JongGeleerd schreef:Klimtox schreef:JongGeleerd schreef:Dit, denk dat methylfenidaat (ritalin) voor jou beter werkt, maar dit lost het grotere probleem niet op, namelijk je uit de handgelopen zelfmedicatie die dit als kleine bijwerking heeft...
Dagelijks pep is een constante aanslag op je spieren, (normaal gesproken je vetreserves, maar die zijn bij jou al lang op) hersenen, hart (ik weet dat dit ook een spier is) en bloedvaten.
Het is uiteraard je eigen leven en jouw keuzes, maar ik wil wel gezegd hebben dat je zo waarschijnlijk niet oud zult worden.
Haha, hoezo ooit zou methylfenidaat beter werken
Omdat het een heropname remmer is ipv releaser, denk dat in zijn situatie hij minder last zal hebben van de amfetamine gewenning.
Bovendien is het een compleet andere stof.
Als ik uit eigen ervaring mag spreken, als ADHD'er met een gewenning/afhankelijkheid aan speed gaat methylfenidaat sowieso niet beter werken, niet in deze situatie. Ik zou eerder zeggen dat je licht psychotisch en opgefokt wordt, als het niet direct is dan wel tijdens of na de eerste rebound
Het brein is gewend aan constant amfetamine gebruik, je zal je brein eerst ff rust moeten gunnen voor je aan een nieuw medicijn begint. Daarnaast werkt methylfenidaat ook niet van de ene op de andere dag effectief, je moet er op instellen. Hoe dit bij dex-amf zit weet ik niet aangezien ze mij dat door mijn verslavings verleden niet toeschrijven, maar het lijkt me dat als je tolerantie voor amfetamine omlaag gaat, je na een aantal weken heel anders reageert (beter) op de dex-amf.