Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

De verschillende fases bij speedgebruik

Het subforum voor alles wat eindigt op -amfetamine.

Re: De verschillende fases bij speedgebruik

Berichtdoor snuifduif » za sep 30, 2017 5:01 pm

psychedelic23 schreef:Het is niet omdat ik nu en dan een kanarie uitwring, dat ik de mogelijkheden van een dweil onderschat !

Ik weet niet precies wat je hier mee bedoelt, maar ik vind het prachtig :lol:
snuifduif
Panda imitator
Donateur

Berichtdoor Drugslover43 » zo okt 01, 2017 9:58 pm

Ivo schreef:Ik denk dat een aantal reacties ook zijn omdat je dingen als onzin gaat afschilderen waar de meeste mensen in grote lijnen mee akkoord gaan...

Ik zeg niet dat alles wat in die fases zomaar waar is, maar na "amper" 2 maanden en geen enkele nacht doorhalen gaan de meeste mensen inderdaad nog veel effect hebben van hun dex. Toen ik het zoals in fase 3 gebruikte, had ik ook nog euforie. Als je goed eet, slaapt en jezelf verzorgt kan dat perfect.

Het is geen precieze wetenschap, iedereen is anders. Het is eerder een waarschuwing dat je moet gaan uitkijken als je speed begint te gebruiken om dingen gedaan te krijgen, euforie of niet. En het is al helemaal een waarschuwing als je dingen uit de latere fases begint te herkennen, ook al ervaar je dan nog steeds euforie. Als je ziet wat speed op lange termijn kan doen met mensen is dit zeker geen onnodige waarschuwing en hopelijk een trigger voor mensen om eens kritisch naar hun gebruik te kijken.

Kritisch naar je eigen drugsgebruik kijken is idd goed, ook is t zeker waar dat speedgebruik sowieso op de langere termijn behoorlijk veel schade kan aanrichten. Het was zeker niet mijn bedoeling om zo over te komen, dat ik t hele topic onzin vind,want op n paar dingen na is t ook zeker een goed topic, had idd misschien daarom in t begin een andere toon kunnen aanslaan. Helaas praat k echter al vaak voordat k goed nadenk.
Drugslover43
Belezen Gebruiker

Berichtdoor spikeycloud » zo dec 31, 2017 1:06 pm

In mijn ervaring onderschatten mensen vaak hun gebruik - en dit is met name met speed of de X-FA stoffen die hier in mijn optiek ook onder vallen. Ik zie heel vaak dat mensen zichzelf en de omgeving proberen te overtuigen dat de kater en de nadelige effecten reuze meevallen – en dat hun als enige – in tegenstelling tot alle andere, hier geen last van hebben en ook nooit last van gaan hebben.

Zo heb ken ik iemand waarvan ik weet dat die 5 tot 6 keer 4-FA/3-FA gebruikt in een maand – en hij meent ook dat nooit echt een kater zal krijgen. Wat je er ook tegen zegt, welke argumenten je ook aanhaalt, die mensen luisteren gewoon niet.
spikeycloud
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Perry » zo dec 31, 2017 3:50 pm

Met "die mensen luisteren gewoon niet." wek je bij mij de indruk dat je deze persoon niet erg tactisch benadert. Je probeert hem te overtuigen van jouw waarheid en staat niet open voor zijn perspectief. Je hebt bij voorbaat al besloten dat zijn visie onzin is en neemt hiermee een superioriteitspositie in. Jij weet hoe het zit en zal het hem wel even vertellen.

Bovendien klinkt het voor mij alsof je aanneemt dat hij vanuit dezelfde waarden beoordeelt wat de juiste keuzes zijn, wat pittig arrogant zou zijn. Iedereen heeft zijn/haar individuele criteria, niet iedereen heeft jouw doelstellingen.
Perry
Intensive Care Bear
DF God

Berichtdoor spikeycloud » zo dec 31, 2017 6:50 pm

Perry schreef:Met "die mensen luisteren gewoon niet." wek je bij mij de indruk dat je deze persoon niet erg tactisch benadert. Je probeert hem te overtuigen van jouw waarheid en staat niet open voor zijn perspectief. Je hebt bij voorbaat al besloten dat zijn visie onzin is en neemt hiermee een superioriteitspositie in. Jij weet hoe het zit en zal het hem wel even vertellen.

Bovendien klinkt het voor mij alsof je aanneemt dat hij vanuit dezelfde waarden beoordeelt wat de juiste keuzes zijn, wat pittig arrogant zou zijn. Iedereen heeft zijn/haar individuele criteria, niet iedereen heeft jouw doelstellingen.

