JongGeleerd schreef:@Drugslover43 Je ziet de reacties op jouw posts hier als een persoonlijke aanval, maar geloof me: Men zal echt niet zo uitgebreid moeite steken in het typen van een bericht dat als doel heeft jou de grond in te trappen.
Men reageert met zo'n stellende en dwingende toon, omdat de dingen die jij post betreffende je gebruik zo ontzettend ver staat van wat het gros hier als nog enigszins verantwoord acht. De toon komt voort uit bezorgdheid omtrent jouw fysiek & psychisch welzijn. Ik schat in dat anderen evenals ik de gedachte hebben dat, wanneer je niet zo snel mogelijk inziet hoe roekeloos je met drugs omgaat, het nooit lang kan duren voordat je er kapot aan gaat.
Doordat het voor ons allemaal absurd klinkt, vind ik het iig lastig om zorgen te uiten en advies te geven vanuit mijn waarheid zonder dit denigrerend te doen overkomen. Misschien is echter de aanpak gewoon fout en geeft je manier van posten een foutief beeld weer. Bij deze dus een alternatieve benadering.
Allereerst: Persoonlijk ben ik van mening dat je keuzes helemaal aan jezelf zijn, maar ben ik bang dat je overschat hoeveel kennis je beheerst over de middelen die je naar binnen werkt of over het belang van die kennis om je gebruik niet desastreuze gevolgen te doen hebben.
Dat gezegd hebbende:
-Hoeveel informatie heeft iemand naar jouw mening grofweg nodig om verantwoord te kunnen gebruiken?
-Welke eventuele consequenties van je gebruik zie jij als 'foutmarge' en ben je op voorhand al bereid voor in te staan, mocht iets niet naar verwachting verlopen?
-Waar heb je het genoemde percentage, 73%, vandaan?
-Hoe heb je jezelf geïnformeerd betreffende drugs?
-Hoe sta je tegenover de genoemde 'angst'?
Ik hoop dat deze benadering de communicatie soepeler doet verlopen

Bedankt voor je uitgebreide bericht zal proberen er een goed antwoord op te geven.
Wellicht voel k mij soms idd iets te snel aangevallen maar als iemand de suggestie wekt dat t toch wel heel erg zou zijn als mensen als ik echt zouden bestaan herken ik daar niet direct jou beeld uit dat de mensen louter uit bezorgdheid zo reageren. Als je bezorgd bent over iemand uit je dat naar mijn mening anders.
Geloof uit jou bericht wel dat je bezorgd bent, dat appliceer ik zeker.
Maar je hoeft je omtrent mijn gebruik echt niet bezorgd te maken. Ik kom net uit een periode van 15 jaar niets gebruikt te hebben van welke illegale substantie dan ook.
Ben nu sinds julie weer begonnen met recreatief gebruik en zit nu gewoon in een bepaalde fase, net of ik tijdelijk weer aan een nieuwe jeugd ben begonnen. Wil mijn stukjes op DF zeker niet als jeugdige onbezonnheid afdoen, maar laat k zeggen dat k soms iets te baldadig ben. Zou misschien soms wat beter kunnen nadenken voor ik een stukkie plaats of als ik op iemand reageer.
Mijn gebruik kan verstandiger maar loopt echt de spuigaten niet uit. Krijg vanwege mijn adhd dexamfetamine op recept en geef grif toe dat ik mijn aanbevolen dagdosering weleens overschreid. Dat gebeurd overigens zeker niet elke dag. Ook neem ik wel eens wat gewone speed erbij, maar er gaan soms weken voorbij dat dit niet gebeurd.
Toen ik me stukkie deze week schreef stond ik wel behoorlijk strak eerlijk gezegd dus wellicht heb ik sommige dingen ietwat te scherp aangezet en daarmee wat irritatie bij sommigen en bezorgdheid bij mensen zoals jij veroorzaakt.
Die 73% is eerlijk gezegd een aanname maar zeker geen zekerheid dus dat was geen slimme zet. Wel was t voor mij overduidelijk zeer goede speed, gezien t feit dat me hartslag keurig onder de 70 bleef, de euforie zeer hoog was en dat voor zeker 6 uur lang minimaal op slechts 200mg in een bommetje want hou niet van snuiven en oraal genomen werkt speed gewoon langer met dezelfde dosis als nasaal genomen. De uitwerking was ook zeer mild. Dit was overduidelijk kwaliteit met weinig cafeïne of dergelijke versnijdingsmiddelen. Heb zelden zulke goede speed gehad al gaat er natuurlijk niets boven dexamfetamine wat zuiverheid betreft en natuurlijk ook omdat t beter op de receptoren in de hersenen past. Maar die stellingname van 73% was op geen enkel testresultaat gebaseerd en dus niet slim omdat zomaar in de groep te gooien. Ook al hoorde ik van verschillende kanten dat deze speed de maximale zuiverheid wel een eind moest benaderen.
Mijn probleem met dit topic is dat zonder bronvermelding de mensen hier behoorlijk bang gemaakt worden, dat was ik ook in eerste instantie overigens. Tot een kameraad een dag later tegen me zij dat ik dit hele topic niet zo serieus moest nemen aangezien alle gebruikers er over 1 kam worden geschoren terwijl we allemaal verschillende mensen zijn en we allemaal anders reageren op drugs. Toen ik afgelopen maandag een absolute euforie ervaring had met dexamfetamine en afgelopen woensdag met gewone speed vond ik dat ik stelling moest nemen tegen dit topic omdat er klip en klaar word gesteld dat als men eenmaal in fase 2 of verder was beland men dan nimmer meer kon terugkeren naar fase 1 terwijl ik deze week tot 2x toe heb ervaren dat je je eerste keer speed zeker kunt evenaren en zelfs nog kan verbeteren. Je eerste xtc-pil zal je nooit overtreffen maar met speed kan dit dus wel. Ook hebben er al veel mensen bewezen vrijwel eindeloos in fase 2 te kunnen blijven, staan ook voorbeelden tussen de andere reacties. Overigens staat dit forum in t algemeen vol met mooie en nuttige topics waar je zeker van kan leren dat ga ik zeker niet ontkennen. Staat een schat aan info voor mensen die net begonnen zijn met drugs maar ook voor de meer ervaren gebruiker staan er nog veel nuttige dingen, ook met dank aan de drugsinfolijn trouwens.
Ik wens iedereen een fijn weekend hetzij met hetzij zonder drugs.
Oja nog ff omtrent je bezorgdheid over mijn gebruik:
Ik haal nooit een nacht door op de speed en eet gezond en neem bovendien de nodige supplementen van vitamines en mineralen en andere goede sporenelementen en dergelijke.
Ik heb de laatste maanden sinds ik weer ben begonnen precies 1 xtc en 1 2cb pil op. 1 grammetje 4FMA en 300 Mg 6apb en hoogstens 6 gram speed sinds juli. Verder me recept Dex elke dag met soms een tehoge dosering maar dat is echt binnen de perken al is officieel elke keer ereen teveel natuurlijk. De mensen die de dagtopics volgen weten dat ik nog enkele middelen op recept gebruik maar daar word zelden tot nooit mee over de schreef gegaan ben zelfs met me Oxycodon gehalveerd sinds half augustus heb nu nog rond de 100mg per dag en dat ook nodig ivm chronische pijn dus niet omdat t zulk lekker spul is.