/3236.full.pdf)
Ik heb op een filmpje op youtube (waarbij een chemicus verschillende research chemicals bespreekt) gevonden dat 6-APB wat betreft serotonine niet neurotoxisch is voor de hersenen. Dit betekent dat kort na het toedienen van 6-APB, de serotonine-levels die 'normaal gesproken' aanwezig zijn in de hersenen(van in dit geval muizen) niet significant achteruitgaan. In tegenstelling tot bij 6-APB is dit bij mdma is dit wel het geval: je serotoninelevels zijn kort aangetast en hebben tijd nodig om terug op het oude niveau te komen.
Qua chemische gelijkenis is het aan de ene kant wel gelijk aan mdma, maar op sommige gebieden ook weer niet. Wat ik hiervan moet maken weet ik niet, maar het lijkt (naar eigen interpretatie) juist gunstig uit te pakken qua neurotoxiciteit.
Ik heb zelf nog een vraag omtrent het gebruik van ghb in combinatie met 6-APB. Ik weet van vrienden van me dat zij xtc graag in combinatie met g gebruiken, of juist in de after wat g gebruiken. Dit kan riskant zijn omdat g een downer is en x/mdma een upper, waardoor je, als de x uitgewerkt is, out kan gaan van het te veel aan ghb. Ik ben zelf niet van plan om g te combineren met BF, maar vraag me af wat het effect is wanneer je ghb in de after zou nemen. Ik neem maar aan dat dit hetzelfde werkt als bij mdma, maar mochten anderen er meer vanaf weten/ervaring mee hebben, dan hoor ik dat graag

Iets anders omtrent g en BF: ik zit er over na te denken om pas aan het begin van de avond van een festival (dat tot 's morgens duurt) mijn BF te nemen. Echter, ik twijfel of ik dan al 's middags een g-tje neem, waardoor ik twee uur lekker ga. Is dit een optie? of raden jullie het af omdat bijvoorbeeld (ik heb geen idee) mijn serotonine potje dan al op is voordat ik aan de BF begin? Ik twijfel zelf erg, omdat ik wel nuchter aan de BF wil beginnen en het effect zoals het is wil ervaren. Ik denk zelf dat de g in de middag een grote invloed zal hebben op mijn eerste trip, waardoor ik op dit moment van het idee afzie. Maar mochten jullie mij kunnen uitleggen dat g en 6-APB niet op hetzelfde stofje werken, dan wil ik wat serieuzer overwegen.
Sorry voor de lange post jongens (en meisjes)! Maar ik ben nogal geïntrigeerd door deze stof

Ben benieuwd naar jullie reacties