Je hebt hier wel een goed punt ja - bedankt voor je perspectief in deze. :grin:
spikeycloud
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Vinnie » wo jan 10, 2018 2:31 pm

Perry schreef:Met "die mensen luisteren gewoon niet." wek je bij mij de indruk dat je deze persoon niet erg tactisch benadert. Je probeert hem te overtuigen van jouw waarheid en staat niet open voor zijn perspectief. Je hebt bij voorbaat al besloten dat zijn visie onzin is en neemt hiermee een superioriteitspositie in. Jij weet hoe het zit en zal het hem wel even vertellen.

Jij doet toch precies t zelfde :roll:
Miss E schreef:Gaat liever als een dronken tokkie de boel op stelten zetten dan vogels spotten.
Vinnie
DF Addict

Berichtdoor Perry » wo jan 10, 2018 9:01 pm

Nope, maar een schattige poging tot uitlokken, dondersteentje
Perry
Intensive Care Bear
DF God

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » wo jan 10, 2018 10:23 pm

Hahahahahahhahaaaaaaaaaaa die Perry is weer lekker bezig 8-)
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie

Berichtdoor Vinnie » do jan 11, 2018 12:33 am

Perry schreef:Je probeert hem te overtuigen van jouw waarheid en staat niet open voor zijn perspectief. Je hebt bij voorbaat al besloten dat zijn visie onzin is en neemt hiermee een superioriteitspositie in. Jij weet hoe het zit en zal het hem wel even vertellen.

Lijkt er ander wel op :lol:
Miss E schreef:Gaat liever als een dronken tokkie de boel op stelten zetten dan vogels spotten.
Vinnie
DF Addict

Berichtdoor Perry » do jan 11, 2018 12:41 am

Schijn bedriegt en jouw visuele perceptie wordt ook nog eens belemmerd door de constante rookwolk om je heen :mrgreen:
Perry
Intensive Care Bear
DF God

Berichtdoor Vinnie » do jan 11, 2018 1:48 am

:grin: :grin:
Vinnie
DF Addict

Berichtdoor spikeycloud » di maart 13, 2018 9:46 pm

[quote="Perry"]Schijn bedriegt en jouw visuele perceptie wordt ook nog eens belemmerd door de constante rookwolk om je heen :mrgreen:[/quote
Heeft niet iedereen zon rookwolk? De een ziet weer dingen die de ander weer niet ziet. Ik vond je perceptie ook wel pakkend waarop je me attendeerde een tijd terug.
spikeycloud
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Perry » wo maart 28, 2018 12:07 pm

Het was een joke, gericht op Vinnie zn blowen, geen beeldspraak ;)
Perry
Intensive Care Bear
DF God

Berichtdoor PiraatPanda » wo maart 28, 2018 12:52 pm

Ik herken dingen uit fase 1 en fase 3. Gebruik t ook maar af en toe

♥♥♥
PiraatPanda
nepduif
Donateur

Berichtdoor Frissa » do maart 29, 2018 8:29 pm

Herken wel dingen van alle fases, vroeger dan :roll:
Kip schreef: Sta ik al in je onderschrift?

<3

“One of the things you learn, after years of dealing with drug people, is that everything is serious. You can turn your back on a person, but never turn your back on a drug—especially when it’s waving a razor-sharp hunting knife in your eyes.”
― Hunter S. Thompson, Fear and Loathing in Las Vegas
Frissa
Legendary tiny slet
Moderator

Berichtdoor Perry » do maart 29, 2018 11:25 pm

Ik kan me hier totaal niet in vinden eigenlijk... Ik heb uit ieder van de genoemde fases wel een paar van de effecten ervaren gedurende vrijwel mijn volledige gebruik/misbruik periode.
Perry
Intensive Care Bear
DF God

Berichtdoor spikeycloud » za apr 07, 2018 5:49 pm

Ik heb eigenlijk uitsluitend de RC varianten gebruikt zoals 2-FA, 4-FA en 3-FA. Altijd toch wel met een maandje ertussen, maar wel vaak met elkaar gecombineerd. Maar mijn klachten zijn wel vrij uniek. Ik heb nu al zeker 2-3 maanden geen amfetamine meer aangeraakt (wel soms nog zeer lichte stims zoals isopropylphendiate). Maar de klachten zijn nog steeds niet weg helaas. Dus de kans is groot dat de klachten niet alleen door de amphs zijn gecreëerd. Zeker als ik eigenlijk weinig andere gebruikers zie die er zolang erna nog last van hebben en de klachten komen ook niet echt overeen heb ik het idee.

Wat er eigenlijk gebeurt, is dat ik enorm vervreemd van mezelf ben. Gedachtes en associaties die niet bij me horen maar op het moment dat ze komen lijkt het alsof ik daar bewust voor kies. Het heeft zeg maar een DP achtige smaak. Dit zijn veelal vervelende associaties waarvan ik conceptueel weet dat ze niet waar zijn maar het moment dat ik zon gedachte heb, wordt en beleef ik die gedachte volledig – en ik kan niet echt zeggen dat ik dat had voor mijn gebruik. Ik zie ook alles door een negatievere bril. Het is net alsof iets leuks of prettigs gewoonweg niet meer bestaat – het lijkt alsof ik alles via een vreemd persoon beleef zegmaar.
spikeycloud
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Perry » za apr 07, 2018 8:49 pm

Ik snap niet precies wat je bedoelt, maar het klinkt alsof je zegt dat het voelt alsof je leven geleefd wordt, ipv dat je zelf leeft?
Perry
Intensive Care Bear
DF God

Berichtdoor Druks » za apr 07, 2018 9:05 pm

Dat klinkt als een depressie.
Druks
huba buba
Moderator

Berichtdoor 618157 » za apr 07, 2018 10:10 pm

Druks schreef:Dat klinkt als een depressie.

Vrees ervoor, heeft ook wel wat weg van Dissociate, maar goed alles overlapt elkaar een beetje en ik wil geen labels plakken maar wie weet heb je er wat aan.
Sterkte ermee <3
618157
DF Maniac

Berichtdoor spikeycloud » zo apr 08, 2018 10:33 am

Perry schreef:Ik snap niet precies wat je bedoelt, maar het klinkt alsof je zegt dat het voelt alsof je leven geleefd wordt, ipv dat je zelf leeft?

Dat klopt. Beetje alsof ik een film ben. Lijkt een beetje op depersonalisatie maar ook weer niet helemaal. 1 ding wat zeker is, is dat ik veels te obsessief met die gedachtes bezig ben. Alles analyseren, mezelf op de kop geven dat ik bepaalde dingen denk etc. Dit gebeurt allemaal op een onbewust niveau omdat ik dit al langere tijd gedaan heb. Het is een habit geworden als ware.

Maar ik heb het idee dat die klachten niet door de stimulanten komen. Maar het zou wel kunnen dat ze de klachten wat meer naar boven gehaald hebben. Echt zeker ben ik daar niet van.

Al is het wel weer zo dat onder invloed ik vaak weer wat minder snel wordt overgenomen door gedachtes. Dus ik verwacht wel dat het gemis aan dopamine zeker niet meewerkt.

Ik ben al een tijdje gestopt met de wat sterkere stims, maar heb daarna nog wel lichtere gehad in het weekend. Zoals bijv 20 mgs iso of 5-6 mg 4f-mph. Maar ook dat is gezien mijn situatie voorlopig even niet handig.
spikeycloud
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor 618157 » zo apr 08, 2018 12:13 pm

spikeycloud schreef:
Perry schreef:Ik snap niet precies wat je bedoelt, maar het klinkt alsof je zegt dat het voelt alsof je leven geleefd wordt, ipv dat je zelf leeft?

Dat klopt. Beetje alsof ik een film ben. Lijkt een beetje op depersonalisatie maar ook weer niet helemaal. 1 ding wat zeker is, is dat ik veels te obsessief met die gedachtes bezig ben. Alles analyseren, mezelf op de kop geven dat ik bepaalde dingen denk etc. Dit gebeurt allemaal op een onbewust niveau omdat ik dit al langere tijd gedaan heb. Het is een habit geworden als ware.

Maar ik heb het idee dat die klachten niet door de stimulanten komen. Maar het zou wel kunnen dat ze de klachten wat meer naar boven gehaald hebben. Echt zeker ben ik daar niet van.

Al is het wel weer zo dat onder invloed ik vaak weer wat minder snel wordt overgenomen door gedachtes. Dus ik verwacht wel dat het gemis aan dopamine zeker niet meewerkt.

Ik ben al een tijdje gestopt met de wat sterkere stims, maar heb daarna nog wel lichtere gehad in het weekend. Zoals bijv 20 mgs iso of 5-6 mg 4f-mph. Maar ook dat is gezien mijn situatie voorlopig even niet handig.

Ik ben Perry niet maar ik antwoord toch even.

Van de meeste stims word ik op langere termijn een stuk onzekerder, of krijg ik eerder nare gedachtes, die er al wel waren, dat zeker ,maar door de dex of speed of 4-fa, MDMA echt wel versterkt werden.

Je moet je denk ik echt afvragen van is het me dit nog waard.

Ik kwam mer dex op een gegeven moment op een punt dat het financieel echt niet leuk meer was-constantst rood staan terwijl ik wel allemaal dingen moest hebben voor mijn huis nog-, ik wat issues had gehad in de buurt, niks al te ergs maar in mijn hoofd zat en zit dat helemaal niet lekker, dus dat maakte dat de setting ook vaak niet helemaal lekker meer voelt - zo los gaan als toen gaat gewoon niet meer in dit huis.

Van mijzelf ben ik al best schuw (in bepaalde situaties), heb een typerend ADD profiel ook als zoiets al bestaat iig de klachten ervan, en zo nog wat issues en door het gebruik is dit echt niet beter geworden, ook met depressive klachten moet je erg oppassen, ik kreeg mood swings van de dex en of speed - deed ik wel in combi met stimfappen meestal, en daarna veel benzo;s om te slapen,

maar ik kon echt enorm uit mijn slof schieten en tering chagarijning worden om zowat niks / en of (lichtelijk) agressief worden, en gewoon zwaar vermoeid, maar dat pas veel later doorhebben.

Ik heb dat van veel meer mensen gehoord en meegemaakt of gelezen, je moet sterkt in je schoenen staan wil dit geen effect op je geestelijke gezondheid hebben, en dan nog twijfel ik bij grove/ dagelijkse gebruikers als hun beweren dat het niks met zelfbeeld, zelfvertrouwen depressive klachten heeft gedaan.

Ik wens je hebt beste toe,en in jouw geval zal ik gewoon even een hele lange pauze nemen,- beste is helemaal geen drugs dat weten we allemaal wel- of als je dat nog niet hebt hulp er bij gaan zoeken, want wat je zoal typt klinkt niet erg vrolijk kerel.
<3
618157
DF Maniac

Berichtdoor spikeycloud » zo apr 08, 2018 4:43 pm

Dankje voor je uitgebreide lange post.

Ja of het nog waard is, begin ik me steeds vaker af te vragen. Want de ervaringen zijn sowieso niet meer zoals ze vroeger waren – en met vroeger dan bedoel ik een jaar of 4 terug. Waar het toen nog hemels was is het nu meer dat het okay is en vaak als ik pech heb kan het zelfs ook nog eens dyseuforisch worden. Maar daarna wel een dikke kater.

Je zegt dat je in financiële moeilijkheden kwam. Kwam dit door het gebruik? Want hier heb ik zelf gelukkig niet zoveel last van. Kan goed zijn dat ik goed met geld kan omgaan of een van de grootste pinnen ben op dit forum :P en kun je wat meer vertellen over die verminderde zelfverzekerdheid? Hier kon je, je zeker niet uitdenken of wel? Of het relativeren?

Eigenlijk wat het probleem is, is dat mijn geest neutrale situaties negatief maakt, dit heeft gedeeltelijk te maken met mijn verleden maar ik merk ook dat de stims dit versterken. En dit is een beetje ook mijn frustratie, je weet dat die negativiteit op een conceptueel niveau alleen maar in je hoofd zit maar toch blijf je het als dusdanig ervaren. Waardoor het heel moeilijk wordt om aan je doelen te werken. Ik vind het een beetje lijken op wanen. Bijvoorbeeld dat je denkt dat een auto je gaat rammen of dat mensen je bij voorbaat al haten terwijl dit onzin is.

Enja het stimfappen haha, dat blijft altijd een zwak punt – maar daar heb ik nu ook zoveel negatieve automatische associaties bij, nuchter, maar naar verloop van tijd ook bij de stims en ho-met combos. Maar ook dat was in het begin goddelijk – maar nu oké at best. Sterker nog, ik heb het idee dat ik alleen nog fatsoenlijk fysiek gevoel heb als ik behoorlijk wat op heb.

Dusja een pauze is sws wel aan te raden al was het maar om me dagelijks fit en actief te voelen. Gelukkig ben ik wel echt een persoon die er veel voor over heeft om zich beter te voelen. Ik sleep mezelf naar de sportschool, eet elke dag superfoods elke dag mediteren, positieve dingen opschrijven etc. Dus in die zin hebben de stims er wel voor gezorgd dat ik een betere levensstijl in acht heb genomen. Wat ik vrijwel zeker niet had gedaan als ik er nooit aan begonnen was.
spikeycloud
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor 618157 » zo apr 08, 2018 6:42 pm

spikeycloud schreef:Dankje voor je uitgebreide lange post.
Je zegt dat je in financiële moeilijkheden kwam. Kwam dit door het gebruik? Want hier heb ik zelf gelukkig niet zoveel last van. Kan goed zijn dat ik goed met geld kan omgaan of een van de grootste pinnen ben op dit forum :P en kun je wat meer vertellen over die verminderde zelfverzekerdheid? Hier kon je, je zeker niet uitdenken of wel? Of het relativeren?

Ja Vooral Dexamfetamine is best wel prijzig, reken daarbij een hele zwik benzo's verdeelt over soms 1 soms 2 dagen om daarna te kunnen slapen, mezelf nog beetje chil te voelen en dan gaat het hard.
Heb rekeningen te betalen, gas water licht huur, abonnementen voor tv, telefoon,intenet zorgverzekering, gemeentelijke belastingen noem maar op.

Ik heb een uitkering, dus ja dan ga al snel je spaargeld opmaken en als dat op is dan kon in nog 1000 euro rood staan elke maand.
Heb heel wat uitgegeven aan Dex en benzooi, gelukkig alle rekeningen kunnen blijven betalen en heb het niet slecht gehad, maar ja dat kwam mede door flinke berg spaargeld en als het echt moet kan ik wel tegen o procent rente lenen van me ouders, maar dat kun je ook maar 2 keer doen vooraleer je jezelf helemaal een loser voelt en er scheve gezichten gaan ontstaan.

De verminderde zelfverzekerdheid kon ik me niet uitdenken, maar dat kon ik voor de speed of dex ook al niet, alleen dan is het extra moeilijk, ook heb je minder energie voor relativeren.

Ook een stukje para komt er bij kijken, want als ik 3 kwart dag- Korter en langer is voorgekomen- heb lopen stimfappen en seksen met mensen bijvoorbeeld, ga je toch denken oke de buren merken dit echt wel, als je maar lang genoeg doorhaalt, zeker als je loopt te edgen je gaat tering hard zit tegen ontploffingen in je hoofd van de stims en de seks chems in je brein, ja als je te lang doorhaalt haal je ook dingen in je hoofd,je kan is dingen gaan zien of horen die niet perse iets met jouw te maken hebben jwz, dus dat paraheid word versterkt.
Daar word je niet zelfverzekerder van in het algemeen.
618157
DF Maniac

Berichtdoor Perry » ma apr 09, 2018 2:09 am

Druks schreef:Dat klinkt als een depressie.
Perry
Intensive Care Bear
DF God

Berichtdoor Moonlight Fanatic » do apr 12, 2018 2:36 am

Hihi 618157,
Ben je al eens para gaan winkelen?
Moonlight Fanatic
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor 618157 » do apr 12, 2018 12:03 pm

Moonlight Fanatic schreef:Hihi 618157,

Zo leuk is dat niet ;)
en ben soms van mezelf al "para" /angstig genoeg.
Maar heb toch een keer of 3 a 4 inmiddels een half vol boodschappen karretje of mandje laten staan in de winkel omdat ik dacht ik moet hier weg ik moet hier weg ik krijg geen lucht....
618157
DF Maniac

Berichtdoor PiraatPanda » do apr 12, 2018 2:21 pm

Probeer eens cold tukey alprazolam in een overvolle metro die halverwege de tunnel vast blijft staan. Aanrader! :keta:

♥♥♥
PiraatPanda
nepduif
Donateur

Berichtdoor spikeycloud » do apr 12, 2018 7:01 pm

618157 schreef:

Zo leuk is dat niet ;)
Maar heb toch een keer of 3 a 4 inmiddels een half vol boodschappen karretje of mandje laten staan in de winkel omdat ik dacht ik moet hier weg ik moet hier weg ik krijg geen lucht....

Die para dingen zijn natuurlijk alleen maar gedachtes in je hoofd. Maar het moment dat je erin zit dan beleef je het ook echt zo.
spikeycloud
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor 618157 » do apr 12, 2018 8:32 pm

spikeycloud schreef:
618157 schreef:

Zo leuk is dat niet ;)

Die para dingen zijn natuurlijk alleen maar gedachtes in je hoofd. Maar het moment dat je erin zit dan beleef je het ook echt zo.

Gedachten ja, ik kan zeggen van oké er is niks aan de hand, ik kan me dat bedenken.
Maar als je je totaal in paniek voelt dan kan je wel blijven denken,het helpt vaak niet dat weet je ook wel.
@PiraatPanda dat klinkt ook wel hels idd.

ik dwaal te ver af srry voor de offtopic
618157
DF Maniac

VorigeVolgende

• Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Speed